Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ryanne_

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:55

UpToDance: dan heeft het geen zin meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:17

Ik dacht juist dat het wel zin heeft, maar minder?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:34

Wat ik ervan heb begrepen is dat het beschermt tegen verschillende virustypes. Als je sex hebt gehad heb je kans dat je al door een virus bent besmet, maar de inenting beschermt je dan nog steeds tegen de overige types.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:35

Als ik het had mogen doen dan had ik dat zeker gedaan. Maarja ben 4 jaar te oud en heb gemeenschap gehad.
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal snap waarom je het dan niet meer mag...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:58

Wat ik begreep is de kans dat je, als je ingeent wordt nadat je gemeenschap hebt gehad, 44% groter dat je een vorm van kanker krijgt. Dus als je gemeenschap hebt gehad, kan je je beter niet in laten enten.

Het is trouwens ook genoeg om regelmatig een uitstrijkje te laten maken. Want onder de vrouwen die dat niet doen vallen de meeste slachtoffers

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:25

Ik ben uit 1992 dus val sowieso al buiten de gratis prikken.
En dan nog zou ik de prik niet laten zetten, hoor te veel negatieve verhalen en zitten voor mij veelste veel risico's aan, zou liever nog een tijdje wachten tot er wat meer over bekend is en het beter is getest.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:32

Gister nog met vriendin erover gehad, ik ook filmpje via msn gestuurd enzo, maar ze gelooft er niks van..
Ze zegt dat dat allemaal onzin is en blablabla...
Naja, ik ga dan toch liever op me gevoel af, en denk dat ik hem maar niet ga halen..

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:37

HindaFree schreef:
aaah eindelijk me mams overhaalt om morgen eerst de dokter te bellen en te kijken wat die zegt
goed idee laat ik dat ook eens doen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:12

Ik heb hem gister gehaald en heb pas later al die ''waarschuwingen'' gelezen en eerlijk gezegd voelt het alsof er mij een oor is aangenaaid :=
Voel me momenteel ook niet prettig bij die inenting.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:38

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/ ... land.dhtml

Citaat:
Prik tegen baarmoederhalskanker kent succes in Nederland
Bij de start van het overheidsvaccinatieprogramma tegen baarmoederhalskanker in Nederland is maandag 75 procent van de meisjes komen opdagen voor een preventieve prik. Dat is volgens verwachting, zo maakte een woordvoerster van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dinsdag bekend.

Voor zomer
Ruim 380.000 meisjes tussen de 13 tot en met 16 jaar, kunnen deelnemen aan een inhaalcampagne. Zeker 13.000 jongeren van deze doelgroep waren uitgenodigd om op de eerste dag een prik te halen. De gezondheidsdiensten richtten op achttien plaatsen in Nederland vaccinatieplaatsen in waar bijna 10.000 meisjes verschenen. Zij moeten voor de zomervakantie nog twee keer een prik halen zodat het vaccin effectief wordt.

Vanaf september krijgen voortaan alle meisjes van 12 jaar een oproep om zich tegen baarmoederhalskanker in te laten enten.(belga/lvl)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:44

mijn juffrouw zegt dat ik hem MOET halen ze weet hoe het is om baarmoederhals kanker te hebben! schrok me rot toen ze dat tegen me zei!
nu ben ik eruit ga hem halen! beter een weekje ziek dan dat ik baarmoederhals kanker heb!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:46

_helga_ schreef:
mijn juffrouw zegt dat ik hem MOET halen ze weet hoe het is om baarmoederhals kanker te hebben! schrok me rot toen ze dat tegen me zei!
nu ben ik eruit ga hem halen! beter een weekje ziek dan dat ik baarmoederhals kanker heb!

t kan ook meer dan een 'weekje ziek' zijn ;) Verlammingen, cronisch ziek (wat ik al ben..)..
Ik twijfel, nog even overleggen met mn moeder.. moet m iig vrijdag gaan halen, dus heb nog wel even.
Mn vriendin gaat niet, andere weten t nog niet..

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:58

Wat als dit een groot experiment is?? In de jaren 60 deed men dat ook. (kijk maar naar Des-moeders en dochters)

Is er ook bekend dat degene die zich laat prikken, de rest van haar leven om de 5 jaar moet blijven prikken.
Dat het niet gezegd is dat je hierdoor geen baarmoeder halskanker meer kunt krijgen. Er zijn 30 type baarmoeder halskanker, en de stoffen die jullie geent krijgen, zijn maar twee van de 30..

