me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:12

@Paula: wat goed zeg! Gefeliciteerd *\o/* Knap dat je zo rustig kan over komen als je toch zo zenuwachtig bent! Ik kan me voorstellen dat het veel motivatie geeft! Echt heerlijk zulk goed nieuws :)

Sportschoenen heb ik inmiddels opgegraven op zolder, dat valt dus mee gelukkig :) Een sportbroek heb ik alleen echt niet meer, dan maar hardlopen (of fietsen) in rijbroek, daar kan ik toch wel fijn in bewegen.

highwaykind

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:16

Gefeliciteerd Paula!!!
Brigitta - succes alvast! (hardlopen?!)

Wordt een kort dagje hier denk ik, deadline voor mijn werk en dus wat te veel gedaan. Laat wakker (10u+) en het stort ook vroeg al weer in (rond 3 uur). Bijna weekeind!!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:37

Helaas helaas... gisteren te vroeg gejuicht over het rijden dat het zo goed ging. Gisternmiddag weer in gestort maar om half 9 lag ik in mijn bed. Vanacht om kwart voor vier wakker, buikpijn en wat misselijk. Na veel woelen en draaien en vooral extra dekens pakken want ik ahd het weer eens koud weer in slaap gevallen en om half 7 er uit gekomen want ik as ontzettend misselijk. Naar de wc geweest, ontlasting was weer water :roll: (meer mensen daar last van?) en wat cola gehad tegen de misselijkheid. Niet naar school terwijlik vandaag luistertoets had.. als er een toets is die rot is om in te halen is het dat wel := Maargoed het kon gewoon echt niet.. heb nog nooit zoveel buikpijn ehad := Kan niet languit liggen alleen opgerold anders kan ik wel janken van de pijn, zelfs opgerold is het niet alles maar dat werkt het beste. Hele ochtend geslapen/naar de wc geweest en misselijk gebleven maar er komt niets uit. Nu even wakker en voel me íets beter maar nu na 5 minuutjes liggend in bed laptoppen is dat ook weer verleden tijd.. Blegh... voorlopig maar niet meer rijden :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 12:45

Dat is rot! Ontlasting als water heb ik niet, ik ben al blij als ik 2 keer per week naar de wc kan.

Ik heb vanmorgen het UWV gebeld, had er nog niets over gehoord. Ik ben daar maar voor de helft bekend, dus ze konden niets met mijn informatie. Ze kenden mijn naam, maar mijn dossier was er niet.. *zucht* Nu gaan ze achter m'n dossier aan (ik zat eerst in Utrecht, maar dat was fout dus ben 2 jaar geleden over gegaan naar Dordrecht, kennelijk nog niet mijn dossier opgestuur) en dan hoor ik meer.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:54

ik heb ook een rotdag heel moe en me hart maakt overuren vandaag geloof ik.zo maar weet bedje in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:00

Pfff balen dames :(:) Hopelijk knappen jullie snel weer een beetje op. Moeilijk is dat, uit moeten rusten terwijl je nog zoveel wil :( Sterkte in elk geval!

@Highwaykind: Voor de inspanningstest moet ik een stukje hardlopen of fietsen met een zuurstofmasker voor en electroden opgeplakt etc. Zo kunnen ze meten waar mijn omslagpunt tussen gezon trainen en over de grens gaan ligt. Het wordt in elk geval begeleid door een arts, dus ik neem aan dat die me geen gekke dingen laat doen. Ik kon alleen al nooit goed hardlopen toen ik wel gezond was, dus ik zie er wel een beetje tegenop.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:13

@MP; jeetje, goed ziek zo te horen. Beterschap! :(:)
@Marilla; wat een gedoe zeg met dat UWV.

Bedankt allemaal. :D Ik ben er ook zo blij mee! En het goede nieuws zet door, want die toets waarvan ik hem eigenlijk nét niet gehaald zou hebben, heb ik wel gehaald! :D De norm is fors aangepakt. Goede resultaten dus. Vandaag 2 reflectieverslagen getypt, dus daar ben ik ook weer vanaf. Nu kan ik mij helemaal gaan richten op de stage.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:18

Iemand bekend met een tekort aan kalium,dat schijnt nog al eens vergeten te worden bij een bloedonderzoek.Het schijnt dat een tekort erge vermoeidheid veroorzaakt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:20

zo ben me bedje weer uit nu zo chinees eten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:33

MissPromiss schreef:
Naar de wc geweest, ontlasting was weer water :roll: (meer mensen daar last van?) en wat cola gehad tegen de misselijkheid.

