Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 23:11

Popstra schreef:
Als jullie je gellak er af halen doen jullie dan gelijk nieuwe op of wachten jullie een dag of wat daagjes om evt de nagels te voeden ofzoiets??

Gelijk nieuwe erop. Nagels hebben geen zuurstof nodig dus ze laten luchten is onzin, voeden met olie gebeurt via de onderkant en de nagelriemen!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 23:16

Eleionomae schreef:
Mag ik mij hier ook melden?
Na een leven lang nagel bijten ben ik nu eindelijk gestopt.

Vandaag voor het eerst zelf met gellak in de weer geweest.

Blanco rubber base, tropical pink en ultra shine van PG gebruikt.
Moet nog wel even wat werken aan de randjes bij de nagelriemen, die vaste hand moet nog wat komen *D

[ [url=m/KpxGhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat knap dat je bent gestopt met nagelbijten en je setje ziet er mooi uit! Qua handcrème gebruik ik een eigen merk van de apotheek dus daar heb ik geen tips voor..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 06:35

Wijslander schreef:
Popstra schreef:
Als jullie je gellak er af halen doen jullie dan gelijk nieuwe op of wachten jullie een dag of wat daagjes om evt de nagels te voeden ofzoiets??

Gelijk nieuwe erop. Nagels hebben geen zuurstof nodig dus ze laten luchten is onzin, voeden met olie gebeurt via de onderkant en de nagelriemen!

O.k dankjewel

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:55

Shenavallie schreef:
Leuk! Ik had laatst een potje flok-glitter-folie gekocht bij Big Bazar (meerdere kleuren in een pot voor één of twee Euro). Daar kun je dit ook heel leuk mee doen. :j

Bedankt voor de tip. Goed idee!
Hier ook gelijk nieuwe erop

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:40

Eleionomae schreef:
Oh dat is gaaf, hoe zetten jullie die glitter er op?

Afhankelijk of je er wel of geen kleurtje onder wilt:

Glitters:
- Base coat, uitharden;
- Kleur, uitharden;
- Kleur, glitters erop (los met je vingers 'strooien');
- Top coat, uitharden;
- Topcoat, nogmaals uitharden.

Of flokken:
- Base coat, uitharden;
- Kleur, uitharden;
- Kleur, uitharden;
- über dun laagje basecoat;
- Dottingtool in base coat dippen en daarmee een flokje oppakken en op de nagel drukken;
- Net zo vaak herhalen tot je tevreden bent;
- Uitharden;
- Top coat, uitharden;
- Top coat, nogmaals uitharden.

Werk met heel dunne laagjes, anders krijg je zo'n 'kapje' op je nagel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:43

Popstra schreef:

Gelijk nieuwe erop. Nagel is dood. Als je nagel week of dun aanvoelt, dan is de gellak er waarschijnlijk niet op de juiste manier afgehaald.

Tip: leg twee dunne laagjes basecoat aan als je regelmatig van kleur wisselt. Dan kun je dusdanig vijlen dat er nog een basislaagje base coat opblijft zitten en je natuurlijke nagel zelf niet onnodig vaak gevijld wordt. ;)

Anoniem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:02

Vijlen jullie de lak er dan af?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:04

Ja, met een nagelfrees en een stukje met de hand. Weken duurt me te lang en droogt je huid nogal uit.

Of heb je het over gewone nagellak? Want dan kun je rustig met aceton of acetonvrij het spul eraf halen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:45

Ik heb nu voor het eerst een dikke 2 weken mijn gellak (Rubberbase) er op en ik wil nu voor het eerst af halen omdat ik de uitgroei niet mooi vind. De lak zelf zit nog prima.
Ik ga eerst de bovenste lagen er af vijlen en dan maar weken en evt restjes weg vijlen.
Ik weet dus nog niet hoe dun of mijn nagels gaan zijn als het er af is.
Wil ook gelijk nieuwe rubberbase op zetten in frosted pink.
Komend weekend druk en maandag op vakantie dus wil dat het netjes is :D

Denk zowiezo dat je nagels al veel dunner lijken omdat je de dikke gel laag gewend bent.

