Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:55

Wat een rust hier!

Mooie tijd Sall! *\o/*

BusyMissy ziet eruit als een fijn vestje.
Ah en jonge paarden. Ik vind dat toch wel heel leuk altijd :Y) De groei is zo bijzonder om te zien.

Suliko echt bizar hoor waar jij mee bezig bent. Vind het wel heel tof om te volgen! Grappig ook dat het zo kan verschillen op 1 dag.
En dat is een lelijke schaaf... Hopelijk geneest hij snel want dat is gewoon heel lastig. Maar nu eerst deze zondag de marathon. Ben je er klaar voor?
Ik snap het ook niet van de marathon van Utrecht maar het is wat het is vrees ik.

Lisitano ben je helemaal opgeknapt en ready to go voor de KVS?

Argh Sv dat is zo irritant als je plafond dienst heb. Zo zonde dan ook. Goed dat je dan toch even gegaan bent en naar je lijf bent blijven luisteren. Toch nog een lekkere interval.

Sherivey ook vast succes dit weekend.

Samantha ook maar jou zie ik misschien wel weer :') .

muppetmayo dat prikken is niet mega pijnlijk hoor (tenminste, als ik mijn bovenbeen even niet meetel). Alleen het effect is soms even heftig.
Voor een bh kun je in het topic even zoeken. Het is er al best vaak over gegaan dus je kan er veel over lezen. Blijft toch een ding. Wel fijn dat het lopen zo goed gaat!

Ik ben gek op dit weer, het geeft mij juist veel motivatie haha. Wel zo tot de 25 graden.
De spinning ging op zich prima dinsdag. Alleen had ik wel de halve les kramp in mijn kuit :7 . Niet zo erg dat ik niet kon fietsen maar pijnlijk was het wel.
Gister in de ochtend door de efteling gelopen en in de avond gaan bootcampen. Wel nog 1 niveau lager dan ik normaal doe omdat mijn benen heel zwaar voelde. Ik dacht, ik ren er wel even heen (3km). Toen hadden we de trainer die bekend staat om het vele lopen in de training. Dus ipv 4/5 liepen we er 6.5 en ook nog 1,5 daarvan op mul mul zand waar we sprintjes moesten trekken op een klein heuveltje :+ . Dus aan het eind van het liedje had ik ruim 12km gelopen en heb ik het laatste stukje naar huis gewandeld :o .

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:40

Jij gaat ook lekker door Leonie, top!
Lekkere training gedaan!
Heb je startnummer voor zondag?

O irritant die plafond dienst SV!

Ik was gisterochtend fysio, hij heeft alleen bovenkant van mn rug behandeld want die zat vast. Nog even aan m’n voet getrokken en geduwd maar dat voelde ook goed. Hoef pas over 5 weken terug!
Daarna fartlek in het bos nog gedaan in lunch pauze, ging wel lekker. Snelle stukken rond de 5.
Gisteren een racefiets gekocht dus nog een sport erbij haha.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:23

Haha nou Sherivey die 22 klinkt ver zat! Ik herken wel wat je zegt, ik start met de mindset, oh warm pffffff dit gaat nooit lukken. En dan ga ik lopen en dan valt het ineens mee :D

Leonie87 ik vind het maar knap dat je alweer zoveel sport, en dan ook nog de halve les kramp in je kuit en gewoon doorgaan %)
Ik snap wel dat je zware benen had, ook even de hele dag in de Efteling slenteren, wel leuk! En dan einde dag ook nog bootcampen en veel rennen, respect!

Samantha_ wat fijn dat je pas over 5 weken terug hoeft en alles goed voelt :D
Nog een hobby erbij, ik ben benieuwd hoe je het fietsen gaat vinden, dat deed je nog niet (zoveel) toch?

