Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:03

Dinopino schreef:
Feit: Elektra zegt dat ik fakenews verspreid, maar kan of wil het niet aantonen
Feit: La Palma heeft het moeilijk wanneer ze haar standpunt uit, maar een paar voetbalsupporters bij elkaar is niet zoooo errug. Of een beetje erg

Dit is een voorbeeld van hoe jij fakenews verspreid.
Niemand in dit topic heeft gezegd, dat die paar voetbalsupporters bij elkaar niet erg is.
Sterker nog, dit is ten tijde van de discussie met Palmera helemaal niet aan de orde.
De supporters vierden pas feest gisteren na 16 uur.
De discussie was veel eerder :D
Of heb je ook een vooruitziend blik?

Je haalt iets bij deze discussie, dat door mij niet is aangehaald, dus je verspreidt leugens = fakenews. ;)

Blue_Eyes

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:12

Praten tegen een muur, noemen we dat...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:23

Blue_Eyes schreef:
Praten tegen een muur, noemen we dat...

Ja je hebt gelijk, ik had even pauze en keek even op Bokt :D

On topic:
Vandaag weer een kort geding door Viruswaarheid (Engel) over de maatregelen m.b.t. Corona.
Hij zou eens een taakstraf moeten krijgen door een paar dagen mee te lopen in ziekenhuis in Venlo, waar nu een opnamestop is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:43

Kunnen we alsjeblieft ophouden de trol te voeren. Daar wordt de discussie niet leuker van.

En als iemand én zegt dat ze een inhoudelijke onderbouwing wil waarom ze leugens verspreidt en tegelijkertijd vertelt dat ze inhoudelijke reacties niet leest, omdat ze te lang zijn. Dan weet je dat iemand alleen maar bezig is de boel op te stoken. En dat soort mensen moet je gewoon negeren, op die manier is de lol voor hun er het snelste af.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:16

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:18

Idioten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:03

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:06

Karl66 schreef:
En als we het nu over respect hebben...

Nonbelievers hebben het raam beklad van een patient die met covid-19 in het ziekenhuis ligt:

https://www.ad.nl/friesland/woning-van- ... ~aa065b2b/

Ja, dat doen tenslotte alle non-believers!
Hebben allemaal geen respect.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:10

Palmera ik snap niet zo goed waarom je de hele tijd de behoefte voelt olie op het vuur te gooien. Volgens mij zegt niemand dat alle nonbelievers dat doen? Waarom maak je die opmerking dan? Omdat je weer een felle discussie wil? Oprecht, ik ben benieuwd, kan je het me uitleggen? Snap het nut van je reactie niet zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:12

Soms trekken mensen zich elk bericht persoonlijk aan. Verander je toch niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:14

Karl66 schreef:

Nonbelievers hebben het raam beklad van een patient die met covid-19 in het ziekenhuis ligt:

Niet te geloven dit!..... ben er het afgelopen jaar vooral achter gekomen er ontzettend veel idioten in dit land wonen!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:14

IMANDRA schreef:
Palmera ik snap niet zo goed waarom je de hele tijd de behoefte voelt olie op het vuur te gooien. Volgens mij zegt niemand dat alle nonbelievers dat doen? Waarom maak je die opmerking dan? Omdat je weer een felle discussie wil? Oprecht, ik ben benieuwd, kan je het me uitleggen? Snap het nut van je reactie niet zo.

Zou dat dezelfde behoefte zijn als die jij voelt de hele tijd op mij te reageren, ook al spreek ik jou niet aan?

Jeetje, hebben we toch gemeen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:24

Palmera schreef:
IMANDRA schreef:

Zou dat dezelfde behoefte zijn als die jij voelt de hele tijd op mij te reageren, ook al spreek ik jou niet aan?

Jeetje, hebben we toch gemeen.

De behoefte vanuit mij is informeren waarom je telkens zo gepikeerd reageert. Zodat we wellicht erover kunnen praten, daarna allebei rekening kunnen houden met hóé we iets zeggen, zodat er in ieder geval de mogelijkheid is tot een fijne discussie? Mijn vraag was puur een vraag om uitleg, als je die niet wil geven ben je die mij natuurlijk totaal niet verschuldigd.

