Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:25

Dat is misschien een keer voorgekomen, maar dan wel lang geleden. Ach ja, hoop dat dit eenmalig was.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:32

Ik wil dan toch even mijn overwinning van vandaag met jullie delen. Na een heel moeilijk jaar met ptss en ten gevolgde daarvan een depressie ontwikkelt, uiteindelijk het hardlopen weer opgepakt met Evy. Wat een hoop frustraties en tranen heeft dat gekost en elke keer opnieuw geconfronteerd worden met je beperkingen waren moeilijk, maar vandaag heb ik dan mijn laatste les gelopen: 6,21 km in 33 minuten *\o/* stiekem ben ik best een beetje trots. Waar ik een paar maanden geleden nog gedachtes had om uit het leven te stappen, voel ik nu dat ik leef en mijn lijf sterk genoeg is om dit vol te houden *\o/*

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:48

@ SV: hoe gaat het intussen?

@ Druif_01: WAUW! Super!! Enorm knap dat je hebt doorgezet en je mag zeker trots zijn! Topper!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:03

Druif_01 wat een mooie prestatie! Super dat het hardlopen je zo helpt.

Memuska, ik heb wel wat spierpijn overal, maar ik voel me weer goed.
Straks even de benen losfietsen.

Mijn maatje appte me al dat hij nog aan het nagenieten is en alweer uitkijkt naar de volgende lange trail. Ik ben dan zeker weer van de partij, dus we gaan eens kijken waar we nog een lange route kunnen vinden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:18

Dank jullie wel :)

SV, ben jij ook nog aan het nagenieten of vooral nog aan het genieten van je spierpijn ;) even fietsen is best een goed idee inderdaad en het is zo’n mooi weer!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:01

Wauw knap hoor druif_01. Je hebt ook een behoorlijk tempo!

Kan me voorstellen dat dat goed nagenieten is SV! Je hebt ook echt mooie routes allemaal.

Ik heb weer 4,3 km gelopen in 29 minuten. Interval Keynes nog altijd, dus mijn lopende snelheid lag gelukkig iets hoger :') maar blij, sinds mijn blessure eerste keer weer 4 km zonder pijn. Met nieuwe compressie kousen, van stox. Bevallen goed!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:48

Fijn ontherun, wat heerlijk hè zonder pijn.

Druif, Lekker aan het opbouwen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:58

Gebruikt er hier iemand Trenara? En weet die iemand of ik de startdatum van mijn schema kan verschuiven?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:56

Je kan alleen schuiven wanneer je een peak-abonnement hebt.
Maar anders maak je je schema gewoon opnieuw aan wanneer je er mee wil gaan starten?

Druif hele dikke proficiat!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:54

Wat zijn jullie allemaal goed bezig geweest! Het was er dan ook wel heel fijn weer voor.

Mama3 en Sinne, knuf en sterkte voor jullie allebei.
Druif, je hebt alle reden om trots te zijn op jezelf!
SV, lekker hoor, mooie afstand. Trailen is zoooo verslavend...

Ik was vrijdagavond begonnen met de Ironman Run-Bike-Run VR4: 3K lopen, 40K fietsen en 10K lopen. Tussen vrijdag 18.00 uur en zondag 12.00 uur af te leggen, maar hoefde niet perse in één shift.
De 3K was echt zwaar ... de kinders en ik hadden besloten tot een spontane BBQ en dat lopen erna viel dus niet echt lekker. Maar goed, doorbuffelen, Polar uploaden op de site van Ironman en de punten stonden erbij. Zaterdag met dochter de 40K gefietst, daarna koffie en wat eten en de 10K lopen er meteen maar achteraan geknald. Laatste km had ik er echt geen zin meer in, dus doorbikkelen.... ben je des te sneller thuis.
Eenmaal thuis alles op de site en ja hoor ... punten erbij. Maar geen 'winnaarsbadge' :oo . Ik lees prima Engels, maar heb wel moeite met het verwerken ervan. Dus het 'sign-in' gedeelte overgeslagen, verdorie. Dacht nog, dan sign ik nu wel in en neemt de site wel over van Strava want de punten staan er wel al. Maar helaas .... niet dus -O- .

Vandaag tijd voor een herstelloopje, maar had ook ingeschreven voor de Kingsday Virtual Run. Heb er een echt koningshuisloopje van gemaakt. Alle plaatsen en straatnamen die koningshuis-gerelateerd zijn, mee gepikt, van de straatnamen van de vorsten / vorstinnen tot de Clauscentrale, de Rijksweg en internaat De Prinsenvaart en het Julianakanaal aan toe en van elk bordje een foto gemaakt. In totaal 11,5 km, was leuk!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:10

Katharinaa schreef:
Je kan alleen schuiven wanneer je een peak-abonnement hebt.
Maar anders maak je je schema gewoon opnieuw aan wanneer je er mee wil gaan starten?