Helaas kan ik daar ook over meepraten,water niet maar zeker verre van wat het moet zijn :n Cola tegen de misselijkheid kan ik niet drinken...allergisch voor :+

Vervelend dat je zoveel last hebt :(:)

Probeer het ook allemaal weer wat op te voeren maar ook ik ben dan (na 3 uur rommelen) klaar voor de rest van de dag...en de volgende.Gister toch weer teveel gedaan,waterbak bijgevult dus 6 emmers water gesjouwt...foei :+ spierpijn :P
Vandaag dus erg weinig gedaan...vriendlief was vroeg thuis dus een hapje buiten de deur gegeten,hadden we nog te goed van onze verjaardagen :D .Nu kon het eindelijk,anders trek ik het niet.

Paula... +:)+ *\o/*

Brigitta..laat je weten hoe de test verloopt,ben erg benieuwt.Heel veel succes iig.

Angie_ke... ken iemand die ruim 20 jaar een dramatisch tekort heeft gehad en is nu aan het opkrabbelen.Ze hopen over een jaar of 2 de schade te kunnen bepalen.Ook hier weer...geduld :+ Ze merkte toch al vrij snel verschil,al is de weg nog lang.

MissPromiss....vind jouw huisarts een beetje triest.Weet niet hoe het daar gaat maar hij kan toch een formuliertje invullen en je naar een lab sturen,kleine moeite.Of wil hij liever zelf dokteren....zou er gewoon op staan,zo kom je niet verder.
Succes :(:)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:05

ik heb pilletjes voor de misselijkheid

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:07

:+ Ik zit het maar gewoon uit,ben zo vaak misselijk dat je er aan gewent raakt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:51

als ik dat doe dan kan ik elke dag 22 pillen op nieuw inmenen omdat ze er dan steeds in de wc pot liggen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 08:09

marleen_usar schreef:
Iemand bekend met een tekort aan kalium,dat schijnt nog al eens vergeten te worden bij een bloedonderzoek.Het schijnt dat een tekort erge vermoeidheid veroorzaakt.

Kalium word juist vaak standaard onderzocht, kalium haal je uit voedsel, dus als daar een tekort is, zegt dit wat over je voedingspatroon, en kun je dus door een ander voedingspatroon makkelijk aanpassen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 08:13

@Paula, gefeliciteerd +:)+

@MissP, beterschap :wave:

@Marilla, wat stom dat ze je dossier niet hebben...je zou toch denken dat er naast een schriftelijk dossier, ook digitaal gegevens worden bijgehouden....nou laat ze daar maar even flink zweten bij het UWV op hun fout.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 09:24

Hoe gaat het nu met de dames die een flinke terug val hadden eventjes?

Ik ga vanavond naar een dorpsdisco. Is 1 keer per 6 weken, eind van de straat en duurt tot 1 uur. Ik hou het meestal wel vol, maar de afgelopen 2 keer ben ik kotsend naar huis gegaan om 11 uur, dus ik ben nu soort van beetje zenuwachtig of ik het vol ga houden.. Ik hoop het, want dat zijn de enige keren dat ik 'uit' ga. En dat is altijd zo gezellig dat ik die week ziek zijn erna voor lief neem!

Ik heb altijd zo dat als ik een paar keer avonden ziek ben geworden, ik dan gelijk onzeker word en weinig vertrouwen heb. Niet in mezelf, maar in de avonden. Dan denk ik de hele dag 'Owjee, ik hoop dat ik het vol ga houden, ik ben bang dat ik het niet ga redden'. En het gevolg is dat ik dus al om 7 uur op bed lig :+
Hebben jullie daar ook last van?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:55

Kalium tekort geeft erg veel klachten ook o.a een slecht werkende hartspier.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:22

Zo ik ben weer op de wereld denk ik :)) Gisteren totaal een uurtje uit bed geweest, rest van de tijd gelegen/geslapen/half afwezig geweest. Voel me nog niet optimaal maar ik denk dat ik het ergste gehad heb en ga zo eens een poging doen tot eten ;)

Ik snap mijn huisarts opzich ook wel hoor, ik kan het niet precies uitleggen hoe ze het zei maar het klonk wel gewoon logisch. Maar ik ga volgende week eerst weer bellen met a-dam en dan weer terug naar mn huisarts dan komen we er vast wel uit :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:47

MissPromiss schreef:
Zo ik ben weer op de wereld denk ik :)) Gisteren totaal een uurtje uit bed geweest, rest van de tijd gelegen/geslapen/half afwezig geweest. Voel me nog niet optimaal maar ik denk dat ik het ergste gehad heb en ga zo eens een poging doen tot eten ;)

Ik snap mijn huisarts opzich ook wel hoor, ik kan het niet precies uitleggen hoe ze het zei maar het klonk wel gewoon logisch. Maar ik ga volgende week eerst weer bellen met a-dam en dan weer terug naar mn huisarts dan komen we er vast wel uit :)

Hopelijk kunnen jullie er snel uit komen,beter voor de patiënt ;)

