Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

nynke55

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:42

Ze proberen je alleen maar te helpen. Het is vast heel naar om je zo te voelen, terwijl je wel gevaccineerd wil worden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:44

We proberen je alleen maar te helpen omdat je zelf zoveel stress ervaart. Maar wat je zegt is waar: je bent goed zoals je bent. Als je het zelf niet anders zou willen dan is het goed zo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:44

Meer ruimte voor gevaccineerden in Duitsland
Gevaccineerden en mensen die van corona zijn genezen, hoeven als het aan de Duitse regering ligt geen testuitslag te laten zien als ze winkelen of een museum of dierentuin bezoeken. Ook de beperking op hoeveel mensen ze tegelijkertijd mogen zien verdwijnt. Mondkapjes en afstand houden blijft verplicht, "maar er komen wel echt heel veel vrijheden voor hen terug", zegt correspondent Judith van de Hulsbeek. Deze aanpassing moet nog door het parlement.

Demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid ziet meer vrijheden voor gevaccineerden in Nederland nog niet gebeuren. "Je kan daarmee eerder dingen mogelijk maken, maar in die fase zitten we nog niet. Wij hebben een veel hogere besmettingsgraad dan Duitsland, die moet eerst omlaag."

Bron liveblog nos.

Als we het zo gaan doen, geef mij dan maar nu een weekje Corona. Vind dat zo oneerlijk! Lekker straf omdat je jong/gezond bent en nog geen Corona hebt opgelopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:47

Jij had Corona toch al doorlopen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:47

In maart vorig jaar :') zonder test.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:49

sureido schreef:
In maart vorig jaar :') zonder test.

Een antistoffen test!

Nee ik zie er ook niet zoveel in hoor. Prima dat je eisen gaat stellen als de vaccinatie opkomst te laag zou zijn maar dat is nu niet aan de orde.
Heel veel mensen willen zich laten enten en dat gaat niet

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:51

Nu ja zeg: 'geef mij maar een weekje corona'.
Accoord, er zijn mazzelaars voor wie het een weekje is - er zijn in Nederland meer dan 20.000 mensen aan gestorven en wie herstelt kan 'lange termijn corona' krijgen.

En praat mij niet over straf als het gaat om bescherming.
Ik baal ook als een stekker, maar dat is geen argument om de boel te verdraaien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:53

Echt een heel slechte zaak, want ik denk dat heel veel jongeren er zo instaan. Die worden als laatste gevaccineerd, houden zich al zogenaamd het slechtst aan de regels en dan krijgen ze nu ook nog te horen dat ze als laatste meer vrijheid krijgen. Maar degene die covid hebben opgelopen uit huisfeestjes krijgen daar nog een beloning voor ook!

:7

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:55

Janneke2 schreef:
Nu ja zeg: 'geef mij maar een weekje corona'.
Accoord, er zijn mazzelaars voor wie het een weekje is - er zijn in Nederland meer dan 20.000 mensen aan gestorven en wie herstelt kan 'lange termijn corona' krijgen.

En praat mij niet over straf als het gaat om bescherming.
Ik baal ook als een stekker, maar dat is geen argument om de boel te verdraaien.

Tja heel vervelend maar waarschijnlijk wel waar

Mensen voordelen gaan geven om hun vaccinatie terwijl het grootste gedeelte van Nederland die optie niet heeft gehad is dus gewoon vreemd. Ja dan geloof ik best dat Corona doorlopen ineens voor sommigen een optie is.
Net als dat mijn vader vroeger naar een mazelen feestje werd gestuurd. Waren ze daar ook direct vanaf.
En nee zo werkt het niet maar ik kan mij de overweging wel voorstellen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:55

Dit is in Duitsland hè, maar aangezien de Jonge het niet ziet zitten omdat er nog teveel covid gevallen zijn zal dit wel ook een keer gaan komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:56

..om zo te discussiëren over "vrijheid", op 4 mei..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:57

Ik ben nog nooit in een situatie gekomen dat mijn leven ervanaf hing. Geen idee hoe ik daar mee om zou gaan maar ik voorzie wel problemen. Tot nu toe laat ik , wat de dokter ook zegt, geen bloed prikken.

