Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:41

Tja ik ben geen expert maar gewoon proberen veel lezen, dus echt in verdiepen en YouTube filmpjes kom je ook een heel eind mee hoor.
Vooral echt de nagel echt goed ontvetten en verwijderen van velletjes met een pusher, (ook de onzichtbare velletjes en celletjes) licht opruwen icm tapebond van vyctoria vynn.
Rubberbase ontdekt en heel goed sealen.
En zeker niet tegen de zijwallen of nagelriem komen. ;)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:58

Voor de prijzen die ik voorbij zie komen, ga ik wel wat meer verdiepen doormiddel van YouTube filmpjes. Ga niet veel geld uitgeven voor iets wat ik niet eens een hobby kan noemen :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:18

Da's ieder voor zich natuurlijk! Ik keek en kijk ook veel video's via YouTube en fb/insta, maar die paar trainingen met persoonlijke aandacht hebben me snel heel veel verder gebracht, waardoor ik blijer ben met het resultaat en alles beter en langer blijft zitten.

En ik vind het ook belangrijk en leuk om kennis op te doen (o.a. om allergieën te voorkomen). Maar bij mij is het dus een totaal uit de hand gelopen hobby. :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:14

Meavey schreef:
Tja ik ben geen expert maar gewoon proberen veel lezen, dus echt in verdiepen en YouTube filmpjes kom je ook een heel eind mee hoor.
Vooral echt de nagel echt goed ontvetten en verwijderen van velletjes met een pusher, (ook de onzichtbare velletjes en celletjes) licht opruwen icm tapebond van vyctoria vynn.
Rubberbase ontdekt en heel goed sealen.
En zeker niet tegen de zijwallen of nagelriem komen. ;)

In de YT filmpjes laten ze vaak maar een halve prep of zelfs helemaal geen zien. Je moet echt super hygiënisch werken, dus alle vijlen, borsteltjes of wat je ook toepast na elk gebruik grondig reinigen met alcohol. De handen en nagels van jezelf, of degene waar je mee gaat werken, moeten ook vooraf goed gedesinfecteerd zijn. Cuticle Away moet je goed verwijderen en niet op de nagelplaat of nagelriemen achterlaten en een cleanser moet bijvoorbeeld dusdanig alsof je rode nagellak wilt verwijderen. Teveel bond gebruiken is ook niet goed (gaatjes in nagelplaat), enzovoorts en zo verder. Er wordt meer niet verteld in die filmpjes dan wel. Je kunt ook niet elk nageltype zomaar behandelen. Tijdens de opleiding (of cursus of workshop, net wat je wilt volgen) leer je zaken te herkennen en daarnaar te handelen. Kun je honderd theorieboeken op naslaan en honderd filmpjes kijken, maar tijdens de opleiding leer je het echt te ervaren. Zo leer je ook op de juiste manier vijlen, op de juiste manier tips toepassen, acryl/gel te gebruiken of UV polish te lakken. Tevens leer je daar een goede manicure behandeling.

Het zou zo zonde zijn als iedereen het wiel zelf gaat proberen uit te vinden en dan met een platte band komt te staan. Oftewel, maak niet de fouten die al velen voor je hebben gemaakt. De gevolgen door onjuiste behandeling of onjuiste producten zijn veel erger en vervelender dan jezelf een mooie opleiding, cursus of workshop cadeau te geven. ;)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:58

Ik wil in de toekomst ook graag een nagelcursus/opleiding gaan doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier inmiddels weer een nude kleurtje erop, met rubber base eronder.
Ik merk wel dat de Gellik zonder primer er zo af te halen is (lijkt dan op peel of; vooral als ik regelmatig in het water zit met mijn nagels voor bijvoorbeeld groenten wassen of schoonmaken), maar met de primer zit het weer muurvast, waardoor het eraf halen weer veel tijd kost. Omdat de gellak er zonder primer zo makkelijk afgaat, moet ik elke keer de stappen opnieuw volgen en dus elke keer mijn nagels opruwen, waardoor ze toch wat dunner worden…

Ik had destijds een primer van sensationail, maar die is inmiddels op. Via PG merk ik dat er niet echt een goede primer is, heeft iemand nog een suggestie? Ik zou graag een primer willen die wel goed hecht, maar niet waar je super lang per nagel aan het vijlen bent om je lak eraf te halen.
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 24-08-22 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:21

