Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:08

marleen_usar schreef:
Ik eet zo,n 6 keer per dag,en ook om 4 uur dan ga ik rond etens tijd niet zoeken naar iets.

Me too :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:10

Mooi zeg Tinkiebel! Ga zo door!

Mijn zwakke punt is ook rond 4 / 5 uur voor het eten! Neiging om dan te gaan snacken! Maar probeer dan cup a soup te nemen met droge crackertjes en dan flinke wat water drinken, maar soms gaat t nog mis!

Wat voor werk doe je tatjana?

Mijn plan van vandaag (werkt voor mij wel als ik het plan en opschrijf):
Al gegeten:
2 bruine bammen met rookvlees
1 cracker met kipkerrie (had niet gehoeven eigenlijk)
Nog eten:
2 bammen kipfilet
appel voor t sporten
cup a soup met crackertjes na t sporten
aardappeltjes in oven gebakken
broccoli
kipsate schnitzel

Zooo!

Ik eet trouwens ook zo'n 6 keer per dag: gewoon hoofdmaaltijden als ontbij, lunch en avondeten en dan nog 3 tussendoortjes van rond de 100 calo!

Tat_jana

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:26

ik doe borduren en bedrukken van bedrijfskleding, ben wel voordurend met dozen aan het slepen, majah als de machine draait dat draait ie en dan kan ik even niks voor hem btekenen, daarbij eten wij niet op geregelde tijden,, wanneer je honger krijgt eet je, ( familie bedrijfje zeg maar ) .

voor mij helpt het ook erg als ik het op schrijf,, mag ik jullie daarmee lastig vallen ? :P

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:32

Mijn zwakste moment is savonds. Vooral als ik dan tv kijk. Iedere avond neem ik wel een beker warme melk en minimaal 1 appel maar de trek naar koek en chips is echt enorm dan! Ik baal er dan vooral van wanneer ik de hele dag al netjes heb gegeten. Ik neem ook heel strikt mijn pauzes. Zelfs nu ik even thuis ben. Op tijd van bed, ontbijten, 10 uur koffie met iets, 12 uur brood, 3 uur koffie, 6 uur eten en met gtst mn warme melk en appel(s).

Vanochtend kon ik me weer eens niet inhouden. Bij de AH vers witbrood en vlokken meegenomen en thuis natuurlijk lekker zitten smullen. :P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:36

haha foei :P

ik heb marsen naast me liggen hou me nu al een uur in ze niet te pakken,, maar ze lijken wel steeds liever te kijken hahaha :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:51

Ooooh dumpen in de kliko die krengen :D

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:54

hallo allemaal, mag ik me ook melden? ben ook een enorme jojoer (of hoe je het ook schrijft;)).. ben ook met sb veel afgevallen, toen op vakantie gegaan daar in 2 weken 4 kilo aangekomen schaam schaam, toen werd ik zwanger in mijn zwangerschap erg veel aangekomen! :( Nu is mijn zoontje alweer 10maanden en ik moet nog 6 kilo kwijt (het liefst 10) maar het lukt me gewoon echt niet! Alles is zo lekker..

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:01

Tat_jana schreef:
haha foei :P

ik heb marsen naast me liggen hou me nu al een uur in ze niet te pakken,, maar ze lijken wel steeds liever te kijken hahaha :P

AAAhhhh!! Lekker!!
Beter idd om ze weg te leggen maar dat zou ik ook niet kunnen :9

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:04

Hey nicollethjuh. Wat doe je zoal om af te vallen? Wij hier vinden ook alles lekker.... Maar je kunt hier iig steun vinden wanneer je het moeilijk hebt en ook de tips en ideeën van anderen zorgen er voor dat je weer gemotiveerd wordt. Succes!

_xsharonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:09

dit topic is eigenlijk echt wel heel handig, als je hoort wat iedereen eet en beweegd. het helpt ook goed om te weten wat een ander ervoor doet! :)
Laatst bijgewerkt door _xsharon op 03-02-09 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:09

hey oregon, heb je ff? haha.. nee heb al zoveel geprobeerd! eerst toch maar weer sb gedaan dat werkte niet, ik lust ook heel erg weinig qua groente enzo dus dat schiet ook al niet op, toen via de huisarts naar de dietiste ook dat hielp niet, toen tijdje modifast gedaan daar ben ik wel wat mee afgevallen maar het is moeilijk vol te houden je mag zo weinig! en nu probeer ik gewoon net als heel veel hier al zeggen 3maaltijden en 3tussendoortjes.. maar ik hou het iedere keer een paar dagen vol en dan gaat het weer fout, heeft iemand daar tips voor? en sporten dat moet ik ook meer maar ik heb weinig tijd en moet dan iedere keer weer oppas regelen pff haha erg ben ik he! heb ook mijn paardje moeten verkopen dus dat scheelt ook daar was ik 7dagen per week ben je toch veel in beweging.. Jullie ook allemaal veel succes!

