Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 08:53

Super gedaan, gaaf hè in het donker lopen. De wereld is zo klein en stil met alleen het licht van je lampje.
Succes vandaag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:01

Tof dat het goed ging Sherivey!

Idd enorm balen dat de Mas Montagne zo op het laatste moment afgelast is.

Toffe fiets Samantha! Wanneer ga je die een stukje verder uitproberen?
Het fietst zó lekker makkelijk op een racefiets.

Succes iedereen dit weekend! Het weer is prima, gelukkig wat minder warm dan vorige week. Geniet ervan!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:02

Supervixen schreef:
Super gedaan, gaaf hè in het donker lopen. De wereld is zo klein en stil met alleen het licht van je lampje.
Succes vandaag!

Vooral als je dan een dorp in het dal ziet liggen. Al die lichtjes daar, net de panorama in de Efteling. :D

Thanks! Benen zijn wat stijf en voeten iets opgezet. Maar dat laatste loop ik er straks sowieso weer uit.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:13

Lijkt me heel gaaf zo in het donker. Maar ga je dan niet snel onderuit?
Super gedaan Sherivey!

Busy, ik ga zo een klein rondje doen. Echt niet lang, heb nog privéles met paard straks en morgen halve in Utrecht. Hoezo taperen haha.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:15

Sherivey, wat een toffe ervaring is dat toch, in het pikkedonker in de natuur lopen! Heel veel plezier en succes vandaag!

Samantha, bij mijn eerste night trail ben ik vol door mijn enkel geklapt doordat ik een richeltje in het pad niet goed zag := nu zat er waarschijnlijk al een scheurtje in die enkel, maar ik moet nog steeds vertrouwen op bouwen voor ik weer een night trail aandurf :')

Ik heb net heel rustig 2 km gelopen, gister 4 km met een paar intervallen op marathontempo. Ik vind het tellen als taperen, maar naar mij moet je niet luisteren. :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:23

Hahaha, fantastische voorbereidingen. Komt wel goed met jullie!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:36

Samantha, je moet iets beter opletten, maar het is met hoofdlamp goed te doen :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:08

O dat is balen Suliko, dat zou mij dus ook overkomen. Ik struikel al over mn eigen voeten. :')
Bij m’n eerste trail heb ik super goed opgelet op alle smalle paadjes en bij boomstronken. En waar ging ik onderuit, op een groot vlak recht stuk. :D

Haha Suliko, ik tel het goed haha. Komt goed morgen met jou! Denk niet dat ik je zie want jij start 10:30 toch?
Ik 9:30-9:44. Word vroeg opstaan, maar niet zo vroeg als Leonie denk ik zo, voor mij is het 12 km fietsen, moet 8:30 uiterlijk in de business lounge zijn, dus vertrek denk ik 7:30-7:45.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:16

Ik ben knetter nachtblind, ik zou met zo'n lampje ook nog wel moeiteloos op m'n bek gaan om het even plat te zeggen :')

Eerlijk? Ik geloof dat die geannuleerde loop me eigenlijk wel uitkomt. Als hij door was gegaan, was ik gaan lopen, maar nu is het prima.
Een leerling van me is vorige week overleden en ik heb er echt last van. Het valt me zwaar en ik heb kennelijk veel spanning opgebouwd, want mijn hele lijf doet zeer. Misschien later of morgen nog even een loopje, naar ik vind het ook wel best zo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 11:27

Jeetje, wat ontzettend heftig Goof. Niet gek dat je daar last van hebt.

Ik heb weleens nacht trails gelopen en vond dat heel gaaf. Juist dat risico op vallen, dat je niks om je heen ziet behalve waar je lampje schijnt, echt ultiem buiten spelen <3 Als er geen enge kerels bestonden zou ik het liefst elke week wel in het pikkedonker lopen. Zeker hier in de duinen met het geluid van de onzichtbare zee vind ik dat zo fantastisch maar in mijn eentje durf ik niet.
Ik ben zelfs met grote hond weleens lastig gevallen door stomme kerels, dus ik laat het uit mijn hoofd tegenwoordig. Verlichte straten door de bewoonde wereld in het donker, dat is het.
Belachelijk eigenlijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 12:25

Goed gedaan Sherivey, en ook gewoon zonder stress geslapen!

