3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blazy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:44

Imandra ik nodig je nogmaals uit om je eens te verdiepen in de site van de voedingswijzer. Hiermee kan ik het nl mi prima onderbouwen.
Laura 82 dan weten meerdere diëtisten niet waar ze het over hebben. Want mijn interpreteren is zeker wel goed evenals mijn mede lotgenoten
Xnavuta omdat koolhydraatbeperkend niet gelijk staat aan eiwitrijk

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:46

ElviraKelan schreef:
Imandra ik nodig je nogmaals uit om je eens te verdiepen in de site van de voedingswijzer. Hiermee kan ik het nl mi prima onderbouwen.
Laura 82 dan weten meerdere diëtisten niet waar ze het over hebben. Want mijn interpreteren is zeker wel goed evenals mijn mede lotgenoten

Wel jammer dat je verwijst naar een website en niet zelf met uitleg komt :)
Afvallen is niet meer dan een kcal tekort creeeren en hoe je dit doet maakt geen zak uit. Al eet je 10 eieren per dag.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:48

Yonker schreef:
Afvallen is niet meer dan een kcal tekort creeeren en hoe je dit doet maakt geen zak uit. Al eet je 10 eieren per dag.

Als je een Kcal tekort creeert kan dit niet zonder minder eiwitten te eten, zelfs in groente en fruit zitten eiwitten al is het in mindere mate.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:49

Als je koolhydraatbeperkt, of zelfs koolhydraat arm, eet dan eet je toch echt wel meer eiwitten dan als je dat niet doet.

Plus mijn god zeg, ik ben zelf ook destijds afgevallen door veel meer eiwitten te eten en te minderen op koolhydraten, en at toen flink meer dan die 0,8 die jij beweerd. Is mijn lichaam dan een afwijking soms? Wie probeer je nu eigenlijk voor de gek te houden. Kcal inname is leidend, daar kun je over roepen wat je wil maar dat is nu eenmaal zo. Macro's kunnen het makkelijker maken om af te vallen maar die nemen zeker het voortouw niet.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:51

ElviraKelan schreef:
Yonker schreef:

Als je een Kcal tekort creeert kan dit niet zonder minder eiwitten te eten, zelfs in groente en fruit zitten eiwitten al is het in mindere mate.

Je snapt toch zelf ook wel dat als een mens eerst een dieet heeft bestaande voornamelijk koolhydraten en 2400 eet waar van pak m beet 40 gram eiwitten, en als die zelfde persoon overgaat naar een dieet van 1800 kcal met pak m beet 80 gram eiwitten, dat die persoon dan afvalt en niet aankomt zoals jij zegt omdat diegene toevallig meer eiwitten eet??

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 18:53

ElviraKelan schreef:

Link? Lekker makkelijk om zo wat te roepen namelijk.

"Verder helpt een eetpatroon met relatief veel eiwit om op gewicht te blijven. Dat komt doordat eiwit goed verzadigt en belangrijk is om het spierweefsel in stand te houden."

"Mensen eten minder als ze relatief veel eiwit binnenkrijgen. Dat verklaart ook het succes van diëten waarbij meer dan een kwart van de calorieën uit eiwit komt."

"Het lijkt erop dat een eiwitrijke voeding geen effect heeft op het gewicht als het aantal calorieën hetzelfde is als bij een voeding met weinig eiwit." --> Veel eiwit laat je niet extra aankomen, maar weinig eiwit laat je ook niet extra afvallen. Andersom geldt hetzelfde natuurlijk.

"Bij het afvallen beperkt voldoende eiwit eten het verlies aan spierweefsel. Dat is gunstig, omdat spierweefsel meer energie verbruikt dan vetweefsel. Zo kan eiwit helpen na het afvallen op gewicht te blijven."

"De meeste mensen eten zelfs meer eiwit dan nodig is. Dat heeft geen voor- of nadelen voor de gezondheid." --> alleen voor baby's en mensen met nierproblemen.

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/eiwitten.aspx

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:54

Dames ik stop deze discussie omdat ik jullie toon zeer onaangenaam vind.
Ik stap dan nu ook uit dit topic

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 18:56

imandra schreef:
Citaat:
It’s well supported by science that eating protein can increase the number of calories you burn by boosting your metabolic rate (calories out) and reducing your appetite (calories in) (1).