In ver verleden heb ik ook eens gellak er af gehaald en dat was geen succes. Ging dwars door mn nagels heen met restjes weg halen. Dat nooit meer!! :o
Ik hoop dus dat ik het nu goed ga doen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:12

wat voor vijl gebruiken jullie om het er af te halen?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:28

Afbeelding
Setje voor de komende 2 weken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:05

Oh, heel leuk! Welke kleuren zijn dat?
Zijn dat je eigen nagels?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:07

@Eleionomae en _San87_: leuke zomerse kleurtjes op jullie nagels.
@Popstra: ik doe ook gelijk nieuwe op inderdaad. Waarom “vul” je de rubber base niet op? Dus eerst het oude er voor een deel afvijlen en dan iets dikker bij de nagelriemen en zo uitsmeren richting het einde van je nagel?

@Eleionomae: ik gebruik een 180 vijl eerst en daarna een 240. Doe ook regelmatig de buffer, die vind ik toch wat fijner werken persoonlijk, helemaal vlakbij mijn nagelriemen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat met de rubber base, dat ik er een laagje peel off onder doe, dus gebruik de vijlen alleen om ze “op te vullen”.

Ik heb gister voor het eerst mijn nagels “opgevuld” met rubber base, was best lastig voor het eerst, maar oefening baart kunst. Ik ben sinds kort aan de gang gegaan met een kwastje, omdat ik regelmatig al een snelle uitgroei had, omdat ik niet dichtbij de nagelriemen kon lakken. Dat werkt echt wel fijn merk ik en het duurt dan ook wat langer voordat de uitgroei zichtbaar is.

Dit is trouwens Glowy Pink van Pink Gellak, ben er echt helemaal fan van, zo'n mooier kleur!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:50

Ik heb het er netjes af gekregen zonder mn nagels te beschadigen. Gelijk nieuwe gezet.

Dat opvullen zou ik ook eens moeten leren want ik merk met af vijlen het best mooi glad word en je zo een nieuwe laag er over zou kunnen doen.
Ik vijl met een grove kartonnen vijl de lak er af.
Daarna 10 min weken met wattenschijf en daaromheen heb ik die klemmetjes. Vind dat goed werken.

Ik heb de rubberbase van PG maar met nu de rubber topcoat van Kiki Londen. Ik zag dat eerder dit topic voorbij komen...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:05

Worden je nagels dan niet giga dik met 2 laagjes rubberbase en dan nog een rubberen topcoat?
Ik doe nu eigenlijk altijd 1 laagje RB en dan een gewone topcoat (wel gellak). En ertussen nog 2 laagjes kleur en dan vind ik ze al best wel dik. Als ik geen kleur op de RB doe, dan doe ik 2 laagjes RB en dan topcoat.

Kiki Londen heb ik inderdaad ook op mijn verlanglijstje staan, die hebben wel mooie kleuren RB! Ik ben vooral benieuwd naar de nude 05. Ook van Diva staan er een paar op mijn lijstje.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik nu vooral kijk naar de RB. Ik houd van nude kleurtjes en dan vind ik RB makkelijker werken, omdat je met 3 laagjes (incl. topcoat) klaar bent. Anders zit je toch al minimaal aan 4 laagjes en heb niet altijd tijd om mijn eigen nagels te doen.

Sinds een weekje heb ik eindelijk een LED lamp gekocht. Ik werkte altijd met een UV lamp, maar het wachten duurde, vooral bij mijzelf, dan toch wel lang. Ik merk wel met de LED lamp, dat het een wat meer branderig gevoel op je nagels geeft ten opzichte van de UV lamp, maar als ik hem op low heat zet, dan is het geen probleem, alhoewel ik hem vooral kocht vanwege de tijd. Tegenwoordig zet ik hem op 10 seconden en blaas ik maar flink in de lamp, dat werkt ook :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:43

Ik doe zelfs 3 laagjes rubberbase! Ik wacht altijd wel ff na de lamp met het volgende laagje lakken tot mn nagels weer afgekoeld zijn zeg maar. Nu met de frosted pink helemaal want dan dekt het wat mooier Ik lak heel..heel dun. Heb echt haast niks op het kwastje. Ook de topcoat doe ik heel dun en last die 120sec uit harden en soms na af koelen nog ff een keer 60 sec.

Ik pak overigens expres nude kleurtjes omdat mijn handen en vingers getatoeerd zijn in kleur. Nude verveeld niet snel en je vingers lijken langer

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:51

Goed om te weten hoe jullie het er af halen. Voor degenen die weken, welk weekmiddel gebruiken jullie?

