[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:52

Goof, ik hoop voor jou in dit geval dat je lichaam moet leren omgaan met de verandering. Kan natuurlijk iets anders zijn, dat het niet meer gebruiken (tijdelijk) extra druk zet op je lichaam en daardoor niet normaal reageerde.

Verder zou ik het ook niet weten, jammer dat daar geen duidelijke termijn voor is, tot wanneer je lichaam zou moeten aangepast zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:56

Goof schreef:
Zoals ik al zei is er verder niets veranderd. Ik ben 36, mijn leven is stabiel, mijn eetpatroon is onveranderd. Alles is hetzelfde gebleven. Roken is niet aan de orde.
Ik kon niet eten wat ik wilde voorheen, maar ik houd totaal niet van snacken, frituur, vet, zoetigheid etc, dus ik eet normaal en gezond.
Als ik uitreken wat ik aan calorieën binnenkrijg op een dag is dat al niet heel veel, minderen lijkt me ook niet goed.
Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben en ermee om zijn gegaan.

dan heeft je lichaam waarschijnlijk een nieuw settlepoint, het oude was dan vermoedelijk onder invloed van hormonen. dat kan..

vraag is wel, is je gewicht nog altijd stijgende of inmiddels gewoon normaal stabiel.. en wat is 'extra' gewicht.. want niet ieder pondje dat ergens aanplakt, is natuurlijk ongezond te noemen, zeer zeker niet als je een gezond levenspatroon aanhoud, dan kan zelfs een bmi van 24 compleet gezond zijn bij wijze van spreken.

en niet heel flauw, maar je wordt natuurlijk ook nog eens ouder + dan het kunstmatig gebruik van hormonen dat nu gestaakt wordt.. je lichaam kan gewoon veranderen..

als je inname overeenkomt met je verbranding en je voelt je er toch naar over, dan kun je het beste bij de huisarts eens langsgaan en daar bespreken of er naar gekeken kan worden. Maar ik gok dat het 'superslank' wellicht een kunstmatig verkregen toestand is door de toediening van hormonen.. Dus je komt niet aan door het stoppen met de pil, je zat onder het gewicht dat hoort bij je lichaam door de pil denk ik. de uitkomst is het zelfde, na het stoppen met de pil is er gewicht bij gekomen.. maar dat is dan eigenlijk niet te wijten aan het stoppen met de pil, maar er ooit mee gestart zijn.

En als het van tijdelijke aard is, dan heb je geluk.. dan heb je van nature een superslank postuur en keert je lichaam wel weer terug in z'n oorspronkelijke staat.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:47

Toen ik 'onverklaarbaar' bijkwam, heb ik mijn bloed laten testen bij een orthomoleculair arts. Bleek dat ik een tekort had van een bepaald stofje ivm de schildklier. Kan dus ook zo iets zijn. (Hing bij mij dus niet samen met de pil.. Nadien ook gestopt met alle hormonen, maar maakte geen verschil wbt gewicht)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:46

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar als je de pil bijvoorbeeld 3 maanden doorslikt, dan ben je toch nog gewoon beschermd tegen zwangerschap e.d?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:51

Stamper schreef:
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar als je de pil bijvoorbeeld 3 maanden doorslikt, dan ben je toch nog gewoon beschermd tegen zwangerschap e.d?

Ja. Ik kan je echter met klem aanraden dat je beter even met je huisarts kan gaan praten als je niet op de hoogte bent van dit soort zaken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:52

Emmaa_ schreef:
Stamper schreef:

Ja. Ik kan je echter met klem aanraden dat je beter even met je huisarts kan gaan praten als je niet op de hoogte bent van dit soort zaken.

Thanks, oh dat is nergens voor nodig hoor. Kon alleen de bijsluiter gewoon even niet vinden! ;)
Maar sorry dat ik het wellicht vroeg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:54

Stamper schreef:
Emmaa_ schreef:

Thanks, oh dat is nergens voor nodig hoor. Kon alleen de bijsluiter gewoon even niet vinden! ;)
Maar sorry dat ik het wellicht vroeg. :)

Ik bedoelde het meer als dat het handig is om te weten wat zo'n pil precies doet (en wat hij niet doet) voordat je hem slikt. De basale werking ervan begrijpen als het ware.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:22

Emmaa_ schreef:
Yasmijntje schreef:
Hee iedereen,

Een maand of twee ben ik gestopt met de pil en ik heb nogsteeds 0 ritme erin: soms een aantal dagen, dan weer twee weken niks, dan weer een aantal dagen en dan een week niks.. En zo door.