Protein at around 25–30% of total daily calories has been shown to boost metabolism by up to 80–100 calories per day, compared to lower protein diets (2, 3, 4).

Yet, probably the most important contribution of protein to weight loss is its ability to reduce appetite and cause a spontaneous reduction in calorie intake. Protein keeps you feeling full much better than both fat and carbs (5, 6).
https://www.healthline.com/nutrition/how-much-protein-per-day#weight-loss

Eating food can increase your metabolism for a few hours.

This is called the thermic effect of food (TEF). It's caused by the extra calories required to digest, absorb and process the nutrients in your meal.

Protein causes the largest rise in TEF. It increases your metabolic rate by 15–30%, compared to 5–10% for carbs and 0–3% for fats (1).

Eating protein has also been shown to help you feel more full and prevent you from overeating (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8).

One small study found that people were likely to eat around 441 fewer calories per day when protein made up 30% of their diet (9).

Eating more protein can also reduce the drop in metabolism often associated with losing fat. This is because it reduces muscle loss, which is a common side effect of dieting (10, 11, 12, 13, 14, 15).
https://www.healthline.com/nutrition/10-ways-to-boost-metabolism#section1

25% van mijn huidige kcal niveau (1800) is 450kcal aan eiwit, dat verrekend zich tot zo'n 112 gram aan eiwit (4kcal = 1 gram). Dat is voor mij zo'n 1,3gram per kilo lichaamsgewicht. En voor normale mensen (gezond, op gewicht) wordt 0.8–1.3 gram per kg aangeraden, diegene die bezig zijn met afvallen ietsje meer. Ik probeer inderdaad op zijn minst op 0.8 gram per kg te richten (dus wil tussen de 70 en 112 gram zitten qua eiwitten en dat is nog vrij lastig).

Ik verzoek je nogmaals om eens inhoudelijk, met linkjes naar bronnen, te reageren op bovenstaande wetenschappelijk onderbouwde argumenten.

Als je te laf en lui bent je argumenten te onderbouwen, alleen maar in de slachtofferrol springt maar wel alles denkt te roeptoeteren dat jij het zoveel beter weet als de mensen die met daadwerkelijke onderbouwing aankomen, dan vinden wij jouw toon ook zeer onaangenaam en zijn we je liever kwijt dan rijk. Als je je toon wat aangenamer maakt mag je altijd wel weer mee komen praten.

:wave: :wave: :wave:

Afbeelding

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:00

Ik verzoek je nogmaals om eens inhoudelijk, met linkjes naar bronnen, te reageren op onderstaande wetenschappelijk onderbouwde argumenten.

Zo niet, en ben je te laf om je argumenten te onderbouwen, dan:

Als je te lui bent je argumenten te onderbouwen maar wel alles denkt te roeptoeteren dat jij het zoveel beter weet als de mensen die met daadwerkelijke onderbouwing aankomen, dan vinden wij jouw toon ook niet zo aangenaam en zijn we je liever kwijt dan rijk. Als je je toon wat aangenamer maakt mag je altijd wel weer mee komen praten.

:wave: :wave: :wave:[/quote]

Nou ja
Weet je veel plezier in dit topic waar je geen eigen mening mag hebben zonder neer geknald te worden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:01

ElviraKelan schreef:
Nou ja
Weet je veel plezier in dit topic waar je geen eigen mening mag hebben zonder neer geknald te worden

Je mag prima je eigen mening hebben, maar sta dan ook open voor de meningen en argumenten van anderen. Zeker als die gewoon onderbouwd zijn door wetenschappelijke artikelen en blogs, terwijl jouw mening/argumenten dit niet zijn. Of ten minste, je dit niet laat zien.

Je bent echt al 3x 'gestopt met discussieren' maar blijft reageren, ik dacht dat je ons zo onaangenaam vond?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:06

ElviraKelan schreef:
Nou ja

Ho stop. Je mag best een eigen mening hebben, maar wat jij hier oppert is geen mening. Jij verkondigd het als de waarheid, en maakt ons basicly uit voor domme mensen want wij hebben ongelijk. Op hetzelfde moment wil je niet in discussie gaan en kun je hier geen informatief iets van maken met ondersteuning van bronnen. Dat heeft niets te maken met geen mening mogen hebben.

