[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:21

xTammyy schreef:
xTammyy schreef:
Hallo, sorry dat ik zo kom binnen vallen maar ik had even een vraagje.
Er zijn hier vast wel bokkers met een implanon. Nu ben ik benieuwd naar het litteken wat je overhoudt na het verwijderen hiervan?
En als er dan een nieuwe word gezet, is dat op dezelfde plek? Door het littekenweefsel heen dus?

O:)

Belletje naar de huisarts? Bij de prikpil was het wel elke keer dezelfde plek maar daar krijg je natuurlijk geen litteken weefsel van.

xTammyy

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 01:00

Ik vind dit niet belangrijk genoeg om voor naar de HA te bellen, maar ben wel benieuwd of het een lelijke plek wordt ja of nee..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:01

Pfff ik ben een kleine maand geleden weer begonnen met de pil na een stop van zo'n 3 maanden geloof ik. Netjes begonnen op eerste dag menstruatie, en verder elke avond geslikt, niet vergeten en ook niet gekotst o.i.d. maar nu ben ik nog niet ongesteld geworden in m'n stopweek := normaal werd ik 't altijd 4 dagen na de laatste pil. Dat was gisteren. Heb volgens mij ook wel eens gehad dat t wat later kwam, maar nu zit ik natuurlijk te stressen :+

Her en der wel gelezen dat t best kan dat de menstruatie in eerste stopweek niet of later komt ofzo. Mja ervaringen hier? Mocht ik morgenochtend nog niet ongesteld zijn, dan sowieso ff testje doen denk ik :=

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:50

Ik zou me nog niet zo'n zorgen maken, als je net een maandje begonnen bent kan het natuurlijk dat je lichaam nog moet wennen....

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:36

xTammyy schreef:
Ik vind dit niet belangrijk genoeg om voor naar de HA te bellen, maar ben wel benieuwd of het een lelijke plek wordt ja of nee..

Volgens mij verschilt het erg per huid. Ik was een paar jaar terug mee met een vriendin die hem verwijderd kreeg en weer een nieuwe liet zetten. Bij haar was hij ingekapseld in littekenweefsel en dus ging het verwijderen ook moeilijk. Hij werd wel op dezelfde plaats teruggezet. Ze heeft er ook een (vrij klein) extern litteken van.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:29

UhNee, je had gelijk. Zojuist ongesteld geworden *\o/* *\o/*

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:44

Na de zoekfunctie te hebben gebruikt ben ik zoek naar ervaringen welke ik hopelijk in dit topic kan vinden.

Het gaat om het volgende. Na ongeveer 8 jaar de pil te hebben geslikt wil ik daar om een aantal redenen mee stoppen. Het gaat om huilbuien, rot voelen om niks en libidoverlies.

Door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis en daar afgelopen week een gesprek gehad over verschillende spiraaltjes. Ze raden voor mijn leeftijd (22) een mirena spiraal of een flexi-t (koper) aan. De keuze is aan mij.

Ik zit behoorlijk in twijfel. Mirena geeft hormonen af. Wel 20 tot 60x minder dan de pil, maar zit ik dan niet met dezelfde problemen? Flexi-t kun je last hebben van een heel hefige en langere ongesteldheid met buikpijn. Ook niet iets waar ik om sta te springen.

Iemand ervaringen met deze beide spiraaltjes?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:47

Ik had met mijn pil ook als bijwerking dat ik enorme huilbuien had om niks, als een pen viel kon ik al gaan schreeuwen. Ook had ik erg depressieve gevoelens door de pil. En achteraf gezien ook een libidoverlies.
Ik heb nu de mirena spiraal en was er eigenlijk ook bang voor dat ik deze symptomen nog steeds zou hebben maar dan in mindere maten, maar ik moet zeggen dat ik er helemaal niks van merk. Tot nu toe (heb hem nu 7 maanden) heb ik nog geen bijwerkingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:41

Met mijn eerste pil was ik ook een emotioneel wrak... Heb nu de Mirena 5 jaar en super tevreden! De enige bijwerking is dat ik niet meer ongesteld ben op af en toe wat spotting na. Als ik terugkom na mn vakantie laat ik hem vervangen :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:56

Niet meer ongesteld worden, wat lijkt me dat heerlijk zeg, tsjonge :D.