Sterkte Goof, dat hakt er emotioneel gezien hard in!

Vanochtend 4,5 km in het Kralingse Bos, ging eindelijk weer eens lekker.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 14:57

Wat heftig Goof!

Lisitano, wat stom eigenlijk he, dat we zulke dingen niet durven omdat anderen zich niet kunnen gedragen? :=

Mijn 22 km zit er ook op. Route vandaag was pittiger dan gisteren veel meer steil klimmen en dalen.
Maar zeker kunnen genieten en de energie goed kunnen verdelen. :D

Benen zijn nu pijnlijker dan na de marathons die ik heb gelopen, maar het was een geslaagde training.
Uiteindelijk toch 39 km binnen 24 uur gelopen. En dat in heuvelachtig gebied. *\o/*

Liepen vandaag wel veel mensen om me heen die het hadden over hun richttijd/ tempo.
Zelfs iemand die dit aan mij vroeg, en of ik gisteren bij de nighttrail een beetje nette tijd had neergezet. :')
Alsof ik daarom naar Gulpen ben gekomen. :))

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:06

O wat heftig Goof, knuffel.

Lekker Sherivey, top gedaan!

Ik heb m’n eerste rondje gefietst. Eerste paar 100 meter was elke bobbel en gat in de weg eng, en dan heb ik het nog niet over medeweggebruikers haha. Maar dat werd al snel minder. Nog even puzzelen met het schakelen. Heb 5 km gefietst, vond het voor eerste keer prima. Was ook in spijkerbroek haha.
Daarna op gewone fiets naar paard voor privéles, en net weer thuis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 15:18

Sherivey knap werk!

Lisitano ga jij nog lopen in Limburg?

Goof dat hakt er meer in dan je denkt. Ik heb ook meegemaakt dat een kind in mijn klas is overleden na ziekte, 9 jaar. Dat zou toch niet mogen. Was erg heftig.
Neem je tijd.

Ik heb rondgelopen in het openluchtmuseum, lekker een dagje cultureel gedaan. Was al lang geleden dat ik er was. Toch bijna 11km gelopen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 18:19

Wat vreselijk Goof! Wij hebben het 2x met klasgenootjes van onze kinderen meegemaakt. Gaat door merg en been zoiets.
Inderdaad wat sv zegt, neem de tijd, ook jij moet dit een plekje gaan geven en op jouw manier verwerken. Zoiets voelt zo enorm oneerlijk, dat gaat diep.

Ik heb een rustige week met lopen, woensdag nog 6 km intervaltraining gedaan. Planning was om morgen een snelle 10 km te lopen door het bos als een soort eigen wedstrijdje. Zoon heeft een mooie route gemaakt maar hele stukken gaan over los duinzand dus vrees dat die pr op de 10km niet gaat lukken dan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:57

Zeker ga ik lopen! Ik heb er inmiddels heel veel zin in met gezonde zenuwen. Ik ga proberen niet zo streng te zijn voor mezelf en lekker te blijven genieten. Ook al zou het lijf protesteren is dat prima.
Ik heb een nogal vol hoofd door omstandigheden en ik slaap ook al dagen heel erg slecht. We zien het wel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:16

Lisitano schreef:
Zeker ga ik lopen! Ik heb er inmiddels heel veel zin in met gezonde zenuwen. Ik ga proberen niet zo streng te zijn voor mezelf en lekker te blijven genieten. Ook al zou het lijf protesteren is dat prima.
Ik heb een nogal vol hoofd door omstandigheden en ik slaap ook al dagen heel erg slecht. We zien het wel.

Komt vast goed!