Omdat ik tot nu toe nog steeds enthousiast blijf, heb ik gelijk maar actie ondernomen en een nieuwe sportbh gekocht, 1 van Brooks. Wat een fijn ding <3 Vanavond of morgen maar even testen hoe deze voelt met langer rennen, dat is niet echt te voelen met 3x het huis door :') Maar tot nu toe ben ik enthousiast.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:24

Zo, lekker gedaan Leonie.
Samantha, leuk. Ik vind fietsen naast hardlopen ook echt wel lekker (alleen mijn nek gooit roet in het eten, ik kan de houding niet goed aan).

Ik heb vanmorgen nog een rustig rondje gelopen, kleine 7km.
Ik ben wat moe, moeie benen ook, dus ik wilde de 1e km rond de 7.00/km lopen en daarna op 6.45/km gaan lopen. En ik zag net dat dat gelukt is, ik heb nog nooit zo constant gelopen!!!

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag de Mas Montagne, ook zin in!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:41

Ik verbaas mij altijd (nou ja, eigenlijk niet natuurlijk want is ook leeftijdgebonden) over het verschil in hartslag tussen mensen. 'Rustig loopje' en dan zie je een hartslag van boven de 160.
Bij mij begint zone 5 met 160, dus dan loop ik echt niet rustig meer ;) Maar je hebt goed gelopen Goof en mooi dat je ook tevreden bent.

Hier gisteren 7.55km in een uur gedaan en dan dus 6 keer 800m interval. Ik heb 3 van de 6 keer binnen de gestelde tijd van Jeff gehaald, waarvan zelfs 1 keer binnen de 7 min/km. Dus ik was mooi snel. Ik was ook echt kapot hoor. De laatste 800m liep ik in 7.40min/km, daar waar ik max 7.05min/km mocht halen. Dus 1 keer net onder de 7, 2 keer op de maximale grens en 3 keer helaas niet. Maar was toch wel tevreden. Want overall snel gelopen. Je had ook een mooie hartslag grafiek met 6 keer die piek. De rest was loopscholing, warming up en cooling down.

Garmin vindt al 1.5 week op basis van de hrv dat ik overbelast ben. Mijn hrv is ook enorm gedaald, nu maar 31 vannacht. Maar ik voel me gewoon prima. Dus ga me er geen zorgen om maken. Ik snap niet dat Garmin er geen produktief van maakt, want ik voel me alsof ik op dit moment gewoon produktief train. Vorige week lukte 4 keer 800m zelfs niet zeg maar. En was zaterdag op de 10km op dat parcours ook 30 seconden sneller dan een jaar eerder. (ik weet het en ik baal er ook van, er zit eigenlijk geen verbetering in mijn snelheid, dus daarom ben ik nu begonnen aan een 10km schema van jeff met een niet realistische eindtijd, maar je krijgt dan wel snelle intervallen en je loopt bij Jeff soms ook meer dan 10km, dus dan hou je tegelijkertijd je halve marathon conditie op peil. Ik ga er van uit dat wegens spiergeheugen 12-14km genoeg is als training voor de halve marathon, maar dat zie ik wel als ik weer een halve ga lopen als wedstrijd en die ligt nog niet in de planning direct omdat ik mogelijk op de datum dat ik er 1 wil lopen ga grotduiken).

Maar al met al lijk ik heel langzaam uit het dipje te kruipen.

En misschien zie ik je zaterdag nog Goof. Ik ga het heel rustig aan doen, want het is een long run als training. En wil ook wat van de natuur zien.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-05-25 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:46

Samantha_ schreef:
Heb je startnummer voor zondag?

Nope nog niet :') ben nog steeds in twijfel maar denk dat ik hem wel wil gaan lopen. Gewoon op het gemak om te genieten loop ik hem sowieso wel uit.
Fijn dat de fysio zo goed voelde! En een racefiets. *\o/* je zit al veel op de swift toch?