Ik ben trouwens bang voor zo’n beetje alles dat pijn kan doen en ik aan kan zien komen.

Zie ik het niet aankomen, valt het meestal wel mee. Ben ooit met een schroevendraaier in mn elleboog naar de bouwkeet gegaan om om een pleister te vragen, amper gevoeld. Ook later niet. Ze schrokken zich wild. Had gehecht moeten worden zeiden ze… niet dus. (Je ziet er niets meer van). Bloedde goed genoeg om het vuil er ook wel uit te krijgen.

Heb aan de ene kant een vrij hoge pijngrens. Maar als ik het zie komen (en een vaccinatie o.i.d. Zie je royaal aankomen, ook als je niet kijkt) dan een ongelooflijke piepmuis en aansteller.

Met bloed ben ik wel vrij kinderachtig. Van een ander kan ik weinig hebben. Toen een stagiair zn tengels serieus had opengehaald was ik in hele echte paniek. Haal ik mn eigen tengels open tape eromheen en doorgaan. Blijft het eronderuit komen dot pleepapier eromheen tapen en doorgaan. Erger nog niet meegemaakt.

I

lenaa_tje

sureido schreef:
Dit is in Duitsland hè, maar aangezien de Jonge het niet ziet zitten omdat er nog teveel covid gevallen zijn zal dit wel ook een keer gaan komen.

Voor Duitsland geld wel hetzelfde principe natuurlijk. Ook daar heeft nog niet iedere Duitser de mogelijkheid gehad zich in te enten

lenaa_tje

Nikass schreef:
..om zo te discussiëren over "vrijheid", op 4 mei..

Welke kant je ook de oorlog er bij betrekt, het is beide net zo fout :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:58

Kunnen we alsjeblieft eindelijk een keer kappen met die eeuwige vergelijking met covid en oorlog.

Echt, daar ben ik zó klaar mee. Dat argument slaat echt nergens op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:01

sureido schreef:
Kunnen we alsjeblieft eindelijk een keer kappen met die eeuwige vergelijking met covid en oorlog.

De vergelijking maak je zelf hoor, ik niet. Ik vind alleen het gezever over gebrek aan vrijheid behoorlijk ongepast.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:02

Nikass schreef:
sureido schreef:

De vergelijking maak je zelf hoor, ik niet. Ik vind alleen het gezever over gebrek aan vrijheid behoorlijk ongepast.

Die vergelijking heeft ze helemaal niet gemaakt?
Die maak jij ervan.

Tja had de nos de berichtgeving over Duitsland dan maar even moeten laten?
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-05-21 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:03

sureido schreef:
Als we het zo gaan doen, geef mij dan maar nu een weekje Corona.

Dat kan natuurlijk, het lijkt me niet echt moeilijk om een besmetting op te lopen. Alleen... weet je zeker dat je die kans wilt, inclusief de risico's op maanden nasleep, het verlies van smaak en geur, of wellicht opname in het ziekenhuis en potentieel blijvende orgaanschade?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:04

Jij begint over de dodenherdenking, dus nee Nikass, jij bent degene die over de oorlog begint.

Ik vind niet naar een winkel mogen omdat ik geen covid gehad heb of geen vaccin best een gebrek aan vrijheid, dat heeft niks met 4 mei te maken. Dat haal jij er bij. Raar.

@Shadow0: ik heb dit nu in drie groepsapps gestuurd en ze zeggen allemaal, geef mij maar covid dan. Dus ja, vele jongeren willen dat risico nemen (in hoeverre dat het risico gaat zijn op deze leeftijd)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:06

Citaat:
Tja heel vervelend maar waarschijnlijk wel waar

Mensen voordelen gaan geven om hun vaccinatie terwijl het grootste gedeelte van Nederland die optie niet heeft gehad is dus gewoon vreemd.

Dat zou idd vreemd zijn, maar niet aan de orde.
Ook niet in Duitsland.

