Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:23

Maar als je kibbeling kan koken gooi je er toch nog wat groente bij in de pan?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:24

X_Michelle_X schreef:
Lieve allemaal!
Ik ben een beetje aan het werken naar minder lovehandles en een vlakkere buik (ik hoop voor 19 oktober al iets verschil te zien ivm een geplande fotoshoot). Hiervoor ga ik minder "vreten" en (als het lukt 2x daags) buikspier oefeningen doen.

Ik werk op zaterdag bij een bakker, dat is echt lastig.....

Op maandag doen we met wat stalgenootjes altijd een staprondje met de paarden, op dinsdag rijd ik alleen mijne, woensdag rijd ik 2 paaarden, donderdag 1, vrijdag 2, zaterdag hele dag staand/lopend werken (10,5 uur) bij de bakker en zondag les met 1 paard en mijn eigen paard nog rijden.

Ik drink te weinig water en als ik s avonds thuis ben vind ik het lastig mij in te houden. Ik ben niet dik en afvallen hoeft niet perse, maar ik wil droger zegmaar.. maar echt tijd om veel te sporten heb ik niet. Ook mijn bovenbenen zijn wat stevig, maar daar kan ik meeleven hahaha.

180m en ongeveer 67 kg dus opzich prima..........

Iemand tips?

O/T (laat ontbijt): plakje eigen gemaakte notenvruchten (bestaat uit: noten vruchten en ei)
L: 1 gekookt ei met een beetje zout
T: Eigen gemaakte creusli met alpro yoghurt
A: Ik denk pizza (thuiswonend, maar ouders 29 jaar getrouwd)
t: beetje kwark met rozijntjes

Hebben jullie tips en tops over dit lijstje? *pizza is incidenteel. *

tussendoor nog 1,5 droge creamcreacker gegeten..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:27

Ik vind het apart hoe makkelijk ik het tot nu toe heb met chocola. Ik ben echt een chocolade monster en eerder gingen er een paar repen per week door. Sinds ik bezig ben met gezonder eten heb ik geen chocola meer gehad. Of het moest ergens in verwerkt zijn, zoals een smart bar. Dus inmiddels al meer dan een maand geen chocola meer gehad.

En ik merk dat ik het sporten ook echt leuk vind, hierdoor maak ik veel makkelijker tijd ervoor. Al gaat het komende paar weken wel lastig worden. Begin dinsdag met proefdraaien bij nieuwe baan, daarnaast ook nog mijn huidige baan. Dus dat gaat even flink passen en meten worden.

Mijn lijstje van vandaag:

O: smart protien shake + 200 ml halfvolle melk
L: meergranen triangel met filet americain + druiven
T: 2 bolletje brosse eierkoekjes
T: banaan
A: schnitzel met rauwkostsalade
T: smart bar
T: snack a jack cheese

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:28

Ik woon thuis ja! Maar mijn ouders aten gister niet thuis, ik had school tot 6 uur, half 7 thuis. Dus een bakje kibbeling bij de viskraam gehaald. Dat gegeten met een paar crackers, en toen nog naar stal.. Dus laat thuis. Soms lukt het gewoon niet om 7 dagen per week groente te eten. Moet kunnen toch :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:29

X_Michelle_X schreef:
X_Michelle_X schreef:
Lieve allemaal!
Ik ben een beetje aan het werken naar minder lovehandles en een vlakkere buik (ik hoop voor 19 oktober al iets verschil te zien ivm een geplande fotoshoot). Hiervoor ga ik minder "vreten" en (als het lukt 2x daags) buikspier oefeningen doen.

Op maandag doen we met wat stalgenootjes altijd een staprondje met de paarden, op dinsdag rijd ik alleen mijne, woensdag rijd ik 2 paaarden, donderdag 1, vrijdag 2, zaterdag hele dag staand/lopend werken (10,5 uur) bij de bakker en zondag les met 1 paard en mijn eigen paard nog rijden.

Ik drink te weinig water en als ik s avonds thuis ben vind ik het lastig mij in te houden. Ik ben niet dik en afvallen hoeft niet perse, maar ik wil droger zegmaar.. maar echt tijd om veel te sporten heb ik niet. Ook mijn bovenbenen zijn wat stevig, maar daar kan ik meeleven hahaha.

