Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:10

Dinopino schreef:
heerlijk om jezelf te testen hoeveel geduld je hebt. :-)

Elektra je zei dat ik fakenews verspreidde. Zou je me daar een voorbeeld van willen geven. Wanneer je dat niet kunt,zou je dan die bewering in willen trekken.

Voor de anderen: Lees ik spreek Elektra aan.

Het is geen 1-op-1 gesprek DP. Daarnaast is Elektra op geen enkele manier verplicht om haar bewering in te trekken als ze hem niet onderbouwd, niet zoals jij dat ook niet doet met al jouw niet- onderbouwde en zelfs door andere weerlegde uitspraken.

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:18

Nogo, het klinkt alsof je wil zeggen dat als je gevaccineerd wilt worden, alle risico's ten alle tijden hoort te vermijden. Of dat je je voortdurend moet testen. Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Het is niet een voor en een tegen, het is een kwestie van je gezond verstand gebruiken en op allerlei manieren probeert te voorkomen dat het virus zich verspreid. Maar het moet wel leefbaar blijven.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:25

Oh ik slaag echt voor mijn geduld. Steeds meer mensen antwoorden voor elektra.
Stel ik schrijf in een topic op een forum dat Pietje en klein oplichtertje is. Nu vraagt Pietje waarom degene dat vindt en die meld zich vervolgens niet meer. Dat is toch smaad of laster. Ik kan me niet verdedigen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:26

Nogo, wanneer ong 80 %of liefst meer van de mensen gevaccineerd zijn treed de beschermingsparaplu in werking. Dan word het voor een virus of ziekte steeds moeilijker om zich te verspreiden en dooft het uit. Of dat voor Corona ook gaat gelden zal de toekomst uit moeten wijzen. Wanneer er maar genoeg niet vaccineren zet je de deur op een grote kier voor een virus om door te woekeren en te muteren in een variant waartegen geen middel is gewassen. Daar wil je als bevolking niet in terecht komen vandaar dat er gewoon alles aan gedaan moet worden om het uit te bannen. Dat je het nog door kunt geven zal, een vaccin beschermt niet 100 % , er zullen altijd mensen ziek worden. Dat we ons als gevaccineerden nu nog aan de regels moeten houden is logisch en tegelijkertijd zorgt mijn vaccinatie ervoor dat ik redelijk veilig ben en mijn omgeving ook. Want de kans om ondanks vaccinatie zo’n hoge virusload op te bouwen is minimaal, mijn kunstmatig opgewekte immuniteit treed meteen in werking wanneer het virus toch binnen komt met als gevolg dat ik bijna niet besmettelijk zal zijn. Een goed voorbeeld is Engeland, volop vaccineren en op dit moment ongeveer 2000 besmettingen per dag ipv 80.000. Daar zijn de ziekenhuizen wel leeg.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-05-21 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:27

Dinopino schreef:
Stel ik schrijf in een topic op een forum dat Pietje en klein oplichtertje is. Nu vraagt Pietje waarom degene dat vindt en die meld zich vervolgens niet meer. Dat is toch smaad of laster. Ik kan me niet verdedigen.

Je bazelt weer, doe normaal.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-05-21 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:29

Uh, nee, dat is zeker geen smaad of laster :')

Stel je niet zo aan zeg. Iedereen kan lezen dat je onzin berichten post, en vragen wat een specifiek iemand dan bedoelt is nogal vragen naar de bekende weg hè.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:30

Dinopino schreef:

Je kunt je prima verdedigen, maar jij zegt alleen een discussie met 1 persoon te willen, in dat geval had je haar gewoon een PB moeten sturen. Door het openbaar te plaatsen, is het deel van de openbare discussie. Dus ga a.u.b. niet het slachtoffer uit hangen, die rol misstaat je compleet.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:38

Geduld knopje aan. Daphara ik zie het ietsie pietsie anders. Zij zegt, niet prive, dat ik fakenews plaats. Dan mag zij dat ook aantonen. Een open discussie lijkt het hier niet op. Volgens mij richt ieder nu zijn post aan mij. Zie weinig interactie tussen jullie. Meer zon soort eenrichtingsverkeer naar mij. Voel me welgevleid, dat jullie je zo met met bezig houden. En het is ook zo ontopic.

