Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:57

Goed bezig Imay, Fenn en Puera. Lekkere afstand hoor!

Ik vergeet steeds dat we straks nog moeten lopen ^) niet handig, maar komt omdat we laat starten denk ik. Heb alle buiten klussen gedaan, het huishouden ook deels, nog even dweilen en dan nog maar even uitrusten. Geen idee of dat helpt :D

De zon komt nu volle bak door, dan is het wel warm, verder geen klagen inderdaad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 13:33

Goede trainingen Imay, Fenn en Puera!

Ik heb echt een bagger training achter de rug. Wilde 3 keer 1 km doen, maar ben bij de tweede na 200 meter ongeveer gestopt. Volgens Garmin en volgens mezelf was ik fit, maar m'n hartslag was nog hoger dan normaal (richting 190) en ik kreeg m'n ademhaling niet onder controle.

Ik probeer het voor mezelf te relativeren, en te bedenken dat iedere belasting iets is, maar ik vind dat toch wel heel lastig hoor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:04

Mijn trail was heel leuk.

De 12km trail Run had ik makkelijk gered binnen de tijd al hikend.
De 19 ook als ik geen pauzetje had genomen bij een post en daar de smoothie op te drinken. En ik was maar liefst 3 x een markering voorbij gelopen, moest ik een stuk terug lopen. Maar was leuk en met dat warme weer echt prettig om te kunnen wandelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met van en naar station dieren lopen heb ik aardig wat stappen op de teller :j

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:09

Gaaf, BeFunny! Mooie medaille en wat een prachtige omgeving!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:10

Ik heb de trail van vandaag overleefd. En overleven was het. Run the Festung, IJmuiden. Mijn hemel wat een trail én wat een warmte daarbij. De eerste 6km gingen door mul zand in de duinen, door de vesting, door de bunkers en de bunkerschachten kruipen en klimmen. Na die 6km voelde het alsof ik er al 20km op had zitten :x

Daarna mochten we een stuk door het bos. Waar we heerlijk in de schaduw mochten genieten van de paden. Onderweg kwamen we langs controleposten (met "militairen" in vol ornaat) om onze paspoorten te checken voordat we weer verder mochten. Bij de tweede controle/verzorgingspost werden we zelfs met een trompet aangekondigd aan de aanwezige militairen ;)

Vanaf daar gingen we richting het strand. Maar eerst nog een flink stuk door het mulle zand aan de rand van het duin/strand. Uiteindelijk dan toch het strand op. Eindelijk een stukje wind mee op een goed verhard strand. Maar wel met de volle zon op je nek/rug. Pfoe. Afzien. Gelukkig was daar wel nog wat wind. Na een km of 3/4 mochten we het strand af. Vanaf daar was het nog 500m ofzo naar de finish. 500m in de volle zon, zonder wind %) echt stukgaan to the max. Maar uiteindelijk na 25km de finish gehaald en kwam ik binnen in 3:00. De hoogtemeters waren er volgens Garmin uiteindelijk ook ruim 300 (maar die geloof ik niet helemaal).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 15-07-23 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:20

Jeetje Musli. Respect.
Wel heel gaaf denk ik.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:28

Jij hebt ook een mooie ervaring gehad lees ik @BeFunny. Gaaf! Mooie medaille er ook weer bij :D fijn dat je prima binnen de tijd de finish kon bereiken. Geeft toch een beetje rust ook...

Wat een training @Puera. Dat zijn wel afstanden hoor en dan ook nog alleen. Zeker met dit benauwde weer.

@Fenn, wat sneu een dood vosje. Het is de natuur, maar toch. Je ziet ze liever gewoon door de bossen sluipen en over de paden schieten :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:54

Wat een ontzettend leuke posts van allemaal leuke trails! Cairn trails vind ik echt top!

