[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:03

Een ontploft kapsel (piramidehaar) is inderdaad snel het gevolg van kortere lengte bij mij. Dan moet ik het weer uitdunnen etc. :+
Dit is hoe het er vandaag bij hangt na mijn maskertje

Afbeelding

Ziet er wat minder droog uit vind ik! Maar het voelt ook veel beter aan. Mijn pony is alleen even een eigen leven gaan leiden, die had ik met clipjes vastgezet vannacht en nu zit er een enorme bobbel in.

Maar ik heb het ook bijna altijd gewoon los hangen hoor. Soms in een staart over mijn schouder of zo. Ik hou er niet van om lang bezig te zijn 's ochtends. :O

velvetblack

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:22

Lang haar hoeft er niet saai bij te hangen, maar gebeurd inderdaad vaak wel. Meiden van 16 met een prachtige lengte, maar het is mega recht afgeknipt en hangt er heel recht bij. Ik vind lang haar prachtig in mooie speelse laagjes en een leuk kleurtje. Met lang haar kun je zoveel leuke simpele half updo's etc :) youtube staat er vol mee! Een simpele leuke slag/krul of een beach look is met lang haar al super leuk, en simpel!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:23

elkee schreef:
Lang haar hoeft er niet saai bij te hangen, maar gebeurd inderdaad vaak wel. Meiden van 16 met een prachtige lengte, maar het is mega recht afgeknipt en hangt er heel recht bij. Ik vind lang haar prachtig in mooie speelse laagjes en een leuk kleurtje. Met lang haar kun je zoveel leuke simpele half updo's etc :) youtube staat er vol mee! Een simpele leuke slag/krul of een beach look is met lang haar al super leuk, en simpel!

Mee eens! Als ik lang haar had zou ik helemaal losgaan :D Maar ben ook errrg blij met mijn korte kapsel, krijg er nog regelmatig complimenten over. Vorige week bij de fysiotherapie in de wachtkamer nog van een oud dametje, hihi.
Ik wil de zomerdag nog een tintje blonder gaan en dan pastel roze/paars in de punten, dat lijkt me wel gaaf!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:19

elkee schreef:

Nou echt niet. Een simpele slag of krul krijg ik er niet in bij mn lange steile haren. Dat blijft nog geen half uur zitten en als de kapper het doet nog geen 2 uur. :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:48

Heyyyy Loes wij zouden buren kunnen zijn zie ik ineens. :=
Je ziet wel vaak meiden met steil haar dat recht geknipt is, maar ik vind het niet per definitie lelijk. Het hangt heel erg af van de persoon denk ik. Maar ik ben wel erg blij dat ik van mezelf een klein slagje heb, dat geeft toch wat meer volume en zo wordt het iets levendiger (steil staat mij ook niet).

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:31

Gezellig! Wel verdere buren dan, want ik ken je niet. Al kom je me wel vaag bekend voor. :D
Ik zou ook zo graag slag van mezelf willen hebben, maar zit er niet in helaas. Het is gewoon recht toe recht aan bij mij. Volume creëren is al lastig. :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:48

Je bent trouwens echt knap Simoonzel!
En ik vind je haar beter eruitzien op deze foto dan op de vorige :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:58

Ja, kan best kloppen. Ik ben ook niet echt een buitenmens. Ik woon in het centrum. :D

En dankjewel Yasmijntje :oo Ik ben blij dat ik niet de enige ben die verschil merkt!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:08

Simoonzel schreef:
Ja, kan best kloppen. Ik ben ook niet echt een buitenmens. Ik woon in het centrum. :D

En dankjewel Yasmijntje :oo Ik ben blij dat ik niet de enige ben die verschil merkt!

Ah. Ik woon in Wageningen Hoog en kom vrijwel nooit in het centrum. Ga altijd naar Ede toe. :j
Je haar ziet er idd veel beter uit door het masker! Ik heb altijd het probleem dat maskers echt alle volume uit mn haar halen, dus ik gebruik ze niet meer, ook vanwege alle rotzooi die er in zit. Ik wil over gaan op volledig parabeen/siliconen etc. vrije shampoo, heb 'm alleen nog niet gebonden. Op baking soda na. Dat gebruik ik nu voor mn hoofdhuid en de aanzet, maar is te agressief voor de lengtes.
Maar jij hebt (volgens mij) al zoveel volume van jezelf dat je die maskers prima kan hebben. Jaloers. :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:18

Ik snap wel wat je bedoelt ja, mijn haar is een stuk minder ontploft nu. Het masker dat ik gebruikte was een shea butter masker van de Primark. :P Zaten geen siliconen/parabeen in! Maar dat is natuurlijk geen shampoo.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:46

Ik heb mijn haar vanmorgen ontkleurd met Nurtisse D+++. Wat een topspul. Ben van donkerbruin weer naar mijn eigen rossige kleur gegaan. Hoef het niet meer te verven. Het is mooi egaal nu :-) Helemaal happy!!!!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:02

Huni schreef:
Ik heb mijn haar vanmorgen ontkleurd met Nurtisse D+++. Wat een topspul. Ben van donkerbruin weer naar mijn eigen rossige kleur gegaan. Hoef het niet meer te verven. Het is mooi egaal nu :-) Helemaal happy!!!!

klinkt goed! Heb je destijds maar 1x gekleurd en toen ontkleuring gebruikt of meerdere keren bijgekleurd?