En voordat je weer in die slachtoffer rol kruipt, lees je eigen berichten anders even terug en denk dan even na of dat jou toon dan wel zo aardig is:

ElviraKelan schreef:
Verder moet natuurlijk iedereen doen waar hij zich goed bij voelt maar zo simpel als dat jullie dit bedenken zo werkt je lichaam dus niet

ElviraKelan schreef:
Degene die benoemt dat ik pure onzin loop te verkondigen zal ik dan maar keihard om lachen.

ElviraKelan schreef:
Ik peins er niet over en weet je waarom niet? Omdat ik mij niet zomaar laat beledigen want als je goed had gelezen weet je ook dat ik deze informatie heb van mijn diëtiste verbonden aan het ziekenhuis (nefrologie)

ElviraKelan schreef:
Jullie mogen overtuigd zijn van je eigen gelijk alleen in deze zitten jullie echt fout

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:07

Zo, gezellige bende hier :roll:
Just agree to disagree en hou het gewoon een beetje vriendelijk.

Prima dagje hier vandaag.
O: twee volkoren boterhammen met ham en 3 gebakken eitjes
T: 1 blokje pure chocolade
L: twee volkoren knäckerbröd crackers met smeerkaas
T: twee rijstwafels met kaas
A: kipgehakt, mexicaanse groentemix en een beetje rijst

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:09

Xnavuta ik zie hier niets verkeerd aan of iemand mag zomaar verkondigen dat je zomaar onzin zwets.
Daarnaast verkondigen jullie het ook als waarheid? Dus???

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:12

Imandra, ook mijn mening heb ik onderbouwd. Alleen is dat niet genoeg.
Dat ik met geen link wilde komen was duidelijk gezegd door mij dat ik mij niet laat zeggen dat ik onzin zwets. In mijn optiek is dat geen normale uitspraak

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:12

Haha sorry Sanne. Kan er alleen slecht tegen als mensen iets roepen maar het dan niet willen onderbouwen. Wil best mijn mening aanpassen maar dan moeten er wel betrouwbare bronnen genoemd worden en wil ik niet voor dom wicht uitgemaakt worden.

ANYWAY, ik moet even gaan kijken hoe ik toch meer kan bewegen zonder naar de sportschool te gaan (koos geldloos). Heeft iemand tips? Had al 30daysshred & Fitnessblender gehoord. Kan in huis geen dingen als insanity doen want dan worden de boven en onderburen boos denk ik zo :))

ElviraKelan schreef:
Xnavuta ik zie hier niets verkeerd aan of iemand mag zomaar verkondigen dat je zomaar onzin zwets.

Wij verkondigen het als de waarheid omdat we het kunnen onderbouwen met wetenschappelijke literatuur. Die zie ik bij jou nog niet voorbij komen, het is bij jou 'ik heb van horen zeggen dat'. Als jij niet eens inhoudelijk op onze argumenten & bronnen in kan gaan dan zwets je onzin ja. Ga je toch door discussiëren met deze ongezellige onaangename mensen ja?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:13

ElviraKelan schreef:
Imandra, ook mijn mening heb ik onderbouwd. Alleen is dat niet genoeg.
Dat ik met geen link wilde komen was duidelijk gezegd door mij dat ik mij niet laat zeggen dat ik onzin zwets. In mijn optiek is dat geen normale uitspraak

"Ik heb gehoord dat" is geen onderbouwen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:14

Wanneer je werk aan het zoeken bent en er steeds Mac Donalds vacatures voorbij komen. IK HEB HONGER. _O-

Als eens benoemd dat ik op een paar honderd meter van de mac woon. :x

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:15

ElviraKelan schreef:

Verschil is dat Imandra wel al quotes heeft geplaatst met linkjes van wetenschappelijk onderzoek. Zie ik bij jou nogsteeds niet verschijnen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:18