Tiggs, dat is balen. Ik probeer mezelf altijd weer op te peppen door te bedenken dat de volgende loop dan altijd weer een succes kan worden. Die kan bijna niet slechter gaan := Het is vandaag ook wel erg benauwd, dus daar heeft het vast mee te maken.

Ninus, succes vandaag!
Ik woon in Den Haag, bijna ìn de duinen ook nog. Maar ik loop enkel nog kort ivm zwangerschap. Maar als je mooi wil lopen moet je eigenlijk de duinen van Scheveningen in bij de watertoren en doorlopen naar Meijendel. Je hebt ook heel mooie routes online staan. Hoe veel wil je lopen? Misschien kan ik een mooie voor je vinden.

Ik heb geprobeerd jullie bij te lezen deze week. Jullie motiveren wel lekker 8-)

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:04

Musli, gefeliciteerd! Wat een mega prestatie, dat lijkt me echt ongelooflijk zwaar zeg, zo door die duinen en dat mulle zand.
Wel gaaf dat ze het zo leuk aangekleed hadden!
Wat een afstand zeg, en hoogte meters, mag je wel trots zijn op jezelf!

Be funny, wat leuk dat je vandaag ook in Dieren was! Ik twijfelde nog of ik je nou gezien had, of niet.
Suusje dacht dat je er niet was omdat we jou wandeling niet op Carmin zagen.
Ja was echt prachtig daar hé, goed bezig zeg, zo echt veeeel stappen gemaakt!

Tiggs, wel baalen dat het niet zo lekker ging met die kilometers stukjes, maar je hebt toch maar mooi gelopen, kleine stukjes zijn ook stukjes!
En het was ook best nog benauwd weer.
Goed dat je rustig aan hebt gedaan met een hoge hartslag, volgende keer gaat het vast beter,dan ben je het zo vergeten.

Ninus en man, heel veel succes vanavond!

Ben net terug van de 19km trail op de Veluwe zoom, het was echt super georganiseerd, en gezellig met Suusje, SV, en man.
Het ging lekker, ben rustig begonnen, had wel iets last van de warmte, maar ging nog aardig goed.
Toen ik bij de finish kwam kreeg ik ineens een kaartje, dat ik 3e dame was geworden, zo leuk! Mocht ik met die kaart teen sokken uit zoeken.
Dit is mijn prijs:
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:08

Ik heb jullie ook niet gezien. Maar jullie deden de run toch? Dus hebben mij dan denk ik misgelopen. Deden jullie de run vanmiddag? Want een groepje van de Trcu stuurde een foto die stonden aan de start eigenlijk vlak voor ik binnen kwam. Ik zit nergens bij aangesloten op Garmin :') Dus dat kun je ook niet zien.

Gefeliciteerd jij ook Ieris en leuke sokken.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:21

Oh wauw, wat een leuke trail, Musli!

Gefelie Ieris met je prijs! Klinkt als een geslaagde dag met Suusje, SV en vriend.

Hè balen dat het niet ging, Tiggs. Hopelijk volgende keer beter.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:45

Leuke trails! Mooie medaille ook.
Voor na de Dam tot Dam staat zoiets ook op mijn planning :)

Thanks voor de bemoedigende woorden!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:51

Jeetje Ieris! Jij hebt zo vaak prijs, echt leuk lijkt me dat! Gefeliciteerd! *\o/* Heb je die sokken al eerder gehad? Ik vind ze even wennen maar het draagt heerlijk, ook met lange wandelingen.

Ik had nog wat reacties op mijn vraag gelezen w.b. de hardloopbroek bij zwangerschap. Ontzettend bedankt! Ik ben uiteindelijk voor een Fusion unisex in een maat groter gegaan en draag deze inderdaad n.a.v. tips hier onder mijn buik. Ik vind het wel wat minder charmant maar ik denk niet dat iemand me daarop gaat beoordelen onderweg.