Iemand tips?

O/T (laat ontbijt): plakje eigen gemaakte notenvruchten (bestaat uit: noten vruchten en ei)

tussendoor nog 1,5 droge creamcreacker gegeten..

Heb je niet ontzettend honger zo 's avonds? Je eet overdag zo weinig. Jouw lunch zou bijvoorbeeld bij mij een klein tussendoortje zijn.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:56

Denk dat dat er mee te maken heeft dat ze laat ontbijt heeft? Als ik pas om 11 uur ontbijt ben ik om 12 uur ook nog niet hongerig haha. Anders snap ik ook niet dat je er genoeg aan hebt haha :))

Mijn lijstje zo ver ik 'm weet
L: blikje tonijn, 100gr huttenkase, 200gr komkommer en wat sla en peper
T: 250gr griekse yoghurt + questbar
A: ??
T: Hangt ook even van mn avondeten af

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:02

Haha ik heb ook net een ei als tussendoortje gegeten :Y)
Beetje hongerig dagje, gister in verhouding met beweiding wat te weinig geheten denk ik; dat voel ik nu

Vandaag:
O: 100 ml halfvolle yoghurt, 100ml Griekse yoghurt, 40 gram granola
T: druiven
L: 70 gr speltbrood met smeerkaas
T: 200 gram cottage cheese, tomaat, gekookt ei
A: een pastasalade (uit bakje van Ah :o ) van 465 kcal

B: klimtrainig van 1,5 uur, 24 km fietsen in totaal, paardrijden

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:05

linoleum schreef:
X_Michelle_X schreef:
Lieve allemaal!

Iemand tips?

Heb je niet ontzettend honger zo 's avonds? Je eet overdag zo weinig. Jouw lunch zou bijvoorbeeld bij mij een klein tussendoortje zijn.

Nee valt mee. Ik vind t fijn als ik later op de dag pas lunch. Dus mijn lunch staat bij tussendoor!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:13

Area51 schreef:
Haha ik heb ook net een ei als tussendoortje gegeten :Y)
Beetje hongerig dagje, gister in verhouding met beweiding wat te weinig geheten denk ik; dat voel ik nu

Vandaag:
O: 100 ml halfvolle yoghurt, 100ml Griekse yoghurt, 40 gram granola
T: druiven
L: 70 gr speltbrood met smeerkaas
T: 200 gram cottage cheese, tomaat, gekookt ei
A: een pastasalade (uit bakje van Ah :o ) van 465 kcal

B: klimtrainig van 1,5 uur, 24 km fietsen in totaal, paardrijden

Hahaha ik zat echt te kijken van huh maar er staan alleen druiven bij je tussendoortje, dus hoezo 'gegeten'.. En toen realiseerde ik me dat normale mensen hun tussendoortje op de helft van de middag eten _O- Bij mij is dat altijd 6 uur oid pas hahaha.

Voor een hongerig dagje vind ik het trouwens niet heel veel :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:48

Kayleigh_ schreef:
Dat moet natuurlijk ook gewoon kunnen af en toe :j
Maar elke dag koeken eten 'omdat je het niet kan weerstaan', vind ik een slap excuus (en zeker geen feit). Dan wil je niet graag genoeg (sorry Stral :o ).

Uiteraard wil ik liever een stuk chocolade dan een wortel :P Nu mag je jezelf heel wat wijs maken, maar niemand is op dieet voor zijn plezier volgens mij toch? :) Ik in ieder geval niet, ik zit liever op een terras met een hapje en een drankje in ieder geval :) Was een grapje hoor :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:50

Mwah, ik snap jullie allebei wel. Als je het niet voor je plezier doet, dan doe je het niet, zo simpel is het :D Zeker als je geen overgewicht hebt, dan is er niemand die je dwingt.

