Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
dobbel schreef:maar met 20 weken een vol kind, met alles er op en er aan,
dobbel schreef:maar met 20 weken een vol kind, met alles er op en er aan,
Breitling schreef:dus met andere woorden heb je liever dat het kind geboren word en geen fatsoenlijk leven krijgt?
Stel een heroine hoertje word zwanger, heeft aids en zwaar verslaafd. Die moet een kind gaan opvoeden die ten eerste al verslaafd geboren moet worden, geen stabiele leef omgeving heeft en geen kans op een normaal leven krijgt. Dat heb jij dan liever als dat zo iemand een abortus neemt?
En het doden van een kind vind ik ook wat overdreven. Een kind is de eerste paar weken niet meer als een vruchtje.....
edit of als iemand een kind houd die losse handjes heeft en dat kind zijn leven lang mishandeld word.
Nou sorry maar dan heb ik liever dat zo iemand het kind laat weg halen zodat dat leed bespaard kan worden bij dat kind!
superpony schreef:Zo is een kind dus alleen een hebbedingetje, omdat men een kind MOET hebben zo nodig. En het interesseerd me niks of de ouders het aan kunnen als hun kind lijdt, maar hoe het voor dat kind is!
superpony schreef:Breitling, ze vroeg mij of ik het dan had laten aborteren. Ik gaf alleen aan dat ik dan alles had gedaan om niet zwanger te worden. Dus gewoon niet aan kinderen bewust was begonnen, een andere keus zeg maar.
Blue_Eyes, iedereen maakt zijn dingen mee. Dat heeft niks met deze keus te maken. Want ondanks dat ik een kind ben verloren en een gehandicapte broer heb, sta ik achter abortus.
Een kind is een geschenk voor de ouders, mits geschikt. Het is heel vaak GEEN geschenk voor het kind, het leven!
Citaat:Als je dit al niet aankan, moet je er toch nog maar eens heel hard over nadenken, want het leven is nog vele malen harder.
superpony schreef:Nee, dan was ik niet zwanger geworden, want ik weet hoe je dat kan voorkomen. Net als dat ik nu veel risico's loop en gewoon nooit zwanger zou worden.