Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Carolaa schreef:@ branca: Wat jij zegt dat je in die documontaire gezien te hebben klopt idd wel. Ik zelf ben ook verplicht halve dagen gaan werken, omdat fulltime niet vol te houden was met migraine. Ik had dan een te hoog ziekteverzuim en zat te vaak met migraine op het werk. Nu ik 25 uur per week werk, is het goed te doen, en ze houden er op het werk ook heel goed rekening mee.
Laurabram schreef:Lammie: hopelijk helpen de druppels, (bijna) niets zo vervelend als geïriteerde ogen.
Even terugkomen op migraine en kinderen/zwangerschap. Bij mij heeft de migraine zich pas geopenbaard na mijn 2e zwangerschap, waarschijnlijk in combinatie met het mirena spiraaltje. Helaas is het na het verwijderen van dat ding niet meer verdwenen.
Soms is de combinatie migraine en kids niet echt heel handig (ik ben op die dagen ook niet echt de gezelligste mama zeg maar), maar ze zijn nu inmiddels op een leeftijd dat je het wel kunt uitleggen en ik zou ze er echt niet voor willen missen.
Branca schreef:Wat betreft medicijnen;
de arts zei dat er in 2010 een nieuw medicijn op de markt komt.
Welke ik ga gebruiken; amitriptyline. Deze zou ik moeten innemen, 1 x daags met 2 x daags 2 paracetamol. En dan opbouwend naar 1e week 1 x pdag en 2e week 2 pdag en 3e week 3 pdag.
Een duitse geleerde denkt dat migraine wat met een ontsteking te maken heeft. Nu wilde de arts eerst ibuprofen oid geven ipv paracet. Maar omdat ik daar misselijk van word, is het paracet. geworden. Nu was ik bij de vrijdag bij de apotheek en vertelde eea. Die zeiden dat paracetamol niets tegen ontsteking doet..of het dan wel goed is en dan ook 2 x 2 pdag.
As dinsdag heb ik een belafspraak met de arts.. Men kon niet uit mijn status halen hoe en wat en hij is er dan pas weer grrr
Ik zou dan minder hoofdpijn/migraine kunnen hebben. Als het toch heb, neem ik een Maxalt.
Ik zag op de bijsluiter dat het idd ook bij migraine voorgeschreven wordt. Ik was daar niet bekend mee.. jullie?
Ik heb na die afspraak de woensdag en wat adressen af gereden.. migraine gekregen en maxalt genomen. Hee... en donderdag weer, vrijdag weer.. zaterdag weer en vanmorgen weer! Hoe kan dat toch!??
Misschien dat ik in begin te laat ben.. de pijn gaat pieken en niet mooi meer omlaag komt??
Branca schreef:Lammie2701.. Klopt, het medicijn wat ik noem is een regulier medicijn. Het staat er trouwens wel bij, dat het ook bij migraine gebruikt wordt. Dit zal een hele andere werking hebben, het doet iets met stoffen in de hersenen. Over epileptica staat er niets van bij.
(Amitriptyline behoort tot de groep tricyclische antidepressiemiddelen. Het regelt in de hersenen de hoeveelheid natuurlijk voorkomende stoffen die een rol spelen bij stemmingen en emoties.
Artsen schrijven het voor bij depressie, zenuwpijn, bedplassen, spierpijn bij fibromyalgie en hoofdpijn.)
Nee, volgend jaar komt er een echt nieuw middel.
Lalidan schreef:@ Branca: Amytriptiline is zoals gezegd een antidepresieva. In eerste instantie niet bedoelt tegen migraine, maar ja, dat geld ook voor de betablokkers en de anti-epileptica, en die worden ook allemaal gebruikt ter preventie van migraine. Ben benieuwd of het wat voor je gaat doen!!
De logica van ibuprofen gaan proberen en in plaats daarvan dan maar paracetamol doen ontgaat mij volledig, als arts zijnde zou hij moeten weten dat het twee middelen van een verschillende groep zijn en dat paracetamol inderdaad niks tegen een ontsteking doet (een paar pagina;s terug staat een uitgebreide post van mij over paracetamol en NSAID's, waaronder ibuprofen). Jouw arts had ipv ibuprofen een andere NSAID moeten voorschrijven. Beetje vreemd als ik eerlijk ben.....
Maxalt hoort tot de triptanen, maar is nou juist wel net degene waar de minst positieve resultaten mee zijn. Er zijn veel mensen die hem toch minder goed vinden werken. Maar doet de maxalt wel iets? of echt helemaal niks? Als het wel iets doet, maar niet genoeg, zou je misschien om imigran kunnen vragen.
@ Lammie: hoe is het met je ogen?