Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:29

Misschien vragen of een longfoto mogelijk is nu je nog in het ziekenhuis lig.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:33

Ja een foto is al een paar keer gemaakt. Eerst met de longontsteking en deze week met covid.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:27

Hier ook de klos . Al die tijd ontlopen en net nu ik volgende week donderdag geopereerd zou worden nu positief . En best beroerd .
Helaas moet operatie 7 weken uitgesteld worden terwijl daar ook best een beetje haast achter zit .
Ach ja het is zoals het is. En er over liegen vind ik ook niet oké wil niet op mijn geweten hebben dat ik iemand besmet

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:26

Ik was toch een beetje te naïef om te denken dat ik ongeschonden zou blijven. Zondag op maandag koortsig en niet kunnen slapen. Maandag test gedaan: negatief. Maandagnacht heel goed kunnen slapen. Dinsdagochtend: keelpijn, hoesten en lichte verkoudheid. Nog een keer testen voor de zekerheid toen positief. Toen nog een test gedaan vanwege ongeloof en weer positief. Sinds maandag is het iig nog niet erger geworden. Op dit moment keelpijn en wat hoesten en ook vaak een brok in mijn keel.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:35

Ik werd van maandag op dinsdag nacht vaak wakker, had het ijskoud, daarna weer bloedheet. Rond 6 uur mijn bed uit gegaan en op de bank gaan liggen. Mijn hele lijf deed zeer zelfs mijn huid. Had 38,2 koorts. Test gedaan en negatief. Vandaag koorts vrij en wat verkoudheidsklachten en vermoeidheidsklachten en vandaag een positieve test.
Zoals het nu lijkt heb ik het ergste dus al gehad en teste ik toen ik me echt goed ziek voelde dus negatief.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:02

Shani_1984 schreef:
Ik werd van maandag op dinsdag nacht vaak wakker, had het ijskoud, daarna weer bloedheet. Rond 6 uur mijn bed uit gegaan en op de bank gaan liggen. Mijn hele lijf deed zeer zelfs mijn huid. Had 38,2 koorts. Test gedaan en negatief. Vandaag koorts vrij en wat verkoudheidsklachten en vermoeidheidsklachten en vandaag een positieve test.
Zoals het nu lijkt heb ik het ergste dus al gehad en teste ik toen ik me echt goed ziek voelde dus negatief.

Lijkt precies op hoe het bij mij is

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:18

Beterschap allen!
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat ik toch niet zo goed ben hersteld.
Ik krijg een longfunctie test omdat ik als ik teveel achter elkaar praat ik een benauwd gevoel krijg. En ook omdat ik astmatisch ben.
Saturatie en longen waren in orde gelukkig.
De huisarts waarschuwde me wel voor haaruitval na de corona.
En ik had vandeweek ineens hartkloppingen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:35

Shani_1984 schreef:

Heb je nog klachten? Ik zit nu op dag 6 en heb nog steeds verkoudheidsklachten. Word er zo doodmoe van :\

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:41

ik heb uiteindelijk ruim 2,5 week heftige klachten gehad en ben nu, 6 weken verder nog steeds regelmatig moe en benauwd.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:28

Polly schreef:
ik heb uiteindelijk ruim 2,5 week heftige klachten gehad en ben nu, 6 weken verder nog steeds regelmatig moe en benauwd.

Had jij het erger dan verkoudheidsklachten dan?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:31

ik heb 6 dagen koorts gehad die meermaals per dag de 40 aantikte, benauwd en hoesten en milde keelpijn en hoofdpijn. Wel malaise, diarree en echte koude rillingen. Na die 6 dagen heb ik nog 1,5 week meerdere uren per dag geslapen en was ik zo slap op de been dat ik niet verder kwam dan beestjes voeren in de achtertuin.
Uiteindelijk ben ik 3 weken thuis geweest, daarna een week rustig gewerkt met meermaals per dag puffers nodig ivm benauwdheidsklachten en concentratieproblemen.
Nu 6 weken na positieve test lukt een dag werken wel en val ik meestal niet meer om 18u in slaap op de bank maar ben wel beperkt in mijn dagelijkse bezigheden en moet goed plannen en verdelen.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:49

Bambi1995 schreef:
Shani_1984 schreef:

Heb je nog klachten? Ik zit nu op dag 6 en heb nog steeds verkoudheidsklachten. Word er zo doodmoe van :

Ja ik ben nog erg moe en ook nog flinke verkoudheidsklachten en hoesten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:33

Helaas, vanochtend positieve test in handen. Vriend was donderdag flink ziek, maar negatieve test. Dus dachten dat het gewoon die griep was. Hij knapte gisteren op, ik kwakkelde wat. Vannacht ijskoud, bloedheet en hele bed nat gezweten. Vanochtend getest en bingo. Vriend testte toen ook positief.

