Meestal is het geen probleem. Een enkel merk heeft het dusdanig aangepast dat als je een ander merk cleanser pakt de lak direct dof slaat (oude variant van Shield had dat bijv)
Alles voor de verkoop he Maar zoals ik zeg, meestal is het geen punt.
Maar forumster: wat is het verschil tussen ethanol en isopropyl?
Ik had een vriend van me (werkt in de haven) gevraagd om isopropyl voor nailart met sharpie pennen, maar ethanol gekregen. Het werkt ook niet zo zoals in de tutorials
Nouja, ik gebruik nu semilac...en ik gebruikte een andere base en top dan voorheen ( sinds kort ) van florale ( methamorphose ) en sins ik die top dus gebruik, slaat idd mijn top laag dof!! Heb inmiddels andere besteld ) ( top en base )...ligt dus daar aan denk ik
Let je wel goed op dat je de nagels een minuutje laat "afkoelen" voor je cleansed? Ken beide merken verder niet, dus kan er verder niks zinnigs over zeggen.
ok, deed ik eerst ook nooit, en ging goed, maar bedankt voor de tip ik zal het eens proberen
F_Orumster
Geplaatst: 19-04-17 21:06
Cinnepin, ik bedenk me dat ik ook 1x dofheid kreeg en had het idee dat het nog niet voldoende gehard was. Dus voor de zekerheid doe ik de nagels extra iets extra onder de lamp.
Ladymadonna, qua desinfectie werken beide alcoholen ongeveer wel gelijk. De chenische samenstelling is ietsjes anders waardoor het wel anders kan binden met bijvoorbeeld water. Hoe het verschilt voor jouw toepassing durf ik niet te zeggen eigenlijk.
ik heb een ccfl lamp en hard elke laag al 1 minuut uit ipv 30 sec. En ik had er voor ik deze top coat gebruikte geen last van....terwijl ik wel dezelfde lamp,cleaner etc gebruikte....dus geef ik de top de schuld
Oja, alcohol 70% 1L is dat alleen te bestellen via internet ofzo? Overal van die kleine flesjes....en anders zit je weer aan verzendkosten van bijna 7 euro....
LadyMadonna
Geplaatst: 19-04-17 22:00
Forumster, de sharpie stiften zijn op alcohol basis. Het idee is dat je stiftstreep uit loopt als je er een druppel isopropyl op doet, met ethanol gebeurt dat wel iéts, maar lang niet zoveel als zou moeten
@LM, jij spreekt steeds over een kuurtje bij broze of zachte nagels. Nu breken mijn nagels ook echt snel, terwijl ze toch (naar mijn idee althans) vrij stevig zijn. Is er zo'n kuur voor onder een gellamp ook particulier te verkrijgen, of kan ik daar beter voor naar de styliste?
Dat er voor elke scheet IBX gescandeerd wordt, dat je verplicht wordt een workshop van €200 te volgen voor je ermee "mag" werken (terwijl je het in Amerika zo kan kopen), dat als je vraagt om info je krijgt; dan moet je de workshop volgen... etc...
Ik moest m'n matte top nog steeds swatchen, dus net maar gedaan
nijnthju
Geplaatst: 20-04-17 15:22
Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met pink gellac?
Pink gellac heb ik zelf geen ervaring mee, wel ben ik lid van verschillende pagina's van gellak, nagels beauty etc en lees veel dat het snel los laat...ook zijn ze niet echt te spreken over de base en top. Dat lees ik eigenlijk vaker dan positieve dingen.
Ik was ook niet tevreden over pink gellac. Heb het laatst gekocht omdat ik geen zin had om lang te wachten op mijn harmony/gelish lak uit Amerika (Ben er inmiddels achter dat het tegenwoordig ook in NL te koop is). Maar bij mij bleef pink gellac echt niet goed zitten. De service van pink gellac vind ik wel erg goed. Heb regelmatig met ze getelefoneerd om het probleem te zoeken. Helaas hebben we die niet kunnen vinden.