Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 21:01

Linsey1998 schreef:
_sharonnn schreef:
Maar naast groente zie ik ook geen fruit in je lijstjes of lustte je dat niet?

Staat 1 appel :o ik houd het eigenlijk op 1 stuk fruit per dag, hoeveel houden jullie aan? Ik vind eigenlijk alleen appels echt lekker.. De rest van het fruit een heel stuk minder.

Das nog niet veel. Ik eet 2 stuks fruit per dag als t even kan en ik sla zeker m'n groente niet over :)
Waarom neem je geen komkommer of tomaat mee?

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:34

Of als je geen tijd hebt om eten te maken, kan je heel makkelijk juist een salade halen. Stuk gezonder dan alleen de crackers (of kibbeling) en alsnog een volwaardige maaltijd zonder veel moeite.

Ik merk dat ik het deze week lastig vind om genoeg te eten. Mijn vriend heeft nachtdiensten en komt om half 7 's ochtends naast me liggen. En aangezien ik alle tijd heb (werk avonden) blijf ik dan ook hele ochtend lekker naast hem liggen. Eet hierdoor veel te weinig. Binnenkort toch maar weer wat meer ritme zoeken.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:32

Ik ben gek op middenwegen :)) Daarom net een stuk Dudok appeltaart gehad na klimtrainig. Nog nooit zo idioot zwaar gehad, ben nog steeds in uitpuf mode _O-
Had dat stuk verdiend haha, en wow wat was het lekker!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:07

Mijn lijstje:
O: 30 min na glas water met citroen 3 plakjes ontbijtkoek
T: ontbijtkoek( had geen brood of iets anders meer in huis)
L: speltboterham met kipfilet
A: worteltjes en saucijs als toetje wel een Mona toetje
T: halve paprika
Als afsluiter weer glas water met citroen

2 glazen dubbelfris

B: paardgereden

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:40

vandaag ging er aldoor snoep en tuc rond in de klas. Maar ik hield mijzelf sterk. Als ik eenmaal begin dan denk ik inderdaad: ach, ik was nu toch al verkeerd bezig vandaag..... als ik weg ben van huis is het voor mij heel makkelijk om gezond te eten. echt zonder moeite. vooral op school is het meestal goed te doen. Alleen bij de bakker en thuis zijn mijn struikelblokken.......

Lauw water met citroen <3 goed idee purny! Ga ik weer aan beginnen!! lekker! - ligt t aan mij, of kan het goed dat ik eerder ga zweten als ik s morgens mijn dag begin met water met citroen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:43

Ik merk dat ik bijvoorbeeld geen trek meer heb in lekkers. Vanmiddag moest ik even een boodschap doen en kwam met een komkommer extra thuis in plaats van koek of snoep

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:59

Purny: eet je die tussendoor paprika dan rauw of doe je er iets mee?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:51

Ik eet die paprika rauw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:16

Mijn lijstje:

O: Smoothie van sinaasappelsap, passiefruit en mango
L: Broodje gezond (wit stokbroodje met jonge kaas, sla, tomaat, augurk, komkommer, mayo)
A: ???
T: 450 ml Skyr yoghurt

Ik twijfel nog of ik ga sporten of niet... :P

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:17

Ik verteer dat (als 1 vd weinige dingen) niet goed! Eet het nochtans wel heel graag.

Gisteren flink gaan fitnessen nog, moet er mij echt naartoe slepen (enige vrije avond deze week), maar wel blij dat ik geweest ben!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:32

Goed gedaan Stral!

Gisteren had ik een wat mindere dag, erg moe nog van de narcose die mijn lijf uit moet en erg veel last van graasgedrag. (zijn er ook graasmaskers voor mens?) 3 chocolade koekjes en een extra hand nootjes... oh en een glas cola. :o

Vandaag goed begonnen met een brunch

11 uur: 2 volkorenbrood met 1 plak magere kaas 30+, stukjes die buiten mijn brood staken heb ik aan de honden gegeven, en 2 plakken augurk uit zuur.
14 uur: meergranen beschuit met jam en fruit (banaan, pruim, druif) Koffie met warme melk
18 uur: bloemkool, aardappels, stukje vlees
's avonds nog een bakje fruit met vanille yoghurt topping. (dus geen bak vol)

Verder drink ik over de dag veel water, minimaal 6 grote glazen, met een schijfje citroen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:37

Dagje van vandaag;
L: Ah excellent artistinale pisto bruin, met 100gr zalm en 50gr huttenkase
A: Meergranen wrap, 100gr zalm, 50gr huttenkase, mierikswortel en een komkommer
T: 450gr skyr met een questbar

En als ik me er toe kan zetten wil ik nog insanity doen vanavond en dan neem ik nog wat fruit gezien mn lijst van vandaag behoorlijk groente en fruitloos is in vergelijking met normaal :'D Maar had die zalm gekocht net voor de lunch, en die hele verpakking moet op vandaag gezien ik vanavond naar huis ben en anders blijft t tot maandag liggen.. Dus yolo :+

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:41

Linsey1998 schreef:
Staat 1 appel :o ik houd het eigenlijk op 1 stuk fruit per dag, hoeveel houden jullie aan? Ik vind eigenlijk alleen appels echt lekker.. De rest van het fruit een heel stuk minder.

Ik had dat vroeger ook, ik lustte alleen bananen en aardbeien. Maar ik vind dat fruit iets is wat je moet leren eten. Er zijn zoveel verschillende smaken en soorten, er moet toch nog wel iets meer dan appels zijn wat je lekker vindt? Ik lust ondertussen eigenlijk alle fruit, puur door het steeds weer te proberen.