Ah wat goed muppetmayo. En een fijne sportbh kan altijd aan hoor. Ik draag bijna nooit meer anders behalve voor avondje uit of feestjes ed. :o

Wat goed goof dat het pacen van jezelf zo lekker gaat. Blijft toch een kunst soms om het goed aan te voelen dus netjes gedaan!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:57

Ja ik fiets al heel veel hoor. Ik fiets eigenlijk elke dag, met ebike dan, 10 km werk enkele reis, en 3x per week paard, 13 km enkele reis. En inderdaad nog paar x op spinning bike op zwift.
Maar racefiets is zeker anders, ik ga morgen einde middag rondje doen.

Ga je m zonder startbewijs lopen Leonie?
Ik zit in wave 4.

Lekker gelopen Goof!

Fijn dat je nieuwe beha bevalt muppet!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:23

Welk startvak heb je zaterdag Germie en hoeveel lussen wil je gaan lopen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 12:45

Pittige training leonie met dat mulle zand erbij. Dat kan zo zwaar zijn.

Samantha wat fijn dat het zo goed gaat en je pas over vijf weken terug hoeft.
En een racefiets, gaaf!
Ik ben geen held op de fiets, ik vind mijn e-bike hard genoeg gaan. Ik durf niet op een racefiets. Op de mtb met heuvels af in het bos heb ik ook al een keer gehuild van angst omdat ik het eng vond. Dat doe ik dus niet meer.

Zo Goof, dat is zo vlak als de polder :+ . Supernetjes. Alvast succes zaterdag.

Ik heb een slowwwwe halve trailmarathon gelopen. Vannacht weer slecht geslapen door wat gedoe op het werk, dus was erg moe en zware benen.
En ik moest edelherten besluipen, meikevers bestuderen, hooglanders bekijken en van de natuur genieten en dat kost ook tijd :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoekplaatje

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:35

Ik moet wel even terugkomen op wat ik in mijn vorige post zei over dat 'mijn benen echt top voelen', daar bedoelde ik vooral mee, dat ik erger had verwacht. :') Elke keer als ik ga lopen voel ik echt wel een algehele stijfheid/vermoeidheid en wat kleine ongemakjes, maar het rennen blijft (de meeste keren) heel goed te doen.

Ik heb dinsdagavond een rustige trailrun gedaan van station Hollandsche Rading naar Amersfoort. Het rennen ging best prima, was vooral best moe, maar was ook later vertrokken dan gepland. Was wel heerlijk rustig in het bos en goed te doen qua temperatuur! Gister had ik heel weinig tijd en zag ik als rustdag, heb 3 km gelopen. Daarmee zit ik nu op 210 kilometer en het achterlopen met de challenge is nu echt begonnen, dat voelt wel spannend, ik moet na de marathon in 12 dagen best een inhaalslag maken waarschijnlijk. Ik hoop dat het gaat lukken! :=
Ik heb gister een uitgebreide massage gekregen, vooral mijn rug en schouders zijn goed onderhanden genomen, mijn benen vielen wel mee vond ze! Mijn kuiten waren wel wat stijf, maar geen knopen, mijn hamstrings mooi los. Vanochtend had ik een afspraak bij een fysio waar ik nog niet eerder was geweest, maar dat was echt ontzettend fijn. Ik had het een soort preventief gepland vorige week, als een soort apk-tje en om te kijken of het allemaal nog goed gaat, verstandig is en hoe de laatste 3 dagen voor de marathon vorm te geven. Al een week heb ik een wat pijnlijke plek aan de binnenkant van mijn linkeronderbeen boven mijn enkel, vooral bij druk pijnlijk, met lopen viel het nog mee, maar ik vertrouwde het niet zo. Al werd het ook niet erger, maar ook niet minder. Gelukkig geen beginnende shin splint of stressfractuur! Het zat echt in de spier door de belasting. Ze is erop los gegaan met naaldjes en heeft ook mijn linkerbil meegepakt, oooh man, wat is dat afzien, ik heb me een potje staan vloeken en kermen. _O- Maar ik mag vandaag gewoon rennen, al zei ze wel dat het oncomfortabel zal voelen (dat doet het nu al, dus ben benieuwd). Ze heeft ook mijn rug en heupen losgemaakt en vond eigenlijk alles wel prima voelen met hoeveel ik nu ren. *\o/* Heel fijn om alles op tafel te leggen en iemand te hebben die meedenkt in de idioterie zonder je als idioot te bestempelen (wat ik zelf nog wel doe overigens).