En hoezo zou ik niet op jou mogen reageren? Ben je het eens met Dinopino dat een discussie alleen uit 1-op-1 gesprekken mag bestaan?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:35

Natuurlijk mag jij reageren. Doe ik ook. Maar verwijt een ander (mij in dit geval) dan ook niet dat ik ergens op reageer. Daar is een woord voor.

Jij vind dat ik gepikeerd reageer? Dat vind jij altijd, het lijkt je paradepaardje te zijn. Ik vind het niet gepikeerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:36

Ben jij van mening dat het een nette reactie was die bijdraagt aan de discussie dan? Niet flauw, niet sarcastisch, maar een fijne doordachte reactie?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:52

Palmera, het was gewoon een rare reactie. Als er in het nieuws kwam: " jongens van 16 hebben bushokje beklad", zeg je toch ook niet dat alle jongens van 16 bushokjes bekladden? Jij springt gewoon direkt op de kast als er iets gezegd word over anti-corona mensen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:06

Een simpele vraag over deze ¨ inhoudelijke discussie ", is jullie mening nog veranderd ten opzichte van de viruswaanzin. Wat is uberhaupt jullie mening. Vinden jullie dat er te weinig rekening gehouden wordt met de regels. En welke regels zouden dan zinniger zijn?

Hoe zien jullie het gebeuren dat "jullie" meer vrijheden zouden kunnen krijgen. Wie geeft jullie de garantie dat na dat jullie allemaal ingeent zijn, er niet weer een lockdown gaan krijgen. In Duitsland zijn ze bezig met een wet, dat er ten alle tijde door de regering een lockdown mag worden uitgeroepen.Ongeacht of er een pandemie is.

En wat vinden jullie ten opzichte van de huidige situatie deze mening: https://www.inspiriert-sein.de/systemat ... des-zwangs

Toelichting bij link:
Het model van Biedermanns diagramme van het dwingen. In dit filmpje worden de 7 maatregelen genoemd, die de menselijke wil breken en op gehoorzaam programeren. Stel je voor er bestaan er bestaan methodes om de menselijke psyche te breken. Deze methodes breken de geest en je eigenwaarde gevoel. Deze methodes bestaan werkelijk. Het denken en de wil van de mens wordt gebroken. Dit gaat onder het begrip Mind Control. Dit kan zowel op individuen alsook op groepen worden toegepast. En dit gebeurd al sinds jaren. De psycholoog Albert Bidermann heeft dit samengevat in 1956 onder de naam Biedermanns diagramm van de dwang. ( heb hier al mee te maken gehad,met Oost- duitsers die ik mocht coachen)

de 7 methoden om het denken en de wil van de mens te vernietigen.
1. Isoleren
Een mens sociale ondersteuning van een medemens te stoppen. Dit dwingt tot een nadenken over zichzelf.
Tenslotte brengt dit grubelen zover dat je jezelf de schuld gaat geven

2. monopoling der waarneming. Een leugen moet enkel zo vaak mogelijk herhaald worden, zodat de mens ze als waar aanneemt. De media heeft hier een enorme macht. Deze beslist wat we te horen krijgen. Problematisch wordt het dat de media een enkele waarheid heeft en elke andere waarheid systematisch wordt tegengewerkt en niet gepubliceerd.

3.Uitputting
Bijvoorbeeld door de mensen door rare regels steeds bezig te houden. Geen zicht op de toekomst geeft enkel zeer veel onzekerheid voor je existents van je inkomen. Door het constant veranderen van regels en het steeds maar weer aanpassen eraan, wordt ook de uitputting bevorderd.

4. dreiging van straf en maatregelen bij het niet houden aan de regels. Bedreiging zorgt voor angst.
Het individu heeft geen macht meer om beslissingen te nemen, Deze worden door anderen of door een groep bepaald. het worden regels van buiten opgelegd die steeds zinlozer lijken.

5.Af en toe krijgen we wat ruimt. Omdat we ons in het voorjaar zo goed aan de regels gehouden hebben, mogen we het in de zomer wat ruimer hebben.. Wanneer we ons nu aan de regels houden dan mogen we met kerst weer wat meer. Of wanneer we ons allemaal laten inenten dan hebben we straks meer vrijheid.

