Zou jij gehandicapt kind houden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Zou jij gehandicapt kind houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:49

Blue_Eyes, er zijn meer mensen die een abortus plegen omdat ze gewoon het kind helmaal niet willen en het hoogst waarschijnlijk gezond was. Dat is voor anderen ook moeilijk te varhappen, maar beter voor het kind, dan bij zulke ouders wel geboren worden. Er worden al teveel kinderen geboren bij ongeschikte ouders. Ik bespaar ze dat liever. Nogmaals een abortus of een leven lang pijn, ellende en weet ik het wat allemaal............

Mijn broer zijn handicap is niet te zien tijdens de zwangerschap, maar er zijn zoveel handicaps in allerlei vormen en maten. Als je arts je dat verteld wordt je goed geinformeerd en kan je zelf tegenwoordig nog heel wat vinden voor je een beslissing neemt. Ook kan je goed begeleid worden tijdens zo een zware abortus. En als het kindje wel komt sta je hier echt niet alleen. Er is al zoveel info en er zijn allerlei aanpassingen en instellingen.

Je moet alleen niet iemand dwingen iets te doen wat iemand niet kan of wil. Dat is voor het kind ook niet goed.

Iemand kan tegen abortus zijn of per se een kind willen, dat is prima, maar ik hoop dat men dan achteraf ook niet loopt te zeuren en te klagen. Dat gebeurt namelijk wel. Ik zie heel veel ouders die vreselijk fanatiek zijn, daar walg ik vaak van. Dat hebben wij gelukkig nooit gedaan. Ja, je hebt aanpassingen nodig en een speciale plek in een zaal of wat dan ook. Maar ik ga mijn broer nergens voor de deur uitladen. Hij zit toch en ik kan wel lopen. Ik ga niet als gratis begeleider mee waar ik recht op zou hebben, want ben gewoon zijn zus en we doen samen wat.......etc etc etc.

Daarnaast raad ik iedereen aan die denkt dat het allemaal zo meevalt een gehandicapt kind te adopteren, want er zitten er heel veel die nooit geplaatst worden vanwege hun handicap.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:00

dat vind ik nou nog eens een goed stukje tekst! helemaal mee eens!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:38

[quote="superpony"]Blue_Eyes, er zijn meer mensen die een abortus plegen omdat ze gewoon het kind helmaal niet willen en het hoogst waarschijnlijk gezond was. Dat is voor anderen ook moeilijk te varhappen, maar beter voor het kind, dan bij zulke ouders wel geboren worden. Er worden al teveel kinderen geboren bij ongeschikte ouders. Ik bespaar ze dat liever. Nogmaals een abortus of een leven lang pijn, ellende en weet ik het wat allemaal............

Hier ben ik het niet mee eens!
Mijn vader wou absoluut geen kinderen maar verwekte ze wel.
16 jaar lang ben ik opgegroeid met het idee dat ik geen recht op leven had, dit heeft hij niet alleen mentaal overgebracht maar ook fysiek, nu nog steeds 8 jaar later heb ik daar ontzettend veel moeite mee, heb ptss en zit nu in de wajong omdat ik het heel moeilijk vind om mijn leven op te pakken voor het eerst in mijn leven.
Toch ben ik ontzettend blij en dankbaar dat ik leef.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:46

Superpony, dat is jouw mening. Ik vind het doden van een kind op geen enkele manier te rechtvaardigen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:08

C_arola, dat zeg ik niet. Ik schrijf dat er veel mensen abortus plegen, omdat ze helemaal geen kind willen op dat moment en dat best een gezond kind kan zijn. Dat anderen hun kind wel laten komen en sommige ouders niet geschikt zijn geef ik ook al vaker aan. Dat vind ik ook vreselijk. Ik snap dat mensen die graag een kind willen heel boos worden als het hun niet lukt om zulke mensen om zich heen te zien.

Blue_Eyes, dat is zeker mijn mening. Weet je wel hoveel kinderleed er is? Ik vind het vreelijk egoistisch om elk kind maar bij elke ouder geboren te laten worden. Wel of niet gehandicapt met of zonder pijn. Als het leven hoe dan ook onwaardig of een hel is. Dat doe je je vijand niet eens aan, maar wel je kind?
Ik zie aborteren ook niet als het doden van een kind.

