Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:33

Shenavallie schreef:
Dan zou ik hooguit 180 voor het begin gebruiken en 240 voor het fijnere werk. 'Slijp' wel eerst de zijkanten van een nieuwe vijl voordat je deze gebruikt, anders ligt je velletje open.

Thanks voor de tips :) dat slijpen wist ik ook niet, ga even zoeken how ik dat moet doen :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:27

Shenavallie schreef:
Gellak is gemiddeld een jaar tot anderhalf jaar houdbaar. ;)

Dankje! Dan hangt het er net om en moet ik even per flesje gaan kijken hoe de status is!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:10

Eleionomae schreef:
Shenavallie schreef:
Dan zou ik hooguit 180 voor het begin gebruiken en 240 voor het fijnere werk. 'Slijp' wel eerst de zijkanten van een nieuwe vijl voordat je deze gebruikt, anders ligt je velletje open.

Thanks voor de tips :) dat slijpen wist ik ook niet, ga even zoeken how ik dat moet doen :D

Uiteindelijk heel simpel: je neemt de nieuwe vijl en een tweede (nieuwe of reeds gebruikte) vijl. Leg de ene vijl plat op tafel en wrijf alle vier de randjes van de nieuwe vijl hier overheen. Niet teveel, gewoon echt alleen dat gemeen scherpe. En dan is deze klaar voor gebruik. Dus van beide platte kanten de lengtes aan beide zijden.

Kmbrly

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:55

Klopt zijn mijn eigen nagels,daarom zijn ze ook wat ongelijk.
Kleuren wat gebruikt zijn:
Gdcoco (ome ali) 805
Glitter = Lenks 273

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:04

Ik kon me niet inhouden en heb nog wat bijbesteld :o
Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:30

Leuke kleurtjes! Ik wacht met spanning op de nieuwe collecties herfstkleuren dus hou me nog even in. :D

Van de week nog een natural nail treatment gedaan, dit is met een rubber base (met een gouden shimmer erin):

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:39

Oh, heel mooi!
Ik had maar 2 kleurtjes besteld bij m'n eerste bestelling, dus dacht agh vooruit, heb ook nog een copper gold, dat kan mooi met dat rode voor kerst :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:01

Hallo, ik heb al wat gezocht, maar kon niet echt zoeken wat ik zocht.

Al bijna 2 en half jaar laat ik elke 2 weken mijn nagels doen. Sinds een half jaar werk ik fulltime en zijn er bij de salon dingen veranderd. Daardoor is het plannen bijna onmogelijk geworden. Daarom wil ik nu zelf thuis mijn nagels gaan doen.

Waar moet ik aan denken, wat zijn goede merken voor lakjes en een lamp?
Ik heb wel wat starterspakketten gezien, maar ik wil geen miskoop doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:15

@ zonnebloem18: Het eerste advies wat voor iedereen geldt, is een cursus/workshop volgen: dan leer je het gelijk op de juiste manier. ;)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:31

Absoluut eens met Shenavallie.

Buiten dat, leer in ieder geval over nagelziektes en hoe deze te voorkomen zijn. En ik weet dat er hier een aantal groot fan van zijn, maar ik kan Pink Gellak in ieder geval niet aanraden.

Wel merken als Semilac, Makear, Victoria Vynn, Diva en PNS.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:34

Ik raad Pink Gellac dan weer wel aan. Heel tevreden mee :).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:34

donnar schreef:
Absoluut eens met Shenavallie.

Buiten dat, leer in ieder geval over nagelziektes en hoe deze te voorkomen zijn. En ik weet dat er hier een aantal groot fan van zijn, maar ik kan Pink Gellak in ieder geval niet aanraden.

Wel merken als Semilac, Makear, Victoria Vynn, Diva en PNS.

Dat van Pink Gellak wilde ik eerst ook schrijven, maar had het weer weggehaald. Zelfs mijn schoondochter, die geen opleiding heeft gehad, loopt er over te mopperen. Zij had zo'n startpakket daarvan aangeschaft. Sinds ze met mijn lakjes heeft gestoeid, wil ze niets anders meer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:35

_San87_ schreef:

Zolang je tevreden bent, is het alleen maar goed!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:35

Idd geen pink gellac.
Ik ben heel tevreden met shellac4u.
Daar ook het startpakket van die lamp hard alles prima uit ook andere merken.
Pink verkleurt heel erg, heel slecht eraf te halen en de nieuwe lijn schijnt nog erger te zijn dat ze niet goed uitharden.
Heb wel een paar kleurtjes van pink die het goed doen hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:38

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:

Zolang je tevreden bent, is het alleen maar goed!