6.Doordat op onzinnige regels sterke straffen gehandhaafd worden, verliest de mens steeds meer de moed tegen wiederstand. enkel gehoorzaamheid en zich onderwerpen blijft nog mogelijk

7.Het slachtoffer afhankelijk maken van de daders. Hoe meer bedrijven failliet gaan en de mensen afhankelijk worden van de staat hoe meer macht de staat heeft.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 05-05-21 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting van link toegevoegd i.o.m. plaatser

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:36

Dinopino schreef:
Een simpele vraag over deze ¨ inhoudelijke discussie ", is jullie mening nog veranderd ten opzichte van de viruswaanzin. Wat is uberhaupt jullie mening. Vinden jullie dat er te weinig rekening gehouden wordt met de regels. En welke regels zouden dan zinniger zijn?

Hoe zien jullie het gebeuren dat "jullie" meer vrijheden zouden kunnen krijgen. Wie geeft jullie de garantie dat na dat jullie allemaal ingeent zijn, er niet weer een lockdown gaan krijgen. In Duitsland zijn ze bezig met een wet, dat er ten alle tijde door de regering een lockdown mag worden uitgeroepen.Ongeacht of er een pandemie is.

En wat vinden jullie ten opzichte van de huidige situatie deze mening: https://www.inspiriert-sein.de/systemat ... des-zwangs

Kan je hier niet over discussiëren op een Duits forum?

Ik kan nl. ook wel linkjes plaatsen naar Griekse artikelen, maar dat leest zo rot, voor de meeste bokkers :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:10

Dinopino schreef:

Je loopt achter met je nieuws, noodwet is al aangenomen. Ook in Duitsland, tip, word lid van de Querdenkers , kun je helemaal je ei kwijt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:41

Palmera schreef:
Karl66 schreef:

Ja, dat doen tenslotte alle non-believers!
Hebben allemaal geen respect.

Ach......., ok ja hoor allemaal verf gooiers, geen respect. :knuffel:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:16

Je stelde wat algemene vragen mbt de discussie, dus bij deze mijn antwoorden daarop Dinopino.

Dinopino schreef:

Nee. Mijn mening is niet veranderd. En als er nieuws zoals dit naar buiten komt dan lijkt daar voorlopig ook geen verandering in te komen. Ze doen alsof Corona niks is (terwijl er genoeg aanwijzingen en cijfers die het tegendeel bewijzen).

Veel mensen negeren de regels. Dus ja, ik vind dat mensen wel meer rekening hiermee mogen houden.
Welke regels zinniger zijn? Weet ik niet. Ik ben geen econoom, noch zorgmedewerker, noch medisch onderzoeker, noch politicus. Ik vertrouw op de experts die de regering inzet (o.a. OMT, economen die advies geven) en dat de overheid een goede afweging maakt tussen de verschillende belangen. Perfect is het nooit, en er zijn zeker wat missers gemaakt, maar bij een compleet onbekende ziekte waar men steeds volkomen verschillende belangen moet afwegen ten opzichte van elkaar vind ik het op zich ook niet gek dat er soms een vergissing plaatsvindt. Ik denk dat, overall, Nederland het best prima aanpakt. Alleen Nederlanders zijn stronteigenwijs en menen het zelf altijd beter te weten, vandaar de baldadigheid (rellen, protesten, regels negeren) zodra een regel wordt aangekondigd of verlengd.

Dinopino schreef:

Als de situatie daarnaar staat, dus de besmettingen zijn onder controle en de IC's niet meer overspoeld, dan zal de overheid langzaamaan gaan afbouwen. Zijn ze nu zelfs al mee bezig, ondanks dat de IC's nog geen ademruimte hebben (daar zullen ze best hun redenen voor hebben, waarschijnlijk rekenen ze erop dat de daling die er nu is doorzet dankzij beter weer + meer vaccinaties, en zo stellen ze het 'volk' een beetje tevreden om de bereidwilligheid om aan de regels te houden te behouden).