Goed dat je toch geweest bent Stral!

Mijn lijstje:
O: Smoothie van mango, sinaasappel en kiwi.
T: /
L: Salade met kipfilet, augurk en tomaat.
T: Appel
A: Weet ik niet

B: 1,5 uur cardio en krachttraining, vanavond nog paardrijden.

Ik zit alweer op mijn oude gewicht, maar ik let momenteel meer op hoe ik eruit zie dan hoeveel de weegschaal aangeeft.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:33

Zo ik heb voor het eerst deze week brood gegeten (vorige week ook een keer brood op en een keer deeg, met empanada's), en man, wat doet m'n buik pijn. Komt doordat ik koolhydraatarm eet, wist dat het misschien even anders zou voelen, maar merk nu echt een negatief effect op mijn lichaam omdat het weer wennen is.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:48

Mijn dag vandaag :)
O: 250 ml magere yoghurt, 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: cereal suikerarme stroopwafel
L: 5 crackers met kipfilet, los plakje kipfilet
T: protein cookie (202 cal)
A: 200 gram worteltjes, 200 gram biologische runderhamburger
T: appel, 200 gram magere vanille yoghurt

B: 2,5 uur zittend kassa werk, stal mesten, veel rondlopen op school

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:52

De skyr is goed gekeurd, ik vind hem echt heerlijk! Ik heb gelijk 3 bakken gehaald in Vlissingen vanmiddag (in de hoop dat de people in dat huis het niet opeten van het weekend.. :') En nog 3 bakken hier bij mn ouders voor van het weekend :))

Jennifuur schreef:
Zo ik heb voor het eerst deze week brood gegeten (vorige week ook een keer brood op en een keer deeg, met empanada's), en man, wat doet m'n buik pijn. Komt doordat ik koolhydraatarm eet, wist dat het misschien even anders zou voelen, maar merk nu echt een negatief effect op mijn lichaam omdat het weer wennen is.

:(:)

Daarom eet ik sowieso elke week 1x brood, want ik wil niet zulke buikpijn haha. Ik heb tussen de middag een hard broodje genomen en mn buik is helemaal opgezwollen :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:58

Misschien helpt het als je speltbrood eet ipv tarwebrood?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:03

Of volkorenbrood?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:21

Ooh dat is heel herkenbaar!
Ik heb het ook, als ik een tijdje geen brood eet en dan weer wel, dat ik echt last heb van mijn buik.
Spelt werkt bij mij dan wel een beetje maar vooral af en toe een broodje werkte bij mij.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:57

Ja misschien wel! Krijg lunch op het werk (naja krijgen.. Voor een bepaald bedrag haha) en meestal beperk ik me tot melk voor de shake en kipfilet met tuinkruiden zonder iets. Maar het brood is niet super vers of volmakend naar mijn idee, dus denk dat ik vanaf volgende week instel dat ik geen lunch betaal, en zelf meeneem! Dan kan ik ook fijn yoghurt nemen s middags ipv melk.

Had van de week wel spaghetti op, iets van 30/40 gram, daar had ik geen last van.

Morgen weer wegen! Ben benieuwd :D Ik ga s avonds ergens eten met vriendinnen, bij de Happy Italy. Lekker, maar.. Niet goed. Twijfel nu tussen pasta met roomsaus en zalm (all time favorite) of pizza met tonijn (ik eet nu natuurlijk nooit meer pizza). Ik neig naar de pizza; pasta eet ik dus nog heel soms met lekkere zalm :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 01:52

Heel soms pasta eten zou ik echt niet kunnen haha. Eet het gewoon nog steeds meerdere keren per week, zie niet in wat er slecht aan zou moeten zijn en ik blijf er prima mee op gewicht/strak :') En het is zo lekkerrr.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:15

Goed bezig!!

Nou, ik at tagliatelle met roomsaus (het hele pakje := ) zalm en broccoli, en dat was gewoon een bommetje. Heb nu de saus vervangen door twee theelepeltjes pesto, en doe er wat knoflook doorheen. Heel lekker ja :D

Had ook een heel fijn receptje gezien voor speltpasta met rode saus en tonijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:26

Hier gisteren een raar dagje gehad qua eten. Moest werken van 9 tot 6 en om 20 voor 7 had iknrepetotie met de fanfare. Ik had eigenlijk eten meegenomen voor in de trein op te eten, maar dan zou ik over de hele dag maar aan iets van 1000 kcal komen. Veel te weinig dus. Uiteindelijk als avond eten bij laplace een broodje met ei en bacon besteld. Uiteindelijk belde een vriendin van mij om half 11 op dat ik mee moest gaan naar een feestje bij ons in het dorp. Daar wel wat biertjes en mini snacks gehad. Gelukkig stond mijn weegschaal vanmorgen op 59.3 :D blijft toch nog steeds dalen. Vandaag een echt cheatdagje. We gaan vanavond op dtap en dan let ik niet op.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:30

Hier gaat de week niet zo super en snap opeens waarom, maandelijks feestje gaat beginnen (ben alleen gestopt met de pil dus heeft 4 maanden op zich laten wachten normaal was het nooit zo erg) dus ik heb maar besloten het iets rustiger aan te doen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:58

Het valt me op hoe snel ik wen (vanaf 1 september) aan kleinere hoeveelheden en niet snoepen/snacken.