Nogmaals ik stel geen vragen,ik eis geen onderbouwing,ik eis geen antwoord van Elektra. Het niet antwoorden van haar zegt genoeg. En ja dat is dan in mijn ogen gewoon roddel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:43

Dus omdat Elektra niet antwoord op haar stelling dat jij fake news verspreid en iemand anders daarop wel antwoord telt het niet? Hele vreemde manier van berichten interpeteren heb jij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:45

Mag Elektra ook even tijd voor zichzelf hebben? Ze is niet verplicht meteen reactie op jou te geven. Laat haar lekker, ze komt vast wel een keer terug als ze daar zin in heeft. Zo op haar bashen vind ik onnodig en getuigt absoluut niet van het wederzijds respect wat je steeds zegt te willen. Die flauwe opmerkingen over geduld steeds… pff

Anderen hebben er antwoord op gegeven. Doe dan niet zo flauw en reageer op die anderen óf geef je ongelijk toe óf stop zelf met reageren…

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:50

Dinopino schreef:
heerlijk om jezelf te testen hoeveel geduld je hebt. :-)

Elektra je zei dat ik fakenews verspreidde. Zou je me daar een voorbeeld van willen geven. Wanneer je dat niet kunt,zou je dan die bewering in willen trekken.

Voor de anderen: Lees ik spreek Elektra aan.

Ik was even een paar uur weg :D, wat ben je toch ongeduldig!!

Maar jij stelt vragen namens en geeft antwoorden voor Palmera en ik zie dat o.a. Imandra voor mij al geantwoord heeft, dus ik laat het zo. ;)
Ik heb nl. geen zin om jouw berichten te quoten.

Ik begrijp de frustraties en ook de boosheid van sommigen.
Zelfs wachten of helemaal geen vaccinatie nemen, kan ik ook gewoon nog begrijpen.
Maar geen afstand houden en niet in quarantaine gaan terwijl je weet, dat je bijv. in contact bent geweest met iemand die positief is, dat vind ik egoistisch.

Dat je het niet erg vindt om zelf Corona te krijgen, prima, maar je kan wel anderen besmetten, die daar ernstig ziek van kunnen worden of zelfs daar aan dood kunnen gaan.
En omdat we bijna code zwart bereiken, kan je straks ook niet geopereerd worden na een auto-ongeluk of na een hartinfarct. En dat neem ik mensen wel kwalijk, mensen die bewust schijt hebben aan de maatregelen, omdat zij zich genaaid voelen of Covid-19 hetzelfde als een griepje vinden.

@Dopino
Je mag me trouwens PB-en, dan kan ik precies zeggen wat ik van jouw berichten vind, zonder de kans op een OW, omdat er getemd wordt.
Sommigen willen wel een mening verkondigen, maar zijn snel beledigd. ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:13

NoGo schreef:
Karl66 schreef:
Waarom denk jij dat jij het recht hebt om andere mensen te besmetten?

En verder geef ik aldoor een middenweg aan. Vaccineren is een keuze en als je die niet maakt, dan moet je dus afstand houden als er een risico is dat je besmettelijk bent voor andere mensen. Dat is juist het hele punt dat ik de hele tijd probeer te maken, je niet willen laten vaccineren en de verantwoordelijkheid van het risico dat je dan neemt om besmettelijk te zijn bij andere mensen neerleggen, dat is juist alleen naar het eigen belang kijken en dus niet in het midden zitten.

Interessant, ik denk namelijk helemaal niet dat ik het recht heb om andere mensen te besmetten, ik heb wel het recht om in ieder geval nu nog zelf een keuze te maken om niet te vaccineren.
Jij geeft aan dat vaccineren een keuze is en tegelijkertijd zeg je als die niet maakt.....
Maar bij een keuze kan je voor wel of niet kiezen, beide is dan dus een keuze met jouw verwoording geef je eigenlijk aan dat je geen keuze hebt want als je het niet doet moet ik dus afstand houden tot anderen mensen.
Echter als ik de site van het RIVM erbij pak staat er dit:
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Je zou hieruit dus moeten concluderen dat ook gevaccineerden afstand moeten houden en als zij dat niet doen (onder het mom ik ben gevaccineerd) zij dus net zo min verantwoordelijkheid nemen.
En om die lijn nog even door te trekken betekend dit dus eigenlijk dat iedereen gewoon ten alle tijden afstand moet houden en dan dus mijn algemene vraag waar ik nog steeds van niemand antwoord op heb gekregen, laten jullie je allemaal tussen elke 5 en 14 dagen testen of zitten jullie in volledige zelfisolatie?

