[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:26

Hier na het worteltje lekker in de weer geweest op stal. Effe ander bit passen aan de longe, apard leek het zowaar prettig te vinden (stang ipv dubbel gebroken, lag een stuk rustiger in de mond. Daarna nog even een kwartier mijzelf aan het werk gezet door binnen een stukkie Lange Teugelen te doen. Met een Fries die van doorstappen houdt is dat flink aanpoten :+

Daarna pas een lunch genomen van 2 geroosterde bruine boterhammen, 4 plakken komkommer, 1/2 plak kaas en 1 plekje kipfilet...

wat eten jullie vanavond?

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:58

Vanavond eet ik spaghetti!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:07

Haha, ik ook een pasta soort! Met courgette, ui en paprika...

Pffft nu wel effe dip-momentje. Niet omdat ik trek heb = dus het nodig heb, maar omdat ik snack-trek heb. :( Heb nog lekkere tussendoortjes in huis. Zou ik eigenlijk weg moeten gooien want dan is het er niet. Maar ja, heb ook 2 kids in huis en vind het eigenlijk zonde om gewoon goed voedsel weg te gooien. Tegelijk zou het beter zijn als we allevier (ik man en beide kids) gezonder aten. Dus geen zogenaamd gezonde koeken, drankjes etc nuttigen om maar te zwijgen van de slechte tussendoortjes.

Ben deze week begonnen met stap 1 van een andere leefstijl: het vervangen van de slechte tussendoortjes (koek, chocomel, limonade, nog meer koek, paaseitjes, rijstwafels etc) door gezonde tussendoortjes (fruit, rauwkost, water, thee). Maar ik merk nu al dat ik dus erg verslaafd ben aan suikers, want het begint nu dus te knagen...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:14

Rijstwafels, zijn die ongezond? Ik eet die vaak als ik trek heb met een plakje kaas of smeerkaas.

Ik eet vanavond gebakken aardappels met een hamburger of visje met salade *niet bijster goed :')*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:16

Zilfstar schreef:
wat eten jullie vanavond?

Hollands pannetje van Maggi met paprika & champignon en aardappelpurree -O-
Hartstikke lekker, dat wel. Maar als je de ingrediëntenlijst bekijkt op de zakjes word je niet blij van alle suiker en e-nummers.
Maar ik woon nog thuis he, weinig keuze in dit geval helaas!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:24

Ik heb even een schop nodig. Straks weer wegen bij de consulente maar ik ben afgelopen 2 weken stout geweest, dus ben bang dat ik ben bijgekomen. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet gedemotiveerd raak als de weegschaal aangeeft dat ik gezondigd heb?

Ik ben nu wel weer supergemotiveerd en ga sinds vorige week 3 keer per week naar de sportschool, dus de motivatie is er nu wel. Maar dit zou de eerste keer zijn dat ik aangekomen ben sinds mijn traject..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:50

N0a schreef:
Rijstwafels, zijn die ongezond? Ik eet die vaak als ik trek heb met een plakje kaas of smeerkaas.

Ik eet vanavond gebakken aardappels met een hamburger of visje met salade *niet bijster goed :')*

Ik heb het boek (niet lachen) "Lekker puh!" gekocht. Dat is eigenlijk bedoeld voor ouders met kinderen met obesitas. Hier staat een fijn stappenplan in om met het hele gezin aan de gezonde leefstijl te gaan, uit de gemakstijl te stappen. maar ook hoe je bloedsuiker werkt, je stop-knop, hoe belanrgijk goed kauwen is etc. En dat heeft ons gezin wel nodig. Ik ben te zwaar, manlief ook, zoon neigt ernaar (dankzij meer trainen is er al het nodige af maar met zijn lich beperkingen is het opletten dat hij voldoende BLIJFT bewegen, dus wij zien het nut er wel van in om hem voor zijn puberjaren in op te voeden hoe je gezond eet). Dochter is erg slank en een echte atleet met haar 3 sporten. Zij moet juist ook leren wat gezond eten inhoudt zodat zij haar sport-lijf goed kan onderhouden.

Afijn in dat boek wordt uitgelegd dat alle tussendoortjes die uit deeg, aardappel, rijst (!) (en dan nog wat...) bestaan helemaal niet gezond zijn. Als je bijv het aantal kcal vergelijkt en kijkt naar wat er aan suikers (koolhydraten) en vetten in zit. Dat juist eiwitten (dierlijk beperkt en plantaardig veel) belangrijk zijn. Er staan voorbeelden in hoe je met die als "gezond" aangemerkte tussendoortjes (ligakoeken, koek-met-rozijnen, rijstwafels etc) het equivalent van een hele avondmaaltijd of meer (EXTRA DUS) op een dag naar binnen smikkelt. Alleen al wat je aan frisdranken erbij naar binnen werkt op zo'n dag... Zet je daar een appel tegenover... tel uit je winst (of beter verlies aan kcal per dag...)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:57

Weten jullie misschien gezonde vegetarische vervangers?
Die burgers zijn veel te vet...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:20

Noten, kaas, eieren, bonen...