Even een vraagje. Na lang aanrommelen. Ik las hierboven al wat mensen die zo'n cup gebruikten. Waar kopen jullie die? Voel je hem echt niet zitten? Tampons voel ik al-tijd, heb al vanalles geprobeerd, het is gewoon niet voor me weggelegd denk ik. Ik zwem eens in de week en baal daar wel van. Tijdens het zwemmen heb ik er niet zo'n last van, maar ervoor en erna wel. Ik ga mijn hele buik ook inhouden door dat rotgevoel en wordt er gewoon echt slecht van. Voel je zo'n cup echt niet zitten? Het lijkt me een ideaal ding met zwemmen in dat geval.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:53

Nee ik voel hem absoluut niet. Ik vergeet hem savonds soms dan ook, dan ben ik bijna klaar om te gaan slapen en dan is het: oh nee, nog even dat :+

Ook met paardrijden en zwemmen, geen enkel probleem. Ik ben er ook mee gaan hardlopen en ook dat ging. Voel me ook veel 'vrijer' en minder 'meisje-met-regels' op die dagen.

In bijvoorbeeld de Bio winkel kun je er zeker vinden! En anders even internet afspeuren. Ik ben zelf niet van Nederland dus kan je niet meteen een winkel aanraden jammer genoeg.
Zeker als je je ongemakkelijk voelt bij een tampon is dit een prima oplossing. Steek je ook niet zo diep, waardoor je het niet voelt.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:56

Ik heb even een vraagje

Ik ga voor het eerst beginnen met de pil, maar ik ga in september ( over 3 weken ong ) een paar dagen weg maar als ik nu begin, hoe groot is dan de kans op doorbraakbloedingen? Of kan ik beter wachten tot na september? ( het is niet voor veiligheid hoor )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:48

Kimmess schreef:
Na de zoekfunctie te hebben gebruikt ben ik zoek naar ervaringen welke ik hopelijk in dit topic kan vinden.

Het gaat om het volgende. Na ongeveer 8 jaar de pil te hebben geslikt wil ik daar om een aantal redenen mee stoppen. Het gaat om huilbuien, rot voelen om niks en libidoverlies.

Door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis en daar afgelopen week een gesprek gehad over verschillende spiraaltjes. Ze raden voor mijn leeftijd (22) een mirena spiraal of een flexi-t (koper) aan. De keuze is aan mij.

Ik zit behoorlijk in twijfel. Mirena geeft hormonen af. Wel 20 tot 60x minder dan de pil, maar zit ik dan niet met dezelfde problemen? Flexi-t kun je last hebben van een heel hefige en langere ongesteldheid met buikpijn. Ook niet iets waar ik om sta te springen.

Iemand ervaringen met deze beide spiraaltjes?

koper kun je alleen goed gebruiken als je menstruaties van zichzelf niet heel zwaar zijn, koper spiraaltjes kunnen namelijk namelijk een grotere bloeding hebben.

mirena beperkt juist de omvang van de menstruatie, omdat het plaatselijk de hormonen afzet..

ik heb mirena gekregen vanwege de heftigheid van mijn menstruaties.. Helaas heeft het niet mogen baten en mag er bij mij geen (nooit meer) spiraal geplaatst worden.

ik ben dus zowel voor het plaatsen als voor het hebben van een spiraal geen goede graadmeter en zal je mijn ervaring maar besparen :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:03

Even ter toevoeging: koper geeft alleen mogelijk meer bloeding wanneer je een grotere hebt. Hoe meer koper, hoe meer mogelijke bloeding. Bij mij is het met koper zelfs minder geworden omdat ik een niet zoveel koper op deze spiraal heb. Ze wisten vroeger niet wat de veilige hoeveelheid was en gewoontes blijven steken, maar er is vaak helemaal niet zoveel koper nodig.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:59

Hee iedereen,

Een maand of twee ben ik gestopt met de pil en ik heb nogsteeds 0 ritme erin: soms een aantal dagen, dan weer twee weken niks, dan weer een aantal dagen en dan een week niks.. En zo door.

Moet ik hier gewoon geduld mee hebben?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:03

Ja, kan even duren voordat je ritme weer op orde is helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:23

Yasmijntje schreef:
Hee iedereen,

Een maand of twee ben ik gestopt met de pil en ik heb nogsteeds 0 ritme erin: soms een aantal dagen, dan weer twee weken niks, dan weer een aantal dagen en dan een week niks.. En zo door.

Moet ik hier gewoon geduld mee hebben?

Ja, twee maanden is een hartstikke korte tijd voor je lichaam om weer in een nieuw ritme terecht te komen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:32

Bij mij was m'n ritme eigenlijk gelijk netjes na het stoppen, wat ik niet verwacht had := maar zal per persoon verschillen :j je hoort het idd vaker.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:04

Ik kom een beetje binnenvallen hier, maar ik heb wat pagina's gelezen en nergens kon ik duidelijk antwoord vinden op de vraag die ik nu heb.