Ik vind het heel vervelend dat jij mij de hele tijd woorden in de mond legt die ik nooit gezegd hebt. Wat ik al de hele tijd en volgens mij ook heel duidelijk zeg is dat het een of/of keuze is. Of je neemt je verantwoordelijkheid om het virus te stoppen door je te laten vaccineren of je neemt die verantwoordelijkheid door afstand te houden van andere mensen als je mogelijk besmet bent. In elke samenleving komen rechten met plichten. Dat betekent dus als jij zelf zegt dat jij niet het recht hebt om andere mensen te besmetten en je het recht hebt om je niet te laten vaccineren, dat het dus aan jou is om met een oplossing te komen om anderen niet te besmetten. Dan kan je wel heel spitsvondig opmerken dat we nog niet weten of je met een vaccinatie niet besmettelijk bent. Nee dat klopt, we hebben pas een paar maand een werkend vaccin en zo'n onderzoek duurt langer en totdat we het zeker weten, nemen we het zekere voor het onzekere.

Maar wat landen met een hoge vaccinatiegraad wel laten zien is dat je met vaccineren de pandemie kan stoppen. De enige andere manier die we op dit moment kennen om de pandemie te stoppen is social distancing. Dus als je niet op de ene manier mee wil werken om de pandemie te stoppen, dan zal je dat op de andere manier moeten doen. Maar wil je aan beide oplossingen niet meewerken en verwacht je tegelijkertijd wel dat andere mensen jou wensen wel respecteren, dan ben je dus gewoon hypocriet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:20

Mizora schreef:
Dit artikel kwam ik tegen en geeft wel enig inzicht in de langere termijn effecten van covid19.

https://www.ad.nl/binnenland/negentig-p ... ~a98c5706/

Van de 140.000 zorgmedewerkers die besmet zijn geraakt hebben er 3.600 de enquete ingevuld. Dit is dus 2.5%. Van deze 2.5% heeft nog 90% restklachten. Zelfs als de rest geen restklachten zou hebben (uiterst onwaarschijnlijk, maar het is waarschijnlijk wel een extra stimulans geweest om de enquete in te vullen), zou dat alsnog neerkomen op ruim 2% van de mensen.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-00502-w

Qua verspreiding zijn er nu al meerdere onderzoeken geweest, waarbij die uit het VK het meest dichtgetimmerd was. Mensen die ondanks hun vaccinatie (in de meeste gevallen alleen de eerste prik) toch besmet zijn geraakt en ziek geworden met covid19, bleken 35-49% minder kans te hebben hun (ongevaccineerde) huisgenoten te besmetten (t.o.v. een niet-gevaccineerd iemand met ongevaccineerde huisgenoten). Als je dat combineert met minimaal 65% minder kans op het uberhaupt te krijgen, zit je aan 0.35*0.51 tot 0.35*0.65 = 18 tot 23%. Oftewel, de kans dat je een huisgenoot aansteekt is zo'n 5x zo klein nadat jij gevaccineerd bent.

Er is uit onderzoek dus al wel gebleken dat je, indien je ziek bent geworden ondanks (meestal 1) vaccinatie, je wel degelijk flink minder besmettelijk bent. Daarnaast is niet gebleken dat je wanneer je wel blootgesteld bent aan het virus na vaccinatie, maar niet ziek wordt, je wel besmettelijk bent. Het is overigens ook niet bewezen niet zo, maar de aanwijzingen tot nu toe gaan wel sterk in deze richting (dus wel blootgesteld, niet symptomatisch, dan niet besmettelijk).

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:53

Mensen kunnen diverse redenen hebben om zich wel of niet te laten vaccineren. Alleen het indirect verplichten daar toe, vind ik persoonlijk een NO-go, zoals het in Israel er aan toe gaan bv.

Misschien mis ik hier constructief iets: ik begrijp eruit dat er niet wordt ingegrepen/is ingegrepen om erger te voorkomen.

Niet om nog een knuppel in het hok te gooien, maar ik vraag mij oprecht af waar de discrepantie nu ontstaan is.

Misschien elders in ander topic al gepost of ter sprake gekomen? Weet ik niet.

Met enigszins verbazing lees ik:
https://www.ad.nl/dossier-ajax-kampioen ... ~a121b09f/

Maar waarom mogen hier wel 10000 mensen op de been zijn en mogen mensen ''niet demonstreren'' mits ze zich aan de opgelegde maatregelen/max aantallen en bv afspraken houden, bv.

Eindhoven was cruciaal qua geweldpleging, ook echt niet goed te praten, maar er gaan elke week hoeveel mensen de straat op waarbij geen ''agressie'' de hoofdmoot vormt en dan wordt er (nu minder gelukkig) hard ingegrepen. Voor de goede orde: misdragers moeten idd opgepakt worden, etc.

