[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:33

Walnoten kan ik echt niet tegen..dat gaat heel mijn gehemelte zeer doen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:34

Ikj koop heel vaak van die bakjes met gemengde noten en neem daar bijna elke avond een handje van! Is ook veel beter voor mijn stoelgang :o

Dat van je gehemelte heb het kiwi. Maar ik kan het toch niet echt laten en eet af en toe wel een kiwi :j

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:04

Walnoten vind ik heerlijk!!

Hier een goede ochtend!! net op de weegschaal gestaan en vanaf vorige week maandag begonnen en ben nu al -2.2 kg *\o/* weeg nu 84.3! nu op naar de 79 dan is mijn eerste doel behaald(onder de 80) en dan op naar 70!(dan zou ik wel tevreden zijn, maar wat er dan nog af gaat is goed! :D )

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:06

SdaphneS, wat een goed idee van je, zo’n schriftje :D! Als ik jou was zou ik extra brood (crackers kan ook, maar mijn diëtiste gaf als tip om dan die van LU te pakken omdat er in veel soorten crackers geen jodium zit wat wel in brood zit) te eten :)

Hannahaapje, goed geslaagd dus :D

Roosch, wat aankomen is heel vervelend, maar mijn motivatie word er altijd juist sterker door: kom op, je bent er wat aangekomen en dat kan er ook weer af! :)

Wollie, wat ontzettend lief zo’n compliment zeg <3

Goed bezig Sakkia! Ik herken het, ik heb het alleen bij groene kiwi's dan en bij gele niet haha heel maf..

Super Cassandra!! :D Dat is nog eens flinke boost voor je motivatie als je zo lekker afvalt! :D

Zo gister ook weer heel gezond gegeten :D. Hou nu ook alles bij wat ik eet, dat is wel even goed om te zien wat beter kan en wat er goed gaat. Owja, ik kreeg eergister juist een compliment over mijn pony: dat het nu zo'n mooie sporthaflinger is hihi :D Nu baasje nog :o

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:10

Ik ben sinds gister begonnen, heb een app gedownload om me calorieen bij te houden is echt super handig.

Wat ik mezelf heb voor genomen is:
Gezond eten.
Meer bewegen, heb goeie zumba filmpjes gevonden op internet dus dat wil ik elke dag 30 minuten doen, en ik doe heel veel trap lopen thuis :) heen en weer alleen hou het maar 5 minuten vol. Hopelijk binnekort wat meer.
En 1500 calorieen per dag.

Heeft er iemand nog tips??
Er moet sowieso 10 kg af.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:40

ja bij de gele heb ik het ook minder. Mijn moeder heeft het ook en het schijnt te komen door de pitjes in de kiwi's.

Misschien dat je ook kunt gaan shredden? Daar loopt hier een topic over op bokt. Is ook een hele goede workout elke dag :j Ben er ook mee begonnen, maar toen begon de ellende met mijn kat (gebroken poot) en zat ik vaker 's avonds bij de DA dan thuis :+

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:46

slim om alles bij te houden paulien! Madeira is idd een mooie sporthaflinger, maar baasje net zo goed!! :)
en inderdaad weer goede motivatie om door te gaan! heb ook helemaal geen trek meer in de 'lekkere' dingen, laatste tijd was ik erg aan het snoepen en daarvoor had ik echt altijd trek in chips maar nu helemaal geen last meer van! :D en het maakt me ook niet uit als vriendlief wel lekker zit te snoepen! :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:56

Goede verhalen van mensen die zichzelf motiveren :D Nu volhouden, maar dat gaat ook lukken! Al begin je 100 keer opnieuw met diëten, eens zal het lukken om je nieuwe, gezonde leefstijl 'gewoon' te vinden.

Mij is het gelukt om er 100% van overtuigd te raken dat ik het kan. Dus laat ik alle drop, chocola en koek gewoon staan. Wat ook helpt is steeds wanneer ik toch iets 'verkeerds' eet te denken: 'was dit nou zo lekker?' Antwoord is toch meestal nee. Dan leek het van te voren alsof ik het móest en wílde eten, at ik het, viel het nog tegen ook :P
Zo schrap ik steeds meer slechte dingen. Eet ik het een keer en bedenk ik me dat het toch niet zo lekker, geweldig en fijn is en zeg ik dat het de laatste keer was dat ik het at.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:04

Ik vind dit weer helemaal oliebol en kan mn motivatie er moeilijk bijhouden, lijkt wel of ik gewoon in een megadip zit! Gisteren wilden we gaan squashen, gewoon ruim 20 euro voor 3 kwartier! Slaat toch helemaal nergens op?

Zo maar boodschappen doen, iemand nog tips voor vullende gezonde producten?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:15

Safiera schreef:
Goede verhalen van mensen die zichzelf motiveren :D Nu volhouden, maar dat gaat ook lukken! Al begin je 100 keer opnieuw met diëten, eens zal het lukken om je nieuwe, gezonde leefstijl 'gewoon' te vinden.

Mij is het gelukt om er 100% van overtuigd te raken dat ik het kan. Dus laat ik alle drop, chocola en koek gewoon staan. Wat ook helpt is steeds wanneer ik toch iets 'verkeerds' eet te denken: 'was dit nou zo lekker?' Antwoord is toch meestal nee. Dan leek het van te voren alsof ik het móest en wílde eten, at ik het, viel het nog tegen ook :P
Zo schrap ik steeds meer slechte dingen. Eet ik het een keer en bedenk ik me dat het toch niet zo lekker, geweldig en fijn is en zeg ik dat het de laatste keer was dat ik het at.

