Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:50

#Ymke# schreef:
Heel veel soorten pillen. De diana, de migrogynon, de lovett. Maar ik werd overal ziek van. Uiteindelijk ben ik 3-4 maanden pilvrij geweest en dan beviel heel goed. Na wat tips met de ring begonnen, en dat beviel de eerste paar weken goed, tot ik ineens al die bijwerkingen begon te krijgen.

Dat is ook wat zeg :(:) Nu ga je nog weer kijken naar een ander middel (spiraaltje o.i.d.), of ga je vertrouwen op het condoom?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:02

Hier nu ook een weekje van de pil af..
Ik had al eerder hier gepost, maar vorige week toch maar de knoop doorgehakt. Libido is echt eeeenorm verhoogd en ik voel me ook een stuk lekkerder. :D Wel wat moe, maar dat komt meer door het werk denk ik. Wij gaan eerst aan de condooms en mocht dat echt niet bevallen dan kijken we wel weer verder. De nuvaring heb ik 4 jaar geleden ook geprobeerd en dat ging een paar maandjes goed en toen kreeg ik ook last van irritatie etc.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:08

Spiraaltje is helemaal niks voor mij. Daarnaast hebben we een kinderwens voor nu en pakembeet 3 jaar, dus dan is het sowieso niks. Voorlopig worden het maar weer rubbertjes helaas. Ik kan kiezen uit 1x per maand sex omdat ik totaal geen zin heb of rubbertjes, dan is de keuze wel makkelijk :+

rowo

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:09

Keuze is heeeeel snel gemaakt :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:49

Ik ben zon 5 en half jaar geleden gestopt met de pil, en heb een spiraal genomen. Ideaal :D Je hebt er geen omkijken meer naar, je weet dat je goed beschermt bent ( ook wanneer je ziek bent en wanneer de pil dus minder betrouwbaar is ) en je hebt geen schadelijke hormonen in je lijf :n

wanneer je netjes naar de controle gaat achteraf, is er bijna niks aan kans dat het spiraaltje iets beschadigd van binnen trouwens. De dokter kijkt na of het goed zit, is dit niet het geval, dan zetten ze m weer goed :j

Nu ben ik weer aan de pil, omdat ik mijn menstruatie toch graag weer zelf wilde regelen, maar het bevalt me helemaal niet :n
Ben weer tussen door ongesteld, en al weer een paar kilo bij gekomen :oo

Dus ik kijk het de eerste 3 maanden even aan, mocht er geen verbetering komen, ga ik toch echt weer voor een spiraaltje :j

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:26

ik heb inmiddels ook een andere pil yasmin maar voel me er niet lekker bij erg verdrietig en nog geen libido

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:37

Ik heb een afspraak gemaakt vandaag bij de gyneacoloog. 20 februari kan ik terecht voor een controle gesprek, en waarschijnlijk komt daarna de afspraak om het spiraaltje te laten zetten. :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:55

Ik blijf voorlopig toch bij de Yasmin.
Op zich heb ik nog wel redelijk zin, dus zolang dat nog gaat vind ik het prima ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:49

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest voor nieuwe anticonceptie. Aangegeven dat ik bij voorkeur geen pil wilde (ivm overgevoeligheid) en wat de alternatieven waren. Spiraaltje, prikpil of implanon wilde ze me in verband met overgevoeligheid niet aanbevelen, dus heb ik voor drie maanden nuvaring meegekregen. Ben benieuwd......

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:57

Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik nooit meer aan de pil wil. Heb een Mirena nu, en ben zeker 6 kilo kwijt. Helaas ook een beetje borsten, maar goed, daar kan ik mezelf wel overheen krijgen.
Ik heb maand 2 & 3 heel lichtjes gebloed, en vanaf daarna niet meer ongesteld geweest. Heerlijk!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 06:42

Positieve verhalen over het spiraaltje :j dat helpt me wel :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:42

ponyzotje schreef:
Positieve verhalen over het spiraaltje :j dat helpt me wel :D

Ik hoop volgende maand meer info te hebben :j
Al denk ik eerst een gesprekje te krijgen, en pas nog een maand later aan de buurt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:34

Hmmm, ik heb dus sinds gister de Nuvaring. Mag je daarmee ook in bad eigenlijk? :+

(Heb hem er net just in case maar even uitgevist)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:43

Ik mag niet aannemen dat ie er dan uit gaat ;) Ik zit nooit in bad, maar zou hem er ook niet uithalen mocht ik het wel doen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:47

