We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:28

noordje schreef:
Brand is vreselijk. Dat moet je echt nooit mee hoeven maken.

Lekker wakker worden met een waterballet Faringo. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Dat was ook balen Gaucho van je sleutel.
Hier hebben ze veel codesloten. Kennen ze dat in NL?

Wat een hoop beestjes Cayenne. Leuk!

Stoer hoor Bootsiebob! Ik weet niet of ik het je na zou doen.
Veel plezier in Zwitserland.

Lekker bezig geweest in de tuin Pien.

Vandaag zijn we een berg opgegaan. 1621m hoog. Helaas waaide het enorm en was het gewoon koud :brr:
Ontmoet de lokale bevolking
[ [url=m/pOIiA4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie uitzichten
[ [url=m/IF70BV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rxPMq3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Had ik al gezegd dat het waaide?
[ [url=m/JHpChu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oud stationnetje
[ [url=m/FoZXwJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lelijke en aparte kunst
[ [url=m/CpL59R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha als je hond bijna opstijgt met oor airlines dan weet je dat het waait :')

Ohhh wat afschuwelijk die fotos pien! Dat is echt een nachtmerrie

Goof

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:20

Poeh, hoop gepost weer in korte tijd. Veel foto's, leuk.
Ik ben niet meer op pad geweest. Gisteren rapporten, diplomauitreiking en schoolfeest, dus ik was op en vandaag nog steeds :+
Vandaag weer volop vergaderingen, hoop vanavond nog even te kunnen wandelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:27

Brand, je hoopt het echt nooit mee te maken. Het is zo verwoestend en nog gevaarlijk ook.

Hier is het rotweer, dan weer regen, dan weer droog, maar koud en veel wind.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:36

*\o/* en ik vrijwillig weer en ga vanmiddag wandelen met dinnetje *\o/*
Het is weer prachtig weer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:40

Even wat natuur in mijn tuintje. Wandelen? Het regent hier gewoon.
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:06

Mooi koolwitje, Germie!

Hier vanochtend wel gelopen, maar door de vele buien heb ik weinig foto's gemaakt.

Nog wel een foto met mijn telefoon gemaakt van één van mijn favoriete routes op de Kampina: Het Banisveld <3
Afbeelding

En een sfeerfilmpje. Het is er altijd heerlijk rustig en zoveel vogels, vlinders, libellen etc <3
Ik kom altijd helemaal tot rust!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:21

Heerlijke plaatjes en filmpje. Zo ben ik ook nog een beetje in de natuur vandaag :D.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:32

Lelies, mijn favoriete bloem. Ik heb er vorige week zo'n gave foto van gemaakt, maar die kan ik niet delen wegens het ONK.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:37

ONK? :o?
Dit waren er nog maar een paar! Een stuk verderop ligt midden in het bos een groot ven dat helemaal vol ligt met waterlelies. Echt prachtig!
Het worden er ieder jaar meer :j

Faringo: You're welcome! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:50

Leuk cayenne!
Germie wat is ONK?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:56

Ik heb even gegoogled en kom uit op "Open Nederlands Kampioenschap", maar ik denk niet dat Germie dat bedoelde :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 12:59

Cayenne schreef:
Vanavond geen zere voeten, RobinxFellow? :P

Bootsiebob: Jeetje, nog ingebroken ook! En dan de zaak in brand gestoken :+ Lijkt mij poging tot doodslag/moord?
Hebben ze de daders nog te pakken gekregen?

Gaucho: Ook een mooi vooruitzicht!

Ik heb de foto van de buizerd nog even uitgeknipt zodat hij wat beter in beeld komt <3
[ [url=m/9UvvLB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastische plaat <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:03

Volgens mij maakt germie foto’s voor fotowedstrijden met als thema in en op het water o.i.d. toch? Ook duikfoto’s zoals haar eigen avatar.

Heerlijk Cayenne. Ik ben ook dol op lelies.

Goof bijna weekend! Begint dan de vakantie voor jou?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:57

pien_2010 schreef:
Leuk cayenne!
Germie wat is ONK?

Open Nederlands Kampioenschap. En ja, ik fotografeer voornamelijk onder water. In dit geval gaat het om een onderwater fotowedstrijd.

Mijn zoutwater deelname is mislukt door die hondenbeet die nog steeds niet dicht zit. Daarmee zal ook het EK of WK verkeken zijn. Ik ben niet tevreden met mijn foto's, dus vrees dat ze simpelweg niet goed genoeg zijn. Je mag hier niets nabewerken, puur de jpg uit de camera moet je inleveren (samen met de raw). Het is dus anders dan bij veel andere fotowedstrijden waar je wel mag nabewerken.

Het andere onderdeel, meer voor de eer is 'zoet water'. Ik heb nu 2 foto's staan die ik daar voor kan gebruiken, je mag maar 1 inzenden, met een deadline ergens in september. 1 foto is een stukje uniek gedrag onder water wat zelfs de vlinderstichting nooit gezien heeft en die willen dus na de uitslag de foto graag publiceren. Maar het water was nogal stoffig en had dus slecht zicht. Dat betekent ook veel stofjes in het water. En de andere foto is een fototechnisch nagenoeg perfecte foto van wat kunstzinnigs onder water met een lelie erbij waarbij het flitsgebruik heel precies komt. Bij dit onderdeel mag je ook geen stofjes verwijderen, maar alleen bewerkingen op de gehele foto doen zoals contrast, witbalans, en dat soort dingen. Je mag alleen je foto's niet voor de uitslag publiceren, dan lig je er uit.

Wie de jury is weet je pas nadat de foto's zijn ingeleverd, dus of de jury liever een fototechnisch perfecte foto ziet, of liever iets wat uniek is in de natuur weet je van te voren niet.
Maar als er ergens lelies in het water liggen en je kunt er duiken, dan maak ik er altijd foto's van. Ik heb wat met lelies. Zeker half-half opnames vind ik mooi.