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:14

Ik heb meerdere keren bijgekleurd met verschillende bruine kleuren en merken. Ik denk dat de laatste keer verven ongeveer 3 maanden geleden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:16

Nou mijn Syoss is al ontzettend vaal geworden :\ Toch maar terug naar Guhl dus :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:49

Ik vind recht afgeknipt bij lang haar vaak juist mooi omdat het er dan wat dikker uit ziet. :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:17

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:20

Huni schreef:
Ik heb meerdere keren bijgekleurd met verschillende bruine kleuren en merken. Ik denk dat de laatste keer verven ongeveer 3 maanden geleden is.
klinkt goed! Ik heb nu rode verf maar deze vervaagt best snel daar onder zit een bruin geverfde uitgroei en daaronder mijn eigen blonde haar. Wil nu nog 1x rood verven want ik ga volgende week dinsdag naar de kapper daarna wil ik bij uitgroei het toch weer ontkleuren

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:37

Blon_D schreef:
Huni schreef:

klinkt goed! Heb je destijds maar 1x gekleurd en toen ontkleuring gebruikt of meerdere keren bijgekleurd?

}:0 sorry ik had je bericht niet goed gelezen -O-

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:48

Kom even binnenvallen. Ik moet binnenkort weer naar de kapper maar ik zit volgens mij bij een hele dure. Het kost 40 euro voor de puntjes en de voorkaart iets korter. Hoe duur is jullie kapper? Want heb het idee dat mijne verschrikkelijk duur is en dat ik maar even verder moet zoeken. :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:00

elkee schreef:
http://1.bp.blogspot.com/-oans7qChAXE/U ... 5703_o.jpg
Dit zie je hier in NL best veel, valt me op.

Terwijl ik dit echt veel mooier vind:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 0f1c92.jpg

Ik vind het bij het soort haar van die eerste foto ook mooier om het niet recht te knippen. Het komt dan gewoon beter uit de verf. Maar zoiets is bijv. ook heel recht en vind ik niet lelijk:

http://pophaircuts.com/images/2012/11/J ... s-2013.jpg

@AnnaXBoy: Ik ben ook gestopt met naar de kapper gaan omdat mijne duur was, ongeveer even duur als die van jou. Nu ben ik bang dat als ik naar een andere kapper ga, ze niet met mijn haar om kunnen gaan. Misschien totaal irrationeel want die mensen zijn ervoor opgeleid maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik mislukt naar buiten kom. :+
Voorlopig knip ik het dus lekker zelf.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:29

Mee eens Simoonzel, maar zo zie je ook niet veel haar gedragen worden. Dat is perfect gestyled en geknipt voor op de rode loper haha. Dat zie ik zo op straat niet veel :j

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:39

Simoonzel schreef:
elkee schreef:
http://1.bp.blogspot.com/-oans7qChAXE/U ... 5703_o.jpg
Dit zie je hier in NL best veel, valt me op.

Terwijl ik dit echt veel mooier vind:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 0f1c92.jpg

Ik vind het bij het soort haar van die eerste foto ook mooier om het niet recht te knippen. Het komt dan gewoon beter uit de verf. Maar zoiets is bijv. ook heel recht en vind ik niet lelijk:

http://pophaircuts.com/images/2012/11/J ... s-2013.jpg

Maar dat komt omdat jouw voorbeeld kort haar heeft, dat ziet er altijd anders uit dan bij lang haar. Verder ga ik mee met Yasmijntje en zou ik je haar ook kort(er) knippen, ik had je namelijk geen 20 gegeven. :o

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:21

Nu ik zag dat het al eventjes over haarmaskertjes enzo ging, eventjes een vraagje :D

Mijn haar is lang, komt nu tot mijn bhbandje ongeveer. Sinds een maand of twee ik iedere dag gigantische klitten, niet in de lengte maar in mijn nek. Ik probeer het dus vaker vast te dragen en borstel het goed van te voren, maar het blijft een drama. Een stukje korter knippen gaat ook dus niet echt werken omdat het in mijn nek zit en er dan een heel stuk af zou moeten.

Zou er een goed voedend masker zijn dat het zou helpen? Als ik mijn haar was maak ik het altijd af met cremespoeling en vaak daarna nog een verzachtend iets erin.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:57

Jennifuur schreef:
Nu ik zag dat het al eventjes over haarmaskertjes enzo ging, eventjes een vraagje :D

Mijn haar is lang, komt nu tot mijn bhbandje ongeveer. Sinds een maand of twee ik iedere dag gigantische klitten, niet in de lengte maar in mijn nek. Ik probeer het dus vaker vast te dragen en borstel het goed van te voren, maar het blijft een drama. Een stukje korter knippen gaat ook dus niet echt werken omdat het in mijn nek zit en er dan een heel stuk af zou moeten.

Zou er een goed voedend masker zijn dat het zou helpen? Als ik mijn haar was maak ik het altijd af met cremespoeling en vaak daarna nog een verzachtend iets erin.

hier precies hetzelfde probleem! Ik heb het met maskertjes ook niet onder controle en overweeg nu een korte coupe

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:21

Ik heb ook altijd klitten in mijn nek, vaak ook rondom de plek waar ik mijn elastiekje draag. Daarom slaap ik nu vaak met een vlecht i.p.v. een staart. Maar sinds ik mijn masker heb gedaan heb ik nog geen klitten gehad (terwijl ik met een gewone staart slaap) dus ik denk dat het zeker te maken heeft met droogheid.