Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:20

Ik rijd ook helaas geen paard meer. Werk dan niet fulltime maar doe een hbo studie waar veel tijd in gaat zitten en daarbij nog 2/3 daagjes werken. Er zijn inderdaad wel eens weken dat ik niet aan sport toe kom, maar deze week kan ik bijvoorbeeld 3 keer gaan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:22

Dat is een goed streven!
Kan je niet, in overleg met je collega's, een ander plekje voor de lekkernijen zoeken? Of naast de koeken een schaal met fruit zetten?

Zo ben ik deze zomer begonnen, fruit zetten op de plek waar normaal snoep of koek stond.
In de koelkast wortels en komkommer in hapklare stukken i.p.v. Kaas en worst
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 17-09-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:23

Ik rij paard, fitness en ben gewoon student :) o en nog een bijbaantje in de horeca
Het is even plannen maar het lukt. Mijn pony staat wel dicht bij de uni dus ik ga vaak ook even in de pauze langs om te wandelen enz. Ik train voor de endurance dus als ik ga rijden ben ik algauw 2 uur onderweg + tijd op stal. Gelukkig ben ik ook wel eens een middag of ochtend vrij en dat scheelt !

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:24

Oh ja dat is hier ook wel een probleem := Iedereen haalt altijd cake, snoepjes of koekjes en zet het dan neer voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:25

Toen ik nog paardreed kwam ik qua tijd vaak wel aan fitness toe, maar qua energie niet meer. Dan had ik school gehad en was ik op stal geweest en dan kwam ik alleen nog van de bank af om te douchen := Probeerde in die tijd vaak twee keer in de week mee te doen aan buikspierkwartier (werd vaak wat langer dan een kwartiertje) en daarna nog even een paar sets voor mijn benen te doen. Was dan met een half uurtje weer uit de sportschool maar dan had ik toch nog even wat gedaan.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:27

Hier is ook best vaak lekkers op het werk maar ik kan me gelukkig goed beheersen. Is een kwestie van tijd, Stral! Als je een week van de koek/snoep afblijft, dan wordt die behoefte alleen maar minder en minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:32

Koek en snoep is wat dat betreft hetzelfde als zuivel. Als je het veel nuttigt en je stopt er in een keer mee, dan is het de eerste week even heftig en weet je niet waar je het moet zoeken. Daarna verdwijnt je 'zin' erin echt als sneeuw voor de zon. Ik heb het heel erg met suiker gehad. Tijdje gestopt en merk nu ineens heel heftig wat het met me doet als ik wel iets met veel suiker eet.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:44

tiwi1969 schreef:
Dat is een goed streven!
Kan je niet, in overleg met je collega's, een ander plekje voor de lekkernijen zoeken? Of naast de koeken een schaal met fruit zetten?

Nope, ze vinden dat ik maar zelfdiscipline moet hebben (waat ook wel waar is natuurlijk). Fruit is er om de 14dagen, dat is 2 dagen lekker en dan wordt het jukkie haha :) Ik neem wel fruit mee van thuis als ik eraan denk hoor. Heb nu ook rijstwafels gekocht om hier op mijn bureau te zetten.

Emmaa: moet het misschien meer als jou proberen zien, ik wil fitness dan echt inplannen en een uur gaan, maar ik ontzie het mij dan, terwijl ze hier ook die buikspierkwartiertjes doen, en ik misschien meer de instelling moet hebben 'beter iets dan niets' inderdaad!

Kayleigh: ik heb dat nog al gehoord, maar dat werkt zo niet bij mij haha :D

't is te zeggen, ik wéét dat als ik het niet eet, ik mij eigenlijk beter voel. Maar er komt altijd wel weer een dag waar ik dan toch weer plooi precies.

Maar goed, nieuwe goede voornemens dus :) Weegschaal staat nu al 3 weken op 70,2. Moet er toch echt eens onder raken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:48

Stral schreef:

't is te zeggen, ik wéét dat als ik het niet eet, ik mij eigenlijk beter voel. Maar er komt altijd wel weer een dag waar ik dan toch weer plooi precies.

