Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:40

Oeh, die ga ik ook eens zoeken. Ik eet ‘s ochtends graag ontbijtjes met veel eiwitten, dat vult goed.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:43

Skyr en optimel beide erg lekker, lekkerste vind ik zelf Kvarg.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:20

Voor mij ook Kvarg ja :j of de High Protein kwark (kleine bakjes) van de Lidl. Zowel de 25 gram eiwit als 20 gram eiwit :j

Ennnnn de Melkunie 20G protein chocopudding als toetje :+:

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 00:11

Bedankt allemaal voor de reacties!
Sinds deze week neem ik het sporten ook weer wat serieuzer. Thuis ga ik overstappen naar de VR bril. Vind ik ook echt leuk en kan daar de motivatie wel voor vinden. Op mijn werk kan ik gelukkig de gym blijven gebruiken voor krachttraining.

Wat doen jullie nu qua beweging? En hoe blijf je gemotiveerd?

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 07:43

Ehrmann protein toetjes zijn misschien nog lekkerder dan melkunie en goedkoper :D

Qua beweging doe ik naast krachttraining graag wandelen en hardlopen, omdat ik graag buiten ben. Daar ligt voor mij dus ook echt een stukje motivatie. Gelukkig van de fysio gisteravond groen licht om weer te gaan wandelen, 6 kilometer op vlakke ondergrond. En vanuit daar ook weer hardlopen er bij pakken.
Hardlopen doe ik normaal 1x per week in een groepje van de hardloop club, gecombineerd anderhalf uur kracht oefeningen, looptechniek en interval. Nu krijgen we daar challenges van om zelf of met zijn 2en te gaan doen. Blijf ik ook wel gemotiveerd van. In het weekend ga ik dan zelf of met een maatje een mooi lang stuk in het bos hardlopen, ergens tussendoor nog ff snel 5 kilometer.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 07:58

Waar koop je die protein toetjes gaucho? :D wat top dat je groen licht hebt gekregen!

Anna_Dani, ik doe normaal gesproken aan krachttraining (5 a 6x pw) en heb een stappendoel per dag. Motivatie zit voor mij in dat ik het oprecht leuk vind om te doen en ook resultaten zie van de tijd die ik daar in steek. Ik hoop dan ook ontzettend dat we snel goed nieuws krijgen over de sport!

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 08:01


Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 08:39

Hier pak ik nu optimel kwark met smaakje in de ochtend of skyr want dat heeft mijn mini supermarkt op de hoek. Lidl vind ik de skyr ook echt lekker, maar dan moet ik er speciaal naartoe rijden.

Qua beweging vind ik het echt super knap van jullie! Hier laat dat nog te wensen over. Als ikde 14 paarden heb verzorgd na werk en het nu zo snel donker is ga ik niet snel meer naar buiten. Ik woon achteraf en dat is prachtig want je zit meteen in het bos alleen ga je niet in het donker daar wandelen. Zodra ik een keer wat eerder klaar ben neem ik wel lekker de honden mee het bos in voor een wandeling. Gelukkig wordt het steeds langer licht dus kan ik dat mooi opbouwen.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:37

14 paarden verzorgen is al een sport opzich @Dustinlover _/-\o_
Kan me voorstellen dat je er dan niet perse op zit te wachten om nog eens wat te gaan doen.

Hier gisteren hardgelopen in de middag en 's avonds nog een klein blokje kracht (15min).
Vandaag doe ik, op het zetten van flink wat stappen na, helemaal niks. Lekker chillen op de bank vanavond.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:58

Ik leef weer! Soort van..

Heb na het werk echt zo geen zin meer om te wandelen. Sporten kan niet, want alles dicht en in het donker in m’n eentje wandelen vind ik niet zo heel prettig eerlijk gezegd..
ik werk 40 uur en kan alleen in de pauze wandelen, maar op kantoor doe ik dat wat minder.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:04

Geen wandelclubje tijdens de lunch Es_ther? Ik deed op mijn vorige werk altijd de dagupdate met mijn team tijdens een wandeling gedurende de lunch. als ik nu op kantoor ben is er ook altijd wel iemand die graag aansluit op even bij te kletsen of ergens over te sparren.

Vanavond is mijn vriend er en wandelen we gezellig samen, we gaan ook vaak 's avonds nog even samen hardlopen.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:07

Ik wandel meestal in ieder geval 's ochtends voor werk even een half uurtje :j Dat is dan soms even horror, maar in de loop van de dag ben ik dan al vergeten dat ik dat heb gedaan en heb die stappen dan al wel gezet :D Dan is het niet erg als ik 's avonds moe ben en nog beperkt iets zou kunnen doen :)

Lunchwandeling is ook een goed idee! Kan je ook nog gewoon zelf doen met eventueel muziek op of een podcast luisteren :) Doe ik ook nog wel regelmatig als ik thuis werk.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:08

Wij hebben buffet op kantoor dus dan ben je een half uur zoet mee met wachten, opscheppen en eten :P . En dan is pauze vaak alweer voorbij helaas!

En voor werktijd vind ik te vroeg haha. Doe er al een uur over om op kantoor te komen, dus wil graag wat slapen. Voor thuiswerken zou ook wel kunnen inderdaad :)

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:10

Es_ther schreef:
Wij hebben buffet op kantoor dus dan ben je een half uur zoet mee met wachten, opscheppen en eten :P . En dan is pauze vaak alweer voorbij helaas!

