Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:20

Hier was het net strakblauw, dus we stonden op het punt om ff een rondje te gaan wandelen met de ponies en toen dit:
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:28

Hele leuke Nl foto's. _O-

silby

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:18

Je kunt er nog wel bij lachen gaucho :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:18

Herkenbaar.. zo schijnt de zon en zo loop je in de sneeuw.

Ik heb in m’n pauze een half uurtje gewandeld. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:28

gaucho schreef:
Hier was het net strakblauw, dus we stonden op het punt om ff een rondje te gaan wandelen met de ponies en toen dit:
[ [url=m/eiF7cl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Story of my trip to the supermarket. :') Ik dacht ook: nu is het droog, snel naar de supermarkt! (Minuutje of 10 lopen.) Ik heb zon, regen, sneeuw en hagel over me heen gehad. _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:45

Ik liep een half uur lekker in de zon op stal om uit te mesten en te voeren en dacht toen “oh, ik kan het jongetje nog wel even longeren”. Voordat de gedachte af was, hagelde het horizontaal. Het jongetje is niet gelongeerd vandaag :')

Ik kijk morgen wel even wat voor weer het dan is en bepaal dan of ik ‘s avonds een nieuwe poging doe.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:31

Voor het werk een rondje wandelen wordt 'm niet vandaag. Komt met bakken uit de hemel hier, dan heb ik het nog niet over de wind :n

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:45

Ik ben net aan het overwegen of ik met de auto of lopend mijn boodschappen ga doen, hier hetzelfde weer :(

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:46

Ik ga zo met de auto, echt niet te doen hier. Zelfs niet voor die 8 minuten lopen naar de supermarkt |o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:55

Ik wilde gaan hardlopen. Maar met die wind vind ik dat niet fijn, dus zo even kijken of het droog is zodat ik kan wandelen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:57

Mkango schreef:
gaucho schreef:
[ [url=m/eiF7cl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Story of my trip to the supermarket. :') Ik dacht ook: nu is het droog, snel naar de supermarkt! (Minuutje of 10 lopen.) Ik heb zon, regen, sneeuw en hagel over me heen gehad. _O-

Zelfde. Alleen ik was op de fiets :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:53

Hier lekker gelopen naar het bakkertjevoor een stokbroodje. Is iets nieuws en bevalt goed. Het is fris maar kei blauwe lucht.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:03

Hier ook alleen maar dikke plensbuien en veel wind... Hoop dat het nog wat opknapt vandaag!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:18

Ik heb net een half uurtje door regen en wind gelopen, in de hoop dat ik me wat fitter zou voelen van frisse lucht. Maar helaas.

Nja, zo zit ik iig niet de hele dag binnen voor mn werk :') Hoop wel dat het voorjaar gauw weer terugkomt

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:45

Ik zat stiekem een beetje te gniffelen toen ik de sneeuwfoto van Goof zag gisteren.
Afgezien van de koude wind en een klein beetje sneeuwbuien ,is het gewoon prima weer hier.
Vandaag geen wind en de zon is er ook,dus we gaan weer lekker naar buiten straks.
Gisteren 7km gewandeld :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:28

pien_2010 schreef:
Hier lekker gelopen naar het bakkertjevoor een stokbroodje. Is iets nieuws en bevalt goed. Het is fris maar kei blauwe lucht.

Nou, dat lijkt me heerlijk. Zo'n bakkertje in de buurt, lekker verse broodjes halen. Iedere dag een vakantiegevoel :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:08

Goof schreef:
pien_2010 schreef:

Nou, dat lijkt me heerlijk. Zo'n bakkertje in de buurt, lekker verse broodjes halen. Iedere dag een vakantiegevoel :D

Dat dus. Tijd voor nieuwe gewoontes!
Uit de tuin zag ik onder het maaien deze wilde orchidee <3 , heel blij mee, dus voorzichtig omheen gemaaid

Afbeelding

en ik denk dat dit het herderstasje is (ben niet zeker ervan. Enfin, het is de enige en daar wil ik er ook wel meer van op dat stuk, dus ook voorzichtig omheen gemaaid).

Afbeelding

Mijn Engelse vriendin (helaas overleden) antwoordde ooit op mijn bezorgde vraag of ik niet te veel onkruid liet staan in de tuin, omdat ik al die wilde bloemen zo gaaf vind: "Pien, iets is onkruid als we het niet in de tuin willen hebben. Alles wat je wilt hebben is een kruid of plant of bloem" _O- . Dat vond ik toen zo geestig). Daar moet ik veel aan denken met al het bewaren van die wilde plantjes.

