Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:55

bente12 schreef:
Maanlicht schreef:
Ik heb een cheatday vandaag :Y)

O: poffertjes
L: tosti ham kaas, mandarijntje
T: een paar tucjes
A: pizza tonno

Jaloers :9 !

Komt nog een klein stukje chocolade zwarte sesamzaad taart bij _/-\o_

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:33

Ik merk dat afvallen niet goed meer gaat. De motivatie is weg. Of je hebt net gegetem, en dan weer hongergevoel. :(

Net een salademalenge op met gesneden kipfilet en tomaat. Zou toch zeggen dat je dan vol moet zitten.. :?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:36

Gisteren niet zo'n hele goede dag gehad :')
Sowieso altijd onregelmatig eten op zaterdag omdat ik dan paardrij en om half 2 les heb, dus mijn lunch valt dan altijd weg. En 's avonds uiteten, een 3 gangen menu waarbij we twee (!!) toetjes uit mochten kiezen.. :o

O: wit pistoletje met brie, volkoren cracker met kruidenkaas en kipfilet
T: warme chocomel met slagroom
T: volkoren cracker met kruidenkaas en rosbief
A: salade met ossenhaaspuntjes als voorgerecht, entrecote met frietjes als hoofdgerecht en als toetje cheesecake met bastognebodem en een stukje nougatine taart <3

Vandaag gecompenseerd met wat minder eten en wat extra beweging :Y)

O: blueberry pancakes (eerder brunch)
T: cracker met kipfilet en een banaan
A: Zalmtaart

B: uur wandelen met de hond, bezoekje aan paardlief in de wei

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:53

Wat lekker allemaal Annikoe! :~ :~

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:54

Omg, lekker maanlicht!
Ah Stamper, misschien helpt het om wat langzamer te eten? Of iets anders te eten? Of wat extra sla? Dan eet je toch wat gezonder.
Oeh, lekkere lijstjes Annikoe!

Mijn lijstje van vandaag is erg slecht. Een feestje en een bak chips voor je neus is geen goeie combinatie :')
O/T: bruin broodje met mortadella en 100% pindakaas crunchy, wit broodje met honing en pasta en een kop thee.
T: stukje kersenvlaai, stukje appelkruimelvlaai, twee slagroomsoesjes, een klein tompoesje, een klein stukje brownie, wat M&M's, paprikachips, nibbits, naturelchips, borrelnootjes, kop thee, glas cola en verder water.
A: ik weet niet of we nog wat eten. Denk het niet overigens haha
T: kop thee.

B: 20 minuten fietsen, kwartier buikspieroefeningen, paard gepoetst en gelongeerd. En koekjes gebakken (dus gestaan)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:48

Succes iedereen met de tentamens. Vergeet ook vooral niet afentoe een frisse neus te halen tijdens het leren :).

Mijn lijstje
O: twee boterhammen met kaas
L: havermout in water met twee theelepels honing
T: glas optimel en een kaneelbroodje
A: denk iets van groentestoof met aardappels.

B: 1 paard gereden, 1 uur gewandeld met de hond.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:52

Kimmie25501 schreef:
Omg, lekker maanlicht!
Ah Stamper, misschien helpt het om wat langzamer te eten? Of iets anders te eten? Of wat extra sla? Dan eet je toch wat gezonder.
Oeh, lekkere lijstjes Annikoe!

Mijn lijstje van vandaag is erg slecht. Een feestje en een bak chips voor je neus is geen goeie combinatie :')
O/T: bruin broodje met mortadella en 100% pindakaas crunchy, wit broodje met honing en pasta en een kop thee.
T: stukje kersenvlaai, stukje appelkruimelvlaai, twee slagroomsoesjes, een klein tompoesje, een klein stukje brownie, wat M&M's, paprikachips, nibbits, naturelchips, borrelnootjes, kop thee, glas cola en verder water.
A: ik weet niet of we nog wat eten. Denk het niet overigens haha
T: kop thee.

