germie schreef:mysa schreef:*knip*
Ik blijf ook heel lang rationeel. Maar mijn persoonlijke ervaringen drukken die ratio weg. Want ik heb mijn destijds dertigjarige echtgenoot bijna stikkend op de ic zien liggen na een legionella infectie. Zonder die ervaring zou ik ook eerder geneigd zijn de economische impact zwaarder te laten wegen. En heel eerlijk gezegd: als dit achter de rug is en we de gevolgen nog jarenlang voelen in de vorm van loonkortingen, pensioenkortingen en bezuinigingen in de zorg en het onderwijs, dan komen er weer veel andere geluiden.
Precies. Ik ben heel anders in het leven gaan staan sinds de reanimatie van mijn vader, ik leef nu en wil nu genieten is er echt in gekomen, stel vooral niets uit, want voor je het weet is het te laat.
En ook de EU kan later wel eens een probleem gaan vormen. Italië in de problemen en hup Nederland springt weer bij en wij op een houtje bijten. De mensen om mij heen denken ook zo.
Je geeft maatregelen niet eens een kans om te kijken of het werkt. Scholen dicht ja en nee, ik weet niet wat het beste is, maar mensen binnen laten zitten en nietsdoen is gewoon echt slecht. Laat het leven wel doorgaan. Je hebt echt een probleem als grote bedrijven omvallen, maar bijvoorbeeld ook het bakkertje op de hoek waar je altijd je verse brood haalde. Straks is alles van Monsanto en Amazon, en heb je zelf niets meer te beslissen over wat je eet en waar je koopt. Dat klinkt nu raar, maar dat is dan wel reeel. Plus de kosten van alles en belastingverhogingen. Enzovoort.
Vergeet niet dat als je nu maatregelen neemt die werken dat je pas over 12 dagen (de maximale incubatietijd) echt wat kunt zien. De mensen die nu besmet zijn hebben tot 12 dagen om ziek te worden. Die tijd gunnen ze het niet eens of er komt hup weer wat aan als beperking. En dat komt over als paniek. Als je maandag alles in 1 keer had gedaan, dan was er een volksopstand gekomen. Nu accepteert men het vaak wel.
Maar we zijn nu eenmaal met veel mensen en wat je zelfs in dit topic al ziet is dus 'jij doet het anders dan ik of denkt anders, dus je moet maar verketterd worden'. Dat zie je niet alleen op bokt, maar ook op andere social media. Mensen die corona gehad hebben worden met de nek aangekeken. Enzovoort. Je gaat straks nog iemand de schuld geven als je ziek wordt. Verwensingen lees ik soms zelfs al online. Je zult gewoon niet iedereen op 1 lijn krijgen. Ook dat is menselijk, en gelukkig is dat ook zo, anders had iedereen dezelfde rode trui.
Volgens mij is in Italië pijnlijk duidelijk geworden wat laat ingrijpen heeft veroorzaakt. Scholen gingen daar sluiten bij 100 doden, laten we daar alsjeblieft niet op wachten.