Citaat:
Ja dan geloof ik best dat Corona doorlopen ineens voor sommigen een optie is.

Ik kan het iedereen afraden, dwz het is geen optie wat mij betreft.
Citaat:
Net als dat mijn vader vroeger naar een mazelen feestje werd gestuurd. Waren ze daar ook direct vanaf.
En nee zo werkt het niet maar ik kan mij de overweging wel voorstellen

Ja, ik heb in 1962 de mazelen doorgemaakt. Op jonge leeftijd plus goede medische zorg is het redelijk ongevaarlijk.
Het is wel een ziekte die net als roodvonk talloze sterfgevallen heeft veroorzaakt.
(Sommige mensen denken dat 'kinderziekten' betekent dat het niet erg is ofzo.)
Aan covid-19 kun je ook met uitstekende medische zorg terwijl je in de dertig bent op de IC belanden en zelfs overlijden.
Gewoon even de feiten.

Citaat:
Ik vind niet naar een winkel mogen omdat ik geen covid gehad heb of geen vaccin best een gebrek aan vrijheid, dat heeft niks met 4 mei te maken. Dat haal jij er bij. Raar.

Het is vandaag 4 mei.
Een dag om stil te staan bij zaken als oorlog en onderdrukking.
En dan vind ik een opmerking als 'ik mag niet naar een winkel en dat vind ik een gebrek aan vrijheid' op haar zachtst gezegd gepraat van een marshmallow.
(Het kan wat omslachtig zijn, alles via internet, maar vergeleken met laten we zeggen de huidige pandemie in India, Brazilië of Zuid-Afrika mag je in je handjes knijpen.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 04-05-21 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:08

Uhm wil jij mij geen woorden in de mond leggen?
Want doordat jij mijn quote uit elkaar hebt getrokken gebeurd dat wel.

Over jou laatste punt van de mazelen. Daarvan zeggen we nu ook dat, dat een hele slechte zaak is tenslotte.
Of wil je stellen dat mazelen voor kinderen minder gevaarlijk is dan Corona? Dat is ook niet te vergelijken
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-05-21 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:09

sureido schreef:
@Shadow0: ik heb dit nu in drie groepsapps gestuurd en ze zeggen allemaal, geef mij maar covid dan. Dus ja, vele jongeren willen dat risico nemen (in hoeverre dat het risico gaat zijn op deze leeftijd)

Het risico op langdurige gevolgen is minimaal 10%. Ik hoop dat ze dat meenemen in hun inschatting. En dat soort langdurige klachten maken je leven net zo beperkt of nog iets beperkter dan de maatregelen nu - hoe ongebalanceerd en frustrerend die ook zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:10

https://nos.nl/artikel/2379425-duitslan ... n-die-fase

Het is wel aan de orde in Duitsland ...

Als dadelijk iedereen aan de beurt kan zijn voor een vaccin, vind ik dat versoepelen voor mensen met een vaccin/test of mensen die covid gehad hebben helemaal prima.

Maar sommigen hebben covid opgelopen door compleet schijt te hebben, en die worden dan nog beloond ook.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:14

Shadow0 schreef:
sureido schreef:

Het risico op langdurige gevolgen is minimaal 10%. Ik hoop dat ze dat meenemen in hun inschatting. En dat soort langdurige klachten maken je leven net zo beperkt of nog iets beperkter dan de maatregelen nu - hoe ongebalanceerd en frustrerend die ook zijn.

Heb je daar een bron van?

En dan ook in mijn leeftijdscategorie: 18-25?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:16

friezenfan2 schreef:
Ik heb denk ik nog nooit in mijn vinger gesneden en ik steek nooit een naald met iets naaien in mijn vinger. Misschien ben ik niet raar maar jullie. En laat mij mijn angst hebben. Het is heel normaal om niet alles te kunnen en te durven.

En dan moet ik weer veranderen. Ik ben goed zoals ik ben hè.

Top, dan hou je toch gewoon je angst! Is maar een aardige tip van Mo, niets meer en niets minder hoor. Niemand valt je af, we willen je alleen maar helpen.