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:46

liespower94 schreef:
Weten jullie misschien gezonde vegetarische vervangers?
Die burgers zijn veel te vet...

ik eet vegetarisch en sinds het afvalproces er inderdaad achter gekomen dat de meeste vervangers behoorlijk wat calorieen bevatten, ook omdat ze allemaal best wel groot zijn vind ik. Dus ik hou het nu meestal op vegetarisch gehakt, veelzijdig voor in pasta of wraps en zelf af te meten ik vind 50gr ruim voldoende terwijl die burgers en rookworsten en rondo's van ah meestal 90gr ps zijn. Daarnaast heb je nog de pittige worst van de ah die zijn per 3 of 4 verpakt dus ook wat kleiner en knakworstjes.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:01

Goedenavond!

De afgelopen tijd heb ik echt slecht op mijn eten gelet. Nu ga ik er weer tegen aan. (Hoe vaak ik dat wel al niet heb gezegd) O:)
Ik heb heel systematisch een leeg schrift gekocht. Hierin heb ik mijn doel opgeschreven: 35 kilo afvallen.
Vervolgens heb ik weegmomenten gepland en een beloning als ik de doelen behaal.
Dingen zoals: mountainbiken met mijn vader, nieuwe spijkerbroek kopen etc. Hopelijk is dat een steuntje in de rug.
Tevens heb ik een weekschema gemaakt met mijn activiteiten, sportmomenten en wat ik eet. Hopelijk kan ik zo beter een overzicht behouden en mij ook aan mijn eigen afspraken houden. :=

Alleen nu had ik vandaag mijn eten in het voedingscentrum ingevuld. (die eetmeter)
En nu geeft hij aan dat ik veel te weinig heb gegeten. Heeft iemand tips of ik meer moet eten en zoja, wat dan?
Of zit het zo wel goed aan eten?

Citaat:
Totaal: 1270 kcal

Ontbijt
Thee zonder melk en zonder suiker 0 kcal
Halfvolle melk 115 kcal
Volkorenbrood 164 kcal
Kaas, 30+ 56 kcal
Komkommer 7 kcal
Dieetmargarine 32 kcal
374 kcal

lunch
Volkorenbrood 164 kcal
Komkommer 7 kcal
Kaas, 30+ 56 kcal
227 kcal

Avond
Bami goreng (koelvers) 190 kcal
Babi pangang zonder rijst 162 kcal
Vlaflip, dubbel-, Campina 146 kcal
498 kcal

Tussendoor
Mueslireep met chocola 90 kcal
Appel (met schil) 81 kcal
171 kcal

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:47

Bedankt voor de tips :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:23

Hey hey.
Ik heb eindelijk mijn noten kunnen inslaan! Ben bij de Turkse winkel geweest. :+ En heb gekocht: citroenen voor in de cola en dergelijke, mineola's of hoe dat ook heet _/-\o_ heb ik uitgeroepen tot me lievelingsfruit. Kiwi's, fairtrade chocolade (heb één stukje op) kokosnoot stukjes :), en studentenhaver en noten waarvan ik de naam niet weet.
Nou dat was het.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:33

@daphne: klinkt goed je dieetschrift!

@roosch: wegen, eventuel accepteren mocht je idd aangekomen zijn en dan zijn er twee dingen die je kunt doen, in een hoekje kruipen en jezelf zielig vinden en wat lekkers nemen, of je kiest ervoor het los te laten en verder te gaan om je doel te bereiken, je hebt zo je best gedaan, zoveel resultaat mogen zien en nu ook nog lekjer aan het sporten, dus dit redt je ook wel weer :j

@zilstar: klinkt interessant, hier veel a la amber albarda, bevalt erg goed

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:14

Was inderdaad aangekomen, was duidelijk te zien dat het met mijn spiermassa te maken heeft. Ga je ook eens sporten.. :')

Ava, precies wat ik dacht. Ga nu weer over op de hele strenge variant en hoop volgende week resultaat te zien.
Hoe gaat het met jouw strijd?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:23

Geen idee, had eindelijk de weegschaal in een doos gevonden (na 2, 5 jaar :') ) 1 keer kunnen wegen (netjes 2 kg minder) en een week later wsren de batterijen leeg _O- , ben ook niet zo bezig met de strijd, probeer wel gezond te eten en me wat minder te laten gaan.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:25

Ik heb net een spinning les gehad. Mijn tweede. Zwaar maar wel fijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:31

avaluna schreef:
Geen idee, had eindelijk de weegschaal in een doos gevonden (na 2, 5 jaar :') ) 1 keer kunnen wegen (netjes 2 kg minder) en een week later wsren de batterijen leeg _O- , ben ook niet zo bezig met de strijd, probeer wel gezond te eten en me wat minder te laten gaan.