Maar dat is een slap excuus ;) Ook jij kan, als je het maar wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:02

Het is inderdaad zo dat als je het een week niet gegeten hebt de trek in suiker minder wordt. Ik geloofde hetbeerst niet maar heb het inmiddels ook ontdekt. Hier thuis eten ze veel chips. Bijna iedere avond wel. Nu kunnen zij het hebben en blijven maar smal. Eerder at ik altijd mee. Maar ik wilde afvallen dus moest ik daar ook vanaf blijven. Eerste 2 weken is het moeilijk. Maar daarna denk je er niet eens meer aan. De chipskast heb ik niet eems meer opengetrokken. Als we nu op de bank zitten en ze pakken zoch een zak chips, pak ik een kommetje yoghurt.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:35

Kayleigh_ schreef:
Stral schreef:

Maar dat is een slap excuus ;) Ook jij kan, als je het maar wil.

Dat is geen excuus, dat is gewoon een feit haha :D Ik zeg niet dat wat ik doe altijd even logisch en beredeneerd is hoor, chocolade staat boven logica *\o/* :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:41

Yeah mijn huisgenootje zei net dat ze het in mijn gezicht zag dat ik iets afgevallen ben!
Op de weegschaal zie ik het niet echt maar dat is wel een leuk compliment :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Skyr met lijnzaad en cacoa nibs + 3 crackers met appelstroop en kipfilet
L: Kippensoep met superveel groente
T: appel
A: linzen spinazie curry met tomaat en feta en zilvervliesrijst

B: uurtje bootcamp na college met een huisgenoot

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:49

Vanmorgen dan voor het eerst een glas citroen met water op de nuchtere maag genomen. Het spul is lekker bezig van binnen. Dus of het zit tussen me oren of het werkt gewoon super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:52

@kim: altijd leuk als zo iets gezegd word!

Mijn lijstje voor vandaag:

O/L: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met sandwich salade
T: 1 plakje ontbijtkoek
T: 1 appel
A: iets van vis met gebakken aardappelen en groente
T: kommetje yoghurt met gebroken lijnzaad en scheutje ranja

B: vanavond uurtje fitness of bodypump.

Ik hoef pas om kwart voor 1 in de les te zitten dus ik ben nu tijdens etenstijd aan het reizen. Daarbij was ik ook pas tegen 10 uur opgestaan. Dus heb laat gegeten. Vandaar ook de 2 tussendoortjes in de middag.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 11:58

Mijn lijstje:
O: 2 vk boterhammen met pindakaas
T: crackers
L: halve komkommer, 75 gram witte kaas en een appel
T: mueslireep en vruchtjes
A: roti

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:36

Mijn lijstje voor vandaag tot nu toe is niet heel goed :') afgelopen dagen gingen ook niet geweldig maar ben wel 1 pond afgevallen.

O: 2 vezelrijke crackers met smeerworst en een beetje hagelslag
L: 1 worstenbroodje en 2 witte bolletjes met smeerworst en duopenotti

Mag van mezelf nou niks meer eten tot avond eten.
Hebben jullie nog lekkere ideeën voor broodbeleg ben uitgekeken op de philedelphia en kipfilet :') ik wil wel iets wat een paar dagen mee gaat...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:40

Jippie, drie kilo eraf sinds 1 september. Ik ben blij. En ziek, griep, heb totaal geen trek in eten, dat is mazzel:-)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:42

Mijn lijstje:

O: granenkoek met pindakaas
L: bruine rijst met zelfgemaakte curry met kikkererwten en andere groenten
T: appel
A: 2 sneden roggebrood met kaas en salade, misschien nog een restje van middageten

B: niets.. moet tot 22u werken en moest deze voormiddag al weg

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:17

_lauraaa_ schreef:
Het is inderdaad zo dat als je het een week niet gegeten hebt de trek in suiker minder wordt. Ik geloofde hetbeerst niet maar heb het inmiddels ook ontdekt. Hier thuis eten ze veel chips. Bijna iedere avond wel. Nu kunnen zij het hebben en blijven maar smal. Eerder at ik altijd mee. Maar ik wilde afvallen dus moest ik daar ook vanaf blijven. Eerste 2 weken is het moeilijk. Maar daarna denk je er niet eens meer aan. De chipskast heb ik niet eems meer opengetrokken. Als we nu op de bank zitten en ze pakken zoch een zak chips, pak ik een kommetje yoghurt.