Vanmorgen vroeg met de hond gelopen en gezwommen. Ruim 6 km hardlopen en het ging weer hartstikke goed. Ik heb nog het meest last van zwabberende enkels. Ik ben de hele dag alweer zo blij. Met behendigheidstraining van de hond moet ik veel sprinten en draaien dus de dagen daaromheen kan ik vaak niet hardlopen. Die belasting is te groot. Maar ik vind 1 à 2 keer per week eigenlijk wel prima op deze manier. Mensen staren wel heel erg :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:01

Tiggs schreef:
Goede trainingen Imay, Fenn en Puera!

Ik heb echt een bagger training achter de rug. Wilde 3 keer 1 km doen, maar ben bij de tweede na 200 meter ongeveer gestopt. Volgens Garmin en volgens mezelf was ik fit, maar m'n hartslag was nog hoger dan normaal (richting 190) en ik kreeg m'n ademhaling niet onder controle.

Ik probeer het voor mezelf te relativeren, en te bedenken dat iedere belasting iets is, maar ik vind dat toch wel heel lastig hoor.

Ik had zo'n dag dus eergister. En het meest balen is als dat op korte stukjes is. Maar ik hou mezelf een paar dingen voor.

Ik ben een beginnende loper die nog aan het opbouwen is ook conditie. De ene keer gaat beter dan de ander. De laatste tijd gaan ze veel vaker minder goed maar dan maak ik er een run en Hike van. Dan kan ik wel mijn gedachten verzetten en ben ik toch bezig. Natuurlijk zou het mooi zijn als alles goed ging. Maar soms loopt het anders.

Wees niet te streng voor jezelf.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:38

Wat een toffe loopjes BeFunny, Iris en Musli! Heel cool.

Jammer dat het minder lekker ging Tiggs. Ze horen er bij zulke dagen, wel stom.

Morgenochtend sporten en misschien einde dag hardlopen. Combineren jullie krachttraining en hardlopen wel eens op een dag?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:50

Aarrghh zoveel posts!
Wat heeft iedereen goed gelopen!
Superknap allemaal.

Hier dag 1 van de Veluwezoomtrail, de 12 en 19 kilometer.
Heerlijk rustig aan gedaan, want morgen nog de 34 km. Het was enorm zweten, maar het ging goed.
Suusje en Iris waren er ook gezellig op de 19 kilometer. Echt zo knap van je Iris, de derde prijs!
Na de 19 km konden mijn vriend en ik zo aanschuiven bij de pasta party, ideaal.

Ik ben nu gesloopt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:54

Wat een leuke foto's SV.

Vanmorgen heb ik de eerste 27 zien en horen binnenkomen daar zat ook een vrouw bij. Daarna moesten wij klaar gaan staan bij de start.

Ik snap wel dat je gesloopt bent ja
Super knap hoor nu 2 en morgen weer een afstand.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:55

Pasta party klinkt echt hemels, zeker na zo’n prestatie. Ik zag de foto’s al voorbij komen, ziet eruit alsof je het heel leuk hebt gehad ondanks het zweten. Knap gedaan!

Fenn, ik heb het wel eens gecombineerd maar dan wel met een rustigere loop. Dan houd ik de hartslag wat lager en ging ik maximaal één kilometer of 10. Ik vond het vaak wel lekker en had ook het idee minder spierpijn te hebben de volgende dag. Ik deed wel maar 1x per week krachttraining.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:05

Ligt er ook aan wat je traint qua krachttraining @Fenn. Lopen en upperbody training is natuurlijk geen issue, waarbij het handig is om dan geen intensieve intervaltraining te doen, maar een rustige duurloop kan geen kwaad.

Ga je zwaar benen trainen, dan zou ik het niet combineren met ook nog eens een looptraining op die dag. Overbelasting, overtraining van bepaalde spiergroepen ligt dan wel op de loer...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:06

BeFunny schreef:
Ik had zo'n dag dus eergister. En het meest balen is als dat op korte stukjes is. Maar ik hou mezelf een paar dingen voor.