Nog wat foto's van dinsdag. Straks nog even tussen de 8-16 km lopen, afhankelijk van hoe oncomfortabel mijn linkerbeen is, en dan vrijdag en zaterdag tussen de 2-6 km. Wel hilarisch trouwens, was er al bang voor, degene die mij had overtuigd om de marathon te lopen onder de 4 uur doet zelf niet meer mee. Of naja, tot 10, heel misschien 21 km, doet hij mee, maar waarschijnlijk gaat hij overstappen op de hm. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lisitano, goed dat je rustig aan hebt gedaan! Gaat volgens mij helemaal goed komen dit weekend :)

SV, wel een goede van de croptop, ik ga ook eens naar zoiets kijken. Mooie sprintjestraining en genieten joh, een rustig trail met zoveel beestjes! Ik kwam dinsdag vol in botsing met een meikever. :+

Goof, ook waanzin, kan ik me wel in vinden hoor. :') Mooi constant gelopen zeg! Leuk ook dat je de Mas Montagne Trail gaat doen.

Samantha, ik vroeg dat! Supergoed dat je 3x per week naar de sportschool gaat, dat vind ik echt knap, hopelijk helpt het! Toevallig is vandaag ook die regio bij mij mishandelt met naaldjes en die fysio zei al dat ze naast kuit/scheen problemen, de heup/bilregio het meest tegenkomt bij renners. Bij mij is het ook altijd al een zwak gebied geweest.
Leuk dat je een racefiets hebt! Welke is het geworden?

Sherivey, vorig jaar met de KvS was het echt absurd warm (26+ graden), nu lijkt het gelukkig ietsjes minder warm!

Muppetmayo, dat is inderdaad wel apart, misschien is het gewoon het gevoel van het ene rondje dat beter werkt! Fijn dat je zo lekker bezig bent met opbouwen!

Leonie, geen idee of ik er klaar voor ben. Ik maak me geen zorgen om het uitlopen, dat lukt sowieso, onder de 4 uur ook wel, ik ben vooral heel benieuwd welk tempo ik vol ga houden, ik weet het echt niet. Ik moet nog even ervoor gaan zinnen om zo'n pace plan met mijn garmin te maken.
Ook typisch weer hoor, niveau lager om rustiger aan te doen, maar gaat wel naar de training toe rennen. :')

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:39

SV, wow wat een mooie foto's! En fijn dat je zo genoten hebt van de diertjes, dat is wel gaaf om ze van zo dichtbij te zien.
Goed dat je even rustig aan doet, en zo veel geniet van de natuur.

Samantha, en Leonie en Suliko, heel veel succes in Utrecht!

En Goof en Germie, zaterdag bij de trail.

MuppetMayo, fijn dat je nu een fijne b.h hebt gescoord!

Ik geniet ook echt wel van het mooie weer!
Vind het in de ochtend zelfs nog fris, heb om 6 uur nog de winterjas aan als ik naar werk fiets.
Gister vier tempoblokjes gelopen op marathon tempo, en dat ging lekker.
4x8 minuten, mijn zoontje fietste mee met water, dat was echt super fijn!
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:42

Mooie blokjes, mooi tempo :j

SV: 'Zo vlak als de polder' :') Die vind ik leuk.
Ja, dit is me echt nog nooit gelukt of overkomen hoor.

Suliko, echt knap bezig. Goed dat je die massage en fysio nog even hebt meegepakt. Veel succes komend weekend.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 14:28

Zo Goof wat super netjes constant zeg! Toevallig zat ik me dat van de week te bedenken tijdens het lopen, dat ik echt totaal nog niet constant loop en ik zat me af te vragen hoe mensen dat toch doen. Jij geeft even het perfecte voorbeeld van constant lopen :D Veel plezier bij de Mas Montagne!

