[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:30

Heb je toevallig een jas of een sjaal die je elke dag om hebt Jen? Ik heb het eigenlijk alleen als ik een sjaal draag, dan verandert m'n haar echt in een Perzisch tapijt aan de achterkant..

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:22

Hahaha Emma_, jouw droge reactie ge-wel-dig! :') maar dat is zooo waar!

Ik heb gisteravond ook m'n haar weer bij geverfd. Ben al een tijdje bruin, en heb nu de uitgroei+een laaaang stuk haar chocoladebruin, en de aller uiterste punten heb ik op een "natuurlijke" manier niet mee geverfd. Ben namelijk zo bang dat m'n haar het niet meer leuk vindt :(:)
Maar in ieder geval, het is echt leuk geworden, een hele natuurlijke overgang van diep chocolade bruin na wat lichter chocolade/kastanje bruin achtig *\o/*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:31

Jaaa Emma je hebt gelijk, ik herken dat ook! Een sjaal maakt er echt een klittenboel van.

Heb je foto's Radieuxje? :D

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:19

Simoonzel wat ben jij knap, en wat heb jij prachtig haar zeg!! Jaloerss :oo

Oeh, heb je een fotoo Radieuxje? :D

Ik ga er deze vakantie waarschijnlijk aan geloven.. Ik word waarschijnlijk lekker redhead :D Alleen ben ik er wel erg huiverig voor.. Wat nou als het echt niet staat? Maar ik wil het wel al heel lang echt heel graag.. Meh, lastig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:25

Denk er tienduizend keer over na want het duurt heel lang voor je de rode tint uit je haar hebt mocht het niets zijn.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:29

ik wilde graag mijn haar verven, maar durfde het zelf niet aan met zo'n pakje (veel te bang dat ik oranje haar ging krijgen :+ ) maarja, kapper was ook wel duur :=
nu was er toevallig een meisje van mijn middelbare school die een model zocht voor haar opleiding, dus laat ik het door haar verven :D ( gewoon in een kapperszaak ) ik help haar er ook nog eens heel erg mee, mooi meegenomen! :))

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:43

Aah, dat zou ik echt niet durven, iemand in opleiding mijn haar laten verven. Maarja, ik durf mijn haar sowieso niet te verven :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:41

Ik zag wat over rood. Ik heb gewoon in een opwelling twee pakjes gekocht en erin gekwakt. Erg leuk uitgepakt, ben fliefd haha. Ik zou zeggen (tenzij je hierna weer blond wil) gewoon doen! Ik wil tussen bruin en rood blijven dus ik doe het gewoon. Plus dat de rode tinten mij gewoon goed staan en ik de rode gloed in mijn haar niet erg vind :)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:11

xDonja schreef:
Ik zag wat over rood. Ik heb gewoon in een opwelling twee pakjes gekocht en erin gekwakt. Erg leuk uitgepakt, ben fliefd haha. Ik zou zeggen (tenzij je hierna weer blond wil) gewoon doen! Ik wil tussen bruin en rood blijven dus ik doe het gewoon. Plus dat de rode tinten mij gewoon goed staan en ik de rode gloed in mijn haar niet erg vind :)

Oeeh heb je misschien een fotootje? :D
We gaan het er morgen waarschijnlijk in kwakken :P Nu hopen dat het staat :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:05

Ik heb het ook een keer rood laten verven, wel bij de kapper. Was erg mooi geworden! Maar ik heb sowieso al een rode/oranje tint in m'n donkerblonde haar, dus dat scheelt ook. Ik laat het nu uitgroeien, heb er nog 1x highlights in laten zetten om de overgang wat natuurlijker te maken en dat ziet er ook netjes uit.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:21

Ik heb nu een tijdje deze kleur in mn haar :
Afbeelding

Maar ik wil langzamerhand weer terug naar deze kleur:

Afbeelding

Afbeelding

Ik had in gedachten om het eerst een tijdje te wassen met head en shoulders om de verf er een beetje uit te krijgen, en met zilvershampoo om de rode gloed eruit te halen. Daarna wil ik beginnen met highlights, dit allemaal om mn haar zo min mogelijk te beschadigen omdat het nu eindelijk in super conditie is nadat het heel kort was geknipt.

Vinden jullie dat een strak plan of raden jullie een andere manier aan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:34

Zo heb ik het ook gedaan Lisa, al is mijn eigen kleur niet zo blond als de jouwe. Het is er bij mij nu bijna uit en van uitgroei zie je (vrijwel) niks..

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:42

imd schreef:
Zo heb ik het ook gedaan Lisa, al is mijn eigen kleur niet zo blond als de jouwe. Het is er bij mij nu bijna uit en van uitgroei zie je (vrijwel) niks..

Ohh mooi, hoe lang heb jij erover gedaan voordat het de kleur was die je wilde?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:04

Ik kom ook weer eens binnenvallen :+

Lisaabloem: Ik vind blond heel gaaf staan bij jou, mooier als je huidige kleur ja.