Natuurlijk zit ik liever op een terras met een hapje en een drankje maar blijkbaar vind ik strak of slank of wat dan ook zijn belangrijker. Het is maar net wat je prioriteiten zijn, en dat is natuurlijk geheel persoonlijk en niets is goed of fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:29

Ik zit ook liever op een terras met wat lekker, of eet die lekkere broodjes bij mij op school of op het werk. Maar toch vind ik strakker in mijn vel zitten belangrijker dan dat ene broodje waar je achteraf helemaal niks meer aan hebt. In het weekend is er dan altijd 1 dagje dat ik helemaal niet oplet op wat ik eet. Vaak is dit de zaterdag aangezien wij bijna iedere zaterdag op stap gaan. Dan eet ik ook met de rest mee en drink ik ook alcohol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:32

Er is ook een middenweg he meiden :) Ik vind het belangrijk om relatief strak in mijn vel te zitten, maar ik vind het wellicht nog belangrijker om te genieten van het leven. Dus als ik zin heb in een patatje dan haal ik een patatje, en als ik dat broodje op school wil eten dan doe ik dat lekker. Als dat betekent dat ik nooit een sixpack zal hebben en dat ik nooit onderaan mijn BMI zal schommelen, so be it :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:34

Ja hoor. Zeker weten! Vanavond pizza. Ik ben ziek, manlief heeft geen zin om te koken. Dus; pizza! En ik doe gewoon mee. Past ook nog eens in mijn calorien schema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:35

Ik dieet voor mijn plezier omdat ik 1) graag goed voor mijn lijf zorg en 2) graag blij word van mijn spiegelbeeld.
Dat betekent niet dat ik niet meer geniet van 'slecht' voedsel. Bijna elke vrijdag bestellen we op het werk een broodje en in het weekend drink ik (veel) alcohol. Dat betekent wél dat ik er door de week zo goed mogelijk op let wat ik binnen krijg. Dus als er een collega trakteert, sla ik vaak af. En ik vind het niet eens moeilijk (meer).

Dus ja, er is een middenweg die ik volg. Maar ik heb dus wel m'n mening over mensen die aan veel / bijna alles toegeven omdat ze zichzelf zo weinig credit geven dat ze het niet zouden kunnen afslaan :D en vervolgens verrast zijn dat ze niet afvallen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:38

Zeker is er een middenweg :j En voor iedereen is er een andere aanpak; als ik alles moet laten staan, word ik ongelukkig :') , terwijl sommigen het juist alleen volhouden als er geen verleidingen zijn.

Zaterdag ga ik met vriendinnen eten bij Happy Italy en mijn vriend wilde volgende week nacho's met me gaan eten bij favo plekje, ja tegen beide zeg ik geen nee :)) Maar vind het soms best lastig, vooral bij eerdere dieetpogingen, want als ik eenmaal lekker at, dacht ik 'ach het is weer verpest' en ging alles eten wat ik die tijd ervoor niet had kunnen eten :')
Nu eet ik mee, wel met mate, en zorg dat ik het balans/compenseer met mijn voeding de rest van de dag of die er voor of erna.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:38

Precies :j

Kijk, ik heb het geluk dat ik relatief makkelijk op gewicht blijf, dus misschien heb ik ook wel makkelijk praten. Ik weet echter dat ik teveel van een hapje en een drankje kan genieten om echt extreem strak te zijn, daarvoor wil ik niet genoeg laten. Ik ga dus gewoon stappen, ik eet gewoon af en toe wat lekkers en ik drink een wijntje bij m'n eten als ik daar zin in heb. Ik doe dat wel met mate, dus ik geef niet altijd toe. Zoals Kayleigh zegt, zeker doordeweeks, als het niet in mijn dag past of als ik er zelf niet eens echt zin in heb, zeg ik gewoon nee, zonder al te veel moeite. Ik denk dat dat de kunst is.

