Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:34

Goed bezig Wendy, en welkom! :)
Laat je vriendje maar weten waar je mee bezig bent, lekker samen gezond doen. :j

Wat ik me trouwens afvroeg, zijn hier ook mensen die gebruik maken van eiwitpoeder? Ik ken dit namelijk alleen van het taartenbakken als vervanger voor rauwe eiwitten, maar volgens mij zag ik hier van de week iemand langskomen die eiwitpoeder in een shake deed. Ik weet alleen niet meer wie.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:35

Jolien87 schreef:
Laat je vriendje maar weten waar je mee bezig bent, lekker samen gezond doen. :j

Wat ik me trouwens afvroeg, zijn hier ook mensen die gebruik maken van eiwitpoeder? Ik ken dit namelijk alleen van het taartenbakken als vervanger voor rauwe eiwitten, maar volgens mij zag ik hier van de week iemand langskomen die eiwitpoeder in een shake deed. Ik weet alleen niet meer wie.

Ikke!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:36

Ik ben aan de groente gegaan omdat er eigenlijk niks anders in huis is :o als ik chips en chocolade in huis had, had ik dat ook nog even naar binnen gewerkt.

Morgen ga ik proberen om elke keer als ik "trek"krijg een flesje water te drinken, dit wordt een beetje een duur grapje zo :o
En het ergste vind ik dat ik zo loop te schransen dat ik niet eens proef wat ik eet :x
Maar denk dat ik morgen voor lunch ga koken en maar gevulde paprika oid maak. Lekker met gebakken champignons, wat extra paprika en quinoa ofzo. Hopelijk vult dat beter.
Ik merk trouewns wel dat ik spa-rood veel makkelijker weg drink en sneller vol van zit dan van gewoon kraanwater.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:37

Neroo schreef:
Jolien87 schreef:

Ikke!

Is dat gewoon om extra eiwitten binnen te krijgen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:38

NeverGiveUp schreef:
Nee Jolien ik snap je helemaal hoor, als je maar niet het gevoel had dat IK jou óók op de vingers tikte vanwege die kaassoufflé, want daar zei ik juist over dat je gelijk had. Dat het niet leuk is dat je gelijk moet horen dat dat niet goed is, want dan krijg je zo'n gevoel dat je je moet verantwoorden.

Maar het was een navolging, zo snap ik je. Goed dat je iets opgeschroefd hebt die calorieën :D

Het ging echt heel slecht vandaag, raak steeds mijn balans kwijt en dan moet ik er weer helemaal inkomen!
De oefeningen zijn zo moeilijk, je moet je écht focussen, als ik een keer naar het scherm kijk val ik al om :\

Pfew gelukkig maar. Ik zou het jammer vinden als de positieve spirit hierdoor verdwijnt. :)

Ik heb dat tijdens het shredden ook met m'n balans. Op sommige dagen lijk ik wel motorisch gestoord en ben ik meer bezig met m'n lijf telkens in balans te krijgen om maar te voorkomen dat ik niet omval. :')
Gelukkig benoemt Jillian tijdens level 2 van de shred, om precies te zijn bij de military press, waarbij je dus op één been staan en je gewichten omhoog moet drukken, dat je beenspieren onder anderen aan het werk zijn omdat je aan het balanceren bent. Dat is dus weer een schrale troost. :o

Edit:
@Mri: daar heb je dan mooi geluk mee gehad. ;)
Sinds ik meer water drink, merk ik dat ik ook minder snel honger heb. Dat kan je dus zeker helpen!

@Nero: Oooh was jij dat? Mag ik vragen hoeveel je gebruikt? En van welk merk haal jij eiwitten?

Neroo

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:41

Volgens mijn dietiste moet ik 10 schepjes per dag binnenkrijgen, maar dat haal ik niet.

Heb een gastric bypass gehad en loop daardoor snel tekorten op!

Is van nutricia, protifar

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:43

Mri schreef:
Ik ben aan de groente gegaan omdat er eigenlijk niks anders in huis is :o als ik chips en chocolade in huis had, had ik dat ook nog even naar binnen gewerkt.

Morgen ga ik proberen om elke keer als ik "trek"krijg een flesje water te drinken, dit wordt een beetje een duur grapje zo :o
En het ergste vind ik dat ik zo loop te schransen dat ik niet eens proef wat ik eet :x
Maar denk dat ik morgen voor lunch ga koken en maar gevulde paprika oid maak. Lekker met gebakken champignons, wat extra paprika en quinoa ofzo. Hopelijk vult dat beter.
Ik merk trouewns wel dat ik spa-rood veel makkelijker weg drink en sneller vol van zit dan van gewoon kraanwater.

Dat komt door de bubbels.
Van alles met prik krijg je een voller gevoel.

Wat ik vaak doe is ( groene)thee drinken bij elke maaltijd en snack.
Niet alleen omdat ik een enorme thee fan ben, maar het vult ook goed waardoor je niet geneigd bent om toch nog een extra boterham te smeren omdat je hersenen nog niet het seintje hebben gegeven dat je vol zit.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:43

Eiwitpoeder heeft niet heel veel zin als je niet heel veel sport, dus echt uren krachttraining per dag. Dan doet het zeg maar niets in de zin van extra/sneller spier ontwikkelen.