Ik mik er binnenkort weer donkerpaars overheen, het was er onwijs snel uit :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:23

Lisa, ik vind die donkere kleur je eigenlijk heel goed staan!
Ik ben ook een aantal keer van rood en zwart weer naar blond gegaan. Ik raad je aan om de tijd ervoor te nemen want je haar conditie gaat er niet beter van worden. Ik liet het bij de kapper doen. Elke keer weer enorm veel highlights erdoor. Door je hele haar. Ik deed het om de maand en met een halfjaartje zat ik weer op blond.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:58

Bedankt Mightyjoe en prugelpiet! Ik vind beide leuk, alleen in de zomer wil ik licht zijn en in de winter donker :p
Bedankt voor de tips!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:23

Ik vind het donkere ook mooier staan! :) Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, niet wat anderen leuk vinden.
Zilvershampoo helpt alleen niet tegen een rode gloed, maar tegen een gele gloed. Dus ik ben bang dat je daar niet heel ver mee komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:42

Drogon schreef:
Aah, dat zou ik echt niet durven, iemand in opleiding mijn haar laten verven. Maarja, ik durf mijn haar sowieso niet te verven :')

Ah joh het is echt geen rocketscience. Ik verf mijn haar al jaren zelf en dat is nooit misgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:09

Bizzybijtje schreef:
Drogon schreef:

Ah joh het is echt geen rocketscience. Ik verf mijn haar al jaren zelf en dat is nooit misgegaan.

Precies. Ik verf het ook zelf, dan kan een kapster in opleiding het vast ook wel :+

Ik vind het donkere je ook mooi staan LisaBloem, maar snap dat je weer wat lichter wilt voor de zomer. Ik heb nu m'n laatste pakje donkere verf erin gemikt dus ben weer bijna zwart.. Moest echt iets aan m'n uitgroei gebeuren en dit was even een handige oplossing. Volgende keer dat ik naar de kapper om het wat lichter te krijgen.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:25

Emmaa_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Precies. Ik verf het ook zelf, dan kan een kapster in opleiding het vast ook wel :+

Ik vind het donkere je ook mooi staan LisaBloem, maar snap dat je weer wat lichter wilt voor de zomer. Ik heb nu m'n laatste pakje donkere verf erin gemikt dus ben weer bijna zwart.. Moest echt iets aan m'n uitgroei gebeuren en dit was even een handige oplossing. Volgende keer dat ik naar de kapper om het wat lichter te krijgen.

Dankje, dat wat jij hebt is ook een reden dat ik weer lichter wil, elke keer dat ik mn uitgroei bijwerk wordt het weer donkerder. Vlak na het verven is het dan bijna zwart en tegen de tijd dat het de kleur is die ik in gedachten had, heb ik al weer uitgroei :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:18

Zijn er hier mensen die twingels/curl formers gebruiken? Zag ze in een reclame voorbij komen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:25

Lijken me echt verschrikkelijke dingen om mee te slapen. :+

Simoonzel, wat een prachtige bos haar! Zou er niet teveel aan doen.

LisaaBloem, je kunt je haar ook ontkleuren met dat ontkleurspul wat ik een aantal pagina's terug heb gepost. Bereid je wel voor op HEEL veel STANK de eerste week, maar het beschadigd en/of bleekt je haar niet en bij mij heeft het echt heel veel zwart/rode verf uit m'n haar gehaald (nu donkerblond). Wel moet je daarmee goed opletten dat je het LANG LANG LANG spoelt. Langer dan je denkt dat goed is! ;) Anders komt de kleur naderhand gewoon weer terug :+

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:27

Nelleke, krijg je dan je originele kleur weer terug? Aangezien de onderkant van mijn haar nu verzadigd is met verf en het rood er niet meer mooi op pakt, zou het dan een idee zijn om dat spul te gebruiken en daarna weer rood te doen?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:29

Drogon schreef:

niks mis mee hoor!
het word allemaal gedaan in een goeie salon, onder toezicht/begeleiding van een kapster
mocht het dus fout gaan, kan zij altijd ingrijpen :))
mijn haar is in december ook helemaal kort geknipt door een kapster in opleiding, was ik ook super blij mee! (en zij kreeg ook goeie begeleiding :)) )

we zien het allemaal wel dinsdag!
ze zocht verschillende modellen, maar had er nog 1 nodig om naar donker te gaan, precies wat ik wil!
ik heb geen idee welke kleur het word, maar ik vind alles wel goed eigenlijk :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:33

xDonja, hoogstwaarschijnlijk heeft er ook in jouw donkere verf altijd peroxide gezeten dus is je originele haarkleur niet meer terug te krijgen. De kleur die je dan krijgt varieert van rossig, blond of koper, zelfs als je eerst brunette was. Je kan er ook alleen donkere verf mee uit je haar halen en geen lichte verf. Eenmaal gebleekt haar kan niet meer terug in de oude staat gebracht worden. :)