Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:51

spontane verleidingen krijgen van mij altijd een cijfer. Is het meer dan een 8, dan doen :D
Bijvoorbeeld omdat iets maar heel weinig langs komt of moeilijk is om zelf te maken. Of omdat ik het echt heel erg lekker vindt.
Maakt dat ik altijd extra nadenk over of ik iets echt heel lekker vind, of het gewoon neem omdat het er staat. Als iets zelf ook makkelijk te kopen is in de supermarkt dan wacht ik liever tot ik er een keer echt heel veel zin in heb en dan koop ik het dan wel. Of pannenkoeken als ik een keer in een hotel slaap. Lekker dat ze er staan maar vaak zijn ze minder lekker dan zelfgemaakte en zoveel moeite is het neit om ze te maken.
Maar is het zelfgebakken appeltaart op een verjaardag, tjaaaa dan lekker nemen :D Een andere taart waar ik niet zo dol op ben die laat ik dan weer staan, dat is een 6je of een 7 ofzo.
Een specialiteit in een land oid, daar moet je het gewoon van nemen als het kan en de kcal accepteren vind ik.

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:00

Wat een goed idee secricible! :D

Ik ben gezwicht voor snoepjes...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:12

Haha dat is wel een leuk idee!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:34

secricible schreef:
spontane verleidingen krijgen van mij altijd een cijfer. Is het meer dan een 8, dan doen :D
Bijvoorbeeld omdat iets maar heel weinig langs komt of moeilijk is om zelf te maken. Of omdat ik het echt heel erg lekker vindt.
Maakt dat ik altijd extra nadenk over of ik iets echt heel lekker vind, of het gewoon neem omdat het er staat. Als iets zelf ook makkelijk te kopen is in de supermarkt dan wacht ik liever tot ik er een keer echt heel veel zin in heb en dan koop ik het dan wel. Of pannenkoeken als ik een keer in een hotel slaap. Lekker dat ze er staan maar vaak zijn ze minder lekker dan zelfgemaakte en zoveel moeite is het neit om ze te maken.
Maar is het zelfgebakken appeltaart op een verjaardag, tjaaaa dan lekker nemen :D Een andere taart waar ik niet zo dol op ben die laat ik dan weer staan, dat is een 6je of een 7 ofzo.
Een specialiteit in een land oid, daar moet je het gewoon van nemen als het kan en de kcal accepteren vind ik.

Da's een goeie! Wij hebben regelmatig traktaties op school van zowel kinderen als teamleden en als ik alles moet opeten wat ik krijg voorgeschoteld dan maak ik het alleen maar erger dan het nu al is. Ik heb dan ook standaard iets lekkers doch verantwoords in mijn kluisje liggen wat ik in plaats van de traktatie kan nemen voor het geval er iets op tafel komt te staan.

Voor wat betreft de lijstjes: ik plaats ze als stok achter de deur voor mezelf, als een soort van controle. Al weet ik dat ik best de ongezonde achterwege kan laten, niemand die het weet behalve ikzelf en dat wil ik dus juist voorkomen. Ik wil mezelf niet langer voor de gek houden dat ik altijd goed bezig ben of een excuus mag zoeken om iets ongezonds te eten. Daarnaast vind ik het ook leuk om te lezen wat anderen zoal eten om inspiratie op te doen. Niet alleen qua suggesties maar ook dat je prima lekker kunt eten zonder dat je, je schuldig hoeft te voelen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 16:51

Dat cijfer geven doe ik ook. 8 of hoger is ja, anders niet.

Vandaag al even blij met alles wat erin komt. Ziek en flink misselijk :(

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:11

Aah wat grappig! Dat doe ik ook altijd! :)) Vind ik iets heel erg lekker, is het niet makkelijk zelf aan te komen en heb ik er heel erg zin in? Dan neem ik het lekker! :) Maar als het gewoon van die (eigenlijke niet eens zo lekkere) borrelnootjes of zoute stokjes van AH basic zijn. Neh. Die zou ik dan alleen eten omdat het er staat.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:13

Dat is van gooische vrouwen 2 toch?
'jaa anouk, die taart is echt geen 8 meer hoor, laat maar staan!' :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:15

kim345 schreef:

Oh, echt? En ik dacht die film nog wel zo goed te kennen. := Ik vind het echt een goed idee!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:17

kim345 schreef:

Hahaha ja! _O-
Ik moet dat misschien ook maar eens toe gaan passen. Vaak genoeg dat ik iets "cheat" en dan denk oh zo lekker was het niet..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:45

Ik heb geen idee, ik ken het alleen van naam. Ik heb het ooit ergens gelezen en dat werkt voor mij goed.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:56

Ik vind t ook wel een goeie!