Zoals Neroo het gebruikt om tekorten op te vullen, kan ook. Maar dat heeft weinig te maken met het vele aanmaken van spieren!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:45

Ik heb ook eiwitshakes. Whey perfection van de body en fit shop. Ik gebruik het alleen niet dagelijks meer. Ik vergeet het vaak om te nemen. Het is in mijn voedingsplan bedoeld als tussendoortje. Eigenlijk zou ik het nu ik aan het shredden ben wel weer moeten gebruiken.
Het is bedoeld als ondersteuning voor het opbouwen van spieren, maar zorgt ook dat je hongergevoel langer weg blijft.
Laatst bijgewerkt door Mistic op 18-02-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:45

Klopt het wel dat je van groene thee niet teveel op een dag moeten drinken?

Neroo: dat lijkt me ook vet veel! Ik eet nu 1 gekookt ei na het shredden. Gelukkig vind ik dit heel lekker, dus dit zie ik dan ook als een soort van beloning voor na die tijd. :) Maar ik vroeg me af of je eiwitten dus ook nog op een andere manier kon binnenkrijgen toen ik dat berichtje las over eiwitpoeder.
Maar kan je daar wel zomaar aan beginnen dan? Of is het dan beter om eiwitrijke producten te eten?

@CCCCC: Bedankt voor je uitleg. Pure eiwitpoeder zal dus weinig toevoegen aan de spieropbouw in het geval van de meesten hier. Dan houd ik het gewoon bij m'n gekookte eitje. :)
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 18-02-13 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:46

Raponsje schreef:
Mri schreef:

Dat komt door de bubbels.
Van alles met prik krijg je een voller gevoel.

Wat ik vaak doe is ( groene)thee drinken bij elke maaltijd en snack.
Niet alleen omdat ik een enorme thee fan ben, maar het vult ook goed waardoor je niet geneigd bent om toch nog een extra boterham te smeren omdat je hersenen nog niet het seintje hebben gegeven dat je vol zit.

Ik drink voor mn ontbijt en lunch (ongeveer 10 -15 minuten voor ik ga eten) een flink glas water. En dan met mn eten ook nog water of thee.
Bij snacks doe ik het (nog) niet, maar wellicht is dat een goede volgende stap

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:48

Ik hoouuuuuuuuuuu van groene thee.

Echt ik kan me geen leven zonder thee voorstellen <3

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:49

NeverGiveUp schreef:

Ik heb groene thee met ananas, met perzik, met appel en met peer. <3

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:49

Oeh lekker groene thee met ananas. Welk merk is dat?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:50

Ik drink zonnatura thee :')
Venkel, brandnetel, sterrenmix, rooibos, groene thee. Al moet ik eerlijk zeggen dat Venkel wel echt mijn voorkeur heeft :D

Als ik een thermoskan op tafel zet dan issie binnen no-time leeg!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:51

Oeh klinkt goed, die extra smaakjes Raponsje.
Pure groene thee vind ik heel 'droog' smaken, daar trekt m'n onderkaak echt strak van. :')

Wij hebben thuis van die heerlijk grote mokken van een halve liter, dus dat tankt ook wel lekker weg. :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:52

mijn mokken zijn 400 ml, dus ook een heerlijke sloot :9

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:56

Jolien87 schreef:
Neroo: dat lijkt me ook vet veel! Ik eet nu 1 gekookt ei na het shredden. Gelukkig vind ik dit heel lekker, dus dit zie ik dan ook als een soort van beloning voor na die tijd. :) Maar ik vroeg me af of je eiwitten dus ook nog op een andere manier kon binnenkrijgen toen ik dat berichtje las over eiwitpoeder.
Maar kan je daar wel zomaar aan beginnen dan? Of is het dan beter om eiwitrijke producten te eten?

)

Beter is eiwitrijke producten!

Als mijn bus op is, koop ik ook geen nieuwe.
Ik eet naar mijn mening voldoende eiwitten! Dus dan is dat spul overbodig :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:57

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:01

Raponsje schreef:
NeverGiveUp schreef:

Ik heb groene thee met ananas, met perzik, met appel en met peer. <3

:o Bestaat dat? Groene thee met die dingen erbij? Waar haal je dat vandaan?

Ik heb altijd pure met beetje honing erin <3

edit; Oh je hebt al iets gepost, even kijken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:04

Pickwick heeft ook groene thee varianten, maar niet met fruit.
Ik ga eens opzoek naar twinnings.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:08

pickwick heeft alleen die citroen en cranberry qua fruit groene thee.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:08

Ik heb zo snel gevonden dat de tuinen twinnings verkopen, alleen online niet de thee met ananas. Dat wordt woensdag even de stad in gaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:09

Welke winkel in Nederland verkopen ze dan Twinings? Zie het niet zo snel...

Je hebt vaak groene thee met citroen maar daar hou ik niet van, zo typisch.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:12

Ik zal eens rauwe bloemkool en broccoli gaan proeven. :)
Rauwe paprika vind ik lekker.