Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:04

Mijn man die regelmatig in België lost niet. Ook niet toen de grens dicht was. Wel moest hij met de vrachtbrief aantonen dat hij er ook echt moest zijn.

Mijn broer die in Denemarken werkte moest elke keer een geldige test hebben.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:27

In portugal lijkt de situatie nu ook spannend te worden...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:16

karuna schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik heb daar vandaag tijdens een lange saaie snelwegrit over zitten nadenken

De wegen aardig vol. De hoeveelheid nationaliteiten is enorm. Maar al die vrachtwagenchauffeurs uit polen, bulgarije, litouwen, roemenie, belgie, spanje, engeland enz. Moeten die nu ook steeds in quarantaine als ze aan grens hoppen doen? Die hebben toch enorm veel contactmomenten overal en nergens!

Dat hoeft alleen als je langer dan 48 uur in het buitenland verblijft (in NL is dat zo). Dus je mag gerust naar een klant in België als je binnen die tijd terug bent zonder quarantaine.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:20

secricible schreef:
In portugal lijkt de situatie nu ook spannend te worden...

Dezelfde reden als Spanje; Britten die na de feestdagen in Blighty terug naar hun residentie onder de zon gekomen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:25

Geloof dat heel veel landen uitzonderingen maken voor de transportsector en de quarantaine plicht. Engeland ingeval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:57

Ik kan ook gewoon in Duitsland bij iemand op bezoek, zolang het maar korter is dan 24 uur. Heel krom allemaal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:20

Marigold schreef:
Ach het Stellingwerfs kwartiertje is in de regio rondom Stellingwerf ook wel bekend.

Op de Veluwe (iig waar ik vandaan kom) noemen ze het "het luie kwartiertje".

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:24

Tja, geloof dat het brabants kwartierke ook alom bekend is. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:28

Academisch kwartiertje.
Is er überhaupt een groep zonder kwartiertje?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:39

Nee, we missen het stief kwartiertje nog maar waar dat eigenlijk weg komt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:11

Sizzle schreef:
Academisch kwartiertje.
Is er überhaupt een groep zonder kwartiertje?

Bij mijn schoonfamilie hebben we het over een Achterhoeks halfuurtje :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:54

Hier gaan ze eindelijk de regels aanpassen omtrent de quarantaine en testen voor iemand die minder dan 48u in het buitenland verbleef.
Slaat ook werkelijk nergens op.
' Ik kom van Engeland maar ik woon in belgie en ben niet langer dan 48u ter plaatse geweest '
'Oké, loop maar door mevrouw.'
:x :')

In Zuid-Afrika is het ook een ramp. Daar moeten de ziekenhuizen in de grote steden de mensen naar huis sturen om te sterven ;(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:01

Merel schreef:
oké we dalen wat af. ik ben een stille meelezer en vind het heel interessant wat hier zo nu en dan voorbij komt. zo ook dit over de bezwaren voor enten tgv ooit gebruikte cellen van foetussen voor de ontwikkeling ervan. ik heb hier dus absoluut geen verstand van, nooit geweten ook dat dit zo was en het plaatst een voor mij volkomen wappie standpunt toch wel in een iets ander perspectief (ik kan iets meer begrip opbrengen voor het feit dat iemand aan zo'n voor mij ongelooflijk bijzonder standpunt komt).

Ik had niet meer gereageerd op de discussie die ik teweeg had gebracht maar deze reactie past mij ook. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:24

Popstra schreef:
Merel schreef:
oké we dalen wat af. ik ben een stille meelezer en vind het heel interessant wat hier zo nu en dan voorbij komt. zo ook dit over de bezwaren voor enten tgv ooit gebruikte cellen van foetussen voor de ontwikkeling ervan. ik heb hier dus absoluut geen verstand van, nooit geweten ook dat dit zo was en het plaatst een voor mij volkomen wappie standpunt toch wel in een iets ander perspectief (ik kan iets meer begrip opbrengen voor het feit dat iemand aan zo'n voor mij ongelooflijk bijzonder standpunt komt).

Ik had niet meer gereageerd op de discussie die ik teweeg had gebracht maar deze reactie past mij ook. :)

Dan stel ik de vraag; is het waar, dat er cellen van foetussen gebruikt worden? Bewijsbaar waar. Niet "de moeder van de slager haar broer die heeft een neef en die heeft op Facebook gelezen dat...."