>& corona bestaat en hier ook genoeg mensen in de omgeving die positief testen/rest klachten hebben en/of die zich de blubber werken in de gezondheidszorg. :(:)

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:57

[/quote]

Er is uit onderzoek dus al wel gebleken dat je, indien je ziek bent geworden ondanks (meestal 1) vaccinatie, je wel degelijk flink minder besmettelijk bent. Daarnaast is niet gebleken dat je wanneer je wel blootgesteld bent aan het virus na vaccinatie, maar niet ziek wordt, je wel besmettelijk bent. Het is overigens ook niet bewezen niet zo, maar de aanwijzingen tot nu toe gaan wel sterk in deze richting (dus wel blootgesteld, niet symptomatisch, dan niet besmettelijk).[/quote]

Gelukkig dat vaccineren de kans op besmetting van de risicogroepen ernstig vermindert :j Ik maak mij alleen zorgen dat mensen (al dan niet gevaccineerd) met elkaar in het vliegtuig stappen, zonder afstand, meerdere uren bijeen en gaan vliegen heen en weer. De kans - wel minder - op besmetting blijft. Als je 100 mensen in een vliegtuig hebt zitten, zeg dat 90% gevaccineerd is + negatief getest + 10% negatief is getest wat is dat voor een risico uiteindelijk (geen afstand wel mondkap, en beter werkende HPfilters dan voorheen, maar toch). :(

Sorry, ging iets mis met quoten, kan het niet herstellen :')
Laatst bijgewerkt door Willekes op 02-05-21 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:57

Dinopino schreef:

Sommige mensen hebben een leven buiten Bokt ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:59

Dat er bij de Ajax huldiging niet is ingegrepen ( hoe belachelijk ik het commentaar van de trainer ook vind) kan ik me voorstellen. Het is gecontroleerd leeg laten lopen van de feestvreugde, had de politie ingegrepen was er agressie ontstaan die zich door de stad had verspreid. Nu is de binnenstad rustig gebleven. Daarmee keur ik het zeker niet goed en vind ik het van die fans asociaal. Maar dit was het minst slechte scenario.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:02

Ik vind het van de spelers ook asociaal dat ze nog op het bordes kwamen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:07

bigone schreef:
Dat er bij de Ajax huldiging niet is ingegrepen ( hoe belachelijk ik het commentaar van de trainer ook vind) kan ik me voorstellen. Het is gecontroleerd leeg laten lopen van de feestvreugde, had de politie ingegrepen was er agressie ontstaan die zich door de stad had verspreid. Nu is de binnenstad rustig gebleven. Daarmee keur ik het zeker niet goed en vind ik het van die fans asociaal. Maar dit was het minst slechte scenario.

Dat viel niet tegen te houden...... duizenden voetbalsupporters, waarvan sommigen waarschijnlijk onder invloed....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:07

Willekes schreef:
Misschien elders in ander topic al gepost of ter sprake gekomen? Weet ik niet.

Met enigszins verbazing lees ik:
https://www.ad.nl/dossier-ajax-kampioen ... ~a121b09f/

Maar waarom mogen hier wel 10000 mensen op de been zijn en mogen mensen ''niet demonstreren'' mits ze zich aan de opgelegde maatregelen/max aantallen en bv afspraken houden, bv.

Eindhoven was cruciaal qua geweldpleging, ook echt niet goed te praten, maar er gaan elke week hoeveel mensen de straat op waarbij geen ''agressie'' de hoofdmoot vormt en dan wordt er (nu minder gelukkig) hard ingegrepen. Voor de goede orde: misdragers moeten idd opgepakt worden, etc.

Dat is niet zo ingewikkeld hoor, dit was ook verboden. Er is in de aanloop naar vandaag een aantal keren aangegeven dat het niet toegestaan was en er waren noodverordeningen van kracht. Het probleem is alleen dat ca. 12.000 mensen zich daar niks van aantrokken en toch naar Amsterdam kwamen.

De reden waarom er niet hard is ingegrepen is ook heel simpel en staat in het artikel:

Citaat:
Echter zou de keuze om niet in te grijpen er volgens de gemeente wel voor hebben gezorgd dat er geen massale verplaatsing van supporters naar de open terrassen van de binnenstad zou plaatsvinden. De politie heeft de uitstroom van supporters weg van het stadion begeleid, om opstoppingen te voorkomen.