Moet ik hier gewoon geduld mee hebben?

Ja, twee maanden is een hartstikke korte tijd voor je lichaam om weer in een nieuw ritme terecht te komen.

Misschien waren het toch 3 maanden. Maar dan is het dus toch normaal om steeds ongesteld te zijn?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 00:27

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn waarbij hun menstruatie stopte op het moment dat ze met de pil begonnen.
Ik ben voor het eerst gestart afgelopen zaterdag aangezien ik toen ongesteld was geworden. Zondag niets, maandag heel licht en dat was het. :+ Het moet toch ergens heen zou je denken.

Ben daarnaast ook wel benieuwd wanneer evt. bijwerkingen zich gaan tonen, de mensen die last hebben/hadden van bijwerkingen, na welke periode van slikken begon dat bij jullie?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 05:04

bij mij is het een beetje raar....
op zaterdag mijn laatste pil gehad, en nu het donderdag is wordt ik pas ongesteld........ kan toch ook niet normaal zijn toch?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:15

Bij mij duurt het ook altijd even, ik zou me daar geen zorgen over maken.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:09

Oh dat heb ik ook wel eens hoor. Dat kan prima.

En Air, geen ervaring mee. Bij mij was het juist het tegenover grstelde :')
Was eerst een dikke twee weken ongesteld toen ik met de pil begon...

Bijwerkingen kunnen wisselen, vanaf het begin, maar ook een paar maanden volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:14

silvericathy schreef:
op zaterdag mijn laatste pil gehad, en nu het donderdag is wordt ik pas ongesteld........ kan toch ook niet normaal zijn toch?

Gebeurt mij ook regelmatig. Word soms zelfs pas ongesteld op de dag voordat ik eigenlijk alweer moet beginnen met de pil.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:27

Heeft iemand ervaring met kunstmatige overgang door middel van Lucrin?
Na altijd te hebben gesteggeld met zware periodes en cyclus en falen van pil en tweemaal falen van mirena, vond de gynocoloog dat ook implanon waarschijnlijk geen goede oplossing zal vormen omdat er dan sowieso sprake blijft van een cyclus waarop mijn halve inboedel zich schijnt af te reageren.

enige stap die overblijft (voor zeer definitieve acties) is om mij een jaar lang in de overgang te zetten en de cyclus helemaal te stoppen door middel van Lucrin. Een soort harde reset, om daarna na een jaar de cyclus weer te laten terugkeren in de hoop dat die genormaliseerd is (geen endo geconstateerd bij een laparoscopie en geen redenen voor de zware cyclussen). zo niet dan rest eigenlijk alleen nog maar thermochoice, maar ook daarvan is maar de vraag of het verminderen van slijmvlies (welke niet overdreven dik is) wel invloed heeft op de heftigheid, of leeghalen van het hele kippenhok..

ik lees dat lucrin nogal een heftige keuze is.. maar wat zijn de ervaringen van mensen die het hebben voorgeschreven gekregen vanwege heftige cyclusklachten. wegen de werking en bijwerkingen van lucrin op tegen de klachten die je had?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:08

Emmaa_ schreef:
silvericathy schreef:

Gebeurt mij ook regelmatig. Word soms zelfs pas ongesteld op de dag voordat ik eigenlijk alweer moet beginnen met de pil.

Vier dagen later is geloof ik gemiddeld.

Heeft iemand ervaring met het korter maken van de stopweek, naast het altijd al doorslikken.

Dus je slikt al een half jaar door, dan een stopweek om doorbraakbloedingen te voorkomen. Liefst verkort ik die stopweek van 7 naar vier of vijf dagen. Zou dit kunnen zonder grotere kans op doorbraak bloedingen? Iemand ervaring?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:56

Hier altijd dinsdags laatste pil, en begint zaterdagavond of zondagsochtend.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:25

Opzich kan je de stopweek wel verkorten. Maar naar mijn ervaring stopt het bloeden niet meteen op de dag dat je weer begint met slikken.