Ik ben een beginnende loper die nog aan het opbouwen is ook conditie. De ene keer gaat beter dan de ander. De laatste tijd gaan ze veel vaker minder goed maar dan maak ik er een run en Hike van. Dan kan ik wel mijn gedachten verzetten en ben ik toch bezig. Natuurlijk zou het mooi zijn als alles goed ging. Maar soms loopt het anders.

Wees niet te streng voor jezelf.

Thanks!

Vraag voor degenen met een Garmin (Forerunner): in plaats van mijn geplande training, krijg ik nu een voorgestelde training te zien als ik de activiteit hardlopen opstart. Weet iemand hoe ik dit weer aan kan passen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:08

Lisitano: het was ook hartstikke leuk, ik heb echt genoten. Ook van alle gezellige bekende en onbekende mensen waar ik mee heb gekletst.
Morgen ook weer veel bekenden :D.

Pasta party is inderdaad heel fijn, lekker macaroni gebunkerd met salade. Mijn vriend spaghetti en lasagne.

Tiggs:
Dan moet je de voorgestelde activiteit negeren en dan met de middelste knop naar workouts gaan en jouw activiteit zoeken en inladen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:12

Supervixen schreef:
Lisitano: het was ook hartstikke leuk, ik heb echt genoten. Ook van alle gezellige bekende en onbekende mensen waar ik mee heb gekletst.
Morgen ook weer veel bekenden :D.

Pasta party is inderdaad heel fijn, lekker macaroni gebunkerd met salade. Mijn vriend spaghetti en lasagne.

Tiggs:
Dan moet je de voorgestelde activiteit negeren en dan met de middelste knop naar workouts gaan en jouw activiteit zoeken en inladen.

Hm ja, normaal kwam die dus vanzelf, als ik 'm in de agenda gepland had. Maar m'n babyneefje heeft gisteren wat door elkaar zitten swypen :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:33

Oeh, wat gaat dit topic snel. Zag zo snel een supergave trail van Müsli en Ieris die sokken had gewonnen. Knap!

Hier moe en lopen over geslagen. Wel trail stokken gekocht deze week en morgen rijden we naar Oostenrijk, kan ik ze lekker uit proberen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:47

Wat een toppers allemaal met trailen! Heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen ondanks dat het af en toe best afzien geweest zal zijn in de warmte vandaag!

Ik heb dinsdag nog een half uurtje 1-1 gedaan en ben daarna met een vriendin naar Drenthe vertrokken. Daar hebben we lekker gewandeld op woensdag ruim 25 km, verder vooral heel veel gekletst en lekker gegeten. Donderdag hebben we nog een buitenrit gemaakt en daarna weer naar huis. Helaas had ik gisteren ineens een flinke allergische reactie op mijn voorhoofd en kin, ik denk door mijn cap. Helemaal rood, dik en jeukerig en best pijnlijk zeker in combinatie met zweet, dus ik heb vandaag maar niet gelopen. Hopelijk trekt het snel weg :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:11

Fijn dat je nog lekker kunt sporten, Lisitano. Niks van een ander aantrekken.

Ik doe sinds april aan krachttraining maar dat is ‘s avonds na m’n werk dus geen combi met hardlopen. Wel de dag erna altijd trainen met de loopgroep en dat ging niet helemaal lekker samen. Inmiddels heb ik wat andere oefeningen en dat lijkt beter te gaan.

Klinkt goed, die pastaparty, SV!

Soms lukt het lopen even niets. Niks mis mee, Lieke. Veel plezier in Oostenrijk.

Heerlijk, even naar Drenthe, Kylan! Hopelijk trekt je allergische reactie snel weg.

Hoe is het gegaan, Ninus? Hebben jullie ook nog regen gehad onderweg? Buienradar zag er niet zo fijn uit. :=