Net lekker gesport en vanmiddag ook zo'n 8 km gelopen, dus mn beweging heb ik iig weer gehad +:)+

Ook wat dingetjes gehaald voor mn overnight oats, dat bevalt nu beter dan warm. Doen jullie evt "toppings" er meteen al bij als je het maakt, of vlak voor het opeten?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:01

Ik vlak voor het opeten. :j Als wordt het vaak een beetje 'soggy'.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:24

Mijn lijstje voor vandaag. Vond het wel lastig met de taart en lekkernijen etc.

O: banaan en een krentenbol
L: bakje vanilleyoghurt
T: klein puntje appelkruimeltaart
A: spinzazi, aardappels en een groentekroket
T: yoghurt en een chocoladekoekje :o

B: in totaal 1.5u gewandeld met de hond, zo nog een stukje.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:51

Laura, ik doe het vaak vlak voor het eten erin.
Lekker lijstje Elmira!

Mijn lijstje van vandaag kan beter. Ik moest gauw even iets eten voor ik na het paard ging, en dat werd dit. Wel eindelijk weer een keer paardgereden, heerlijk!
O: twee boterhammen met bosvruchtenjam en honing, en een kop thee.
T: water en sultana.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, 100% pindakaas crunchy en appelstroop, water en een bekertje thee.
T: sultana en water.
T: boterham met honing.
T: kop thee en zelfgemaakte sandwichkoek met jam.
A: een kakifruit, twee boterhammen met mortadella en honing en een beker melk.
T: sultana en water.
T: een kop thee en wss nog een zelfgemaakte sandwichkoek met jam.

B: uur gefietst, half uur gebasketbald bij gym, twee paarden gepoetst, half uur gereden, ander paard gelongeerd.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:00

Ik wil die overnight oats ook wel eens proberen, aangezien ik 's ochtends eigenlijk altijd te weinig tijd heb :o
Alleen ik lust geen melk.. is het ook een andere manier om het klaar te maken?
Ik had vandaag opzich wel een goede dag. Ik heb een (verschrikkelijk doodsaai) tijdelijk baantje, dus ik zit niet meer de hele dag thuis, waardoor ik minder in de verleiding kom om te snoepen. En ik sta/loop daar bijna de hele dag, dus ook weer wat extra beweging :)

O: Worstenbroodje (ik moest even snel wat pakken want ik was te laat)
T: Banaan
L: Salade met 2 gekookte eieren, komkommer, surimi stukjes en yoghurt dressing
T: Liga evergreen
A: Aardappeltjes met witte bonen in tomatensaus en een kipsate schnitzel :D
T: skyr met chia zaad

B: Heel de dag lopen staan + op de fiets naar de sportschool en daar nog een halfuur krachttraining gedaan.

Ik ben ook van plan (als het droog blijft) om vanaf morgen op de fiets naar mijn 'werk' te gaan, toch weer wat extra beweging :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:10

Mijn lijstje is uiteindelijk toch nergens op uitgelopen... Zwak......

O: 100 gram volle kwark met 60 gram Cruesli
L: AH excellent pistolet met 70 gram gerookte zalm, kruidenkaas, sla, komkommer en tuinkers
T: een handvol snoepjes, kwart stuk worteltaart
A: maaltijdsoep, bleek niet genoeg maaltijd te zijn, dus ook nog een stukje foccacia, glas chardonnay
T: nog meer snoepjes..

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:24

Dat waarderen van verleidingen vind ik wel een goede!

Ik ben er ook weer na een drukke week. Ik moest mijn portfolio af hebben, maar gelukkig is die vandaag beoordeeld met een 9. :D Nu mijn toetsen aan het eind van de week nog even maken. Vandaag wel voor het eerst in 3 a 4 weken weer op de weegschaal gestaan en ik was erg blij met de uitkomst. 3 kilo afgevallen!

Lijstje van vandaag, niet zo bijzonder. Beetje een rommelige dag gehad.
O: 2 boterhammen met kipgrilworst
T: 150gr Skyr
L: 2 Boterhammer met kaas.
T: Komkommer
A: Gebakken aardappeltjes met spinazie en een saucijs.
T: 200 gram magere kwark & een appel.

B: 30 minuten gefietst.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:25

Secricible, best een goed idee zeg! Maar eens even in gedachten houden.