Hier begint het meestal ook op dag 4

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:00

oke ik kom even binnenvallen!
ik slik nu al langer dan een jaar de pil
sinds ik de pil slik heb ik pfeiffer gekregen, ben ik na een jaar van pfeiffer af, voel ik mij alsnog naar
onderzoeken geven niks aan
en nu
ik heb vroeger een hormoonstoornis gehad
kan het zijn dat ik mij daarom zo naar voel?(door de combinatie met de pil, dat het niet in balans is merk ik niet echt)(is nog steeds niet helemaal in orde)
ik ga nu stoppen met de pil om te kijken of het beter word
iemand ervaringen?
kan het inderdaad komen door mijn verleden in combinatie met de pil?
en zal ik veel aankomen als ik stop met de pil??
ik ben nu bijna 5 kilo afgevallen met heel erg veel moeite en ik wil niet dat dat voor niks is geweest, iemand tips? (ik weeg nog steeds best veel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:01

Wat is de definitie van je raar voelen? Als je zo'n geschiedenis hebt (de Pfeiffer vooral en al helemaal een hormoonstoornis) zou ik gewoon deze vragen even aan een arts voorleggen. Die kan je veel beter advies geven over stoppen/doorgaan/iets anders dan dat wij dat kunnen vanaf het internet.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:04

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

croyslover

dat is het probleem, we lopen al een hele tijd bij de arts en ze kunnen niks vinden het zit niet tussen mijn oren!!
mij naar voelen:
continu moe
wat depressief
levenloos
hoofdpijn
buikpijn
vermoeide benen/beenpijn
spierpijn ook al heb ik niks gedaan
rugpijn
kan slapen zolang ik wil ik blijf moe
buik en hoofdmigraines
veel zin in zoet of absoluut geen zin in eten

Palmera

Met zo'n medisch verleden kun je echt beter je behandelend arts vragen wat de beste anticonceptie is in jouw geval.
Ik weet ook niet of je in de gelegenheid bent om niets te gebruiken? Als ik in jouw schoenen stond had ik namelijk echt even een tijdje niets gebruikt, denk ik. :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:06

Yunomi schreef:
Je krijgt geen pfeiffer door de pil dat ten eerste. Daarnaast kan pfeiffer volgens mij nog best een lange nasleep hebben.

Qua hormoonstoornis in combinatie met de pil kun je beter even bij een dokter informeren.

Ik ben wel een tijd gestopt met de pil en voor mij maakte het geen verschil met hoe ik me voelde en ik had geloof ik ook niet echt extreme gewichtstoename. Helemaal niet weet ik niet zeker, is alweer een jaar of 2 geleden.

nee ik heb pfeiffer gekregen van mijn vriend (wisten we niet)
dankjewel voor je ervaring :)
mijn vriend had pfeiffer maar merkte er amper iets van, nadat het uit mijn bloedtesten kwam heeft hij zich laten testen en hij zat in de laatste fase en merkte dus niks (hij was al heel vermoeid ivm examens)

Yunomi

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

croyslover schreef:
dat is het probleem, we lopen al een hele tijd bij de arts en ze kunnen niks vinden het zit niet tussen mijn oren!!
mij naar voelen:
continu moe
wat depressief
levenloos
hoofdpijn
buikpijn
vermoeide benen/beenpijn
spierpijn ook al heb ik niks gedaan
rugpijn
kan slapen zolang ik wil ik blijf moe
buik en hoofdmigraines
veel zin in zoet of absoluut geen zin in eten

Je zegt dat het niet tussen je oren zit maar dit is ongeveer een waslijst van dingen die kunnen ontstaan door stress, angst of depressie. Natuurlijk is het vervelend als je het idee hebt dat je niet geholpen wordt maar ik denk dat het, vooral als je een hormoonstoornis hebt gehad, niet slim is om zomaar te stoppen met de pil en zelf te gaan dokteren.