Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Marr schreef:Geloof dat diarree niet 1 van de symptomen is hoor
Ik snap je heel goed, ze kunnen alleen met een kweek controleren of het de mex. is of niet.
Hmm het is gewoon een feit hoor Shirley..
ShirleyM schreef:Weet je wat ik nou zo vervelend vind...
Het volgende zinnetje staat in een bericht op de site nu.nl over de jongen die is overleden aan de mexicaanse griep:
''Hij was kwetsbaar'', aldus een woordvoerder. In principe kan iedereen aan griep sterven, maar over het algemeen overlijden alleen mensen met een verminderde weerstand.
Waarom word dat nu weer zo neer gezet? Doen ze dat nou expres?
x_Marr schreef:Vind ik knap dat jij direct feiten kan weten zonder eerst te denken
Maar mn moeder heeft vanmiddag het lijstje opgelezen die ze van haar werk had gekregen(dokterspraktijk), kon me niet herrineren dat daar diarree bij stond.
Zal morgen eens kijken.
Koorts is trouwens al vanaf 38 graden.
sammy1 schreef:ik heb astma best erge,
ze hebben gezegd dat iemant met longaandoeningen eraan sterven,
maak me dus best wel zorgen,
diaree heeft onze dokter ook gezegd dat dat erbij kan zijn.
Jetje1985 schreef:En als je alleen last heb van een zere keel en geen koorts?
ThePast03 schreef:sammy1 schreef:ik heb astma best erge,
ze hebben gezegd dat iemant met longaandoeningen eraan sterven,
maak me dus best wel zorgen,
diaree heeft onze dokter ook gezegd dat dat erbij kan zijn.
Waarschijnlijk val je dan in de risicogroep en kom je in aanmerking voor vaccinatie.
Dit is een interssant overzicht:
Bij de Mexicaanse griep zien we vooral het volgende klachtenbeeld:
94% van de patiënten heeft koorts;
92% moet hoesten;
62% klaagt over een zere keel;
25% van de patiënten heeft last van diarree en braken - dat is meer dan bij de huidige seizoensgriep.(1)
8% van de bevestigde gevallen heeft dus geen last van ademhalingsproblemen en hoesten!
6% heeft geen last van koorts
Denk dat de huisartsen hier in Nederland heel wat van zouden kunnen leren. Tot nu toe worden patienten die niet of weinig hoesten terwijl ze wel alle andere symptonen hebben door een hoop huisartsen niet getest.