Je bent ook niets verplicht.. Goede check up bv. na je 30ste of 26ste jaar, werkt tot nu toe ook goed, zonder dat je die rotzooi in je lijf laat spuiten.

Heel veel folders verspreid door de GGD, laten niet de echte nadelen ervan zien..

Plus het feit dat er ook andere 'maren' aan zitten... Stel dat je nu wel naar bed bent geweest, maar het nog niet aan je ouders durft te vertellen..

Ook het feit dat je bij een bepaalde ggd een I-pod kunt 'winnen' doet me sterk denken aan koehandel.. ik vraag me af wie dit sponsort.. de famaceutische industrie die er beter van wordt???

Tis mij te vaag.. in ieder geval.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:01

Inderdaad, dat van die Ipod winnen vind ik ook vreemd.. mensen lokken met prijzen?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:08

Als je eigenlijk al geent bent, moet je daarna gewoon telkens weer? (Over een maand, halfjaar en om de 5 jaar)
Want eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten. :n

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:11

Ja dat moet!! (tenminste volgens mij wel?)

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:30

ik heb hem vandaag gehad. alleen nog een beetje een raar gevoel in mijn arm van de prik (maar dat is altijd zo). verder niks aan de hand. je voelt er weinig van. ik liep het gebouw (sportzaal bij ons) binnen, en binnen 1 min. kon ik er ook wel weer uit. het ging echt ongelovelijk snel. prik erin, spuitje, pleister en klaar is kees. ga de volgende 2 ook halen. eigenlijk hoeft het niet want er zit niemand bij ons in de familie met (baarmoederhals) kanker. maar liever een beetje preventief werken :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:34

eindelijk iemand die wel positief is! ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:35

Mijn keuze is definitief; ik ga niet!
Mn moeder heeft nu ook haar twijfels, en ik ook, en ik ben de baas over mijn lichaam dus ik mag beslissen.

lissisanne

ik ga de prik wel halen.

ik vind daat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.baarmoederhalskanker is niet niks volgens mij overlijden de helft van de passienten En dat er dan een paar mensen zijn die bijwerkingen van de prik overdrijven(beetje sterk uitgedrukt) daar trek ik me niets van aan.
hoe groot is de kans dat je dat krijgt en hoe weten ze dat het daardoor komt?
ik ga even kijken op de site van de GGD (ik denk trouwens dat zij echt geen prik voorschotelen als het niet voldoende veilig verklaard is.

StillAngel

Niniane schreef:
Als je eigenlijk al geent bent, moet je daarna gewoon telkens weer? (Over een maand, halfjaar en om de 5 jaar)
Want eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten. :n

Ja gewoon om de 5 jaar net als het uitstrijkje...

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:36

Ik heb hem ook net gehaald, was zo gebeurt heb ook hellemaal geen last van mn arm ofzo. ;) :)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:36

HerAndHorse schreef:
ik heb hem vandaag gehad. alleen nog een beetje een raar gevoel in mijn arm van de prik (maar dat is altijd zo). verder niks aan de hand. je voelt er weinig van. ik liep het gebouw (sportzaal bij ons) binnen, en binnen 1 min. kon ik er ook wel weer uit. het ging echt ongelovelijk snel. prik erin, spuitje, pleister en klaar is kees. ga de volgende 2 ook halen. eigenlijk hoeft het niet want er zit niemand bij ons in de familie met (baarmoederhals) kanker. maar liever een beetje preventief werken :D

Is dit nu echt preventief werken, of een groot medisch experiment... Waartegen heb je je laten enten? Heb je wel goed nagedacht over het waarom??

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:38

lissisanne schreef:
ik ga de prik wel halen.

ik vind daat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.baarmoederhalskanker is niet niks volgens mij overlijden de helft van de passienten En dat er dan een paar mensen zijn die bijwerkingen van de prik overdrijven(beetje sterk uitgedrukt) daar trek ik me niets van aan.
hoe groot is de kans dat je dat krijgt en hoe weten ze dat het daardoor komt?
ik ga even kijken op de site van de GGD (ik denk trouwens dat zij echt geen prik voorschotelen als het niet voldoende veilig verklaard is.

dit denk ik dus ook! dus ga heb lekker halen.
waarom zouden ze een prik maken waar je verlamd van word? al die verhalen dat je erin trapt zeg! :')

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:38

Jesser schreef:
Is dit nu echt preventief werken, of een groot medisch experiment... Waartegen heb je je laten enten? Heb je wel goed nagedacht over het waarom??

ofcourse, snap niet waar jullie je druk om maken..

zal er even bijzeggen. de helft van wat er op internet staat klopt niet.