Imandra sorry in mijn mening staan jullie niet open voor andere meningen.
Voor mij geld als stelregel:
Afvallen is niet meer dan je levensstijl aanpassen.
Dat je dan meer eiwitten moet eten om een verzadigd gevoel te krijgen?
Mwah dat zegt mij niet zoveel want dan zou ik de hele dag met honger moeten rond lopen.
En dat de diëtistes niet weten waar ze het over hebben?
Dat lijkt mij van wel.
Maar ook dat mag je al dan niet geloven. Mag je zelf weten

Xnavuta heb ik reeds uitgelegd waarom niet maar lees wat je wilt lezen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:23

ElviraKelan schreef:
Mwah dat zegt mij niet zoveel want dan zou ik de hele dag met honger moeten rond lopen.
Dat lijkt mij van wel.

Klopt, tot op zekere hoogte. Veel mensen zijn te dik omdat ze te veel ongezond eten (koekjes, afhaal, iedereen heeft zo zijn eigen valkuilen). Echter zal je toch minder kcal moeten eten om af te vallen dan om op gewicht te blijven, dus er zit wel degelijk verschil in. Minder kcal kan betekenen dat je sneller honger hebt, en zo kan je met eiwitten die honger juist langer stillen. Het is een hulpmiddel, geen cure. Ik heb ook dagen dat ik te weinig eiwitten eet maar toch geen honger heb: het is niet zo dat je per se honger moet hebben als je niet meer dan 0,8 gram per kg eiwitten eet. Lees ook vooral de OP voor meer informatie.

Er zijn genoeg diëtistes die uitgaan van verouderde informatie. Helaas zijn er dus ook genoeg diëtistes die dus niet weten waar ze het over hebben en nodig bijscholing nodig hebben.

ElviraKelan schreef:

"Ik ben op mijn teentjes getrapt dus ik wil mijn mening niet onderbouwen wat deze discussie nog informatief houdt maar daarvoor in de plaats blijf ik roeptoeteren dat jullie allemaal ongelijk hebben. Boehoe wat ben ik toch zielig"

:roll:
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-01-19 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:26

Oh, en we staan wel zeker open voor andere meningen. Maar we staan niet open voor mensen die hun ononderbouwde mening opdringen aan anderen en wanneer dat niet lukt gepikeerd blijven reageren.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-01-19 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:28

Imandra ik laat mij niet belachelijk maken en al helemaal niet door jou.
Einde discussie en nu voor het laatst dat je mij hier hebt gezien

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:29

ElviraKelan schreef:
Imandra ik laat mij niet belachelijk maken en al helemaal niet door jou.
Einde discussie en nu voor het laatst dat je mij hier hebt gezien

Je maakt jezelf belachelijk meis, daar hoef ik gelukkig geen moeite voor te doen.

:wave:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:33

:O

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:34

ElviraKelan schreef:
Dat lijkt mij van wel.

Ik lees wat er staat, meer niet. Ik weet dat jij je informatie bij een diëtiste vandaan haalt. Maar zoals al eerder gezegd is kan het ten eerste goed zijn dat je de woorden niet goed opgevangen hebt daar, en ten tweede is het ook best wel algemeen bekend dat niet alle diëtistes even kundig zijn. Nu zal dat bij die van jou wel meevallen gezien het in een ziekenhuis zit en dan neem ik aan dat het toch wel goed zijn, maar dan nog kun jij het verkeerd opgevat hebben, ook al denk je zelf van niet. Kan gebeuren, maar ga dan hier niet mensen 'hard uit zitten lachen' die het wél met gegronde bronnen kunnen beargumenteren. Doe dit dan zelf ook, dan kunnen we je tenminste echt serieus nemen en kunnen we er misschien zelfs nog wat van leren.

Hierboven schrijf je namelijk ook al iets wat je verkeerd opgevat hebt. Niemand zegt dat je eiwitten moet eten om een verzadigd gevoel te krijgen. Mensen zeggen dat ze er langer verzadigd door zijn. Zijn kleine dingen, maar maakt het wel compleet anders. En precies zo kan het zijn misgegaan met de info die jij van je dietiste opgenomen hebt. Teveel van iets is nooit goed. Maar van een teveel van eiwitten ga je niet aankomen zolang je kcal inname onder je verbruik blijft.