Maar tijdens het wandelen heb ik dus ook vaak een camera bij me, want je weet nooit wat je tegenkomt (en zo kwam ik gisteren een roofvogel tegen terwijl ik uiteraard niets bij me had). Dus buizerds e.d. staan hier nog op het verlanglijstje. Zien doe ik geregeld, maar op de foto zetten is nog nooit gelukt.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:31

Mooie vlinder Germie!

Prachtig Cayenne, lijkt me een mooi gebied om de seizoenen te zien veranderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:37

Duidelijke uitleg Germie.

Vanmiddag rondje gedaan met dinnetje. 4 september ga ik waarschijnlijk 27 km wandelen dus ik moet aan de bak met oefenen. Manlief zal standby zijn zodat als mijn rug gaat opspelen ik kan bellen en hij me komt ophalen. Tot hoeveel km zal ik moeten wandelen regelmatig om dit te kunnen? Er iajn vast van die die :j :+ hearts die dit weten

Voor de bekenden in dit topic zullen de foto's wel herkenbaar zijn. Vandaag nl een oud rondje gedaan, maar het blijft zo prachtig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:50

Blijft mooi inderdaad Pien :j

Vanuit het hardlopen: wekelijks 1x een langere afstand, en dan steeds max 10% erbij tov de week ervoor. Laatste week voor de 27 kilometer rustig aan, en die 27 kilometer mag dan 20% meer zijn dan wat je eerder hebt gedaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:09

Dus dat worden dan rondjes van 20 km ++. Dat is wel heel veel . Voor 1x voilà, maar zoveel gaan wandelen. Ik ga het proberen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:25

Wat leuk Pien! Waarom ga je 27 kilometer wandelen? Is het een soort wedstrijd?
Staan er koeien achter die eerste foto verstopt? En wat een mooie omgeving daar! Duidelijk mooi weer en dat kan ik hier momenteel niet zeggen _O-

Jojoleinee: Dat is het ook absoluut!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in de winter niet zoveel loop als nu, hoor :o Dat is niet mijn favoriete seizoen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:30

Nee het is totaal geen wedstrijd dus we eten ook onderweg en hebben pauzes. Het is georganiseerd door de wandelvereniging hier van de Limousin, die samen met hulp van de burgemeesters routes die (onterecht vaak) afgesloten waren weer ontsloten hebben. Dat betekent dat we een aantal nieuwe routes bij zullen krijgen en dat vind ik natuurlijk wel leuk. Het zullen allemaal kortere cirkels zijn die we gaan lopen en mijn vriendin vertelde het me, en het kan natuurlijk niet zo zijn dat zij alle routes kent naderhand en ikke niet (hahahaha) zo vertelde ik haar. Dus een keuze om niet te gaan heb ik natuurlijk niet dus we gaan samen (hahaha).

Klopt het is een Limousin stier met bonte koeien die achter de draad staan. Die bonte koeien zijn voor ons dus heel speciaal vandaar de foto. <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:42

Dat klinkt wel supergezellig! Ik zou beginnen met rondjes van ongeveer 10 a 15 kilometer en steeds verder uitbouwen. Ik weet niet wat je nu gemiddeld loopt?
Ik heb vandaag 26 kilometer gelopen en dan zijn mijn benen wel echt op hoor. Maar gemiddeld loop ik soms 15 a 20 kilometer. Dat zijn wel echt de uitschieters trouwens :o Ik doe over 20 kilometer zo'n 3.5 uur, maar wanneer ik mijn spiegelreflex mee heb, ben ik soms wel iets langer onderweg.
Ik merk wel echt het belang ook van goede sokken.. Oh ja en muggenspray :+

Oeh wat leuk! Volgend jaar kalfjes? Zijn ze van jullie? <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:48

Ze niet van ons die koeien. Ik moet er niet aan denken.

Ik ga beginnen met 2 `a 3 uur lopen. Meestal doe ik 2 uur, vind ik zat. Dan zit ik ongeveer op 10 km ++. Ik vraag me alleen wel eens af of de km teller van mijn vriendin het doen. Want dan hebben we 2 , 5 uur gewandeld en dan maar 6 km terwijl we hartstikke hoog tempo hebben. Dus ik ga die van mij ook weer eens activeren. Dus goede tip om uit te gaan bouwen tot 15 km.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:50

Mooie foto's van vandaag. Mooi weer bij jou Pien, lekker. Pff, 27 km vind ik ook wel een eind hoor.
En de Kampina blijft een prachtige plek. Mooi.

Bootsiebob, klopt, morgen start mijn vakantie.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:38

Mooi Pien. Lekker zomerweer.

Dat klinkt leuk, de komende wandeltocht. Moet wel lachen om je motivatie, dat zou ik ook zo doen haha

Ik geniet nu nog even van de koelte en regen hier.
Zoals het ernaar uitziet komt er echte hitte hierheen. Dan hoop ik toch op een sneeuwveldje op een berg :brr: :D

Nog even bikkelen Goof, een fijn vooruitzicht vakantie!

Cayenne dat zijn heuse afstanden.
Ik heb de outdoorsokken van Stox, die zijn heel fijn.
En natuurlijk nog goede sokken voor in mijn bergschoenen. Die zijn wel essentieel

Mandyy ik hoop op weer mooie foto’s van jou

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:55

Wat lopen jullie grote afstanden. Ik had hemelvaartsdag 25km, maar helaas als bijwerking van die antibiotica moet ik eerst naar de fysio om een peesontsteking in de hiel en achillespees op te laten lossen.

De Limousin vind ik een mooie omgeving.