Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:16

Woow knappe snelheid Venthe!!
Proficiat ook aan mwjb!

Nozidia nog een late gelukkige verjaardag gewenst!

Supervixen veel succes en veel plezier morgen!

Ik heb niets speciaals te melden :-)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:29

Dankjewel Katharinaa. :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:48

Wat een goeie 5Ks hebben een aantal gelopen zeg! Venthe wat een snelheidsmonster ben jij :wow:
Druif, super goed je eerste x 30 min gelopen! En dan 5.6k lopen is al best wel heel goed hoor!

SV, super veel succes & plezier morgen. Ik kijk weer uit naar je foto's :D

Ik heb me vandaag toch echt heeeerlijk gelopen zeg! Ik had 17/18k op de planning staan, maar had er in de ochtend niet zo veel zin in omdat die 16k vorige week echt niet lekker ging. Had een route geplanned op echt alleen maar makkelijke, brede bospaden en ook de mogelijkheid om korter te lopen. Echt een beetje: we zien wel waar we op uit komen. En nou wat een opluchting is dat zeg om over makkelijke paden te lopen en de kms vlogen echt voorbij! Voordat ik het doordat was ik al over de 10k heen en had ik zelfs spontaan besloten om met een omweg weer naar huis te lopen. Uiteindelijk 18k gelopen in net 2 uur en het ging echt gewoon zooooo lekker! :):) Dit is echt hoe ik het hardlopen ook in NL altijd ervaarde, hoe makkelijk het voelde en het fijne gevoel van de flow. Het is misschien iets saaier dan over die mooie bospaadjes maar het geeft wel zo veel voldoening! Ga ik vaker doen dus, en hopelijk over 2 of 3 weken mijn goal van dit voorjaar waarmaken en de 20k over! Heb er een heeeel goed gevoel over :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:12

Lekker piekosj. Ik vind het ook wel lekker om gewoon zonder kijken over makkelijke paden te kunnen lopen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:42

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:56

Nozidia schreef:
Mijn verhaal staat op optimavita haar website, misschien dat sommige het leuk vinden om te lezen. :)
https://www.optimavita.nl/leefstijl-2/m ... rdloopgek/

En wat fijn dat je zo lekker gelopen hebt Piekosjj! <3 <3

Wauw, beetje stil van je verhaal, en gaaf dat hardlopen je zo gesterkt heeft, letterlijk en figuurlijk.
Respect _/-\o_

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:59

Ik had iets wat last van mijn liezen vanochtend, misschien van de crosstrainer van gisteren.

Maar o o o meiden wat een heerlijk weer om te lopen. Ging ook echt fijn, mijn hartslag bleef laag voor mijn doen. Gemiddeld 167.
En 8 km gelopen, net snel (net binnen de 50 min) maar tjonge wat ging het fijn.

Ik hoop dat jullie ook een lekkere dag hebben.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:21

Wat een mooi verhaal Nozidia. Knap hoe je op eigen kracht bent gestopt met de ongezonde dingen in je leven en rust hebt gevonden in het hardlopen.

Die marathon gaat er vast komen!

@Iedereen die een eerste 5km heeft gelopen en daar iets van vindt; zonder dat jullie het in de gaten hebven, lopen jullie echt een mooie tijd. Het gemiddelde ligt op 5 km in 30 min. Ik had als doel dat ik mijn eerste loop daaronder zat, maar ken er genoeg die daar nog boven zaten. Heel knap van jullie hoor.

Ik heb donderdag niet gelopen, nu nog in pyjama, maar ga vandaag nog een 10km loopje doen.

Ik heb in jan de kikarun gelopen, 5 km. Voor al mijn collega's die afgelopen jaar getroffen zijn. Dat was het doel waarvoor ik in okt ben begonnen met lopen. Ik besloot daarna dat de volgende een 10km moest worden, en dat lukt mij nu. Afgelopen week bleek opnieuw een collega getroffen. Ben behoorlijk van de kaart, de zoveelste collega in een jaar tijd, ze heeft uitzaaiingen en is opgegeven. Toen ik er vanmorgen even doorheen zat, kreeg ik de mail van Mika. Ik heb mijn tranen gedroogd, ingeschreven voor de kika run, 10km, op zondag 3 mei en 2 vrienden uitgenodigd om vanuit hun woonplaats mee te lopen.