Ben vooral heel… leeg? Heel wazig, moe maar niet kunnen slapen. Dan weer bloedheet, dan weer ijskoud maar geen koorts. Keelpijn en een droge hoest. Eetlust minder, maar op zich gaat eten best prima. Vriend is juist weer minder dan gisteren.

Nou ja, goede relatietest, vijf dagen quarantaine samen :))

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:46

vijf dagen maar? dat mag je hopen lijkt me

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:56

Bambi1995 schreef:
vijf dagen maar? dat mag je hopen lijkt me

Wou net zeggen ik zit nu op dag 5 en mag nog niet naar buiten omdat mijn klachten nog niet weg zijn. Lijkt wel of ze nu weer iets beginnen toe te nemen, de hoofdpijn begint weer op te zetten na 3 dagen weg te zijn geweest

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:02

Wij zijn ook weer de pineut.

De jongste van 6 had het nog nooit gehad. Die begon 3.5 week terug. Lag wat moe op de bank, maar omdat we bijna naar Disney gingen met de familie en ze de volgende dag naar familie ging die ook naar Disney ging voor de zekerheid getest. Duidelijke positieve test. Ze was toen al een weekje licht verkouden maar eerdere test was negatief. Ze was gelukkig op tijd opgeknapt voor Disney en heeft 5 dagen alleen op haar kamer gezeten om de rest niet te besmetten.

1.5 week nadat jongste uit quarantaine was begon oudste te hoesten en snotteren. Dat was vorige week maandag. 2 dagen getest maar negatief. Zaterdag nog maar eens getest omdat ze nog aan het hoesten was en we naar verjaardag gingen en toen positieve test. Gelijk zoonlief ook getest en ook positief. Al de 3e keer en steeds hebben deze 2 het tegelijk. Dochter in augustus ook nog gevaccineerd maar zij heeft het tot nu toe ook elke keer iets erger als zoonlief. Zoonlief donderdag weer naar school en dochter gister weer.

Ik moest maandag gewoon naar werk, getest en negatief. Woensdag had ik een afspraak weer getest en negatief. En in de middag werd ineens moe en een beetje pijn in mijn keel. Maar uurtje later ging het weer goed. Na het eten hoofdpijn en naar bed gegaan. Donderdagochtend was ook ik positief.
Ben vooral wat moe en slap en hoofdpijn en af en toe wat hoesten. Maar allemaal goed te doen tot nu toe. Nu voor kij de 2e keer. Alleen vriendlief heeft het deze keer (nog) niet meegepakt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:03

Quercetine werkt alleen als je er ook zink bij neemt weten jullie dat?

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:17

Hebben of hadden jullie ook zo'n droge mond? Heb dat nu sinds 2 dagen

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:04

Shani_1984 schreef:

Nee, geen last van. Mijn keelpijn is eindelijk weg. Nu de hoest en de verstopte neus nog. We zitten op dag 7.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:12

Bambi1995 schreef:
Shani_1984 schreef:

Nee, geen last van. Mijn keelpijn is eindelijk weg. Nu de hoest en de verstopte neus nog. We zitten op dag 7.

Keelpijn heb ik gelukkig niet gehad. Ik ben sinds vanmiddag wel mijn reuk en smaak kwijt. Ik ruik en proef helemaal niks meer. Ik zit nu op dag 6

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:31

Wat zijn nu de regels met corona.

Als je bv alleen nog een kriebelhoestje hebt. Op dag 4 of 5.
Nog steeds binnen blijven terwijl er geen andere klachten zijn?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:33

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tieve-test

Citaat:
Positieve testuitslag met coronaklachten
U gaat minimaal 5 dagen en maximaal 10 dagen in isolatie. U telt vanaf het moment dat u klachten kreeg. Dat is dag 0.
U kunt na 5 dagen uit isolatie als u 24 uur lang geen last meer heeft van 1 of meer van deze klachten:
koorts;
hoesten;
keelpijn;
benauwdheid;
neusverkouden.
Dit advies geldt ook als u een verminderde afweer door ziekte of medicijnen heeft.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 13-11-22 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:34

Linnie050 schreef:
Wat zijn nu de regels met corona.

Als je bv alleen nog een kriebelhoestje hebt. Op dag 4 of 5.
Nog steeds binnen blijven terwijl er geen andere klachten zijn?

QJa je moet 24 uur klachten vrij zijn en als je op dag 10 nog klachten hebt mag je wel overal weer heen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:19

Dankjewel!
Geef ik dat door.
Wij twijfelde maar dit is duidelijk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:36

Hier dag 8 na de eerste klachten. Ben nog steeds zo vreselijk moe. Kan wel zittend op de bank in slaap vallen. Hopelijk gaat dat snel over. -O-