En voor werktijd vind ik te vroeg haha. Doe er al een uur over om op kantoor te komen, dus wil graag wat slapen. Voor thuiswerken zou ook wel kunnen inderdaad :)


Ik doe 's avonds vaak de Youtube wandelworkouts van Sharona's Hill of Kyra Pro. Erg leuk om te doen en low impact, maar toch schieten je stappen omhoog. Is ook nog wel een dikke tip! Hoef je je huis ook niet uit in het donker :)

https://www.youtube.com/c/SharonasHill
https://www.youtube.com/c/KyraPro

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:59

@butterfly, beter idd het IF even on hold zetten als dat nu niet lekker gaat en voor hoofdpijn zorgt! Wel fijn dat je redelijk goede nachten hebt en ‘de boel’ weer op gang komt.
@ Gaucho en Musli: gelukkig verdwijnen de kilo’s weer als sneeuw voor de zon, blijf het knap vinden hoe jullie beiden zo stabiel blijven en niet van de leg raken van de fluctuaties die er soms zijn…
Fijn dat je het wandelen en hopelijk ook het hardlopen weer mag opbouwen Gaucho!
@ dustinlover: 14 paarden verzorgen na een dag werk? _/-\o_ Ik heb er maar eentje en daar ben ik al zo drie uur per dag zoet mee (met liefde hoor en het kan ook wel sneller maar het is een stukje ontspanning voor mij)
@ Esther, ik werk ook fulltime en ga in de lunch even een uurtje lopen, liefst met een misdaad podcast op of gezellig samen met manlief. Ik deed het toen ik nog wel naar kantoor mocht ook graag, maar als dat niet lukte was t geen ramp aangezien ik met de fiets naar kantoor ging. En gelukkig mocht ik zelf m’n pauze tijd kiezen…

Ik heb gister toch maar eens gekeken wat de schade volgens de weegschaal was sinds de trouwerij….bijna +3 kg, gezien de uitspattingen qua eten sinds die tijd niet verwonderlijk en vanmorgen was er alweer 0,7 af, maar dat zal het vochtgedeelte zijn, de rest is vet… :D
Ik heb mezelf beloofd dat als ik weer in de 74 range kom ik een dubbele longeerlijn mag bestellen. Gister iig een actieve dag gehad: op de fiets naar de boostervaccinatie locatie en ‘s avonds nog een uurtje paard gereden. Ik merk wel dat ik nog niet fit ben (tegen de wind in fietsen ging moeizaam en ook te paard was ik snel buiten adem), dus hoop dat dat nog een nawee is van de dagen ziek vorige week. Vandaag doe ik rustig aan: enorme spierpijn in m’n bovenlijf en prikarm deed enorm zeer vannacht dus ruk geslapen…morgen weer actiever aan de gang :j

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:42

Musli opZich valt het mee hoor. Ik hoef ze niet allemaal te trainen. Juist maar eentje zelfs haha, maar het is toch ploegen door de modder met je kruiwagen enzo haha.

Als het goed is vandaag nieuws over de sportscholen dat zou voor velen hier wel fijn zijn denk ik :D

Nou hier een goede week gehad. 2,6 kilo er af. Nu in 2 weken tijd 4,9 kwijt. Dat is tenminste goede motivatie :D

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:43

Het duimen voor vanavond is begonnen. Kom maar door met die sportschool :):)

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:30

Ik duim voor jullie mee (ik ben al blij dat ik er niet naar toe hoef :D )
@Dustinlover; dat is geweldig goed zeg, bijna 5 kg in 2 weken *\o/*

Ik kijk wel enorm uit naar de langere dagen qua licht, ben gister ook na het eten nog een stuk gaan wandelen maar alleen en door de mist zag je eigenlijk amper wat, voelde me een tikje onveilig :o Ik hoop dan ook wat meer te kunnen gaan fietsen weer, conditie mag echt beter…

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:37

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

De vlag kan uit!

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:14

Whoehoeeee, morgen van 10:30 tot 11:30 lekker bokszaktrainen bij de sportschool *\o/* godzijdank! Echt een hele grote vlag die uit gaat :)F

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:17

Lesje voor zondag ochtend al geboekt *\o/* morgenochtend eerst weer stukje hardlopen proberen.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:23

Zondag 12:00 boulderen geboekt *\o/* *\o/* .

Dinsdag 19:00 topropen boeken *\o/* *\o/*

Gisteravond om 21:00 nog ruim 4 kilometer gewandeld en morgen ruim 7 kilometer, gaat lekker hier qua bewegen!

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:25

Ik heb m’n workout vandaag ook weer gehad, complete sportschool geschrobd voor de opening morgen :+

Morgen, zondag en maandag lekker werken en sporten *\o/* veel plezier allemaal :D

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:06

Zo leuk om te lezen dat iedereen zo blij is dat het weer open gaat :D.

Ik sla vandaag nog even over, want ga een lange buitenrit maken. Morgen hoop ik wel weer te gaan, zin in!

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:56

Het was heerlijk bij de sportschool *\o/*
Weer even als vanouds knallen en gezellig samen sporten.