Ik ben namelijk zo'n doos die elke maand weer angst heeft om zwanger te zijn. Ik slik netjes de pil 's ochtends (met een spreiding van ong 2 uur, dus vaak 7 uur maar in het weekend bijv 8 of 9 uur). Ook heb ik elke maand netjes een stopweek wat ook elke keer normaal is. Ik begin gewoon ook elke keer normaal op de dag dat moet. Maar nu heb ik dus dat ik nog een week moet slikken maar nu al ontzettende krampen heb, is dit normaal? Of heb ik dan een te zwakke pil, wat lijkt mij weer minder betrouwbaar is. Ik vind het allemaal wat spannend, de laatste 2 maanden heb dus namelijk opeens van die krampen ook in week 2. Mijn stopweek is wel gewoon elke keer normaal.

Zijn er meer mensen die van dit soort kwaaltjes hebben?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:10

Ik slik geen pil maar heb soms ook krampen rond mijn eisprong. Erg vervelend, maar lijkt me erg normaal en hangt waarschijnlijk wat af van hormoon huishouding/ stress etc

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:12

Aria_zz schreef:
Ik slik geen pil maar heb soms ook krampen rond mijn eisprong. Erg vervelend, maar lijkt me erg normaal en hangt waarschijnlijk wat af van hormoon huishouding/ stress etc

Toen ik nog niet de pil slikte had ik dat ook inderdaad, maar met de pil krijg je (als het gaat zoals het hoort) geen eisprong. Lijkt me dus vreemd dat het zoiets is. Tenzij het zou kunnen dat de pil dan toch te zwak is maarja dan zou je ook weer gewoon ongesteld moeten worden terwijl je geen stopweek hebt.

Struggles haha

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:17

Oja niet aangedacht :Y)
Maar het kan blijkbaar wel dat er dan toch eens een eitje gaat, maar gewoon niet zo vaak en nog steeds niet vruchtbaar. Dus misschien is het dat?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:52

Ik had van de week een topic geopend, maar werd door een mod naar dit centrale topic verwezen, dus hier ben ik :+

Een klein half jaar geleden ben ik gestopt met de pil en sindsdien ben ik alleen maar aangekomen in gewicht.
Ik was altijd superslank, dus ik baal onwijs. Het is helemaal niet nodig en extra gewicht is simpelweg ongezond.
Mijn eetpatroon en leven zijn verder niet veranderd en ik ben ook niet zwanger, vandaar dat ik vermoed dat het echt samenhangt met het stoppen met de pil.

Mijn vraag hier is of er mensen zijn die dit herkennen en die er ervaring mee hebben?
Ik ben bijna geneigd maar gewoon weer de pil te gaan slikken eigenlijk, wat hebben jullie ermee gedaan? Permanent op karig dieet is ook zo wat :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:37

als je superslank was, is een beetje meer gewicht natuurlijk helemaal niet ongezond verder.
ligt eraan wat je gewicht toen was en wat het nu is..
en natuurlijk, kon je toen alles eten wat je voor de mond kwam?

de ene is gezegend met dat ze alles kunnen en laten zonder dat er echt wat aankomt, de ander zal er wat meer werk van hebben.. als je eerst een gezegend persoon was die met een beetje opletten het geluk had superslank te zijn, dan zul je nu offers moeten brengen om superslank te worden of te blijven ben ik bang..

maar er is meer dan alleen de pil die invloed heeft of je wel of niet aankomt.. zo kom je ook 'aan' van stoppen met roken.. maar dat is slechts enkele kilo's de rest is puur omdat roken de eetlust onderdrukt en veel rokers zichzelf ondervoeden doordat de hersenen trek in eten niet kunnen onderscheiden van trek in een sigaret en automatisch naar de sigaret grijpen.

het kan dus prima zo zijn dat de hormonen uit de pil de eetlust iets afremden en je nu ongemerkt toch een paar kcal meer eet.. Mijn ervaring is dat mensen die superslank zijn een paar kilo al snel zien als 'veel/overgewicht'. terwijl dit eigenlijk al een gevolg kan zijn van een drankje of hapje meer over een langere periode..

ik zou dus gewoon eens alles noteren, zowel eten en drinken, maar ook beweging en gewoon opnieuw kijken naar wat je lichaam nu nodig heeft om op gewicht te blijven, in plaats van te onderzoeken of de pil de oorzaak is dat je toen superslank was en nu wat zwaarder. want ook al is het antwoord ja.. ik neem aan dat je niet aan de pil zult gaan om slank te blijven?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:34

Zoals ik al zei is er verder niets veranderd. Ik ben 36, mijn leven is stabiel, mijn eetpatroon is onveranderd. Alles is hetzelfde gebleven. Roken is niet aan de orde.
Ik kon niet eten wat ik wilde voorheen, maar ik houd totaal niet van snacken, frituur, vet, zoetigheid etc, dus ik eet normaal en gezond.
Als ik uitreken wat ik aan calorieën binnenkrijg op een dag is dat al niet heel veel, minderen lijkt me ook niet goed.
Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben en ermee om zijn gegaan.