B: 20 minuten fietsen, kwartier buikspieroefeningen, paard gepoetst en gelongeerd. En koekjes gebakken (dus gestaan)

Ga ik morgen inderdaad eens doen/ proberen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:12

Klinkt als een goed feestje Kimmie :D

Onze boerenkoolstamppot is vanavond zomaar veranderd in een McChicken menu :+ waren laat en hongerig thuis, oeps :')

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:42

Mag ik vragen wat de belangrijkste reden is dat iedereen zijn eet lijstje hier neerzet? Is het voor controle? Voor jezelf bijhouden? Tellen van de calorieën?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:46

Als ik voor mezelf spreek is het echt een beetje een stok achter de deur. Een halve zak snoep wegeten is 1 ding, het ook nog op "papier" zetten is een tweede ding, voor mij iig erg confronterend. En ik sta open voor tips van anderen, misschien zien zij iets in mijn eetpatroon wat wel of niet handig is waar ik nog niet eerder aan had gehad bv.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:36

Ik vind het ook wel confronterend daarom moet ik eerlijk bekennen dat ik bepaalde dagen niet neer zet omdat ik me dan echt schaam :') en als ik een goed lijstje heb gehad ben ik trots op mezelf haha :P

Dus maar even een confronterend lijstje van vandaag.. echt om te huilen. Niet eens teveel kcal oid maar vind het lastig om uit mn 'oude' patroon van hele dag niks en savonds heel veel te blijven.
O: croissantje en broodje met hagelslag puur
T: mini mars
L: taart
A: 2 spelt tosti's, aardappel kroketjes en spinazie

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:48

Sannens schreef:
Mag ik vragen wat de belangrijkste reden is dat iedereen zijn eet lijstje hier neerzet? Is het voor controle? Voor jezelf bijhouden? Tellen van de calorieën?

Ik zet het hier nauwelijks neer. Lees het niet van anderen, eet zelf niet echt inspirerende maaltijden. Daarnaast kan je van lijstjes zeer weinig afleiden als er geen exacte hoeveelheden bij staan.

Lees liever hoe het gaat, elkaar motiveren en tips en feiten geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:52

Sannens schreef:

Als ik me verveel op mijn werk plaats ik mijn lijstje wel eens :')
Ik tel geen calorieën, maar krijg zo wel inzichtelijk wat ik eet. Soms krijg je tips, zo twijfelde ik laatst over of ik nog iets extra zou nemen omdat ik 's avonds uit eten ging. Dan zijn er altijd mensen die hier wel een mening over hebben en dat altijd op een leuke manier!

Als je het eenmaal hebt opgeschreven, is het ook echt voor je. Dus luister je sneller naar je lijstje... :) Ook fijn!

Verder vind ik het wel inspirerend met betrekking tot de tussendoortjes. Avond maaltijden heb ik de pech bij dat ik bijna nooit kan koken. Dus afhankelijk wat m'n moeder heeft gehaald.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:17

Ik vind het gewoon leuk om te kijken hoe mensen eten en wat ze eten, komt ook wel uit mn opleiding (voeding en diëtetiek). En ik track zelf mn calorieën en macro's en vind het dan wel leuk om te posten wat ik eet :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:37

Vind t vooral wel leuk voor inspirarie, ik post ze zelf ook wel maar dat is inmiddels bijna meer soort routine geworden. En t is voor mezelf wel goede manier om op een rijtje te hebben hoe mn dag eruit ziet, als ik t geschreven zie, zie ik eerder wat eraan ontbreekt bijv.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 04:33

Ik vind het fijn om te zien wat ik nou heb gegeten op een dag, of er wat variatie in zit..

Momenteel weinig variatie :') alleen het eten in de nacht en mijn avond eten varieert.

Lijstje van gister, beetje lastig omschrijven maar doe t ff zo, tijden zijn ongeveer..
2.00 uur: kiwi en appel, 0.5 liter cola light
4.30: 2 tosti's kip/kaas. energyblikje ligt.
7.30: Proviact drink (ochtend drink)
10.00: 2 luchtige crackers, 1 met smeerworst & 1 met filet americain. Half kopje chocomel.
20.00: zelfgemaakte linzensoep met kip en groente.

Lijstje voor vandaag:
2.00: Appel, manderijn & Banaan. 0.5 liter cola ligt.
4.30: Noodles groente (van unox), 1 witte boterham met kipfilet, energyblikje light
7.30: Proviact drink (ochtend drink)
10.00: 2 luchtige crackers, 1 met smeerworst & 1 met filet americain. Half kopje chocomel.
? als ik wakker ben vanavond :Y) Zuurkoolstampot met spekjes en een stukje rookworst.