Slim om zulke vragen te stellen! Ga je toch heel anders tegen eten aankijken!

Ik las laatst dat het ook helpt om elke dag tegen jezelf in de spiegel te zeggen dat je iets kunt.
Bijvoorbeeld: ik kan mijn dieet volhouden!
Doordat je het tegen jezelf in de spiegel zegt gebeurd er iets in je hersenen waardoor je sneller geloofd dat je iets kunt.
:')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:18

haha, dan moet ik dat wel stiekem doen, als mijn vriend dat hoort ligt hij rollend op de grond..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:23

Hihi thanks Cassandra! :)

Weet je, het klinkt misschien stom.. maar wat mij heel erg motiveert nu is dat ik niet denk 'ik MOET lijnen' maar 'ik zorg goed voor mezelf. Eet gezond, beweeg lekker veel, waardoor ik de laatste kg's afval' en daarbij 'aan (bijvoorbeeld) chips, koek, gebak, chocolade (ect..) heeft je lichaam niets. Aan fruit, groente, volkoren producten wel, daar kan het iets mee'.

Voel me trouwens ook minder moe/futloos als ik gezond eet en beweeg wat voor mij echt een super stimulans is nu en verlang ook helemaal niet naar vet/suiker als ik gewoon eet wat mijn diëtiste mij heeft voorgeschreven :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:25

denice schreef:
haha, dan moet ik dat wel stiekem doen, als mijn vriend dat hoort ligt hij rollend op de grond..

:')
Ik denk dat mijn vriend ook zo zal reageren. Dan maar jezelf motiveren als de kerel van huis is. :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:29

Wat eten jullie vanavond?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:35

Stampot rauwe andijvie met spekjes :+ Ik weet niet te veel daarvan, maar maak er nog even een salade naast.
Moet even wat maken waar ik van over hou en makkelijk even weer op te warmen is vrijdag. Vriendlief moet dan 's nachts werken namelijk en wil graag nog warm eten voor hij weggaat. Hij weet alleen niet hoe laat dat is. Dus dan maar even zo.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:44

Heb ik gister ook gehad, lekkkerrrr! Slavinkje erbij!

Voor vanavond weet ik nog niet wat we eten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:55

Ik ga tussen de middag warm eten, omdat ik om vijf uur moet werken tot half elf.
Op werk eten is altijd lastig, want ik heb maar een kwartier pauze. En anders moet ik om vier uur al eten. :7

Dus ik ga zo aardappels koken, met een karbonade en sperziebonen.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:10

wij eten vanavond aardappels, broccoli en rollade!(die waren nog over van pasen in de winkel en dus afgeprijsd, niet heel gezond maar wel lekker :9 ) gewoon maar niet teveel van eten ;)

morgen eten wij de noodles van maggie en daarna ga ik voor de recepten van sonja!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:17

Wij eten soep vanavond

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:24

hmmm ik ben Toos inspiratieloos... -O-

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:32

Wij gaan hier aan de restjes! Wat voor restjes dat zijn is nog een verrassing :=

Ik word er inmiddels echt doodloof van om te zien waar ze allemaal suiker in parkeren. Ik heb in alle hoeken en gaten van de koelkast moeten zoeken naar producten zonder suiker. Is uiteindelijk Garlan kruidenroomkaas en suikervrije jam geworden. Vind ik beiden toch niet helemaal ideaal, had er liever eentje vervangen voor iets magerders. Maar ja, als ze zelfs dextrose/fructose-glucosestroop/suiker in kipfilet en casslerib stoppen moet je toch wat verzinnen. Pff.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:42

Ik heb een beetje een rare dag, pak om 5 uur de trein naar vriendlief, dus eet al rond een uur of 4.. dan neemt hij een broodje kipfilet voor me mee van zijn werk voor rond een uur of 7/half 8, terwijl hij naar de mc donalds gaat haha!
Daarna gaan we meteen door naar een feestje :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:14

vanavond paprikasoep :)
1 van de favo gerechten hier thuis, ook bij de kids!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:39

Ik ga zo eventjes een paar pagina's bijlezen :)

Zoals een aantal van jullie misschien nog weten ben ik begonnen met Cambridge. Inmiddels 21kg kwijt en ben de shakes en producten eigenlijk een beetje zat. Afgelopen lang weekend bij mijn vriend geweest en de producten vergeten mee te nemen, dus ik was 'op mezelf aangewezen' om gezonde keuzes te maken. Vandaag weer gewogen en ik ben precies gelijk gebleven! Zijn wel dagjes weggeweest en heb voor het eerst weer een pizza gegeten sinds november vorig jaar, jumjumjum! <3 Ik ga dus stoppen met Cambridge en de laatste loodjes afvallen dmv. gezonde voeding en regelmatiger sporten :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:43

Hee Joyce, hmmm pizaa daar verlang ik ook zo naar! (gisteravond kwam ik thuis na school, rook het hele huis naar pizza, had vriendlief genuttigd ....)

Ga je ineens stoppen met Cambridge of heb je wel nog een afbouwfase in gedachte?
Kan me voorstellen dat je de producten zat bent, ja, weinig variatie qua smaak of niet?

Fijn dat je gelijk bent gebleven, en met gezonde keuzes moet de rest van je proces ook lukken toch? (lukt mij iig ook!) Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken!