Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:17

Zo hoort dit:
Afbeelding

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:41

:D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:07

Daarnet een moeder op het stenen muurtje van onze voortuin, dochter ín de voortuin... Toen ik haar aansprak vond ze het wel oke, want haar dochter liep toch alleen maar op het gras... :roll: _-:(
Leg lekker gras aan in je eigen voortuin... :evaw:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:17

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:48

@steeph bah wat asociaal weer...
Het lijkt tegenwoordig wel alsof je bij een kind een gratis meegeleverde attitude van heb ik jou daar krijgt...

@magrathea :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:54

Steeph schreef:
Daarnet een moeder op het stenen muurtje van onze voortuin, dochter ín de voortuin... Toen ik haar aansprak vond ze het wel oke, want haar dochter liep toch alleen maar op het gras... :roll: _-:(

Zo kwam ik een aantal jaar geleden thuis, er lag toen sneeuw, was die nacht een flink pak gevallen. Onze héle tuin omgeploegd... Hadden de buurkinderen dus met sneeuw zitten spelen. Prima als ze dat eerst vragen, maar dus niet als we niet thuis zijn.. :n Ben toen wel ff bij de buren langs geweest dat ik dat niet normaal vond.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:20

Wij hebben een dijkhuis met een behoorlijk aflopende oprit. Steevast staan er sleesporen in als er sneeuw gevallen is. Als ze verkeerd gaan zitten ze op onze auto en motoren. Ontzettend aso vind ik het, zomaar je kind in andermans tuin z'n gang laten gaan. Ik zet ook geen ligbed bij de buren om daar op mijn gemak te gaan liggen zonnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:08

Je zou een keer moeten uitzoeken waar zij wonen en dan met jouw kind hetzelfde doen. Alleen is jouw "kind" toevallen een keffertje formaat Leonberger of Newfoundlander :Y) Wedden dat het hek dan van de dam is?

Op dit ogenblik ben ik zoooooo ontzettend blij dat ik kinderloos ben. Vriend zit in het buitenland tot zeker komend weekend nog. Zaterdag heb ik de fout gemaakt op wedstrijd om te lang in de kou te blijven hoewel ik wel wat gezweet had. Paard stond wel warm in de trailer :))
Zondag voelde ik al een verkoudheid opkomen, toch iemand een basislesje gegeven in de buitenbak. In de zon, maar alsnog was het niet zo denderend warm. Zondagavond was de verkoudheid present, maandag kwam de verstopte neus en de slapeloze nachten en intussen is dat helemaal doorgeslagen naar een fikse sinusitis met prachtige imitatie van een blaffende zeehond tussendoor.

Ik voel me zooooo belabberd, ga zo dadelijk op bed ook. Eerst hoopje kippensoep verorberen. Zou er niet moeten aan denken om NU een jengelend kind om me heen te hebben. Ik doe die wat aan joh.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:21

Steeph schreef:

"U weet dat hier nog granaten en mijnen liggen uit de tweede wereldoorlog?"
:+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:44

Ik begon met, "mevrouw, dit is een voortuin" :+
Daarop kreeg ik als respons "ja..?"
Waarop ik reageerde "zou uw dochter ook aan déze kan van het muurtje kunnen spelen?"
"maar ze loopt alleen maar op het gras, niet in de planten ofzo"
Toen had ik de neiging om te schreeuwen "NOU EN?" :') maar reageerde ik met "oke, maar ik weet niet hoe de huiseigenaar daar over denkt" (ik woon in een studentenhuis en de eigenaar probeert het er gewoon netjes en als een gewoon huis uit te laten zien)
"ja, ja, dat kan wel dan"
*awkward stilte :+ omdat Vlindertje/Bloempje nog geen aanstalten maakte om uit de tuin te komen en moeders kont nog niet van het muurtje was geheven en ze ook nog niks tegen haar dochter had gezegd*
En toen ben ik maar naar school gefietst _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:57

Ik snap dat echt niet he. Alsof er in een straal van 100m geen enkel ander plekje is waar ze kan spelen. En trouwens, zelfs al moet je even wachten ofzo omdat je daar opgepikt gaat worden, dan laat je die toch even naast je zitten?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:11