Germie wat fijn dat je uit het dal lijkt te komen met lopen. Jij ook veel plezier!

Samantha ik bedoelde idd ook dat je nog niet racefietste (is dat een woord? :') ) Ik ben benieuwd hoe je 1e rondje gaat bevallen!
Zal denk ik wel behoorlijk anders aanvoelen dan een ebike.

Supervixen zo slecht geslapen weer en dan toch een halve marathon lopen, knap! Die herten <3 Dat is wel echt een heel mooi cadeautje zeg! Die hooglanders zijn ook leuk!

Suliko ik snap dat het een fijn gevoel moet geven dat de masseur en fysio beide geen gekke dingen tegenkomen. Ik ben heel benieuwd hoe je de marathon gaat lopen, alvast veel plezier!

Samantha en Leonie ook alvast veel plezier in Utrecht! Gaan er nog meer?

Sherivey en Lisitano veel plezier bij de KvS!

Ieris wat een mooie snelle tempo blokken, lijkt me ideaal zo'n zoontje die meefietst met water :D

Ik heb mezelf zojuist ingeschreven voor mijn 1e run eind juni *\o/* Dan heb ik ook gelijk maar een doel om door te pakken naar de 5 km :D Samen met een vriendinnetje die inmiddels ook is gestart met hardlopen. Waarschijnlijk rent ze de 5 kilometer nog niet uit maar gaat zij voor run-walk-run en zien we elkaar weer bij de finish. Heb er nu al zin in!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 14:42

Wat leuk muppetmayo! Welke run ga je doen??

Ieris wat leuk dat je zoontje meegaat op de fiets, gezellig ook. Hoe oud is hij nu?

Suliko prachtige foto's. De rododendrons zijn mooi nu hè!
Ik heb nog nooit een massage gehad, zou ik ook eens moeten proberen.
Slim dat je de fysio hebt ingeschakeld voor een check.
Luister naar je lijf als je straks nog veel kms na de marathon moet lopen, maar ik denk dat jij dat goed kunt.
Waarom kort je loopmaatje in? Heeft hij niet genoeg kms kunnen trainen? Hoe laat start je?

Ik heb inmiddels drie van deze tops. Ik vind het fijn dat ze ook mijn schouderbladen bedekken en mijn trailvest zit er precies overheen:

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 19:00

Mas Nontagne gaat niet meer door, snifsnif. Had daar nu wel zin in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 19:40

Nah, daar baal ik ook echt enorm van zeg -O-

SV, die lijken me heel fijn. Jij draagt deze in plaats van een sportbh toch? en dan onder een shirt?
Muppetmayo, tof! Je eerste run. Mooi doel voor ogen zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 20:13

Waarom gaat hij niet meer door?

Ja klopt, ipv een sport bh en gewoon onder mijn shirt of hemdje. Had hem vandaag ook aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:32

Citaat:
De Mas Montagne Trail van aanstaande zaterdag 17 mei mag helaas niet doorgaan.

Ondanks zorgvuldige voorbereiding en afspraken met verschillende betrokken partijen, hebben we vandaag bericht gehad dat we geen toestemming krijgen voor het gebruik van een klein stuk natuurgebied rondom de startlocatie. Dit besluit is genomen met het oog op het broedseizoen, en dat nemen we uiteraard serieus.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:34

Goof schreef:
Citaat:

Ondanks zorgvuldige voorbereiding en afspraken met verschillende betrokken partijen, hebben we vandaag bericht gehad dat we geen toestemming krijgen voor het gebruik van een klein stuk natuurgebied rondom de startlocatie. Dit besluit is genomen met het oog op het broedseizoen, en dat nemen we uiteraard serieus.