Mijn zoon is gezond, maar dan al is het moeilijk. Hij vind het erg genoeg dat we uit elkaar zijn en dat is ook al erg genoeg. Daarnaast ben ik erg ziek geweest, dan had ie al weinig aan me, was ik niet de leukste moeder, ben ik meerdere keren opgenomen, geopereerd etc etc. Dat red je samen wel, maar dat is niet niks. Dat komt al op je pad in een redelijk normaal leven. Nou, sorry, dat had ik allemaal al mijn kind niet willen aandoen of meegeven in dit leven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:10

Dus had je liever je kind vantevoren geaborteerd als je dit had geweten, of begrijp ik je nou verkeerd? Verward

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:12

dus met andere woorden heb je liever dat het kind geboren word en geen fatsoenlijk leven krijgt?
Stel een heroine hoertje word zwanger, heeft aids en zwaar verslaafd. Die moet een kind gaan opvoeden die ten eerste al verslaafd geboren moet worden, geen stabiele leef omgeving heeft en geen kans op een normaal leven krijgt. Dat heb jij dan liever als dat zo iemand een abortus neemt?

En het doden van een kind vind ik ook wat overdreven. Een kind is de eerste paar weken niet meer als een vruchtje.....

edit of als iemand een kind houd die losse handjes heeft en dat kind zijn leven lang mishandeld word.

Nou sorry maar dan heb ik liever dat zo iemand het kind laat weg halen zodat dat leed bespaard kan worden bij dat kind!
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 09-10-08 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:14

maar met 20 weken een vol kind, met alles er op en er aan,

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:14

Nee, dan was ik niet zwanger geworden, want ik weet hoe je dat kan voorkomen. Net als dat ik nu veel risico's loop en gewoon nooit zwanger zou worden.

Maar mocht het wel zo zijn dat ik zwanger ben en er iets niet goed gaat, dan ben ik wel voor abortus als ik dat op dat moment ook kan, want dat weet je nooit zeker wat je doet als je ervoor staat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:15

dobbel schreef:

Ja en met 10 jaar weet hij hoeveel ellende hij meemkaat of pijn hij heeft....Bij wijze dan, dus zo kan je wel bezig blijven. Je kan ook een hoop voorkomen ipv erger maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:17

dobbel schreef:

Precies. Mijn hart draait zich om als ik hoor dat er in Engeland ziekenhuizen zijn waar op de ene verdieping abortussen worden uitgevoerd op kindjes van 25, 26 weken, terwijl een verdieping lager of hoger kindjes van dezelfde leeftijd liggen te vechten voor hun leven...

@Breitling: er zijn andere oplossingen dan het kind te doden. EN ja, ik vind abortus het doden van een kind. Dat kun jij overdreven vinden, prima. Wil je linkjes naar beelden van geaborteerde kindjes?

Ik stop er nu echt mee, ik weet het, heb ik al eerder gezegd, maar dit topic is niet goed voor mijn bloeddruk en dat is het me niet waard Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:19

Breitling schreef:
dus met andere woorden heb je liever dat het kind geboren word en geen fatsoenlijk leven krijgt?
Stel een heroine hoertje word zwanger, heeft aids en zwaar verslaafd. Die moet een kind gaan opvoeden die ten eerste al verslaafd geboren moet worden, geen stabiele leef omgeving heeft en geen kans op een normaal leven krijgt. Dat heb jij dan liever als dat zo iemand een abortus neemt?

En het doden van een kind vind ik ook wat overdreven. Een kind is de eerste paar weken niet meer als een vruchtje.....

edit of als iemand een kind houd die losse handjes heeft en dat kind zijn leven lang mishandeld word.

Nou sorry maar dan heb ik liever dat zo iemand het kind laat weg halen zodat dat leed bespaard kan worden bij dat kind!

Precies, en sorry geboren laten worden en afstaan is ook niet alles. Je bent gewoon verantwoordelijk voor je geboren kind en pleeggezinnen of adoptie ouders zijn niet heilig. Net als helaas er nog altijd veel foute mensen zitten in de gehandicapte zorg waar men zijn kind in vertrouwen laat.

Zo is een kind dus alleen een hebbedingetje, omdat men een kind MOET hebben zo nodig. En het interesseerd me niks of de ouders het aan kunnen als hun kind lijdt, maar hoe het voor dat kind is!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:21

Blue_Eyes, een arts probeert dat echt zo netjes mogelijk te doen en dat duurt nog altijd korter dan een leven vol van ellende. Een kind/mens wordt zich daar alleen steeds meer bewust van en dat is steeds erger!

Als je dit al niet aankan, moet je er toch nog maar eens heel hard over nadenken, want het leven is nog vele malen harder.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:22

superpony schreef:
Zo is een kind dus alleen een hebbedingetje, omdat men een kind MOET hebben zo nodig. En het interesseerd me niks of de ouders het aan kunnen als hun kind lijdt, maar hoe het voor dat kind is!

Alleen nog dit: voor mij is een kind alles behalve een hebbedingetje. Een kind is een groot geschenk - en dat is precies waarom ik het nooit zal doden.