Overigens probeer ik daarbij wel de meest gezonde (of in sommige gevallen, de meeste calorie-arme) keuze te maken. Ik dronk bijvoorbeeld vaak bier maar ik drink nu liever een mixdrankje met tonic of cola light of zo als ik ga stappen. En als ik weet dat ik 's avonds pizza oid haal, dan hou ik daar de rest van de dag rekening mee.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:42

Wat Emma zegt dus :D
En eulogy, idem!
Ik stoorde mij aan die extra kilo's omdat die in de weg zaten bij het rijden. Die zijn er nu af en dat merk ik. Dus wat ik nu verder eraf zou willen daar heb ik dan weer net wat minder wilskracht voor, weet ik wel hoor :p Maar het lukt wel, ooit :) Ben al blij, zoals ik zei, dat ik toch al wat gezondere gewentes heb kunnen infiltreren in mijn dagelijkse eetgewoontes, vind ik al heel wat!
Ik eet trouwens zelden chocolade, het was een voorbeeld hoor :p mijn grootste probleem zijn chips en die heb ik al in weken niet meer gegeten, ik ben wel een beetje flink hoor!

Kay: ik vind niet dat ik die klasse die jij beschrijft valt hoor, ik weet goed genoeg wat ik eet en wat de gevolgen daarvan zijn. Maar ik mag het toch wel moeilijk vinden om elke dag 100% gezond te eten? Meer bedoelde ik daar niet mee. Omdat ik weet dat ik dat dus niet kan idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:50

Dan begreep ik je verkeerd :D Ik dacht dat je altijd toegaf aan de koeken op het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:57

Ik geniet ook van het leven hoor, maar als ik op school ben en ik heb boterhammen mee met gezond beleg dan eet ik die op. Ook al hebben een paar klasgenootjes van mij broodjes gekocht die heeeerlijk ruiken. Uiteten vind ik dan weer een ander verhaal. Daar ga ik dan ook gewoon naartoe en probeer de overdag er een beetje rekening mee te houden.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:11

Nee moest ik er altijd aan toegeven ik zou meer wegen toch :) Ik geef aan dat ik het een moeilijke vind daar, en vind het een stomme ze want dat is vaak eten uit stress / afleiding en daar heb je niet eens iets aan. Gaan eten enzo dat wil ik mij bijvoorbeeld inderdaad niet ontzeggen, dat doe ik veel te graag.
Maar ik vind dieten dus lastig op het vlak van: ik denk nu een hele dag "ik mag geen koeken eten", tis makkelijker om er niet bij na te denken maar das iets dat nooit overgaat vrees ik hoor :) Heeft niets met suiker of chipsverslaving te maken, echt niets...

Eet die ene middag dat ik op het werk blijf tegenwoordig ook een slaatje ipv een broodje! En als ik uit eten ga bestel ik al eens sneller vis of slaatje dan vroeger ook :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:34

Als ik ergens heel veel zin in heb eet ik het ook gewoon. Door de weeks zorg ik er dan voor dat ik de rest van mn eten van de dag er op aanpas, en in het weekend eet ik standaard wat meer :))

Uiteindelijke lijstje
L: blikje tonijn, 100gr huttenkase, 200gr komkommer en wat sla en peper
T: 4 smart protein cookies
T: Beetje soep waar oliebol bleekselderij en peterselie in zat en paar balletjes gehakt
A: beetje fritatta (feta, 1,5 ei, ui, tomaat, dille, en paar verdwaalde spekjes :)) ) en een pakje crackers omdat ik nog trek had :'D
T: 250gr griekse yoghurt + questbar

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:44

Mijn dagje vandaag.. Eerst school toen gegeten in het ziekenhuis bij opa, onverwachts, weer veel te veel crackers maargoed.. Morgen weer groente
O: 4 crackers met kipfilet
T: appel, pakje melba toastjes
L: 4 crackers met kipfilet, 1 cracker met nutella
T: 50 gram pepernoten
A: 6 crackers met kipfilet, half plakje kaas, 1 wit zacht bolletje met nutela en een beetje hagelslag
T: klein stukje chocola

B: stal mesten, veel rondlopen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:49

Maar naast groente zie ik ook geen fruit in je lijstjes of lustte je dat niet?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:52

_sharonnn schreef:
Maar naast groente zie ik ook geen fruit in je lijstjes of lustte je dat niet?

Staat 1 appel :o ik houd het eigenlijk op 1 stuk fruit per dag, hoeveel houden jullie aan? Ik vind eigenlijk alleen appels echt lekker.. De rest van het fruit een heel stuk minder.