Wie geeft ons garantie? Nou, de grondwet. De democratie die we hebben. Ik verwacht het absoluut niet, maar stel dat er straks om een onzinnige reden een lockdown zal worden afgeroepen (zonder dat die wetenschappelijk onderbouwd is), dan kunnen wij als volk onze mening kenbaar maken middels de verkiezingen. Die 'dreiging' houdt politici wel in het gareel. Ze kunnen namelijk niet met alles wegkomen en als ze daadwerkelijk zoiets flikken (nogmaals: ik zie het niet gebeuren, maar stel) dan zijn ze alle support kwijt straks. Zo mak zijn Nederlanders nu ook weer niet dat ze dat zomaar accepteren ;). Het verschil met de huidige maatregelen is dat er gewoon een redelijk goede onderbouwing voor de meeste maatregelen is (medisch, economisch of psychisch) dus dat ze daarom gewoon door de meeste Nederlanders geaccepteerd worden. Gelukkig maar, gezien het pakket aan maatregelen eraan bij heeft gedragen dat we nu weer in een daling terecht zijn gekomen.

Overigens is de noodwet niet permanent:
RIVM schreef:
Tijdelijke wet maatregelen COVID-19
De Tijdelijke wet maatregelen covid-19 geldt sinds 1 december 2020 en heeft een looptijd van 3 maanden. Indien nodig kan de coronawet steeds 3 maanden worden verlengd. Ook is het mogelijk de wet tussentijds in te trekken, zodra deze niet meer nodig is. De Tweede Kamer is betrokken bij deze besluiten.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ordeningen

Zoals je leest moet deze steeds worden verlengd. En de regelingen die onder deze wet vallen moeten nog steeds door de tweede en vervolgens eerste kamer (in de eerste kamer had het originele kabinet volgens mij niet eens een meerderheid).

Dinopino schreef:

Ik spreek geen Duits dus kan hier ook niet op reageren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:42

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:52

Ik denk wel dat er in de toekomst een “nieuw normaal” komt. Net als de invoering van de autoveiligheidswet, destijds veel weerstand opleverde, is het nu heel normaal om met gordel om in de auto te zitten. Wordt het nu steeds normaler om niet te drinken als je nog auto moet rijden en zijn we gewend aan de strengere verkeersregels.

Ik verwacht dat testen normaal zal blijven, ergens hoop ik dat er straks ook op de griep getest kan gaan worden, zodat die risico’s steeds beter uitgesloten kunnen worden. Thuis blijven met klachten zal steeds meer en meer de norm worden, in plaats van door bikkelen als je ziek bent en ongewild mensen aansteken.

Dit zal niet de laatste pandemie zijn, ik hoop dat de volgende nog even op zich laat wachten. Ik denk niet dat we dan beter voorbereid zullen zijn als dat we nu waren, maar misschien, na een paar pandemieën dat we leren anders te leven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:45

Daphara schreef:
Ik denk wel dat er in de toekomst een “nieuw normaal” komt. Net als de invoering van de autoveiligheidswet, destijds veel weerstand opleverde, is het nu heel normaal om met gordel om in de auto te zitten. Wordt het nu steeds normaler om niet te drinken als je nog auto moet rijden en zijn we gewend aan de strengere verkeersregels.

Ik verwacht dat testen normaal zal blijven, ergens hoop ik dat er straks ook op de griep getest kan gaan worden, zodat die risico’s steeds beter uitgesloten kunnen worden. Thuis blijven met klachten zal steeds meer en meer de norm worden, in plaats van door bikkelen als je ziek bent en ongewild mensen aansteken.

Dit zal niet de laatste pandemie zijn, ik hoop dat de volgende nog even op zich laat wachten. Ik denk niet dat we dan beter voorbereid zullen zijn als dat we nu waren, maar misschien, na een paar pandemieën dat we leren anders te leven.

Ik geloof zeker, dat sommige advjezen/maatregelen blijven.
Persoonlijk vind ik het testen wel een grote impact hebben.
Mijn werkgever heeft al gezegd, dat 40% thuiswerken bij ons de norm blijft.
Maar ook de vaccinatieplicht, zoals je nu al had voor sommige landen, zal misschien wel blijven.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:17

Daphara: Waarom wil je dat mensen op de griep getest kunnen/moeten worden?