Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:31

Hebben jullie een tip voor een titel, ik weet niet zo goed wat ik er boven moet zetten..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:33

Angela's blog, of Angela's dag of zo?
Ben niet heel erg crea-bea :o

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:36

Hoi dames, hier was ik ook weer even. Heb gelukkig goed geslapen naar omstandigheden, kreeg vanmogen al een email van mn ventje dat hij veilig was aangekomen, was erg blij iets te horen. Ben benieuwd wanneer hij weer kan contacten. Daarna naar het arbeidsvoorwaarden gesprek gegaan, ook dit verliep goed. Ze zaten nog boven wat ik in gedachten had en 2 juni zal ik al beginnen. Kan dus zeggen dat het hier momenteel wel goed gaat, gelukkig. Ga zo weer eens wat rommelen moet er nu nog van genieten.

PW, veel plezier bij je vriendin misschien kun je lekker buiten zitten, hier is het mooi weer.

Angela, heb je het gevraagd voor de les? Goed dat je op die manier je aanval onder controle kreeg, zorg dat er altijd een kat in de buurt is :P Hoe is het gisteren nog gegaan met de hoefsmid? Als je een weblog hebt dan hoor ik het graag. Veel plezier bij de paardjes!

Sifra, lekker dat je zo goed geslapen hebt, dat gaat steeds beter bij je volgens mij? Wat is HSP? Nog iets doen vandaag?

Flicka, hoe is het vandaag met jou? Al iets minder aan het tollen?

DC, volgens mij kunnen ze je niet zomaar ontslaan als je in de ZW zit, wel na een aantal jaren geloof ik maar hoe dat precies zit kan ik niet zeggen. Heb zelf een hele stapel papieren van mn nieuwe werk gehad, zal eens kijken voor je of er iets over in staat. Weet wel dat een vastcontract niet wil zeggen dat ze je niet op straat kunnen zetten. Soms zelfs makkelijker want een jaarcontract moeten ze uitdienen. Hoe voel je je nu? Konden ze dan niets voor je betekenen?

Sam, dat is ook weer spannend, een andere woning. Al iets gezien? Probeer op te letten dat je je medicatie wel inneemt, zelf heb ik altijd wat in mn tas zitten mocht ik het vergeten of nodig hebben. Hoe voel je je verder?

Nou ik ga weer eens, een beetje van de zon genieten. Spreek jullie later weer, :(:) voor degene die het nodig hebben.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:44

CIV, wat goed om een fijn bericht van jou te lezen zeg :j Misschien een idee omdat je je en nu lekker(der) voelt en het mooi weer is even aan te gaan bij je horsie? Doet je misschien goed?

Ik heb al op een aantal woningen gereageerd. Heb hierbij ook gelet op het feit of ik het alleen zou kunnen betalen :o Dus houdt er wel al rekening mee dat ik alleen kom te wonen.
Wat betreft mn meds, heb ik er vandaag veel minder last van als gisteren. Ergens zegt me iets, goh, probeer het eens zonder, maar diep van binnen denk ik dat ik het toch niet ga redden :o

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:35

Goed om te lezen CIV en fijn dat je al wat van je mannetje hebt gehoord. Ik hoop dat je het super naar je zin krijgt op je nieuwe werk!

DC, als je een contract hebt voor bepaalde tijd kan de werkgever er voor kiezen om niet te verlengen als je in de ZW zit. Dat is bij mij ook zo gegaan. Maar bij een vast contract kunnen ze je echt niet zomaar ontslaan. Heeft de bedrijfsarts dan aangegeven dat je moet werken? Ben je daar uberhaupt al geweest? Of zegt die p en o vent zomaar wat? Laat je niet gek maken hoor.Daarnaast is het een goed idee om hulp te zoeken bij bijv een psych. Mijn ervaring is dat de bedrijfsarts het advies daarvan meestal overneemt en het resultaat van die behandeling afwacht.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:39