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:35

Nou popstra ik vond je post erg grof en daarom ben ik het ook gaan opzoeken

Ik had er geen flauw benul van hoe vaccins worden gemaakt en veel mensen idem als ik het zo lees
maar om mensen als complete idioten weg te zetten die zeggen dat er cellen van foetussen in het vaccin verwerkt zitten vind ik er ver over
Er zitten dan wel geen gecrushte foetussen in elk flesje maar ooit is het vaccin wel ontwikkeld dankzij een foetus ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:37

Ik vraag me af of er nu mensen zijn die het vaccin niet nemen omdat het ooit ontwikkeld is met foetale cellen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:39

rien10 schreef:
Ik vraag me af of er nu mensen zijn die het vaccin niet nemen omdat het ooit ontwikkeld is met foetale cellen.

als ik zo de nieuwsberichten lees is het blijkbaar iets dat onder bepaalde christelijke stromingen nog wel speelt. Voldoende voor het vaticaan om daar zich over uit te spreken om mensen over de streep te trekken een vaccin te gaan halen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:40

rien10 schreef:

Mij zou dat in elk geval niet tegenhouden.
Er zijn misschien wel meerdere vaccins die ontwikkeld zijn met zulke cellen maar waarvan we geen weet hebben.
Daar wordt anders echt nooit bij stilgestaan en stellen mensen zich absoluut geen vragen over.

Ik heb meer moeite met de proefdieren die ervoor gebruikt worden :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:41

Wanneer de katholieken hier overheen kunnen stappen is er al een hele berg gewonnen. Vooral in de zwaar katholieke gebieden is het belangrijk dat de paus dit uitspreekt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:42

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:

Mij zou dat in elk geval niet tegenhouden.
Er zijn misschien wel meerdere vaccins die ontwikkeld zijn met zulke cellen maar waarvan we geen weet hebben.
Daar wordt anders echt nooit bij stilgestaan en stellen mensen zich absoluut geen vragen over.

Ik heb meer moeite met de proefdieren die ervoor gebruikt worden :

Ik heb ook geen moeite met proefdieren voor medische doeleinden. Wel voor cosmetische en andere banale zaken. Jammer dat het nodig is. Maar niet een reden om iets te laten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:46

Nee, niet om een vaccin te laten. Maar ik heb echt zo'n medelijden met die beestjes.
Uiteraard is het nodig en noodzakelijk, maar toch bloedt mijn hart :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:46

Pandora2 schreef:
Nee, niet om een vaccin te laten. Maar ik heb echt zo'n medelijden met die beestjes.
Uiteraard is het nodig en noodzakelijk, maar toch bloedt mijn hart :o

Ja, het is klote. Dat is waar.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:04

Pandora2 schreef:

Ik ook veel meer zelfs ,vind het niet eens vergelijkbaar
Cellen uit een geaborteerde foetus ( die anders toch maar bij afval verdwijnt) of dagelijks dieren moedwillig pijnigen ..hoop dat er ooit een verbod op komt ,denk dat de technieken al veel kunnen overnemen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:19

besita schreef:
Pandora2 schreef:

Ik ook veel meer zelfs ,vind het niet eens vergelijkbaar
Cellen uit een geaborteerde foetus ( die anders toch maar bij afval verdwijnt) of dagelijks dieren moedwillig pijnigen ..hoop dat er ooit een verbod op komt ,denk dat de technieken al veel kunnen overnemen

Even voor de duidelijkheid, er worden geen 'nieuwe' foetussen gebruikt, maar het zijn cellijnen die ooit uit een foetus zijn gehaald, decennia geleden.

Ik heb vrienden die in de medicijnenindustrie zitten, zij geven aan dat de technieken helaas nog niet ver genoeg zijn om proefdieren te vervangen, en dat het werken met proefdieren voor nu nog het verstandigste en veiligste is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:21

besita schreef:
of dagelijks dieren moedwillig pijnigen ..hoop dat er ooit een verbod op komt ,

zo denken er ook over paardrijden.

Open svp een andere draad over embryos en dierenproeven icm vaccineren, dan kan ik daar opmerken hoe de meeste serums tegen slangengif worden gemaakt. Bijvoorbeeld.