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:10

ja idd.. ik zag dit topic voorbij komen en dacht: ja dat is handig, samen sta je sterker he hihi

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:10

hallo allemaal

mag ik me eigen hier ook melden

ik ben nu bijna 14 kilo afgevallen en wil nog heel 6 kilo afvallen maar de laatste kilo's lukken niet echt en ik wil het zo graag dus zou hier ook mijn steun willen vinden, ik ben de eerste 10 kilo met karin de zoete afgevallen en de laatste 4 met sonja maar het luk niet echt meer

groetjes

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:12

Heel knap 14 kg!!!!!!!!!!!!!!!!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:15

echt heel knap heikedenise..
Ik ken karin de zoete alleen niet, maar het zal dus waarschijnlijk wel werken!

Hoe nog even vol, je bent al zo ver het is zonde als je het nu opgeeft... Heb net lekker geluncht, lekkere bruine boterham met kaas en salami :9 heel slecht dus vanavond even een half uurtje lopen :)

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:19

bedankt karin de zoete is een dieet voor mannen en vrouwen het enige wat je mag eten is sochtends 2 crackers met iets magers (kipfilet, fricandau, magere smeerkaas enz,) smiddags 3 crakcers en savonds rijst met groente ik heb dat 4 maanden volgehouden en toen kon ik geen crackers meer zien dus toen kwam sonja

hebben jullie nog tips wat ik aan beweging kan doen tussendoor want ik werk van 8 tot 5 daarna ga ik naar mijn paard en savonds ben ik aan het klussen in het huis en ik wil graag wat aan beweging gaan doen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:22

:oo dat zou ik dus nooit vol kunnen houden. crackers vind ik lekker, maar ben meer dol op brood!!

Misschien in pauze een rondje lopen, ik doe het ook niet hoor, maar je bent dan wel in beweging.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:24

nou heb net weer mn ommetje gedaan even aan de wandel met hondlief.
altijd weer een feest :P.

ga vanavond krackers halen, en vers fruit, mjam..
en dan gaat het feest voor mij ook beginnen.
vandaag houdt ik me er ook al wel aan hoor heb 2 broodjes op en een cup a soupie :).
moet zeggenm heb geen honger :)

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:33

Thanks meiden!Ik had nog een onverwachte meevaller/boost.Ik ging vanmorgen voor het eerst sinds november op de wii fit staan en ik dacht echt..oliebol dat wordt wat! Maar sinds die tijd ben ik dus gewoon 2,5 kilo afgevallen. Scheelt toch weer ;)
In totaal moet ik 35 kilo afvallen, maar ik heb een jaar de tijd dus doe het rustig aan.
Succes voor iedereen!Leuk om weer met een heleboel lief en leed te delen over het afvallen ;)

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:35

knap hoor 14kg! en kan je dat van karin ergens vinden? het klinkt wel lekker opzich, en mag je dan niks anders erbij eten?
qua beweging ik zou het zo ook niet weten wat je nog kan doen? idd misschien wat extra wandelen? samen met paard in de bak rennen;)? deed ik altijd vond die echt leuk!

ik ga weer wat te drinken pakken, water lekker ahum..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:38

S,avonds drink ik bitter lemon light, dat water komt mijn neus uit.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:44

@ Nicolletjuh: Probeer de lat niet te hoog te leggen. Dat is nl iets wat ik wel doe en dan gaat het mis. Niet dat je ineens zwaarder mag blijven ofzo maar ik ben veel te streng voor mezelf. Mag dan echt heel minimaal eten op een dag en als dat dan een keer niet lukt val ik snel in een "het lukt niet eetbui". Als het een keer misgaat (op bijv. een verjaardag) ga dan niet de hele verjaardag doen alsof je er niet op hoeft te letten en als je per ongeluk een broodje kroket hebt gehad is het niet zo dat je savonds helemaal geen eten meer mag of juist een grote portie patat omdat het toch mislukt is voor die dag.

Lekker vaag omschreven misschien maar zo werkt het bij mij. Weet niet of iemand dit herkent en zo ja: hoe los jij dit op?

Betreft beweging probeer ik zoveel mogelijk lopend of op de fiets te doen. Of gewoon even 10 keer de trap naar zolder op en neer.... Oppas voor de kinderen is soms niet eens nodig. Je kan ook samen wat gaan doen. Eind lopen naar de speeltuin ofzo (weet niet hoe oud ze zijn...), lopend/fietsend naar school brengen of gewoon heel burgelijk met de kinderwagen eendjes gaan voeren aan de andere kant van het dorp.

Water drinken houd ik ook niet altijd even goed vol. Probeer dat een beetje af te wisselen met cristal clear (zonder prik), rivella, vruchtensap etc.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:48

Ik drink 's avonds vaak dubbel friss light en dan doe ik half half met water :D

Voor de nieuwkomers http://www.caloriechecker.nl Is een site waar je je calorien bij kan houden. Ik gebruik hem nu een week en is heel makkelijk bij te houden.

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:57

nicolletjuh - ik kreeg dat dieet toen van de buren dacht ik dus ik weet ook niet waar het vandaan komt

ik zit er zelf over te denken om de wii te kopen vriendlief vindt het ook leuk dus en dan heb ik gelijk beweging

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:10

Nou ik kan het in ieder geval echt wel aanraden hooe de wii. Je kan zelf kiezen wat je wilt gaan doen die dag. Ik wissel het een beetje af met de ene dag yoga en de andere dag aerobics enz. Als je het elke dag doet gaat het wel een beetje vervelen dus doe ik het 3 x per week of als ik vrij ben.