Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
LiiNd_Y schreef:Welke afstand? Heb eergisteren de route van de 10 gelopen en gisteren de HM gewandeld.Aankomende zondag heb ik een crossloop en zeer waarschijnlijk heb ik een startbewijs voor de adventurerun op Ameland. Dan moet ik over het strand heen lopen en aankomende zondag misschien ook wel over zand.
Ik heb wel eens gelopen door mul zand heen, maar heb het idee dat ik daarvoor geen goede techniek gebruik. Wat voor techniek kan ik het beste gebruiken? Ik had nu namelijk het idee dat ik alleen maar wegzakte in het zand.
Kiwipitje schreef:LiiNd_Y schreef:Welke afstand? Heb eergisteren de route van de 10 gelopen en gisteren de HM gewandeld.Aankomende zondag heb ik een crossloop en zeer waarschijnlijk heb ik een startbewijs voor de adventurerun op Ameland. Dan moet ik over het strand heen lopen en aankomende zondag misschien ook wel over zand.
Ik heb wel eens gelopen door mul zand heen, maar heb het idee dat ik daarvoor geen goede techniek gebruik. Wat voor techniek kan ik het beste gebruiken? Ik had nu namelijk het idee dat ik alleen maar wegzakte in het zand.
Lundj schreef:Ik heb zaterdag een run, ik ben er nogal zenuwachtig voor. Ik ben vaak snel zenuwachtig en dat is erg vervelend onder het hardlopen. Ik wil heel graag bij de 1e 3 komen, want dan wordt ik geselecteerd voor het veldloopteam van school. Veel ervaring heb ik nog niet met hardloopwedstrijden, en loop vooral recreatief in mijn vrije tijd.
Dus, iemand die misschien wat tips heeft? En/of tips heeft over een eventuele, handige warming-up, hoeveel dagen moet ik nu rust nemen voor de run?
Romyv schreef:Ja, zijn vaak de aanhechtingen van je knie banden.. Bij de meeste komt dat door te veel speling op het gewricht, stabiliteitsoefeningen en sqauten laat het op
Liedje schreef:Succes Lundj en LiiNd_Y
Ik heb gisteren een clinic looptechniek gehad. Super leuk! Had nooit gedacht dat ik op m'n voorvoet zou kunnen landen, maar vanuit dribbelen lukte het aardig goed. Ik moest m'n armen meer in een boog op 90 graden houden (had ze te laag) en buik aanspannen. Nu zin om te oefenen
Romyv schreef:Lundj schreef:Ik heb zaterdag een run, ik ben er nogal zenuwachtig voor. Ik ben vaak snel zenuwachtig en dat is erg vervelend onder het hardlopen. Ik wil heel graag bij de 1e 3 komen, want dan wordt ik geselecteerd voor het veldloopteam van school. Veel ervaring heb ik nog niet met hardloopwedstrijden, en loop vooral recreatief in mijn vrije tijd.
Dus, iemand die misschien wat tips heeft? En/of tips heeft over een eventuele, handige warming-up, hoeveel dagen moet ik nu rust nemen voor de run?
3 dagen rust voor de wedstrijd, voor de supercompensatie. Verder juist niets anders doen dan normaal!
Plan je wedstrijd, welke afstand is het? Ik zou bij 5 en 10 km even een paar honderd meter dribbelen, zodat je spieren warm zijn aan de start, bij de halve loop je wel warm gedurende de wedstrijd.
Plan ook even je eten, niet vlak voor de start nog iets naar binnen willen duwen als je dat nooit doet want daar krijg je last van.
Als het warm is, dan moet je hydrateren voor de wedstrijd, nu in dan niet nodig. Bij afstanden langer dan 10 moet jeje drinken plannen, tot 10 kan je zeker met dit weer gewoon doorlopen.
Weet je welke tijd je moet lopen!? Wat waren de top 3 rijden op dezelfde wedstrijd in afgelopen jaren? Hoe ziet het parcours eruit, zitten er hellingen in of lastige bochtjes? Zorg dat je die weet als je echt op snelheid gaat, vooraan in het veld heb je niemand die je kan volgen en tijdens het rennen moet je hier niet over na hoeven denken.
Laatste tip die ik heb is vooraan starten. Zorg dat je op tijd bent en vooraan staat! Knip de punten uit een vuilniszak en trek die als een vestje aan. Dan blijf je warm! Net voor de start gooi je hem op de grond, kost het je geen dure trui ofzo![]()
Veel succes!
Romyv schreef:Wat waren de tijden van de top 3 voorgaande jaren en wat loopt jij nu op die 2.5?
Lundj schreef:Romyv schreef:Wat waren de tijden van de top 3 voorgaande jaren en wat loopt jij nu op die 2.5?
1. 10:24
2. 11:47
3. 12:50
Van een andere categorie meisjes:
1. 11:19
2. 11:46
3. 11:52
En dan te rekenen dat ze nu ook een jaar ouder zijn, dus denk dat het rond de 10/11 minuten zal liggen.
Ik loop het op normaal constant tempo in 12 minuten. Met versnelling denk ik dat ik de 11 minuten wel haal. Ik heb vandaag wel wat last gehad van mijn botvliesontsteking in mijn scheenbeen, dat al een paar maand over was, maar vandaag opeens terug kwam. Even later had ik er geen last meer van, dus hoop dat dat ook zondag zou zijn! (dit komt waarschijnlijk doordat ik mijn voet wat naar binnen draai.
Ik weet niet hoe we per categorie worden ingedeeld, dat ligt aan de aantal deelnemers. Want daar tellen dan de 1e 3 van.
Hier staan de uitslagen. http://www.hardloopkalender.nl/uitslage ... e-Run-2013
BelleTessa schreef:Snelle tip:
Leuke hardloop vesten bij de Primark voor €12.
O probeer foto te uploaden maar dat lukt niet..