Schiet toch op. Ik heb echt wel wat levenservaring. Je doet net alsof ik een of andere tiener ben die nog nooit iets meegemaakt heeft. Je moest eens weten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:22

Je hoeft toch geen 20 weken over een abortus na te denken.

superpony je kan ondanks alles toch zwanger worden. Ik ken iemand die had een spiraal en gebruikte condoom en is door beide heen toch zwanger geworden. Dus niet zwanger worden betekend dan geen seks meer hebben. Word in het geval van een hoertje vrij moeilijk.

dobbel wat vind je erger een kindje van 20 weken aborteren die niks mee krijgt van dit alles, of iemand zoals ik eerder zei een kind laten krijgen, kind zonder bijv onderdak tussen de drugs zonder normale kleding etc of ouders met losse handen en het kind elke dag geslagen etc. Zijn misschien een beetje overdreve voorbeelden maar ik kan niet begrijpen dat iemand dan zegt nee dan nog vind ik abortus niet kunnen. Dat is gewoon leed!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:24

Blue_Eyes wil nog 1 ding van je weten. stel 1 van de net genoemde mensen uit mijn voorbeeld zouden of het kind houden of aborteren dus niet ter adoptie afstaan. Heb je dan liever een kind met een hoop leed in zijn leven als een abortus?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:26

een kind doden is in mijn ogen geen optie niet een gezond kind, weg halen bij de ouders en er een fijn plekje voor zoeken, en ja ik weet het, hier in NL schort het daar ook wel aan. maar het idee dat je een gezond kind dood maakt mij kots misselijk. ik zou het niet kunnen of willen.

en het gaat hier om zou JIJ, of te wel IK. en niet om heroine hoertjes.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:27

Ik zou het kind houden. Ik heb zelf ook een handicap heb spasme niet zwaar ik kan wel lopen maar niet ver en rij gewoon apard en fiets. Je kan nog zoveel dingen als je een handciap hebt. Dus nee zou het kind niet weg laten tenzij het misschien 2 dagen of 1 dag te lkeven heeft. Dan zou ik er nog eens over na denken. Er kunnen ook dingen mis gaan tijdens de bevalling waardoor het kind een handicap krijgt. Dat is dus bij mij ook gebeurd en dan kan je er ook niet meer voor kiezen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:29

dobbel dat weet ik maar er word zo stellig gereageerd op het aborteren dat ik me dat afvraag.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:31

Ik heb het hier over IK en waarom, niet over de rest van de wereld. anders loopt het topic helemaal de andere kant op, is weer een heel andere discussie nl,

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:33

Mijn mening hierover is dat je hier pas over kunt oordelen als je daadwerkelijk in die situatie zit.
Nu denk ik ook dat ik het zou laten aborteren (komt ook door mijn werk) maar als je daadwerkelijk zwanger bent, je voelt je kindje ... dan maakt het het verhaal alweer heel anders.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:37

Breitling, ze vroeg mij of ik het dan had laten aborteren. Ik gaf alleen aan dat ik dan alles had gedaan om niet zwanger te worden. Dus gewoon niet aan kinderen bewust was begonnen, een andere keus zeg maar.

Blue_Eyes, iedereen maakt zijn dingen mee. Dat heeft niks met deze keus te maken. Want ondanks dat ik een kind ben verloren en een gehandicapte broer heb, sta ik achter abortus.
Een kind is een geschenk voor de ouders, mits geschikt. Het is heel vaak GEEN geschenk voor het kind, het leven!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:40

Een handicap hoeft niet meteen beteken dat je vast in je rolstoel zit of misschien niks kan. Er zijn zoveel verschillende soorten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:40

superpony schreef:
Breitling, ze vroeg mij of ik het dan had laten aborteren. Ik gaf alleen aan dat ik dan alles had gedaan om niet zwanger te worden. Dus gewoon niet aan kinderen bewust was begonnen, een andere keus zeg maar.

Blue_Eyes, iedereen maakt zijn dingen mee. Dat heeft niks met deze keus te maken. Want ondanks dat ik een kind ben verloren en een gehandicapte broer heb, sta ik achter abortus.
Een kind is een geschenk voor de ouders, mits geschikt. Het is heel vaak GEEN geschenk voor het kind, het leven!

Ik doelde op deze uitspraak van jou:
Citaat:
Als je dit al niet aankan, moet je er toch nog maar eens heel hard over nadenken, want het leven is nog vele malen harder.

Voor het geval je het nog niet wist: ook ik ben moeder van een overleden kindje.

@Breitling: ik zou nooit voor abortus kiezen. Ik zou een andere oplossing zoeken. Noem me maar een idealist of naief, dat kan me echt niet schelen. Ik kan echt de dood niet verkiezen boven het leven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:44

superpony schreef:
Nee, dan was ik niet zwanger geworden, want ik weet hoe je dat kan voorkomen. Net als dat ik nu veel risico's loop en gewoon nooit zwanger zou worden.

Hoe sta jij tegenover steriliseren? Lachen