Ik ga van de bank af, omkleden en naar buiten, 10 km lopen, gemiddelde bepalen van mijn 10 km run van afgelopen weken en dan hoop ik op 3 mei mijn snelste 10 km te lopen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:27

Wat een mooi en inspirerend verhaal Amanda! Respect!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:53

Ik heb het gedaan! Mijn verste hardloopafstand. Totaal 34km, 545 hoogtemeters uiteindelijk.
Qua conditie had ik nog makkelijk tot 40 door kunnen lopen, alleen mijn benen wilden niet meer helemaal :P
Mijn trailmaatje had het zwaar de laatste kms, ik heb hem de laatste 5km op sleeptouw genomen.
De route was uitgepijld met bordjes, maar ik was blij dat hij hem in zijn horloge had gezet. En ondanks dat nog een paar keer stukjes verkeerd gelopen.
Maar ik heb onwijs genoten van de mooie route.

Natuurlijk even een fotospam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:17

SV wat een prestatie! Dat wordt vet nagenieten, op deze mooie dag.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:58

Sterk verhaal Nozidia! Wat mooi dat je door het hardlopen weer de kracht vond om terug 'deel te nemen aan de maatschappij'! En dapper van je om je verhaal zo te delen! Hoop dat er nog veel leuke (hardloop)momenten op je pad komen!

Prachtige foto's SV en goed gedaan!

Mama3 veel sterkte met je zieke collega!

Piekosj, dat klinkt alsof je er heel erg van genoten hebt! Goed bezig!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:00

Wauw SV, super goed en wat een mooie foto’s!! Wat moet jij je nu heerlijk voelen zeg! :D

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:48

Wat mooie foto's weer SV! En wat is iedereen goed bezig!

Ik ben echt uitgeput door de emotionele weerslag van meer slecht nieuws in ons gezin deze week (echt heel slecht nieuws), dus ik heb wat moeite met sporten, maar ik wil echt niet opgeven deze keer. Dus gisterenavond toch nog fitnessmatje genomen en een workout gedaan, nog even beenspieren gestretcht als ze warm waren (gewoon omdat ik echt beperkt ben qua beweging, maar ik doe het voorzichtig) en dan met de foam roller wat damage control haha. Ik voel me redelijk vandaag, wel wat spierpijn, maar echt beperkt, dus ik ben zeker dat het morgen over is en dat ik het nu dus beter aanpak dan vorige keer.

Vandaag 3km op wandel buiten tegen de spierpijn. Ben echt helemaal kapot door de stress, zooo moe, maar ik probeer mezelf toch een minimum aan beweging op te leggen omdat ik weet dat het goed is voor me. Dagelijks toch gaan tutten met het paard, ook als ik niet wil rijden bv.

Hopelijk voel ik me snel weer fitter, maar ik denk dat deze dingen gewoon wat tijd vragen.

Ik lees wel graag mee over jullie vooruitgang, dat blijft motiverend!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:56

Wauw SV, wat een prestatie, respect hoor! En wat fijn dat je je maatje er zo goed doorheen kon slepen, zodat jullie het samen goed konden afmaken.

En die mooie plaatjes, ik krijg er geen genoeg van, wat is Nederland toch mooi!

Ik heb vanmiddag 10.14 km gelopen in 57.34 min. Tussendoor een aantal keren gebeld door mijn vader. Omdat hij vaker achter elkaar belt en het dan iets onbelangrijke blijkt te zijn, heb ik hem 3x weggedrukt via mijn horloge met de gedachte dat als het foute boel is met mijn moeder mijn vriend dan ook gebeld zou worden en die mij dan weer belt. Helaas bleek het bij thuiskomst toch opnieuw mus te zijn met mijn moeder en is ze voor de derde keer in 2 weken met spoed naar het zkh overgebracht. Mijn vader vertelde dat ze er ergens aan toe was dan de eerste keer, dat ze ook verward is en mompelde. Zijn hele tafel lag vol medicatie die mijn moeder toegediend heeft gekregen voordat de ambu vertrok. Ik ben bang, zo bang dat mijn vader een keer te laat is, het zkh niet adequaat reageert en dat het dan te laat is om mijn moeder nog te redden. En tegelijk blijf de vraag maar door mijn hoofd gaan hoe het toch kan dat mijn moeder al een jaar een bacterie bij haar luchtwegen zit die ze niet onder controle krijgen, zodra ze van de hoge dosis prednison af is gaat het mis. De laatste 2 weken echt goed mis. De bacterie sluit haar luchtwegen af zodat er geen lucht meer door komt met alle gevolgen van dien...