Als je nagels dunner worden, heb je te fanatiek gevijld. Het beste kun je geen primer gebruiken, maar twee laagjes basecoat. Dan hou je altijd nog een laagje basecoat over die je natuurlijke nagel beschermt.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:25

Ik zie nu dat het een beetje raar staat verwoord.. Ik bedoel vooral dat ze, doordat het maar kort blijft zitten, ik elke keer mijn nagels moet opruwen met de buffer en daardoor worden ze wat dunner. Ze doen geen pijn oid, maar ik merk wel dat ze dan niet zo sterk meer zijn.

@Shenavallie, bedoel je 2 laagjes RB? Dat is misschien wel een optie, dan zal ik de doorzichtige RB even bestellen en dan een laagje met een shimmer erin doen van PG.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:02

Als je voorzichtig met de buffer doet, worden je nagels niet per definitie erg veel dunner. Je hoeft het maar heel licht te doen, dus niet boenen. En als je een dubbel laagje basecoat erop doet, dan kom je helemaal niet in de buurt van je natuurlijke nagel.

Ik ben niet bekend met de tegenwoordige 'rubberbase'. Ik ken alleen de basecoat.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:06

Worden jullie ook zo hebberig van de nieuwe herfstcollecties die uitgebracht worden? Ik zit op mijn handen, pff... :~

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:24

Ik kijk maar gewoon expres niet :')

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:24

Ik heb voor het uitproberen mbt kleuren,nog wel heel veel pink gellack kleurtjes over, welken zijn nog nooit gebruikt, mogen voor een klein prijsje weg. Bij interesse mag je wel een pb doen. Liefste in één.. rosy pink heeft mijn moeder gekregen.. zit ook nog een base en een glitter topcoat bij, heb volgens mij ook nog een topcoat van Pink, mag er ook bij. Maar die moet ik even zoeken waar die gebleven is...
Afbeelding
Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:21

linoleum schreef:
Voor degene die een cursus/workshop enkel voor zichzelf hebben gevolgd (dus niet voor klanten), welke hebben jullie gevolgd en raden jullie die aan?

Ik wil best eens een keer erin verdiepen, maar ga voor enkel thuisgebruik voor mezelf er geen uren en uren insteken of veel geld aan uitgeven.

Cursus gelpolish en frees cursus. Daarna Biab gedaan. Ik ben hobbyists maar is iets uit de hand gelopen. Ik doe mijn moeder haar nagels ook en af en toe eens een klant. Maar niets serieus ivm gezondheids problemen. Heb wel heel veel aan de cursussen gehad. En veel meer plezier van mijn nagels doordat ik het veel mooier en strakker kan aanbrengen. De frees cursus is de eerste cursus die ik deed omdat aceton zo slecht voor je nagels is. Best choice ever!

Ik had trouwens laatst een vriendin van vroeger die even langs kwam. Ze had al 7 weken gellak op. Maar had na twee weken al lifting. Ze ging terug naar haar nagelstyliste en die deed gewoon weer een topcoat erover. Nou zei ze, het zat nog steeds los. Ik dacht echt whutttt. Was echt bang voor pseudomonas maar gelukkig viel het mee. Zoek dus ook goed uit waar je je cursus gaat doen want de nagelstyliste waar zij naar toe ging had net haar opleiding afgerond :roll:

Mensen die van Pink houden hebben vaak geen andere merken uitgeprobeerd :+ ik heb toen mijn potjes Pink weg gegeven.

Kelly, ik ben zelf geen fan van primers. Maar een bond vind ik top. Dit is een soort van dubbelzijdig tape die ervoor zorgt dat je product langer blijft zitten. Ik gebruik al jaren tape bond van Victoria Vynn. Mooi Nude kleurtje <3 Op een of andere manier doen primers niets bij mij en bij mijn moeder ligt het met primer er nog sneller af.

Eleionomae, mooi setje!