Ik heb ook de navuring voorgeschreven gekregen maandag.... eerst even mijn strip afmaken, dan een stopweek en dan de ring testen, ben errug benieuwd!! Ik wou liever geen pil meer omdat ik toch wel minder hormonen wou en omdat ik hem nog wel eens vergeet... :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:51

Hallo meiden,

Ik ben 30 en slik sinds 3 maanden helemaal niks meer!
Tot ik stopte met mijn 25e om zwanger te worden heb ik 10 jaar de pil geslikt! zodra ik stopte wist ik pas wat de pil met je doet! Ik werd verschrikkelijk lastig voor mijn man (wat hij overigens echt erg vond :P ) en na mijn zwangerschap heb ik de minipil gepakt tijdens borstvoeding. Toen een spiraal. 1 en al ellende! Na 1 jaar heb ik die eruit gemikt! Toen de nuvaring. 1 en al ellende! Koppijn was vooral het ergste. Toen maar weer aan de pil. 1 en al ellende! Koppijn alweeeeeeeeer. Nu met de dokter afgesproken dat ik een half jaar niks slik. Jah de puisten duiken weer op (en dat met mijn 30e!!!) dus daar ga ik een alternatief voor vragen, maar ik wil geen pil meer! Het onderdrukt je vrouwelijkheid. Bij mij in elk geval. Nu weet ik wel precies wanneer ik vruchtbaar ben, ik heb dan erg veel zin, whahhaa.
Ach, een condoom is behelpen en mocht er nog een kleine komen, tja, dat zien we dan wel weer.
Mij maakt het niet zoveel uit eigenlijk.
Hij wil zich wel laten sterilliseren, maar zolang ik nog niet helemaal tevreden ben pilloos doen we dat niet.
Het valt mij wel op dat je lichaam helemaal verandert nadat je een kind hebt gekregen. Je reageert echt anders op dezelfde hormonen als daarvoor. Raar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:52

rowo schreef:
Ik mag niet aannemen dat ie er dan uit gaat ;) Ik zit nooit in bad, maar zou hem er ook niet uithalen mocht ik het wel doen.

Ik ben ook niet bang dat het er uit floept, eerder dat het badwater iets doet met de werking van het ding ofzo :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:53

Je mag de nuva wel afspoelen onder de kraan, dus gewoon watr kan iig geen kwaad. K weet niet of je allerlei zeepjes door het water doet?
Ik zou gewoon direct ff de HA (of assistente) bellen en vragen. T zal wel raar zijn als ie er uit moet, want dan zou dat met zwemmen ook moeten. (chloor)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:57

ZIjn er ook mensen die wel hele goede ervaringen hebben met de Nuvaring? Eigenlijk lees ik hier alleen maar negatieve dingen... }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:03

Iorrr: ik ga het merken....

Huisarts had implanon en prikpil afgezworen ivm negatieve ervaringen, die plaatst/doet ze überhaupt niet meer. Ook met spiraaltjes is ze voorzichtig. Nuvaring kon ze mij van harte aanbevelen, dus ik ben benieuwd.

Rowo: badolie... Heb hem er voor de zekerheid dus maar uit gehaald. Met een beetje pech zit ik over 2 weken alweer bij de huisarts, zal ik het dan direct eens vragen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:06

Iorrr schreef:
ZIjn er ook mensen die wel hele goede ervaringen hebben met de Nuvaring? Eigenlijk lees ik hier alleen maar negatieve dingen... }:0

Ik tot nu toe :j Volgende week moet ie eruit voor de eerste stopweek. De pil wil ik iig niet meer :n Dit vind ik echt 10000x beter!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:07

Hier iemand met goede ervaringen met nuvaring. En in dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1031897 stroomt over van de positieve ervaringen met de nuvaring.

Overigens kan je er gewoon mee in bad. Je schede sluit zich namelijk volledig af in bad, er loopt geen water naar binnen, dus dat is geen enkel probleem!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:10

Oke goed om te horen! :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:16

Hier tot nu toe ook goede ervaringen met de Nuvaring!
Eerste dagen wat meer afscheiding dan normaal, maar hij zit nu een dag of 5 en ik merk dat ik helderder in mijn hoofd ben, maar wel dat mijn lichaam er nog even aan moet wennen :)
Ik voel hem totaal niet zitten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:21

Ik voel hem inderdaad ook totaal niet zitten.

Hebben jullie al seks gehad met het ding in? Voelde jij het? Voelde je partner het? Hadden jullie er last van? :)