Ze wilden de mensen uit het centrum weghouden en blijkbaar was het mogelijk om zonder geweld de mensen van die plek weg te geleiden. En dat is dan ook precies het grote verschil met de demonstraties, waar mensen zich bewust niet laten weggeleiden, maar de confrontatie zoeken.

Los daarvan blijft het natuurlijk belachelijk om met 12.000 mensen hudje mudje op elkaar feest te gaan staan vieren. Al helemaal omdat FC Emmen verloren heeft, ik snap niet wat daar nou zo feestelijk aan is :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:15

Het risico wordt zeer klein, zeker als er onder de populatie vrijwel geen covid19 meer voor komt. Want dat dooft als het goed is, door minimaal 80% van de mensen gevaccineerd, vrijwel uit. De kans dat de mensen in het vliegtuig tussen getest worden en vliegen sars-cov-2 beginnen uit te scheiden wordt dan minimaal, als het iemand betreft die gevaccineerd wordt geeft dan sowieso maar de helft van de kans om een ongevaccineerd persoon (1 op de 10 in jouw voorbeeld) te besmetten, maar bij degene die gevaccineerd zijn is dit zelfs nog lager (immers was de kans sowieso nog maar 1/3e, en daar dan weer de helft van, maakt grofweg 17%).

Hoewel covid19 best besmettelijk is, is het ook weer niet gruwelijk overdraagbaar (een R van 3-4 zonder maatregelen, niet een R van 10-30 of zelfs nog hoger). Dit blijkt onder andere uit het feit dat niet altijd alle huisgenoten besmet raken, zelfs niet als niemand nog eerder in contact gekomen is met covid19, en later er wel mensen van dit huishouden van buitenaf toch besmet raken (dus ze hadden er niet ongemerkt weerstand tegen opgebouwd).

Er is altijd de kans op pech en een superspreader, waarschijnlijk onder de ongevaccineerden (want zij verspreiden meer virusdeeltjes en hebben dus in dat onderzoek hierboven bewezen meer mensen te besmetten gemiddeld gesproken). Maar de kans wordt bij een grote groep gevaccineerden wel steeds kleiner. Mits zo veel mogelijk mensen zich maar laten enten én tot dan (tot wanneer minimaal 80% minimaal 3 weken gevaccineerd is) proberen het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden door zich aan de basisregels te houden, kunnen we in principe daarna weer terug naar het oude normaal. Al zou ik het niet erg vinden als het respecteren van iemand's persoonlijke ruimte wel wat meer blijft hangen.

Ik moet trouwens wel grinniken om het feit dat iemand zichzelf heel knap vindt dat hij wel 3¼ uur geduld heeft kunnen opbrengen. Wauw.

Edit:
Karl66 schreef:
Los daarvan blijft het natuurlijk belachelijk om met 12.000 mensen hudje mudje op elkaar feest te gaan staan vieren. Al helemaal omdat FC Emmen verloren heeft, ik snap niet wat daar nou zo feestelijk aan is :D

There there :knuffel:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:19

@Mizora,
Ik moet sowieso grinneken als het profiel van iemand helemaal niet overeenkomt met de berichten. :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:42

Feit: Elektra zegt dat ik fakenews verspreid, maar kan of wil het niet aantonen
Feit: La Palma heeft het moeilijk wanneer ze haar standpunt uit, maar een paar voetbalsupporters bij elkaar is niet zoooo errug. Of een beetje erg

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:50

Feit: je verspreidt inderdaad (en met regelmaat, het is niet iets nieuws) fakenews.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:59

Dinopino schreef:
Feit: Elektra zegt dat ik fakenews verspreid, maar kan of wil het niet aantonen
Feit: La Palma heeft het moeilijk wanneer ze haar standpunt uit, maar een paar voetbalsupporters bij elkaar is niet zoooo errug. Of een beetje erg

Dinopino schreef:
corona en de staat zijn een geloof. Hun sekte dragen mondmaskertjes en houden afstand. Ze hebben zelfs mensen die voor hun mensen bestraffen die zich niet aan hun geloof houden. De inwonende lijden ook aan het stockholm syndroom. Zijn begaan met de leiders en ooh zo blij, dat wanneer ze braaf zijn iets meer mogen. Met een pasje en later wellicht een chip mogen ze dan naar een terrasje of een winkeltje in.

Dat zou iemand van boven kunnen denken wanneer ie naar beneden toekijkt.

Nou dan toon ik het wel voor je aan meid. Het grootste onzinstuk wat ik de afgelopen week heb gelezen. Chapeau!