[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:53

Blubbla: ik herken dat wel! Ik heb ook een vette T zone en op bepaalde plaatsen net velletjes die door foundation héél erg zichtbaar worden. Ik denk dat een goede primer kan helpen. Alleen zoek ik nog uit de welke.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:40

florence123 schreef:
Blubbla: ik herken dat wel! Ik heb ook een vette T zone en op bepaalde plaatsen net velletjes die door foundation héél erg zichtbaar worden. Ik denk dat een goede primer kan helpen. Alleen zoek ik nog uit de welke.

De Smashbox photo phinis primer vind ik ontzettend goed werken. En ik heb zo'n zelfde huid als jij :)

Wat betreft setting spray heb ik ervaring met die van de Etos en Mac Fix Plus. Etos gaf bij mij ook dikke druppels inderdaad. Fix plus ben ik tevreden mee en geeft een mooie finish :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:26

Ik heb de Freedom voor dewy look spray, super fijne mist. En de hangover primer gebruik ik sinds kort ook. Maar ik merk weinig verschil met m'n Freedom spray en die is maar 7 euro, de hangover is 35 ;_;

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:41

Minoes schreef:
Welke niet te dure fixing/setting spray heeft een lichte mist of nevel?
Ik heb nu de spray van de Etos maar daar komen echt grote natte spetters uit waardoor ik vlekken krijg in mijn make-up..

Ik stop de etos fixing spray in mijn Mac fix+ flesje, want de spray van de Etos vind ik fijn alleen het busje inderdaad niet.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:51

Ik gebruik een Mario Badescu spray. De aloe, chamomile en lavendel variant.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:49

Ik was net even video’s aan het kijken naar het urban decay beached palette <3
Jammer dat de alle kleuren vrijwel identiek zijn aan de kleuren van het heat palette want dat blauwe erin is wel tof!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:46

Roze paars en blauw :) en ijsblauw haar onder het lichtblond unicorns rule ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:41

Minoes schreef:
Welke niet te dure fixing/setting spray heeft een lichte mist of nevel?
Ik heb nu de spray van de Etos maar daar komen echt grote natte spetters uit waardoor ik vlekken krijg in mijn make-up..

Kat von D! Ik zweer erbij! ik pakte vorige keer uit nood die van Jodie van gerard cosmetics en mijn hoofd sprak boekdelen :') alsof je een plantenspuit in je gezicht kreeg.

Kat von D is heel zacht, is in het begin wennen want het is net of je niets op doet.

Ik draag zelf geen foundation alleen mascara/lipstick/highlighter en soms oogschaduw maar gebruik hem dagelijks, het is best verslavend :')

Vrijdag worden mijn wenkbrauwen weer gedaan :):)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:57

Ik had op de site van ICI Paris gelezen dat het backtalk palette vanaf mei in NL te koop was

Vanmiddag in Amsterdam naar binnen gelopen bij een store waar ze ook urban decay verkopen en die mua vertelde me dat het pas vanaf juni was :( de prijs kon ze me ook nog niet vertellen

Elke weet jij toevallig wat hij gaat kosten?? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:04

Ik gebruik UD All Nighter als setting spray en dat is voor mij toch wel echt de OG als het op setting sprays aankomt. Echt een van de weinigen waarbij ik merk dat het een echt verschil maakt. Heb een hele vettige huid en foundation gaat bij mij snel glijden. Oplossing is meestal een halve kilo poeder over mijn gezicht maar dat maakt mijn huid erg matte en geeft het vaak niet zo'n mooie uitstraling, wat de setting spray weer helemaal oplost.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:35

Hebben jullie tips qua MAC producten? Ik heb hier nog een bon liggen, maar weet niet onmiddellijk iets wat ik ermee kan kopen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:37

De mac fix plus wellicht of de lipsticks zijn ook heel fijn+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:28

Kruidvat dit weekend 1+1 gratis op alle makeup behalve Catrice en Essense ;)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:16

Wat is het rustig hier!
Heb mijn MUG singles nu al een tijdje en ben er heel blij mee. Ontzettend fijne formule. Gebruik ze echt ontzettend vaak. Dit zijn ze:

Afbeelding
De bovenste rij, minus de meest rechtse, zijn van de Primark. De rest zijn allemaal MUG.

Hier een look mee gemaakt paar weken geleden. :)

Afbeelding

Afbeelding

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:26

@ninane hoe zijn ze ten opzichte van je Nabla oogschaduws? Ben wel benieuwd naar een vergekijking :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:43

Pfoe goede vraag. Uhm, eigenlijk wel gelijkwaardig. Mijn collectie Nabla is groter dan die van MUG dus heb het nog niet bewust met elkaar vergeleken eigenlijk. De matte shades zijn van allebei de merken goed te blenden met mooie pigmentatie en hetzelfde geldt voor de shimmers e.d. Vind het nu nog moeilijk vergelijken omdat ik van Nabla ook meer aparte kleuren heb, terwijl de MUG kleuren echt heel basic zijn.

Qua grootte van pans is Nabla trouwens groter.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:22

Het backtalk palette komt week 23! Vaak lanseren we op een maandag, als alle vracht dan binnen is. Wat de prijs zal zijn durf ik niet te zeggen, dat hebben we nog niet te horen gekregen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:16

Wat vinden jullie van de setting spray van Revolution?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:06

Die van Freedom (dewy) is fijn, heel lichte mist en goede verstuiver.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:17

Waar kan je UD all nighter bestellen vanuit België?

En kun je een setting spray ook gebruiken als verfrisser gedurende de dag? Ik heb, als ik geen make up draag en het is wat warm, tegen de middag last van een glimmend gezicht. Zou dat hier ook voor helpen?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:29

De oil fixing spray vind ik niet echt super. Krijg niet echt idee of het werkt of niet :+ vond die van de Etos beter!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:11

Ik heb niet het idee dat een setting spray in deze hitte gaat helpen tegen een glimmend gezicht. Dan kan je beter blotting paper kopen of gewoon met een tissue deppen.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:07

Ik heb een vraagje aan ervaren make-up gebruikers! Ik gebruik zelf letterlijk nooit make-up en heb dus ook niks in huis. Nu heb ik volgende week een gala en dat leek me wel een leuke aanleiding om eens wat te gaan experimenteren. Nu ben ik vanmiddag bij de Ici Paris geweest en echt supergoed en uitgebreid geholpen door een medewerker daar. Ze heeft me een overzicht meegegeven van de producten die ze gebruikt heeft, maar je begrijpt dat dit alles bij elkaar een flinke som geld gaat worden aangezien ik echt van nul moet beginnen.

Wat ik me dus afvraag: hebben jullie ervaring met make-up van bijvoorbeeld de Kruidvat of Etos? Wat zijn daar relatief goede merken om mee te beginnen en wat kan ik echt beter bij een duurder merk halen?

Zelf was ik van plan om in ieder geval de foundation bij Ici Paris zelf te halen, daarvan vind ik het echt belangrijk dat het goed zit. Maar mascara, oogpotlood, wenkbrauwpotlood leek me ook wel verkrijgbaar in het lagere segment. Maar oogschaduw bijvoorbeeld - zit daar een groot kwaliteitsverschil in? En concealer? Wat zouden jullie aanraden?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:12

Ik gebruik meestal de mascara van catrice, bevalt me wel goed.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:30

Als je een makkelijke huidskleur hebt kan ik je zeker de l'oreal true match foundation aanraden, deze zijn ook gewoon van bij de etos en het kruidvat te krijgen.

Welke producten wil je? Ik gebruik budget en high end door elkaar dus kan je wel een lijstje geven van fijne en goede producten. :)