Stiekem heb ik ook wel weer zin in herfst kleurtjes. Moet eigenlijk ook weer wat nieuws op maar stel het al een paar dagen uit. Heb nu saai matte nude met glittertje op. Stiekem wil ik een witte en doorzichtige builder bestellen en zelf kleuren gaan mengen. Ben bijna jarig := misschien moet ik dat maar gaan vragen haha

Also, haiii! Long time no see! Ik zat echt even een tijdje in een dip. Gewoon 0,0 energy. Nu nog steeds weinig energy maar gaat ietsje beter. Dus leek me leuk om hier weer wat mee te lezen :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:55

paddraigh schreef:
Ik heb voor het uitproberen mbt kleuren,nog wel heel veel pink gellack kleurtjes over, welken zijn nog nooit gebruikt, mogen voor een klein prijsje weg. Bij interesse mag je wel een pb doen. Liefste in één.. rosy pink heeft mijn moeder gekregen.. zit ook nog een base en een glitter topcoat bij, heb volgens mij ook nog een topcoat van Pink, mag er ook bij. Maar die moet ik even zoeken waar die gebleven is...
[ [url=m/7YcTFj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oWvS2O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gereserveerd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:39

Ik zit de laatste tijd filmpjes te kijken over nagels zetten e.d., gewoon van die reels. Maar, waarom zijn die nagels altijd zo achterlijk lang :').

Tot nu toe goed tevreden met de peel off base, nagels kwamen er makkelijk af, geen beschadigingen aan m'n nagelbed. Vanmorgen een nieuwe set gezet. Kijken hoe lang deze blijft zitten :D.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:20

Citaat:
Kelly, ik ben zelf geen fan van primers. Maar een bond vind ik top. Dit is een soort van dubbelzijdig tape die ervoor zorgt dat je product langer blijft zitten. Ik gebruik al jaren tape bond van Victoria Vynn. Mooi Nude kleurtje <3 Op een of andere manier doen primers niets bij mij en bij mijn moeder ligt het met primer er nog sneller af.

Bedankt! Hoe werkt dat dan verder? Een tape bond ken ik niet echt. Wat is precies het verschil tussen de tape bond en een primer?

Doe je dan met de tape bond eerst de nagel ontvetten, dan een laagje tape bond en dan gewoon je rubber base? Of, als er geen rubber base wordt gebruikt, een laagje base coat en dan een kleurtje?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:32

Ja klopt, eerst nagel gewoon voorbereiden. Daarna zeer dun laagje bond (deze droogt aan de lucht, 60sec) daarna idd een base etc.

Oja edit: primer is ook voor hechting maar ik heb twee primers gebruikt en het werkt bij mij en me moeder juist het tegenover gestelde van wat een bond doet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:37

Ik zie nu een tekst van mij terug waarin ik 'bond' in plaats van 'primer' schrijf... 8)7 Echt, ik ben blij als ik de boel in mijn hersenpan weer een beetje op orde heb. :o
Dank je wel Glossi voor het juiste benoemen. We bedoelden hetzelfde, alleen heb ik de verkeerde naam gebruikt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 07:03

Glossi, wat leuk je hier weer te zien! *\o/*

Ik moet iets opbiechten, ben namelijk gezwicht voor de nieuwe herstcollectie van Néonail. Foto in spoiler voor degenen zonder zelfbeheersing zoals ik :x

Spoiler:
Afbeelding

Morgen weer aan het werk na 6 weken dus vandaag mijn eigen nagels fixen! Nog wel in zomerkleuren. :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 07:19

Oh, maar die zijn ook wel heel gaaf!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 07:40

Wijslander schreef:

Ik moet iets opbiechten, ben namelijk gezwicht voor de nieuwe herstcollectie van Néonail. Foto in spoiler voor degenen zonder zelfbeheersing zoals ik :x

Spoiler:
[ [url=m/dENSsm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen weer aan het werk na 6 weken dus vandaag mijn eigen nagels fixen! Nog wel in zomerkleuren. :D

Wauw, supergaaf!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:02

Wijslander schreef:

Spoiler:
[ [url=m/dENSsm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zijn mooi!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:14

Mijne zijn vabochtend weer gedaan! :)

Afbeelding

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:28

Vandaag mijn derde poging, er zit zeker verbetering in! Let niet op mijn nagelriemen, het netjes maken daarvan is een kunst die ik nog onder de knie moet krijgen.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:30

Oeh, mooie roze, @Banyu!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:34

_San87_ schreef:
Oeh, mooie roze, @Banyu!

Danku <3