Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Prik tegen baarmoederhalskanker kent succes in Nederland
Bij de start van het overheidsvaccinatieprogramma tegen baarmoederhalskanker in Nederland is maandag 75 procent van de meisjes komen opdagen voor een preventieve prik. Dat is volgens verwachting, zo maakte een woordvoerster van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dinsdag bekend.
Voor zomer
Ruim 380.000 meisjes tussen de 13 tot en met 16 jaar, kunnen deelnemen aan een inhaalcampagne. Zeker 13.000 jongeren van deze doelgroep waren uitgenodigd om op de eerste dag een prik te halen. De gezondheidsdiensten richtten op achttien plaatsen in Nederland vaccinatieplaatsen in waar bijna 10.000 meisjes verschenen. Zij moeten voor de zomervakantie nog twee keer een prik halen zodat het vaccin effectief wordt.
Vanaf september krijgen voortaan alle meisjes van 12 jaar een oproep om zich tegen baarmoederhalskanker in te laten enten.(belga/lvl)
_helga_ schreef:mijn juffrouw zegt dat ik hem MOET halen ze weet hoe het is om baarmoederhals kanker te hebben! schrok me rot toen ze dat tegen me zei!
nu ben ik eruit ga hem halen! beter een weekje ziek dan dat ik baarmoederhals kanker heb!
HerAndHorse schreef:ik heb hem vandaag gehad. alleen nog een beetje een raar gevoel in mijn arm van de prik (maar dat is altijd zo). verder niks aan de hand. je voelt er weinig van. ik liep het gebouw (sportzaal bij ons) binnen, en binnen 1 min. kon ik er ook wel weer uit. het ging echt ongelovelijk snel. prik erin, spuitje, pleister en klaar is kees. ga de volgende 2 ook halen. eigenlijk hoeft het niet want er zit niemand bij ons in de familie met (baarmoederhals) kanker. maar liever een beetje preventief werken
lissisanne schreef:ik ga de prik wel halen.
ik vind daat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.baarmoederhalskanker is niet niks volgens mij overlijden de helft van de passienten En dat er dan een paar mensen zijn die bijwerkingen van de prik overdrijven(beetje sterk uitgedrukt) daar trek ik me niets van aan.
hoe groot is de kans dat je dat krijgt en hoe weten ze dat het daardoor komt?
ik ga even kijken op de site van de GGD (ik denk trouwens dat zij echt geen prik voorschotelen als het niet voldoende veilig verklaard is.