Tevens ook weer sporen gezien van de das en van de week zag ik hem zichzelf op zijn gemak in de schemer poetsen. Voordat hij mij kon zien ben ik weggegaan. Ik heb denk ik, ook het gat gevonden waar hij uit komt. Voordeel van een das→ geen molshopen meer want mollen vinden dassen niet tof. En af en toe het kuiltje tegen komen vind ik niet zo erg als al die molshopen. We wonen dus toch wel echt in de natuur, want ik heb ook een hoop egeltjes in de tuin, eekhoorntjes, spechten en allerlei vogels en we hopen op de terug keer van de hop en dat ie weer gaat nestelen in onze tuin.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:10

Is de 2e geen pinksterbloem? Ik ben ook altijd blij met al het moois wat komt aanwaaien :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:43

Wij hebben vorig jaar ook een hele mooie aanwaaiplant gehad. Ben benieuwd of ie dit jaar opkomt :)

Hier is het eindelijk opgeklaard, zit dan wel de hele dag binnen, maar uitzicht op regen vind ik ook niks

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:34

Dat is inderdaad een pinksterbloem dus blij dat ik hem op tijd zag.

Vandaag precies is Chico ingeslapen dus veel aan mijn paarden ventje en vriendje gedacht. Het voelt nog steeds verdrietig dus lekker gaan wandelen, want door stoppen paardenhobbyben ik gaan wandelen en dat gaat goed. . De route was echt fantastisch en ik heb genoten.
Afbeelding

Veel ragondins met jongen gezien en met uitvergroten zijn ze te zien hieronder
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Doodeng stilte want de meute deed een dutje, due over ze heen geslopen. Een verademing bin de laatste keer.
Afbeelding
Chemin de fer heet dit pad en was de oude spoorweg (wet van ijzer)
Afbeelding
Het oude stationnetje is nu een bar
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:16

Geweldige foto's.

Ik heb vandaag mijn zus op visite, en we hebben een stukje gewandeld bij de bronnen in het springendal, Twente.
Beetje regen gehad,en het was heerlijk rustig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:27

Goed van je Pien om vandaag op de sterfdag van Chico even de natuur in te gaan. Dat geeft toch even wat afleiding. Wat een mooie planten heb jij toch in je tuin.

Mooie omgeving lizard!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:35

Faringo schreef:
Goed van je Pien om vandaag op de sterfdag van Chico even de natuur in te gaan. Dat geeft toch even wat afleiding. Wat een mooie planten heb jij toch in je tuin.

Mooie omgeving lizard!

Klopt Faringo. Ik heb onderweg zelfs vreselijk moeten lachen want in die vijver barstte het van de baby ragondins. Zit ik met mijn kijker op mijn gemak rond te kijken zie ik vlak voor me een koppel ragondins voor nieuw nageslacht zorgen. Gefascineerd kijk ik er naar en hoor ik me zelf opeens wat verontwaardigd fluisteren " ze zitten verdorie gewoon pontificaal voor mijn neus te neuken, alsof er nog niet genoeg baby's zijn". _O- Ik kreeg zo de slappe lach dat alles natuurlijk gelijk verdwenen was. Ik vond het zo'n stomme opmerking maar ook zo geestig. _O-
Maar ook de 1ste zwaluwen gezien, 2 reeën, heel veel vogelgeluiden en een zwartkopje. Hoe gaaf is dat!

Mooie foto's Lizard.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:56

Geweldig Pien, dat zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben hoor. Net als mijn actie met die grote stieren die kalfjes bleken te zijn....Mooi ook alle andere dieren. Daaraan merk je toch dat het voorjaar is. Al is dat hier vooralsnog qua weer echt ver te zoeken.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:31

Wat hebben jullie heerlijk gewandeld Pien en Lizard!
Goed dat je de afleiding hebt opgezocht Pien, beter dan zitten te sippen :*

Gezellig dat je zus er was Lizard en nog getroffen met het weer dus ook!

Ik had vandaag afgesproken met een vriendin eind van de middag, maar we waren allebei moe en koud van de dag dat we maar een klein rondje met de hondjes hebben gedaan en daarna zijn we lekker thee gaan drinken :=