Ik heb vorige week weer bijna 8 uur lang achter een jengelend kind in een vliegtuig gezeten. Wat een ellende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:01

Waarschijnlijk durft moeder geen aanstalten te maken om kind uit tuin te plukken, want kind wil doen wat ze wil en als moeders het maar durft te bediscussiëren dan breekt de hel los. En moeders heeft geen idee hoe ze kind moet vertellen dat iets gewoon niet mag. :Y)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:11

Palmera schreef:
Steeph schreef:

"U weet dat hier nog granaten en mijnen liggen uit de tweede wereldoorlog?"
:+

Die moet ik onthouden :Y)
Voor de ouders van de kinderen die altijd '' per ongeluk '' in mijn weiland verzeild raken om te spelen _-:(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:33

Deze had ik al eens gepost maar hij blijft leuk :D

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:55

Die blijft zeker leuk :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:21

Dat drama ook iedere keer op Facebook of zelfs in de krant als “storm” of “vlindertje” hun knuffelbeer zijn verloren. Dan moeten alle hens aan dek net of er een persoon vermist is. Want storm of vlindertje kunnen echt niet zonder. Als wij vroeger een knuffel verloren kon je de opmerking krijgen dat je maar beter opbras moeten letten en met een beetje genoeg mocht je ergens een andere beer uitzoeken. Maar een heuse zoekactie met al het drama...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:28

Zoe_97 schreef:
Dat drama ook iedere keer op Facebook of zelfs in de krant als “storm” of “vlindertje” hun knuffelbeer zijn verloren. Dan moeten alle hens aan dek net of er een persoon vermist is. Want storm of vlindertje kunnen echt niet zonder. Als wij vroeger een knuffel verloren kon je de opmerking krijgen dat je maar beter opbras moeten letten en met een beetje genoeg mocht je ergens een andere beer uitzoeken. Maar een heuse zoekactie met al het drama...

Een vriendin van mij heeft dat heel slim aangepakt, haar jongste heeft 3 dezelfde Ikea knuffels die af en toe omgewisseld worden om te wassen := Dus als er een kwijt zou raken is er niets aan de hand. :)
Ik snap op zich wel dat je het op een stads/dorps-FBgroep zet, je weet nooit of iemand iets heeft gevonden. (En even de route teruglopen, ik heb ook wel eens mijn knuffeltje kwijtgeraakt bij de supermarkt maar die lag daar gewoon nog) Maar de wereld vergaat ook weer niet als kind zijn knuffel echt kwijt is.

Misschien als mama of papa niet constant op hun smartphone zit te koekeloeren dat het ze zou opvallen als kindlief de knuffel met een boogje weggooit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:30

Dat truukje werkt niet altijd hoor. Vriendin van me had ook dat idee, en bij de geboorte een aantal dezelfde knuffels gekocht. Ook allemaal regelmatig bij het kleintje gelegd voor de geur enzo. En toch ging kind na verloop van tijd echt om 1 specifieke vragen, de "dubbelgangers" werden er zo uit gepikt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:31

Een lokaal groepje tot daar aan toe. Maar ik kwam net een bericht tegen dat 15.000 keer gedeeld was en op de pagina van een krant al zelfs gedeeld werd...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:37

:wow: Ja okee dat is wel heavy.

Varekaj, goh, gek dan. Misschien wisselden zij (mijn vriendin dus) gewoon erg vaak? Dat het niet meer opviel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:56

Geen idee. Of gewoon misschien iets aan de stof, dat dat ene toch net een tikje zachter was dan de andere?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:31

Dat ouders de knuffel van hun kindje proberen terug te krijgen snap ik ergens wel hoor.
Mijn broertje is toen hij 5 was zijn knuffelschaap verloren, hij heeft het er ruim 15 jaar later nog steeds over dat hij hem echt wel heeft gemist.
Persoonlijk slaap ik nog steeds met mijn favoriete knuffel, en het is ook echt mijn aller waardevolste bezit. Zou echt kapot gaan als ik die zou verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:33

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:36

Jeetje :\ Ik zal dat eten eens uit haar mond vissen op die manier