O: 2 volkoren beschuit met hagelslag en kaas
T: kiwi
L: 200 gr magere kwark met 1 banaan en 30 gr zaden/pitten. 150 ml verse groentensoep en 1 gekookt eitje.
T: 2 kleine mandarijntjes, kokosreep (117 kcal)
A: pompoenrisotto (bestaande uit risottorijst, bouillon, courgette en pompoen)
T: mini stroopwafeltje + 2 maiswafels met rookvlees

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:28

Ik kom even binnenvallen! Heb namelijk een vraag en ik denk dat jullie het antwoord zouden kunnen geven, namelijk: wat is slechter, een pizza margaritha dunne bodem of een volle bak pasta (en dan de meest gezonde variant, maar welke?).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:49

Zo, eten voor morgen voorbereid, krijg t nu een stuk drukker 's ochtends op werkdagen dus dan is t fijn als ik dan zo min mogelijk werk heb aan ontbijt en lunch, scheelt verleiding voor slechte keuzes.
Voor de ochtend lekker overnight oats met wat blauwe bessen en walnoten, en de lunch is een volkorenwrap met philadelphia, kipfilet, sla en tomaat.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:05

Annikoe: ik doe het altijd in yoghurt. :)
Maanlicht: ik vind het nog meevallen hoor! Je wil mijn lijstjes niet zien als ik 'zwak' ben. :)) Blijkbaar heeft je lichaam het even nodig! Af en toe een cheatdag boost je metabolisme ook weer. ;)
Eva Jameson: Wat goed zeg! :D

Laura: Lekker! :9

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:11

Annikoe: ik doe mijn oats altijd in water, maar niet iedereen lust dat. Wat honing dan erbij en wat fruit.
Laura: dat klinkt heerlijk, vooral die wrap!
Cocodox: hangt er helemaal vanaf wat voor pasta, je kan 'm best gezond maken met veel volkoren pasta en dan veel groente, mager gehakt of vega gehakt, wat 30+ kaas.

Het ene koekje na het avondeten zijn 3 koekjes geworden. Normaliter zou het pak opgaan, dus dit is verbetering. En het opschrijven hier helpt :o

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:12

Cocodox, lastig te beoordelen. Waar het minste ckal in zit? Hangt ook van het soort pasta en soort pizza deeg af, hoeveel kaas je op je pizza doet etc. Maar ook pizza kan je best gezond maken hoor! Zelf tomatenpuree maken, klein beetje kaas, veel groente, jummie :D zijn ook honderden verschillende deegsoorten..

Heb vandaag uiensoep van unox gehad en hij was echt lekker! Zaten maar 160 kcal in de hele zak dus dat viel me ook alles mee. Meteen hele zak opgegeten en Lekker broodje bij gegeten.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:37

Oke dank jullie voor jullie reactie over de lijstjes! :D Ik was gewoon benieuwd, was geen vervelend iets ofzo.

Ik zou ook eens mee doen met mijn lijstje van vandaag. :+

O: -
L: Twee meergranen boterhammen met gebraden gehakt en een glas melk
T: Bastogne koekje
A: Zelfgemaakte tomatensoep (vegetarisch) met Boulogne stokbrood en light kruidenkaas
T: Wat druiven

B: Heen en weer gelopen naar de supermarkt. Beweging is schaars in de tentamenweek. :<

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 06:54

Ik had hier en daar al eens ingebroken in dit topic en nu wil ik dan toch kijken of actief meepraten mij nog verder gaat motiveren. :)

Door een langdurige periode van rouwverwerking en momenteel een zeer zieke naaste ben ik in 4 jaar tijd 25 kg aangekomen. Het heeft lang geduurd voordat ik het geestelijk kon ordenen (toegeven aan verdriet is best moeilijk) waardoor ik lichamelijk in de constante stressmodus stond. Nu mijn koppie weer rustig en geordend is, is het tijd om aan het lichamelijke aspect te werken en bovendien nu volhouden.

Mijn doel op de lange termijn is -30 kg in theorie maar in praktijk tot daar waar ik mij weer goed bij voel.

Om de dag te beginnen, eet ik afwisselend shakes en smoothies.
O: smoothie van 1 mango, 3 kleine wortels, halve oranje paprika 3 eetlepels havermout en aanvullen met water tot een drinkbaar geheel
T: Appel met een speculaaskoekje
L: 2 crackers met smeerkaas en soep van de dag
T: Handje notenmix
T mocht ik in de trein een dip hebben: meergranen koekje
A: ?

Qua shakes en smoothies wissel ik af, ik ga alle groentes en fruit af tot de kast leeg is en haal dan weer nieuwe.

Zo ziet een gemiddelde werkdag eruit voor mij. Ik ben zo'n 12 uren van huis weg waardoor ik behoorlijk heb moeten zoeken naar een voedingspatroon waarmee ik lang gevuld was, genoeg energie gaf en toch gezond was.

Qua beweging, ik maak veel stappen op mijn werk en op de avond loop ik gemiddeld nog 5 km met de hond.