Respect. :D :D
Als je dan lekker in je vel zit, waarom zou je dan beste vriendjes met de weegschaal moeten zijn? :))

Ooooh, spinning is zó zwaar!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:12

Kailonne schreef:
Ik heb net een spinning les gehad. Mijn tweede. Zwaar maar wel fijn.

Ik doe ook spinnen, minstens een keer pw, probeer tweemaal. Als ik zie hoeveel een kennis die ook meefietst verbrandt! Hij weegt dan wel een beetje meer dan ik, 20 kg, maar hij zit vaak op de 900 kcal totaal, hij draagt dan ook een hartslagmeter dat op een apparaatje zit aangesloten. Veel he!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:33

Goeiemorgen allemaal!
Hier weer 300 gram eraf joepie!!!! en gisteren een mooie complimentje van mn klasgenootje, lopen we de kantine uit terug naar lokaal, komt ze heel hard achter me aan gelopen en zegt ze, ......!!!!(mijn naam) ik schrok helemaal, ik dacht ben ik ergens op gaan zitten ofzo? (vlek in mn broek) bohh zegt ze, aan je achterkant kun je helemaal goed zien dat je afgevallen bent! ahhhh zooo lief!! iedere keer als ik het juist niet verwacht krijg ik weer een heel mooi compliment! <3

Verder lees ik iedereen weer goede voornemens na Pasen? Me two!
Jammer Roos, maar probeer vol goede moed door te gaan en het gevoel op te roepen wat je voelde toen je wel afviel en hoe fijn dat was, dat geeft vast voldoende motivatie toch?
Daphne: goed dat je een eetdagboek bijhoudt. Ik heb dat vorig jaar ook een tijdje gedaan, maar werd er een beetje kriebelig van...
Hannahaapje, smeerkaas en appelstrooop? Is dat echt lekker? :=
Negerzoen, met de pot meeeten is indd lastig, gelukkig hoef ik niet meer bij mijn ouders te eten, mn papa kan heel goed koken, maar alles is wel erg vet, veel sausen, roomboter etc. Mijn mama maakt altijd haar eigen kostje omdat ze ook graag gezond eet, hihi dat ik niet altijd even gezellig thuis...
Spinning lijkt me erg zwaar, maar volgens mij heb je wel een voldaan gevoel erna ofniet?

Gisteren had ik geen zin om te shredden, maar ik vond dat ik wel wat beweging moest doen, heb ik de yoga meltdown L1 van Jillian gedaan, hahha nou, ik heb me toch spierpijn nu en hij was me toch zwaar.. hihi := nog een workout voor op het lijstje...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:46

Ik was trouwens na de pasen 72.9 kg. Dus dat is even mijn start gewicht!

Vanmorgen was ik 72.4. Dus dat is al 0.5 er af :j

Ik ga tussen de middag even naar de blokker en dan koop ik een blender, daarmee wil ik dan elke morgen een groene smoothie maken, met fruit en groente.
Schijnt gewoon heel erg gezond te zijn en goed t vullen :j

Ik moest gisteren eigenlijk hardlopen, maar we waren nogal laat klaar met eten (hebben nog steeds dingen af te handelen ivm de inbraak die we hebben gehad en gisteren belde dus net de verzekering) Dus toen was het al donker en ik had geen lampjes oid en dan vind ik het gewoon te onveilig. Morgen weer een nieuwe poging, want vanavond ga ik badmintonnen.

Wollie, goede samenvatting :+ Ik ga er helemaal in mee :j :o

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:47

hihi Wollie dat had ik vorige keer ook... lopen paar vriendinnen achter me. komt er 1 opeens naast me lopen. ja wij liepen achter je zo is te kijken..ik dacht oke nu komt er wat banketstaaf :P maar vonden ze ook dat je het goed kon zien...en gister ook complimentje gehad...terwijl ik me nu weer dikker voel door die paasdagen enz

Ik heb nog steeds geen weegschaal, dus begin wel benieuwd te worden maar ook mis ik het nog niet echt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:50

Ze hebben nu een weegschaal op de aanbieding bij het Kruidvat :j Heb er gisteren nog even bij staan kijken, maar ik heb er al 1 die het prima doet. Dus mag geen nieuwe kopen van mezelf :D

het is leuk om complimentjes te krijgen idd :j

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:22

Ja die complimentjes zijn zeker leuk, al lijken ze alleen te komen van mensen die je niet elke dag ziet. Oke ik geeft toe ze komen ook vaak van manlief <3 ..

Gister goede dag gehad, behalve het avond eten dan (kliekjes van pasen, maar niet heel erg ongezond), maar wel lekker paard gereden en 3 kwartier gewandeld.

Vandaag weer gezonde dingen mee na het werk en vanaovond nasi en een half uurtje hardlopen en weer3 kwartier wandelen.

De tijd van bikini's komt er weer aan en ik wil voor die tijd toch nog wel een paar kilotjes kwijt.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:22

owja ik heb overigens van het weekend walnoten gekocht, heerlijk en gezond.