Daarom. Zoveel mensen, zoveel wensen. En meer dan genoeg zijn wel tevreden met PG :).

Ik heb een kleurtje dat vervelend is, verder harden ze allemaal super uit. En geen last van verkleuringen oid. Eraf halen is wel minder, maar dat vind ik met lakjes van andere merken ook geen leuk werk :=.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:01

Ik ben ook tevreden over PG maar heb enkel de rubberbase. Geen kleurlakjes.
De rubberbase blijft mega goed zitten bij mij. Ik doe alles volgens de aanwijzingen van PG dus eerst bufferen..preppen en heel dun lakken. Wachten tot de nagels afgekoeld zijn van de lamp en weer een dun laagje...
Enkel de rubber topcoat heb ik dan weer van Kiki London dankzij een tip hier in het forum. Blijft langer glanzen dan de PG top. Denk dat dat dus ook een fijn merk is.
Ik heb geen starters set gekocht. Gewoon gekeken wat ik nodig had en dat besteld.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:18

Ik werk in een winkel waar meerdere merken verkocht worden, echt dagelijks mensen die niet tevreden zijn over Pink Gellak en over willen stappen.

Sommige lakjes zijn inderdaad prima! Maar ik vind de klantvriendelijkheid niet goed. Alles is altijd de schuld van de klanten, terwijl de lakjes bekend staan om problemen..

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:59

Ik vond pink vroeger goed, maar nu met vegan niet meer wat het geweest is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:33

Wat is naar jullie mening dan over het algemeen de beste qua kleuren en topcoat wanneer je niet naar de prijs kijkt?

Ik ben zelf nog heel erg tevreden met PG, maar moet ook zeggen dat ik nog niet zo veel vegan in mijn collectie heb :P
1 glitter die echt prima is, en 1 witte die wat minder is, maar dat was de niet-vegan witte die ik daarvoor had ook eigenlijk.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:14

Ik heb na wat research voor Diva gekozen en ben daar nog steeds heel tevreden over. Intussen ook wel wat lakjes van andere merken geprobeerd en Néonail vind ik ook fijn!

Heb 1 keertje een lakje van PG geprobeerd (Azure blue uit mijn hoofd, had iemand zelf meegenomen) maar de structuur ervan vond ik erg lastig om strak mee te lakken. Misschien ook een kwestie van wat je gewend bent?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:10

Ja maar sommige van PG zijn wel echt bagger hoor :+
Vriendin van mij had laatst die neon groene in de vegan formule... niet mee te lakken en ook heel erg snel uitlopen onder de lamp zelfs nog. Die moet je echt flinterdun aanbrengen en dan hopen dat je geen strepen krijgt :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:16

Ik heb nu alleen maar PG, de lamp van Amazon en dat gaat tot nu toe prima :) maargoed heb ook geen ervaring nog met andere lakjes. Maar lees wel heel wisselende verhalen over PG. Kennis van mij is overgegaan op Diva, zag dat ook al voor bij komen op tiktok.

Dit is mijn 2e poging, beide kleurtjes zijn dus ook van PG.

Afbeelding

Wil inderdaad nog wel eens een keer een workshop volgen, om wat meer handigheid te krijgen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:51

c_alsemgeest schreef:
Wat is naar jullie mening dan over het algemeen de beste qua kleuren en topcoat wanneer je niet naar de prijs kijkt?

Ik ben zelf nog heel erg tevreden met PG, maar moet ook zeggen dat ik nog niet zo veel vegan in mijn collectie heb :P
1 glitter die echt prima is, en 1 witte die wat minder is, maar dat was de niet-vegan witte die ik daarvoor had ook eigenlijk.

Heb ik eerder al gepost, maar in mijn opinie:
Diva, Semilac, Makear, Victoria Vynn en PNS

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:59

Voor degene die een cursus/workshop enkel voor zichzelf hebben gevolgd (dus niet voor klanten), welke hebben jullie gevolgd en raden jullie die aan?

Ik wil best eens een keer erin verdiepen, maar ga voor enkel thuisgebruik voor mezelf er geen uren en uren insteken of veel geld aan uitgeven.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:06

Ik heb voor de hobby 2 workshops/dagtrainingen gevolgd bij Ten Nail Supplies in Zwolle, wat mij betreft echt een aanrader! En de nieuwe data komen volgens mij volgende week online.

Intussen ben ik daar ook wel dusdanig aan verslaafd geraakt dat ik in oktober start met de volledige basisopleiding daar, maar da's weer een ander verhaal. :P

O ja: zo'n training kost een paar honderd euro en ja dat is veel geld, maar je haalt er ook enorm veel uit! Zeker de investering waard dus, als je het mij vraagt.