Merk dat ik in de nacht altijd veel vocht vast hou, dus ik sta hierna de komende dagen ook nog niet op de weegschaal :+
Dinsdagavond wil ik gaan beginnen met hardlopen, ben zeer benieuwd..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:56

Bwa, soms vind ik die lijstjes wel leuk als er iets gezond en lekker voorbij komt. Je kan altijd wat inspiratie pikken van iemand haha :) Vandaag mijn overnight oats met frambozen en blauwe bessen mee naar het werk. Blijft ook lekker voor mee te nemen, en frambozen en blauwe bessen zijn nu wel net iets sappiger als een banaan :9

Straks nog een uurtje crossfit training, en misschien volgende terug starten met de koersfiets buiten. Ons doel is om in de zomer een eerste wielerliefhebbers ronde mee te rijden. We willen gaan voor minstens 65, maar stiekem gaan we proberen voor 110km

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:02

O: Overnight oats met jus d'orange
T: Ik weet nog niet of ik wel zin heb in mijn snack a jacks
L: Twee boterhammen met roomboter en kipfilet
T: Appel en peer
A: ??? Nog een verrassing. Maar soep, vlees, aardappels + groente en yoghurt na.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:35

Ik vind het ook leuk om van iedereen te zien wat ze eten, en soms haal je er hele goede ideeën uit!
Voor mij is het ook een stok achter de deur en ik hoor inderdaad graag als mensen iets opvalt aan mijn lijstje en tips hebben! :)

Ik kwam er net achter dat er light brie bestaat van Président. Ik ga het toch maar eens proberen. Bevat per 100 gram 224 kcal, terwijl gewone brie 350 kcal bevat per 100 gram.

Vandaag:
O: 100 gram volle Franse kwark met 60 gram Cruesli multifruit
L: twee geroosterde speltboterhammen met light brie
T: handje druiven, twee kleine mandarijntjes, klein appeltje
A: maaltijd groentesoep met soepgroente, linzen, canellinibonen, soepballetjes en een beetje quinoa
T: stukje Lindt orange intense chocolade

B: drie kwartier dressuur rijden
Kcal: 1650

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:50

Omg light brie! Nog een reden waarom ik dit topic volg, food tips <3
Ik kwam gister bij de Lidl ook light mozzarella balletjes tegen!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:20

Ik vind het ook leuk om lijstjes te lezen van anderen, doe vaak veel ideeën op! En het zelf plaatsen is ook een overzicht voor mijzelf.

Bente: oo, dat is een goed alternatief door salade's! Geitenkaas is lekker maar ook niet zo gezond haha. :Y)

O: 200 gram optimel kwark met 35 gram ah granola
T: bakje rauwkost, klein bakje paprikasoep
L: havermout met amandelmelk + banaan, noten, rozijnen en blokje 85% chocolade
T: 2 mandarijnen
A: kom kippensoep, slamelange met halve avocado, tomaat, komkommer, mais en blokje geitenkaas
T: appel met kaneel uit de magnetron :9

D: thee, glas slimpie ranja
B: niet zo veel, druk met leren :+

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:52

Wat zouden jullie doen, mijn vader is jarig en daar ga ik zo op visite. Mijn moeder bakt altijd taart dus daar kan ik denk ik niet omheen, vind dat ook wat sneu. Zouden jullie lunch minderen/overslaan ervoor? Zit een beetje in dubio, wil niet voedingsstoffen overslaam maar ook weer niet belachelijk hoog in kcal uitkomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:54

Ik eet altijd gewoon taart hoor. Dan maar een T minder, of minder lunch/diner... Ik hou van lekkere oliebol.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:55

Ik zou dan inderdaad als lunch minder eten of overslaan.

De light brie heb ik toch niet gedaan, ben bang dat het niet lekker is. Misschien de volgende keer. Het is namelijk in de aanbieding bij de AH.

Dus de brie wordt vervangen door gerookte zalm

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:56

Elmira schreef:
Wat zouden jullie doen, mijn vader is jarig en daar ga ik zo op visite. Mijn moeder bakt altijd taart dus daar kan ik denk ik niet omheen, vind dat ook wat sneu. Zouden jullie lunch minderen/overslaan ervoor? Zit een beetje in dubio, wil niet voedingsstoffen overslaam maar ook weer niet belachelijk hoog in kcal uitkomen.

gewoon normaal eten en genieten van je stukje taart, en zelfs van een hapje en een drankje als die op tafel komen..

van die ene dag/avond gaat echt je doel niet verloren.

ben je zeer sociaal actief en staat er ieder twee weken wel taart op het programma,
dan kun je rustig een keer taart afslaan, of er in de avondmaaltijd of lunch er rekening mee houden, of je lunch een keer skippen.. maar zo voor een keer ...