Ik vind chips ook minder lekker als eerst en eet het dan ook minder. Vroeger kon ik makkelijk een hele zak (zon grote) in m'n eentje leegeten en nu heb ik aan een handje eigenlijk al voldoende en ben ik de chips alweer 'zat'. Zelfde met chocola, krijg zon kleine reep ook echt niet op. Hoogstens 2 blokjes. Wel handig haha.

Qua sporten moet ik zeggen dat ik t lastig vind. Afgelopen paar dagen zo druk gehad met leren dat ik niet heb gesport. Is toch jammer. Wil het vanavond wel weer doen, maar morgen kan t bijv weer niet: na school (dus s ochtends kan t niet) moet ik richting Amsterdam en terug dus ben pas s avonds laat terug.. En dan moet ik nog avondeten.. XD

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:20

Ik kan ook zeggen dat ik heel erg suikerverslaafd ben, maar ben er cold turkey mee 'gestopt' en dat gaat prima. Natuurlijk zit er wel eens ergens suiker in, maar ik mijd over het algemeen toegevoegde suikers en snoep, dat soort dingen.
Enige ongezonde wat ik inneem nu is cola light, vind ik heel lekker en voelt nu echt als een traktatie als ik het drink, haha. Ja en soms een drankje, pas hadden mijn ouders thuis Liefmans, ja dat kan ik niet weigeren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:23

Dat moet natuurlijk ook gewoon kunnen af en toe :j
Maar elke dag koeken eten 'omdat je het niet kan weerstaan', vind ik een slap excuus (en zeker geen feit). Dan wil je niet graag genoeg (sorry Stral :o ).

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:51

Lieve allemaal!
Ik ben een beetje aan het werken naar minder lovehandles en een vlakkere buik (ik hoop voor 19 oktober al iets verschil te zien ivm een geplande fotoshoot). Hiervoor ga ik minder "vreten" en (als het lukt 2x daags) buikspier oefeningen doen.

Ik werk op zaterdag bij een bakker, dat is echt lastig.....

Op maandag doen we met wat stalgenootjes altijd een staprondje met de paarden, op dinsdag rijd ik alleen mijne, woensdag rijd ik 2 paaarden, donderdag 1, vrijdag 2, zaterdag hele dag staand/lopend werken (10,5 uur) bij de bakker en zondag les met 1 paard en mijn eigen paard nog rijden.

Ik drink te weinig water en als ik s avonds thuis ben vind ik het lastig mij in te houden. Ik ben niet dik en afvallen hoeft niet perse, maar ik wil droger zegmaar.. maar echt tijd om veel te sporten heb ik niet. Ook mijn bovenbenen zijn wat stevig, maar daar kan ik meeleven hahaha.

180m en ongeveer 67 kg dus opzich prima..........

Iemand tips?

O/T (laat ontbijt): plakje eigen gemaakte notenvruchten (bestaat uit: noten vruchten en ei)
L: 1 gekookt ei met een beetje zout
T: Eigen gemaakte creusli met alpro yoghurt
A: Ik denk pizza (thuiswonend, maar ouders 29 jaar getrouwd)
t: beetje kwark met rozijntjes

Hebben jullie tips en tops over dit lijstje? *pizza is incidenteel. *

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:55

Koekjes enz heb ik ook niet zoveel moeite mee, dat eet ik alleen in het weekend. Same voor snoep etc. Alleen chocolade is nog een struikelvlak bij me :o Maar vroeger vrat ik met gemak zo'n mega reep in 1x op, en nu zit ik na een halve reep echt zo vol dat ik m weg wil leggen :)) Dus het is in ieder geval al een verbetering hahaha.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:19

Kayleigh_ schreef:
Linsey1998 schreef:
Mijn lijstje van gisteren:

O: 4 crackers met kipfilet
T: pakje melba toastjes
L: Appel, meal replacement bar
T:2 droge crackers, 3 smart protein cookies
A: 200 gram kibbeling, 2 crackers met kipfilet, 200 ml magere yoghurt
T: 4 Milano knabbels (41 cal)

B: niks, op school rondlopen

Waarom eet je crackers als avondeten, en niet (veel gezonder) een portie groenten?

Ik probeer eigenlijk wel elke dag groente te eten, maar soms door te weinig tijd, lukt het dan niet. Vandaar even snel 2 crackers erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:20

Hoezo lukt het eten van groenten niet? Je bent 16, woon je niet thuis?