Spannend Sam, hoop dat je snel een leuke woning vindt. Je kunt even contact opnemen met de arts die jouw medicijnen voorschrijft om te zien of die het verstandig vindt om te stoppen? Die kan misschien ook aangeven hoe je het best af kunt bouwen. Mijn moeder slikte voorheen ook ad en zij is toen gewoon in 1 keer gestopt, zonder overleg of wat ook. Is wel goed gegaan, maar daar was haar behandelaar niet zo blij mee.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:22

Ik weet dat ik eigenlijk niet zomaar zou moeten stoppen, mijn behandelaar had ook al aangegeven dat ik er toch wel aan moest denken dat ik ze een maand of 9 nodig zou hebben. Maar nu met de zwangerschap wil ik ze eigenlijk niet meer slikken :n Maar goed, bellen kan nooit geen kwaad denk ik he ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:26

Kan ik me goed voorstellen Sam. Gewoon even bellen, dan kun je de voors en tegens tegen elkaar afwegen. Succes!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:30

Heb net gebeld, neemt niet op. Pas weer na de pinksteren te bereiken 8)7 Zucht.

Nou ja, dan maar zelfstandig proberen :o :x
heb ze snel genoeg weer genomen als ik merk dat het niet gaat toch?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:35

Dat is ook zo. Kan me voorstellen dat je er eigenlijk graag af wilt met je zwangerschap. En dit is nu de tweede dag en je hebt al minder last toch? Ik zou het ook gewoon proberen idd, maar ik kan je geen advies geven natuurlijk.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:39

Ja, ik heb idd al een heel stuk minder last. Normaal ben ik dan voor de minste dingen aant huilen als ik een dag mn meds niet neem :oo
Nu gaat het eigenlijk wel. Kan natuurlijk ook zijn omdat het lekker rustig hier is bij mijn schoonmoeder, lekker weer zodat ik naar buiten kan.

Goed, ik ga het gewoon proberen, lukt het heb ik geluk, lukt het niet, ga ik ze gewoon weer nemen toch?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:57

Heb even vluchtig bijgelezen.

Het was wel gezellig bij mijn vriendin. Lekker in de tuin gezeten en een eind gewandeld met de honden. Ik was wel anders dan anders, maar dat maakt haar allemaal niet uit. Ik kan bij haar zijn zoals ik me voel. Het was wel ver rijden, 2 uur, dus ik ben helemaal gaar nu. Ga zo lekker naar bed, hopelijk slaap ik goed.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:09

Fijn om te lezen dat je het fijn vond bij je vriendin :j

Ga maar lekker slapen en doe lekker wat energie weer op :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:25

Ik probeer toch nog even op wat mensen te reageren voordat ik mijn bedje in ga, want anders voel ik me wel een beetje egoïstisch ;)

Jeetje Darkchrystal wat een rotsituatie. Eigenlijk zetten ze je gewoon onder druk. Heb je een vast contract of een tijdelijke? Dat werd me niet helemaal duidelijk. Ik had een tijdelijk contract en die wordt niet verlengd. Dat kan gewoon, ook als je in de ziektewet zit.

Samantha wat spannend, op zoek naar een ander huisje. Had je al wat op het oog? Wat voor medicijnen ben je aan het afbouwen? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik ben ook niet zo helder meer...

CIV ik ben blij om te lezen dat het met jou naar omstandigheden wel redelijk goed gaat. Fijn dat je al een berichtje van je vriend hebt gehad. Hopelijk hoor je snel weer wat van hem.

Pr_BillyBoy hoe gaat het met jou? Je berichten zijn volgens mij niet zo positief?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:37

Ik heb al op verschillende woningen gereageerd ja, maar nog geen reactie terug gehad helaas.