Ja, probleem is: ik probeerde zaterdag, toen moest ik op woensdag starten.
Ik heb gereset en op zondag weer ingesteld -> op woensdag starten.
Vandaag 't zelfde... je voelt 'm komen hé...

Ik zie dus niet goed wanneer ik 'm moet ingeven om op vrijdag te starten :D
Of ja, ik geef 'm donderdag ofzo in en begin desnoods later. Ahrgh.

#firstworldproblems

Wow Gem!!!! Goed bezig!! Wel kl*te van je badge, boehoe! Kan je ze niet mailen en zo laten registreren ofzo?
Ook vandaag leuk rondje zo te lezen, echt over nagedacht!!! Tof!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:18

Oh jammer van je badge Gem, maar je hebt het wel gewoon gedaan, knap!!

Haha Memuska, je start dan maar gewoon wanneer je wil he. Je hoeft niet persé elke training te doen.
Ik moest altijd op maandag (recup), woensdag (interval), vrijdag (tempoduurloop) en zaterdag (LSD). Nu is m'n schema veranderd en nu moet ik woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Dus altijd 3 dagen na mekaar. Zal wel een reden hebben zeker?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:44

Vast wel... Ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:18

Met de Garmin app kan ik trainingen wel verplaatsen. Wel zo handig!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:58

Lekker bezig allemaal!! :D

Ik heb vandaag voor het eerst 11 km gelopen. Mijn doel was om 10 km binnen een uur te lopen en dat is gelukt! 11.15 km - 5:33/km - 1:01:50 :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:08

Mooi gedaan! Lekker tempo ook.

Ik heb vanmiddag 10km gelopen in iets meer dan 54 minuten, al aardig hersteld van mijn lange trail. Nog wel wat spierpijn.
Volgende week ga ik tijdens de virtuele bokt run mijn p.r. op de 5km proberen te verbeteren.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:28

Wat goed dat je zo snel hersteld. Wat is je pr op de 5 km?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:38

Ik liep vandaag mijn eerste halve marathon en iets meer :D hele mooie route ook, hier en daar wel glibberpaadjes. Heel blij mee!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:43

Katharinaa schreef:
Wat goed dat je zo snel hersteld. Wat is je pr op de 5 km?

Ik ben niet zo snel hoor, want ik train nooit op snelheid en eigenlijk boeit het me ook niet zo. Mijn p.r. is 25.18.
Ik zou hem wel onder de 25 minuten willen lopen, denk dat dat mijn doel wordt.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:42

Hi dames! (Ik denk voornamelijk dames)

Ik lees al een tijdje mee, heb een jaar geleden ook weleens gereageerd, maar moet eerlijk zijn dat ik er vaak niet aan denk om structureel te reageren. Ik loop nu iets meer dan een jaar, en vanaf november structureel 3 à 4 keer per week.

Mijn schoenen gaan nog wel even mee, die hebben er nu 250km opzitten ofzo. Ik ben er ook erg tevreden over, maar ik ben ook wel benieuwd welke schoenen jullie hebben (gehad) en hoe die bevallen! Stel ik ga over een poosje weer eens kijken naar nieuwe schoenen (blijft ook wel een leuke bezigheid, Haha) dan heb ik weer wat inspiratie! Ik loop nu op een neutrale schoen, trouwens. Alvast bedankt :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:45

Ik heb ze laten aanmeten. Toen heb ik de Brooks ghosts gekocht maar de saucony ride waren ook prima. Die heb ik later online gekocht. Ik heb een lichte voorkeur voor de Brooks.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:16

Wauw Poes! Wat een mooie afstand heb je gelopen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:24

Ha EmmaK95, welkom terug!
Ik loop altijd op saucony. Trails op saucony peregrine, weg op saucony omni, met antipronatie.
Saucony ivm mijn wat brede voorvoet. Saucony is een brede schoen en bevalt goed.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:44

Ik heb de Brooks in D of B, is ook wijdere pasvorm en die zijn een pak breder dan de saucony bij mij juist!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:49

Ik heb ze ook laten aanmeten. Ik heb Brooks adrenaline narrow. Heb voeten die naar binnen staan (overpronatie denk ik dat ze dat noemen), dus ik kan niet hardlopen met normale schoenen zonder meteen blessures te hebben.

Ik heb nu ook last van spieren aan mijn knie (VMO denk ik) en ik denk dat dat allemaal wel eens verband kan hebben, dus ik ga vanavond nog aan de slag met zoeken naar oefeningen om beide problemen op te lossen. Ga wel even bellen met een vriendin kinesist erover voor ik begin.