Mooi opgevuld zo Kelly :) zo ver ben ik nog lang niet geloof ik, eerst maar eens wat vaker gewoon lakken :')

Mijn nagelstyliste waar ik tot 3 jaar geleden wel kwam werkt met Gelish, hebben jullie daar ook ervaring mee?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:48

Popstra schreef:
Ik heb nu voor het eerst een dikke 2 weken mijn gellak (Rubberbase) er op en ik wil nu voor het eerst af halen omdat ik de uitgroei niet mooi vind. De lak zelf zit nog prima.
Ik ga eerst de bovenste lagen er af vijlen en dan maar weken en evt restjes weg vijlen.
Ik weet dus nog niet hoe dun of mijn nagels gaan zijn als het er af is.
Wil ook gelijk nieuwe rubberbase op zetten in frosted pink.
Komend weekend druk en maandag op vakantie dus wil dat het netjes is :D

Denk zowiezo dat je nagels al veel dunner lijken omdat je de dikke gel laag gewend bent.

In ver verleden heb ik ook eens gellak er af gehaald en dat was geen succes. Ging dwars door mn nagels heen met restjes weg halen. Dat nooit meer!! :o
Ik hoop dus dat ik het nu goed ga doen

Dat is een reden inderdaad dat het lijkt of je nagels dunner lijken. Het kan ook zijn dat je per ongeluk teveel natuurlijke nagel weggevijld hebt voordat je de gellak erop gedaan hebt. Eventueel kun je ook een stukje vijlen en daarna met aceton werken. Dan drenk je een watje in aceton en daaromheen wikkel je dan aluminiumfolie. Tien minuten laten intrekken en dan 'vijl' (eerder duwen) je vrij makkelijk de restanten weg. Met natuurlijke nagels moet je gewoon ontzettend voorzichtig zijn. Je haalt al snel teveel nagel laagjes weg.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:49

Eleionomae schreef:

Hangt van de nagel eronder af, natuurlijk of met een acryl laag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:49

Kmbrly schreef:
[ [url=m/zpNAxC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Setje voor de komende 2 weken

Vet gave kleur! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:53

_Kellyy schreef:
@Eleionomae en _San87_: leuke zomerse kleurtjes op jullie nagels.
@Popstra: ik doe ook gelijk nieuwe op inderdaad. Waarom “vul” je de rubber base niet op? Dus eerst het oude er voor een deel afvijlen en dan iets dikker bij de nagelriemen en zo uitsmeren richting het einde van je nagel?

@Eleionomae: ik gebruik een 180 vijl eerst en daarna een 240. Doe ook regelmatig de buffer, die vind ik toch wat fijner werken persoonlijk, helemaal vlakbij mijn nagelriemen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat met de rubber base, dat ik er een laagje peel off onder doe, dus gebruik de vijlen alleen om ze “op te vullen”.

Ik heb gister voor het eerst mijn nagels “opgevuld” met rubber base, was best lastig voor het eerst, maar oefening baart kunst. Ik ben sinds kort aan de gang gegaan met een kwastje, omdat ik regelmatig al een snelle uitgroei had, omdat ik niet dichtbij de nagelriemen kon lakken. Dat werkt echt wel fijn merk ik en het duurt dan ook wat langer voordat de uitgroei zichtbaar is.

Dit is trouwens Glowy Pink van Pink Gellak, ben er echt helemaal fan van, zo'n mooier kleur!

[ [url=m/010lBk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/emWYrP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NIYSUA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LXtY8l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ACgf5H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes! Echt mooi gedaan en zeker een mooie kleur! :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:55

Ik ben ook weer beetje aan oriënteren voor thuis m’n nagels doen. M’n nagelstyliste gaat na m’n volgende afspraak met zwangerschapsverlof en omdat ikzelf erna ook aan het einde van m’n zwangerschap zit, ervoor gekozen geen andere te zoeken.
Die rubberbase ziet er wel fijn uit, die kan ik wel even bestellen. Lekker makkelijk, maar toch verzorgd. Rest heb ik wel al in huis van paar jaar geleden, even kijken hoe kwaliteit daarvan nog is..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:12

Gellak is gemiddeld een jaar tot anderhalf jaar houdbaar. ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:32

Shenavallie schreef:
Eleionomae schreef:

Hangt van de nagel eronder af, natuurlijk of met een acryl laag.

In mijn geval natuurlijk :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:01

Dan zou ik hooguit 180 voor het begin gebruiken en 240 voor het fijnere werk. 'Slijp' wel eerst de zijkanten van een nieuwe vijl voordat je deze gebruikt, anders ligt je velletje open.