Wat stom!
Hadden ze daar met plannen geen rekening mee kunnen houden? Broedseizoen is toch algemeen wel bekend?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:49

Dat was precies wat ik dacht. Daar kom je niet 2 dagen van tevoren achter.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 21:20

Heel irritant zeg, dat ze daar zo laat achterkomen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 21:31

Heerlijke foto's SV. Lekker genieten is ook belangrijk en wat tof zoveel hertjes <3

Suliko slim om preventief naar de fysio te gaan. Dat gaf mij ook echt veel rust in mijn hoofd. En gewoon even kunnen sparren met iemand van ik voel dit of dit reageert zo. En dan weten dat het goed zit.
Ook lekker aan de naaldjes hahaha.
Wat een heerlijke fotos ook <3
Suliko schreef:
Leonie, geen idee of ik er klaar voor ben. Ik maak me geen zorgen om het uitlopen, dat lukt sowieso, onder de 4 uur ook wel, ik ben vooral heel benieuwd welk tempo ik vol ga houden, ik weet het echt niet. Ik moet nog even ervoor gaan zinnen om zo'n pace plan met mijn garmin te maken.
Ook typisch weer hoor, niveau lager om rustiger aan te doen, maar gaat wel naar de training toe rennen. :')

Dat race pro is echt heel simpel. Was het vergeten uit te proberen maar werkte echt perfect.
Hahaha ja maar met dat zelf erheen lopen kan ik wel gewoon rustig aan zone 2 erheen hobbelen. Dat scheelt toch wel.

Wat leuk dat je zoontje mee ging met de fiets Ieris. En mooie tempo blokken heb je gedaan. En wel handig zo een water koerier. :+

muppetmayo wat leuk je eerste run!

Owno wat balen Goof! Komen ze wel echt echt laat mee... -O- MIsschien overstappen naar Kvs?

Ik ben op jacht naar een startbewijs voor Utrecht :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 21:44

Jeetje wat bizar, zo kort van tevoren. Dat kan je toch eerder bedenken lijkt me?
Balen voor alle deelnemers zeg!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 00:08

Volgens mij organiseren ze dit evenement elk jaar rond deze tijd en hebben ze echt vandaag pas te horen gekregen dat ze opeens toch geen goedkeuring krijgen deze keer, hoorde ik van iemand die er vrijwilligt.

Echt ontzettend balen wel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:58

Sherivey schreef:
Goof schreef:

Wat stom!
Hadden ze daar met plannen geen rekening mee kunnen houden? Broedseizoen is toch algemeen wel bekend?

En daar onder staat nog een stukje over dat ze de volgende keer de routes niet bekend maken. Het staat er wel wat bijzonder, een beetje alsof ze dus problemen gekregen hebben nu iemand de routes bekeken heeft ofzo ('deze editie' gaat over die van 23 augustus):
Citaat:
We zullen de routes van deze editie niet delen. Dit is een bewuste keuze; ondanks onze teleurstelling respecteren we het besluit van de natuurbeheerders en willen we de natuur tijdens het broedseizoen niet storen.

Nu word je doorgeschoven naar 23 augustus, maar ik weet niet of ik dan kan. Verder wilde ik dit weekend weer georganiseerd een halve marathon lopen als training en dat mis ik nu. Want ik ben nog niet weer zo gemotiveerd dat ik dan zo'n afstand in m'n eentje wel ga trainen. Dan houdt het echt op dit moment nog met een uurtje op helaas. En een andere halve is er niet in de buurt helaas. Ik zie nog wel ergens een 4 mijl, dan zou ik i.p.v. de bus gewoon naar het startpunt kunnen lopen en zo dus 12.8 in de benen krijgen, maar dat is nog geen 21 en je krijgt geen medaille. En dat laatste is voor mij echt een motivatie om mee te doen. Hoewel echt duur, ik had hem bij deze trail er ook bij besteld.

Vind het echt jammer, was er klaar voor.
Had van de trailevents ook echt deze uitgekozen. Nu een week later kan ook weer niet, want die zijn allemaal al uitverkocht helaas.