Ik heb de citalopram 20 mg, en daar ben ik nu sinds 2 dagen mee gestopt, vanavond wordt de 3e keer dat ik m oversla. Ik heb normaal na een dag echt last er van, maar vandaag viel het eigenlijk reuze mee. Dus met dit gegeven wil ik toch proberen of ik niet kan stoppen dr mee ivm mn zwangerschap ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:38

Dapper hoor! Hopelijk hou je het vol.
Wat is het eigenlijk, een antidepressiva? (Ik ken het niet)

Ik ga naar bed trouwens. Weltruste he!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:41

@PW, dat klopt
ik span me heel erg in gaat niet zo lekker
ben net terug van stal heb een beetje gelachen dat wel
maar top voel ik me niet zo goed
heb weer hoofd pijn en had vandaag weer last van lichtjes zien .
maar iemand weet misschien wel wat dat is .

hoe voel jij je nou ?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:44

Ik geloof moe :+ :o

Maar slaap lekker PW, hopelijk kun je lekker door slapen.

Het is idd een AD, maar geloof niet zon zware. Hoop idd ook erg dat ik het vol houdt :j

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:47

Civ, je hebt gelukkig al snel een email van je vriend gehad. Lief van hem.
Je vroeg wat hsp is, dat betekent high sensitive person. Hooggevoelig dus.

Hsp'ers zijn vaak overprikkeld en niet in de zin van neurotisch of angstig.

Een goed boek voor hsp'ers is "Hoog sensitieve personen; Hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt" van Elaine N. Aron. Er gaat een wereld van herkenbaarheid voor je open.

Een werkgever kan je niet ontslaan als je in de Ziektewet zit, zou een mooie boel worden :(
Ik heb 2 jaar in de Ziektewet gezeten en ben toen de WAO en WW ingeloodst. Maar ik was in vaste dienst. Van tijdelijke contracten heb ik geen verstand.

Jeetje Pw, kan me voorstellen dat je gaar bent na dat lange autorijden. Maar je hebt een leuke dag gehad. Dat is ook wat waard. Welterusten voor zodadelijk.

Ik had een slechte dag, weer last van hartkloppingen en zo'n enorm stresserig gevoel. Als ik niet slaap of te weinig geslapen heb is dat de laatste tijd meer regel dan uitzondering. En niks helpt, het komt door de chronische vermoeidheid en verkeerde ademhaling. Ik weet niet waar ik baat bij zou kunnen hebben, aan de HA heb ik niets, ik zal eens meer info gaan googlen over haptonomie.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:52

He Flicka, wat vervelend meis, dat je constant met dat stresserig gevoel loopt :(:)

Misschien dat mediteren iets voor je is? Ik geloof dat hier in het topic er een paar mensen zich ook heel goed mee helpen!

Verder kan ik je ook niet veel zinnigs zeggen daar over. Heb gelukkig nooit echt veel problemen met slapen gehad. Of ja, wel vaak wakker ed, maar dat heb ik al zo lang, dat ik het eigenlijk al normaal vind :o

Heb je ook niks om te kunnen slapen? Anders misschien een warme douche voor je gaat slapen of zo?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:57

PW truste ! sorry ik lees het nu pas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:01

Hee meiden! Ik heb even echt niet de puf om te reageren.. Morgen weer een dag.. Ik lig nu in bed met mijn laptop, voel me best klote. Mijn vriend is uiteten met zijn honkbalclub en ik voel me zo alleen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:03

:(:)

waarom ga je dan niet al lekker slapen als je al moe bent? Des te eerder is het morgen meid!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:11

Sam, ik ben te onrustig om te mediteren als ik me zo voel. Ik ben met mijn honden naar het bos gereden omdat ik dacht dat het zou ontspannen, nou, niet dus. Gelukkig heb ik weer wat slaappillen ontvangen via via, volgende week kan ik weer mijn maandelijkse portie bij de HA aanvragen. Dan kan ik er weer even tegen.

Wat me redelijk helpt is fijne muziek zachtjes aanzetten als ik in bed lig. De cd speler zet ik dan in slaapstand zodat hij na 5 of 6 nummers vanzelf uitschakelt.

Als jij vaak wakker wordt maar weer snel inslaapt is het niet zo erg, je krijgt je slaap dan wel. Wat je zegt, je went eraan.

Pr, hoe was jouw dag?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:19

Angela ! :(:)

lekker slapen ook al gaat dat mischien een beetje moeilijk !