Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ElviraKelan schreef:Imandra ik nodig je nogmaals uit om je eens te verdiepen in de site van de voedingswijzer. Hiermee kan ik het nl mi prima onderbouwen.
Laura 82 dan weten meerdere diëtisten niet waar ze het over hebben. Want mijn interpreteren is zeker wel goed evenals mijn mede lotgenoten
Xnavuta omdat koolhydraatbeperkend niet gelijk staat aan eiwitrijk
Yonker schreef:Wel jammer dat je verwijst naar een website en niet zelf met uitleg komt![]()
Afvallen is niet meer dan een kcal tekort creeeren en hoe je dit doet maakt geen zak uit. Al eet je 10 eieren per dag.
ElviraKelan schreef:Yonker schreef:Wel jammer dat je verwijst naar een website en niet zelf met uitleg komt![]()
Afvallen is niet meer dan een kcal tekort creeeren en hoe je dit doet maakt geen zak uit. Al eet je 10 eieren per dag.
Als je een Kcal tekort creeert kan dit niet zonder minder eiwitten te eten, zelfs in groente en fruit zitten eiwitten al is het in mindere mate.
ElviraKelan schreef:Imandra ik nodig je nogmaals uit om je eens te verdiepen in de site van de voedingswijzer. Hiermee kan ik het nl mi prima onderbouwen.
Laura 82 dan weten meerdere diëtisten niet waar ze het over hebben. Want mijn interpreteren is zeker wel goed evenals mijn mede lotgenoten
Xnavuta omdat koolhydraatbeperkend niet gelijk staat aan eiwitrijk
imandra schreef:Citaat:It’s well supported by science that eating protein can increase the number of calories you burn by boosting your metabolic rate (calories out) and reducing your appetite (calories in) (1).
Protein at around 25–30% of total daily calories has been shown to boost metabolism by up to 80–100 calories per day, compared to lower protein diets (2, 3, 4).
Yet, probably the most important contribution of protein to weight loss is its ability to reduce appetite and cause a spontaneous reduction in calorie intake. Protein keeps you feeling full much better than both fat and carbs (5, 6).
https://www.healthline.com/nutrition/how-much-protein-per-day#weight-loss
Eating food can increase your metabolism for a few hours.
This is called the thermic effect of food (TEF). It's caused by the extra calories required to digest, absorb and process the nutrients in your meal.
Protein causes the largest rise in TEF. It increases your metabolic rate by 15–30%, compared to 5–10% for carbs and 0–3% for fats (1).
Eating protein has also been shown to help you feel more full and prevent you from overeating (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8).
One small study found that people were likely to eat around 441 fewer calories per day when protein made up 30% of their diet (9).
Eating more protein can also reduce the drop in metabolism often associated with losing fat. This is because it reduces muscle loss, which is a common side effect of dieting (10, 11, 12, 13, 14, 15).
https://www.healthline.com/nutrition/10-ways-to-boost-metabolism#section1
25% van mijn huidige kcal niveau (1800) is 450kcal aan eiwit, dat verrekend zich tot zo'n 112 gram aan eiwit (4kcal = 1 gram). Dat is voor mij zo'n 1,3gram per kilo lichaamsgewicht. En voor normale mensen (gezond, op gewicht) wordt 0.8–1.3 gram per kg aangeraden, diegene die bezig zijn met afvallen ietsje meer. Ik probeer inderdaad op zijn minst op 0.8 gram per kg te richten (dus wil tussen de 70 en 112 gram zitten qua eiwitten en dat is nog vrij lastig).
ElviraKelan schreef:Nou ja
Weet je veel plezier in dit topic waar je geen eigen mening mag hebben zonder neer geknald te worden
ElviraKelan schreef:Nou ja
Weet je veel plezier in dit topic waar je geen eigen mening mag hebben zonder neer geknald te worden
ElviraKelan schreef:Verder moet natuurlijk iedereen doen waar hij zich goed bij voelt maar zo simpel als dat jullie dit bedenken zo werkt je lichaam dus niet
ElviraKelan schreef:Degene die benoemt dat ik pure onzin loop te verkondigen zal ik dan maar keihard om lachen.
ElviraKelan schreef:Ik peins er niet over en weet je waarom niet? Omdat ik mij niet zomaar laat beledigen want als je goed had gelezen weet je ook dat ik deze informatie heb van mijn diëtiste verbonden aan het ziekenhuis (nefrologie)
ElviraKelan schreef:Jullie mogen overtuigd zijn van je eigen gelijk alleen in deze zitten jullie echt fout
ElviraKelan schreef:Xnavuta ik zie hier niets verkeerd aan of iemand mag zomaar verkondigen dat je zomaar onzin zwets.
Daarnaast verkondigen jullie het ook als waarheid? Dus???
ElviraKelan schreef:Xnavuta ik zie hier niets verkeerd aan of iemand mag zomaar verkondigen dat je zomaar onzin zwets.
Daarnaast verkondigen jullie het ook als waarheid? Dus???
ElviraKelan schreef:Imandra sorry in mijn mening staan jullie niet open voor andere meningen.
Voor mij geld als stelregel:
Afvallen is niet meer dan je levensstijl aanpassen.
Dat je dan meer eiwitten moet eten om een verzadigd gevoel te krijgen?
Mwah dat zegt mij niet zoveel want dan zou ik de hele dag met honger moeten rond lopen.
En dat de diëtistes niet weten waar ze het over hebben?
Dat lijkt mij van wel.
Maar ook dat mag je al dan niet geloven. Mag je zelf weten
Xnavuta heb ik reeds uitgelegd waarom niet maar lees wat je wilt lezen
ElviraKelan schreef:Xnavuta heb ik reeds uitgelegd waarom niet maar lees wat je wilt lezen
ElviraKelan schreef:Imandra sorry in mijn mening staan jullie niet open voor andere meningen.
Voor mij geld als stelregel:
Afvallen is niet meer dan je levensstijl aanpassen.
Dat je dan meer eiwitten moet eten om een verzadigd gevoel te krijgen?
Mwah dat zegt mij niet zoveel want dan zou ik de hele dag met honger moeten rond lopen.
En dat de diëtistes niet weten waar ze het over hebben?
Dat lijkt mij van wel.
Maar ook dat mag je al dan niet geloven. Mag je zelf weten
Xnavuta heb ik reeds uitgelegd waarom niet maar lees wat je wilt lezen