Vandaag duidelijk teveel gedaan :+ loop als iemand van 80 en liggen gaat net.
Was betijds op stal,zou een kennisje langskomen...pony's gepoetst en een stukje gewandeld.Daarna ruim een uur gewacht en boodschap gedaan,toen eindelijk naar huis.Ben nu compleet kapot en sinds vanmiddag trilt mijn rechterhand weer :7 .
Maar was wel de moeite waard,zolang geleden dat ik even met de jongens op stap was :j

Marilla...niet teveel bij stilstaan of je het de hele avond volhoud,dan ben je daar teveel mee bezig.Geniet van de avond zolang hij duurt.Beter een uur genieten dan 4 uur piekeren ;)
Maak er overdag een hele rustige dag van en de dag erna ook,des te meer energie kun je in de avond stoppen.
Heel veel plezier!!

Miss_kippie :(:)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:31

Nou, voor mij geen avond stappen :(
Op de een of andere manier stort ik 's avonds helemaal in. Word ik misselijk, braken, regelmatig trillen en het gevoel alsof m'n hoofd in brand staat. Ook helemaal rood enzo. Nee, dat word zo m'n bed induiken, want ik red het echt niet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:44

Pff, ik moet nog half uurtje wakker blijven. Vriendlief is opweg naar dorpsfeest en wil mij nog zien van te voren. Lief natuurlijk, maar het word een hele opgaaf om nog wakker te blijven. Meneer snapt de zin 'Kom niet, ik wil slapen' kennelijk niet..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:32

@Tinky; klinkt als een heerlijk dagje, gaat het vandaag weer beter?
@Marilla; balen dat de avond stappen niet gelukt is! :\ Hoe gaat het vandaag?

Ik heb de afgelopen dag(en) weer teveel gedaan en dat komt er vandaag weer uit. Weer lekker verkouden enzovoort. Morgen begint mijn stage... Maandag t/m vrijdag van 8 tot half 5 werken... Gekkenwerk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:50

Oeioei, veel berichtjes!!

Voor nu:

@ Paula, wat een ontzettend goed nieuws. Je mag trots zijn op zoveel complimenten! Ik begrijp dat het je een heeerlijk gevoel geeft. Gefeli!

@ Brigitta, bij mex op stal. Kan rijden wanneer ik wil, precies wat ik kan(zocht), echt een vaste dag erbij is not done. Mex doe ik ook per week anders.

Het rijden was heerlijk. Dikke smile! Drukke knol en erg lief.
Kijk nu al uit naar de volgende keer.

Wel heb ik het geweten van het weekend... echt lamlendig moe. Gisteravond en vannacht misselijk.
Vanaf vrijdagavond weinig kunnen hebben.
Vanmiddag geslapen en vandaag ging het gelukkig iets beter.
Spierpijn!!! Vooral bij mijn liezen. Loopt zo moeilijk haha.
Maakt niet uit, als ik alleen was geweest was ik doorgegaan bijv naast heel weekend plat liggen toch nog even naar stal, voor mijn vriend blijf ik graag een beetje "helder" .

Heel het weekend lekker samen in bed filmpjes gekeken enzo, lekker warm onder de dekens.

@ Marilla, was het toch nog gelukt gisteravond? En anders maakt je vriend je toch weer wakker :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:55

Het valt mij trouwens erg zwaar geen suiker meer te eten. (gebruik wel agavesiroop, bijv beetje over de brinta, en kan met een klein beetje daarvan bijv koekjes bakken)
Geen beschuitjes met hagelslag meer... geen koekje...
En vd week even zelf een brood bakken met wijnsteenbakpoeder, kijken of dat ook lekker is/lekkerder is dan zuurdesembrood. (en noten wortel cake maken als lekkers, kijken of dat lukt)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 08:16

Nou, ik heb het vol gehouden zaterdagavond tot m'n vriend er was, die ging half 12 weer weg, maar ik was niet de vrolijkste meer. Dorpsfeest heb ik niets gemist hoorde ik van broertje, gemiddelde leeftijd was 13 jaar.

Ik ga even heel hard aan mezelf werken deze week. Ben al 2 maanden aan het tobben en qua vermoeidheid flink onder het niveau dan dat ik 'normaal' ben. Geestelijk lig ik ook weer helemaal in de knoei, maak me overal en om iedereen druk enzo.
Ik heb revalidatiecursus gehad en had daar een strak activiteit-rust schema gekregen, ongeveer 3 of 4 keer per dag rusten. En ik denk dat ik zoiets maar weer ga maken. En dan goed m'n hoofd leeg maken en de boel goed relativeren. Want het is een tijd geleden dat ik lichamelijk èn geestelijk helemaal gesloopt was. Word wel weer even flink lastig, maar het helpt wel! Tenminste, ik hoop het ;) Vorige keer wel, tijdens die cursus. Al m'n aantekeningen en map maar weer tevoorschijn halen en ik ga er weer even flink tegenaan.