Ik voel me zo machteloos, het zkh is 150 km verderop en il kan bij niemand in de buurt komen. Mijn vader wil ook met niemand contact omdat hij als de doos is dat iemand hem besmet waardoor hij mijn moeder besmet. Alle onderzoeken zijn on hold gezet totdat nl het coronavirus onder controle heeft. Maar ik ben bang dat het daardoor voor mijn moeder weleens te laat kan zijn voordat de oplossing gevonden is..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:59

Sterkte en een knuffel SinneJ. Ik snap helemaal hoe je voelt en wat stress en verdriet met je geest en lijf doet. Goed dat je in beweging blijf, doe wat goed voelt, dat is altijd goed. En als je een keer geen zin hebt en een dag niks doet, ook dat mag gewoin hè

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:19

Mama3 en SinneJ allebei een dikke knuffel voor jullie.
Wat een rotsituatie zitten jullie in.

Mama3 ik weet helaas hoe het voelt die onzekerheid, een soort tikkende tijdbom. Ik hoop dat ze haar op tijd kunnen helpen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:53

Wauw wat een verhaal nozidia! Knap van je!

Super goed SV! En prachtige foto's weer <3

Sterkte SinneJ en mama3

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:55

Sterkte Mama3 en SinneJ :(:) Y;(

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:31

Sterkte Mama3 en SinneJ! :(:)

Mooi verhaal Nozidia! Heel leuk geschreven ook en super knap van je!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:36

@Nozidia: wauw, wat een verhaal! Erg mooi om te lezen. Veel respect voor jou! Ik ben benieuwd hoe het je verder verloopt naar een marathon ooit. Heb je al iets in gedachten of is het nog een ver-weg-plan?

@Morris: super gelopen! 't Was ook echt fijne weer hé?

@Mama3: veel sterkte voor jou... eerst dat van je collega, en dan je mama... Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen. Het is gewoon extra kl*te omdat ze die onderzoeken niet doen. Ik wens je veel goeie moed en hoop dat er snel iets gedaan kan worden voor je mama. Heel dikke knuffel!!

@SV: wauw!!! Wat een afstand, en knappe plaatjes. Zo leuk om mee te kijken.

@SinneJ: alle beetjes helpen hé, het hoeft niet altijd ver en lang en zwaar ... het wandelen en het paard verzetten je gedachten al, da's ook al fijn. Dikke knuffel!

Ik heb vanochtend een rondje van 8 km gedaan! Het was best fijn!
De eerste 2 km moest ik wat op gang komen, de rest ging erg makkelijk. Ik liep gemiddeld 6:29 per km, dat is in vergelijking met velen onder jullie niet snel maar ik zie toch al progressie sinds ik terug gestart ben, toen was ik een minuut trager. Dus ik ben blij! Ook niks last van knie of rug, da's ook fijn hé.

Intussen heb ik Trenara gedownload. Normaal had ik vandaag de 10 Miles, maar die ging dus niet door... Ik sprak met de vriendin waarmee ik zou gaan lopen af dat we dan samen ergens 16 km lopen, en dat wordt dus van mijn naar haar huis. Als alles goed gaat en we mogen weer, op Pinkstermaandag. Daar heb ik nu een schema voor laten uittekenen. Ik ben benieuwd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:54

Amanda respect voor je keuzes, heel knap hoe je je leven zo omgegooid hebt. En die hele marathon ga je zeker een keer halen!

Memuska goed gedaan toch? Als je vooruitgang boekt is dat toch een heerlijk gevoel.

Ik ben de hele middag misselijk geweest na het lopen. Ik kreeg bijna geen eten weg. Gelukkig trekt het nu eindelijk een beetje weg. Zo irritant.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:58

Was het al warm bij jou SV?
Vervelend, enig idee of het gewoon van de inspanning was of iets fout gegeten ofzo?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:46

Ik vond het wel warm ja, maar heb het al snel warm met lopen. Iemand anders zei ook al dat het daardoor kon komen. Niks anders dan anders gegeten. Ook onderweg gewoon wat gegeten en gedronken.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:51

Sterkte beiden Mama3 en SinneJ. :(:) :(:)
Echt een rot situatie voor jullie beiden. ;(

Jeetje wat gaaf weer SV! <3 <3 prachtige foto's ook, en vervelend dat je misselijk was erna. %) Heb je daar vaker last van?

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Erg lief.. <3 Mijn idee is om volgend jaar de marathon te doen, en ik denk dat het dan die in Leiden gaat worden. Heb daar ook mijn eerste halve gelopen, en is het praktisch naast de deur. :P

Goed gedaan toch Memuska! En toch leuk dat je al zo snel progressie ziet. *\o/*