Succes en veel plezier alvast. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 20:25

Lekker je hoofd leegmaken en nergens anders aan denken dan dat je in een schitterende omgeving loopt. Hopelijk kun je genieten!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:00

Sherivey, goed gedaan!! Fijn dat je lekker hebt kunnen lopen.. tijden en tempo zal allemaal wel! Genieten is veel belangrijker :j

Ook voor jou Lisitano! Hopelijk kun je je hoofd leeg lopen en genieten van de prachtige omgeving en het feit dat je er toch maar gewoon loopt! _/-\o_

Goof, heel veel sterkte voor jou. Logisch dat dit iets met je doet en energie kost.. rustig aan!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:04

Bedankt <3 Ik ga er lekker extra motivatie uit proberen te halen. Ik kijk er nu al naar uit hoe ik me na afloop ga voelen *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 11:30

Lekker loopweertje in ieder geval vandaag!

Ik heb m'n tweede training van dit weekend erop zitten (vandaag met loopgroep) en het ging gewoon goed, 2 dagen achter elkaar! Donderdag ook al een lange wandeling gemaakt. Ik voel me lekker fit :)

Ik ben trouwens weer grafieken 'kwijt' in Garmin.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:38

Vanmorgen nieuw gebied gaan ontdekken.. praktisch in onze achtertuin en ik snap niet dat we er nog nooit zijn gaan rennen. Echt prachtig!
15 km easy run ervan gemaakt en van iedere pas genoten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bij de vogelspot-plaats kreeg ik nog een echt cadeautje:

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 13:37

Mooi Namiro!! Prachtig dat ijsvogeltje <3

Sterkte Goof, dat is ongelofelijk heftig :knuffel:

Afgelopen vrijdag was mijn boekpresentatie *\%/*
Vanaf dinsdag ligt het boek in de winkels
Vorige week door alle drukte niet kunnen lopen. Ik had ook last van mijn lies door het paardrijden (mijn oranje vriend is eigenlijk gewoon echt te groot voor mij )
Maar heb vanmorgen weer fijn een 5 km loopje gedaan. Wat voel ik mij dan ook mentaal meteen een stuk lekkerder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 13:50

Wat leuk Sall, gefeliciteerd!

Wauw mooie omgeving Namiro!

Ik ben net terug uit Utrecht. PR alert!!!!
M’n Strava PR is nu 2:00:39. Echt die 39 seconden haha. Maar ik moest dus plassen bij 10 km.
Had m’n horloge gepauzeerd maar dat telt natuurlijk niet. Maar desondanks heel blij.
Mag natuurlijk pas 3 weken sneller dan 6:00 lopen, dus vind dit al super. Vorig jaar liep ik 2:20 in Utrecht.
Het was wel het hele parcours druk, een zwerver liep ineens voor me het parcours op om een flesje op te rapen. Een man rechts van me schoot voor me naar links toen ik ook net naar links ging, we lagen bijna samen op de grond.
En vanaf 8km deed mn enkel pijn, het werd niet erger dus doorgerend.

Hoe is het met Twan gegaan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 14:18

Lekker Tiggs. Wat irritant dat je die grafieken kwijt bent!

Namiro wat een prachtig cadeau. Ijsvogels zijn echt schitterend.
En wat fijn dat je zo genoten hebt.

Sall wat geweldig dat je boek nu echt is uitgegeven.

Wat goed Samantha!! Heel knap gelopen, gefeliciteerd met je pr!

Nou ik ben dus tijdens het trailen aangereden door een mtber.
Een mtber die niet op de mtb route reed. Hij kwam met volle snelheid een heuvel af waar wij omhoog liepen. Mijn vriend ging niet voor hem aan de kant, en wij riepen beiden dat hij naar de mtb route moest gaan. Hij begon keihard te schreeuwen en schelden. Ik sprong in de berm, maar hij remde niet en reed vol tegen me aan. Zijn bovenlijf tegen mijn bovenlijf. Daarna reed hij scheldend op volle snelheid verder en stond ik tien minuten te trillen. Mijn vriend was woedend en als hij stil was gaan staan denk ik dat hij zich niet had kunnen inhouden en hem klappen had gegeven (mijn vriend is altijd de rust zelve hoor).
Geen pijn gedaan verder.

We deden een heuveltraining van 21km met 821hm en ik heb werkelijk heel makkelijk gelopen. Garmin zei dat ik in piek zat en zo voelde het ook.
Hij gaf ook maar 33 uur herstel aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding