Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:46

Jolien87 schreef:
NeverGiveUp schreef:
Hoop toch dat we niet allemaal gelijk straf krijgen als we hier eens vertellen een lekker patatje te hebben gegeten...

(Hoewel ik je gezonde maaltijden eeeerg weinig vind Jolien, poeh :P )

In het begin heb ik ook al aangegeven dat ik niet van plan ben om mijn eetschema volledig om te gooien. Het is al een hele vooruitgang dat ik het snoep en andere zoetigheid nu laat staan.
Er mogen zeker meer vitamientjes in, dat moet nog meer in m'n systeem komen. Overdag eet ik nu twee stuks fruit en 's avonds eet ik nu veel verse groenten. Maar -zoals ik al meermaals heb aangegeven- ik ben gek op brood en andere etenswaren waar veel koolhydraten in zitten.
Ik merk gewoon dat er regelmatig 'afkeurend' wordt gereageerd wanneer je minder groenten en fruit eet dan de rest. Het is al een hele vooruitgang in vergelijking met wat/hoe ik hiervoor at. Daarnaast liegt mijn meetlijstje er ook niet om en boek ik al wel progressie.
Natuurlijk mag je elkaar er best op wijzen als iets niet helemaal gezond is, maar nogmaals: de toon waarop er wordt gereageerd op deze berichten vind ik niet altijd stimulerend. Ik voel haast alsof je een verklaring moet afleggen voor de niet-gezonde hapjes die je binnenkrijgt.

Ik zeg toch, ik hoop niet dat we op onze vingers getikt worden als we een keer iets ongezonds eten hier.

Dat ik zeg dat ik je wel weinig vind eten is heel iets anders. Dat is gewoon mijn mening, bedoel ik niks mee.
Daarbij lees ik niet alles hier, en onthou ik ook niet alles :)

Sunshine, wat vervelend zeg...
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 18-02-13 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:47

Muurp schreef:
Even een vraag; waar halen jullie je gewichten? Wil er namelijk niet teveel aan uitgeven, maar heb het idee dat het zonder niet (goed) werkt.. :o

En waar beginnen jullie mee? 1kg?

Ik heb ze bij Kruidvat gekocht, van "Leonie van Moorsel". Ze zijn 0,5 kg per stuk, voor mij voorlopig voldoende, heb al vrij veel armspieren en bouw makkelijk spieren op. Ook met handgrepen en met neopreen erom, ligt goed in je hand. Ze waren € 6,99, dus niet zo duur.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:55

Het was meer in navolging van je eerste reactie NeverGiveUp, dus ik hoop niet dat je mijn berichtje persoonlijk opvat. :) Ik merk gewoon dat, wanneer iemand een niet volledig voedsel- en vitaminerijk eetschema vermeld, diegene direct op de vingers wordt getikt. Dat vind ik jammer, het moet toch ook leuk blijven. Hiermee bedoel ik ook niet alleen mijn eigen berichtjes hoor, ik lees het ook wanneer iemand anders iets dergelijks plaatst.

Sunshine, wat een droevig bericht! Wat zal je balen zeg, maar wel een verstandige keuze om naar je lijf te luisteren. :(:) Dikke knuffel!
Edit: volgens mij bevatten alle programma's van Jillian wel springoefeningen, dus ik weet niet of haar programma's dan wel geschikt voor je zijn. Hopelijk herstel je snel zodat je de 17e wel kunt knallen!
Houd je ons wel op de hoogte hier?
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 18-02-13 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:56

Jolien87 schreef:
Natuurlijk mag je elkaar er best op wijzen als iets niet helemaal gezond is, maar nogmaals: de toon waarop er wordt gereageerd op deze berichten vind ik niet altijd stimulerend. Ik voel haast alsof je een verklaring moet afleggen voor de niet-gezonde hapjes die je binnenkrijgt.

*rent naar de keuken om de doos Merci op te halen*
:P :9 :P :9

Je kan eventueel ook een andere workout kiezen Sunshine, eentje die wat minder belastend is.

Cemlys

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:58

Haha. Ik heb net een lekkere scone op hihi. Maar wel verdiend vandaag

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:59

Tussendoor nog even een paar jumping jacks, jumpropes en burpees doen opweg naar de keuken Karin! ;)
Hihi, ik zie nu een jumping jackend persoon met een doos merci in de hand door het huis hoppen. :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:00

Jolien87 schreef:
Het was meer in navolging van je eerste reactie NeverGiveUp, dus ik hoop niet dat je mijn berichtje persoonlijk opvat. :) Ik merk gewoon dat, wanneer iemand een niet volledig voedsel- en vitaminerijk eetschema vermeld, diegene direct op de vingers wordt getikt. Dat vind ik jammer, het moet toch ook leuk blijven. Hiermee bedoel ik ook niet alleen mijn eigen berichtjes hoor, ik lees het ook wanneer iemand anders iets dergelijks plaatst.

Sunshine, wat een droevig bericht! Wat zal je balen zeg, maar wel een verstandige keuze om naar je lijf te luisteren. :(:) Dikke knuffel!

Aan de ene kant snap ik het wel, afvallen en spieren bouwen doe je in de keuken.
Zonder juiste voeding kom je er niet ook al sport je 8 uur aan 1 stuk door op een dag.

Maar zolang je een gezond voedingspatroon hebt (groente-fruit-koolhydraten-eiwitten) kun je gewoon een keer een frietje eten of een taartje eten hoor.

Als je maar 1 keer in de week groente of fruit eet, verder elke dag friet - pizza - gebakken aardappels - chocola - chips - taart - cupcakes etc eet
dan word het anders en vind ik dat er best gezegt mag worden dat je met zo'n eetpatroon gewoon geen resultaten zult halen.
Je wilt immers ook niet voor jan met de korte achternaam elke dag aan het shredden zijn.

Voedingsstoffen > calorieen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:07

Dan zou het inderdaad een ander verhaal worden Raponsje. Dan sport je zodat je zoetigheid kan eten. ;)
Volgens mij is iedereen hier wel erg bewust bezig met haar voedingspatroon en zijn er weinig die iedere dag naar de zoetigheid grijpen.
Ik was erg bang dat mijn meetlijstje zou tegenvallen omdat ik een stuk minder ben gaan eten waardoor mijn lijf in de spaarstand zou gaan. Maar na alle tips heb ik het aantal calorieën weer opgeschroefd en ben ik bewust meer gezonde voedingsstoffen gaan eten. Ik ben dus zeker op de goede weg en volgens mij zit ik nu al wel op de goede weg naar een betere balans in mijn voeding, dankzij alle tips hier. :D

Liesjee92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:09

Hooi, ik raakte zo gemotiveerd van dit topic dat ik dacht laat ik het ook eens proberen :D

Heb het net voor de eerste keer gedaan, maar of ik doe iets verkeerd of ik vond het best meevallen. Iemand anders die dit ook had? alleen het opdrukken bakte ik echt niks van :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:15

Welkom Liesje! :wave: Leuk dat je ook gaat meedoen.
Heb je gewichtjes gebruikt tijdens het shredden? Hiermee kan je de oefeningen namelijk zwaarder maken.
En heb je al vergelijkbare fitness ervaring? Er zijn hier namelijk meerderen die het shredden in eerste instantie vinden meevallen omdat ze al heel wat gewend zijn. Door zwaardere gewichtjes te gaan gebruiken, kun je de oefeningen ook zwaarder maken. En uiteraard de oefeningen op de Nathalie-manier gaan doen.
Je kan naast het shredden ook nog een andere workout van Jillian kiezen, bijvoorbeeld Yoga meltdown of six week sixpack.
En als het shredden voor jou nu echt een piece of cake blijkt te zijn, kan je ook Ripped in 30 gaan doen. Die workout is net weer een paar tandjes heftiger dan de Shred.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:15

Ik kan me op het moment echt niet inhouden wat snaaien betreft. Ik weet niet wat ik heb maar ik heb de hele dag door een vreetkick :x
Vanochtend 2 volkoren boterhammen gegeten (met halva jam en met milnerkaas, en dat op elkaar :9 )
Tussendoor een appel en een halve komkommer
Lunch was 3 boterhammen ( weer een halva jam + milnerkaas en de derde boterham met een dun laagje pindakaas)
Tussendoor handje broccoli roosjes, een handje bloemkool roosjes, 1/4 komkommer en 2 paprika's.
Avond eten was een bord vol met spinazie en gekookte aardappels
En nu na het eten heb ik alweer een appel en wat waspeen naar binnen gewerkt en heb ik nog steeds "trek"

Het is dat ik geen chocolade, chips of snoep in huis heb, anders had ik dat ook al naar binnen gewerkt.
Betekend wel wat ik morgen dus weer boodschappen moet doen. Ga nu maar winterpeen halen, dat is een stuk goedkoper dan waspeentjes :=
Appels, bloemkool, broccolli, komkommer en paprika's heb ik nog in huis.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:17

Het scheelt dat het allemaal gezonde snaaïereien zijn Mri. Als ik me niet vergis allemaal producten uit de 'all you can eat' afdeling die Raponsje gisteren presenteerde. ;)
Het is alleen wel jammer dat je nu weer een nieuwe gezonde voorraad moet inslaan. :(:)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:19

Het is ook geen vingertik, maar wat wil je horen als je zoiets in een strakker worden topic plaatst? je schuldgevoel wegpoetsen van och jij mag dat wel? Als je zelf weet dat je het hebt verdiend of het gewoon wil eten neem het maar dan hoef je het in mijn ogen hier niet noodzakelijk neer te zetten als je niet wil dat er iemand op reageert.

Ik heb ook dag 30 voltooid. Erg blij! ook met resultaat in mijn ogen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:19

Eet je rauwe bloemkool en broccoli uit het vuistje?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:23

Mri schreef:
Ik kan me op het moment echt niet inhouden wat snaaien betreft. Ik weet niet wat ik heb maar ik heb de hele dag door een vreetkick :x
Vanochtend 2 volkoren boterhammen gegeten (met halva jam en met milnerkaas, en dat op elkaar :9 )
Tussendoor een appel en een halve komkommer
Lunch was 3 boterhammen ( weer een halva jam + milnerkaas en de derde boterham met een dun laagje pindakaas)
Tussendoor handje broccoli roosjes, een handje bloemkool roosjes, 1/4 komkommer en 2 paprika's.
Avond eten was een bord vol met spinazie en gekookte aardappels
En nu na het eten heb ik alweer een appel en wat waspeen naar binnen gewerkt en heb ik nog steeds "trek"

Het is dat ik geen chocolade, chips of snoep in huis heb, anders had ik dat ook al naar binnen gewerkt.
Betekend wel wat ik morgen dus weer boodschappen moet doen. Ga nu maar winterpeen halen, dat is een stuk goedkoper dan waspeentjes :=
Appels, bloemkool, broccolli, komkommer en paprika's heb ik nog in huis.

Jouw eet dag is niet zo goed voor je portomonee maar wat je allemaal gegeten hebt is echt helemaal prima hoor.
Zelfs kaas - jam en pindakaas is prima. Zeker als je daarvan een merk kan vinden met minder suikers / calorieen.

Je kunt zelfs afvallen als je elke ochtend 2 boterhammen met hagelslag of nutella eet en de rest van de dag gezonde dingen eet.
Maar echt gezond is dat natuurlijk niet.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:24

Liesje succes.
Sunshine, balen van je blessure. Ik hoop dat je op tijd hersteld bent.

Qua eetpatroon heb ik het hier ook net weer omgegooid. Ik at eerst 3 maaltijden en 3 keer een tussendoortje. Helaas gebeurde het regelmatig dat ik na het tussendoortje snaaitrek kreeg. Ik heb nu weer 3 maaltijden op een dag en heb ik tussendoor geen trek meer in zoetigheid oid. x

Net dag 11 gehad. Het zag er heftig uit en ik vond het ook best heftig. Ik glij wel steeds weg met mijn voeten, dus daar moet ik wat op verzinnen. Iemand hier een idee? Ik heb plavuizen in de woonkamer en heb helaas geen andere plek in huis waar ik kan sporten ivm een kleintje die ligt te slapen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:24

Jolien87 schreef:

Edit: volgens mij bevatten alle programma's van Jillian wel springoefeningen, dus ik weet niet of haar programma's dan wel geschikt voor je zijn. Hopelijk herstel je snel zodat je de 17e wel kunt knallen!
Houd je ons wel op de hoogte hier
?

Dankjewel !!! En dat zal ik doen, wie weet begin ik er in de toekomst weer aan, maar voorlopig even niet.

Ik wens iedereen hier enorm veel succes met het shredden, jullie zijn toppers !! _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:28

KarinvdM schreef:

Nog nooit gedaan? Dat is echt lekker! Als ik één van beiden kook eet ik regelmatig een rauw stukje op, Heerlijk!
Nu vind ik rauwe groenten sowieso heel lekker. Af en toe een rauw sperzieboontje tijdens het koken is ook niet verkeerd. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:28

KarinvdM schreef:

Vroeg ik mij ook af! Bloemkool is lekker rauw, maar brocoli nog nooit geprobeerd, en die paprika ook rauw ofzo?? Paprika rauw is niet zo goed voor de spijsvertering denk ik?

Liesjee92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:30

Jolien87 schreef:
Welkom Liesje! :wave: Leuk dat je ook gaat meedoen.
Heb je gewichtjes gebruikt tijdens het shredden? Hiermee kan je de oefeningen namelijk zwaarder maken.
En heb je al vergelijkbare fitness ervaring? Er zijn hier namelijk meerderen die het shredden in eerste instantie vinden meevallen omdat ze al heel wat gewend zijn. Door zwaardere gewichtjes te gaan gebruiken, kun je de oefeningen ook zwaarder maken. En uiteraard de oefeningen op de Nathalie-manier gaan doen.
Je kan naast het shredden ook nog een andere workout van Jillian kiezen, bijvoorbeeld Yoga meltdown of six week sixpack.
En als het shredden voor jou nu echt een piece of cake blijkt te zijn, kan je ook Ripped in 30 gaan doen. Die workout is net weer een paar tandjes heftiger dan de Shred.

Ja ik had nu nog geen gewichtjes in huis, wou het eerst een keertje uitproberen dus heb waterflesjes gebruikt :) ga morgen even stad in om gewichtjes te kopen.
Ik heb veder geen fitness ervaring, dus ik was zelf erg verbaast haha. Maar als het door gewichtjes zwaarder word ligt het daar vast aan ^^

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:32

Eetlijstje!

o: aardbeismoothie met chia, lijnzaad en gojibes.
L: 3 krackers met huttekase en rookvlees
T: paar worteltjes en 1 kracker huttekase en rookvlees
A: vegetarische quinoa nasi mengsel
T: 5 minicrackers met kaas

Net geshred en dan douchen en me bed in zonder eten!

Jolien87

Dat kan zeker uitmaken, die gewichtjes.
Gewoon kijken of je in de winkel wat kan uitproberen met de gewichtjes en wat voor jou het beste is.
Het beste kan je een gewicht nemen dat eigenlijk net niet makkelijk gaat, zo ontwikkel je, je spieren beter omdat ze dan ook echt aan de bak moeten.

Oryani

Even aanmelden... Na donderdag 1 dag geshred te hebben, en vrijdag wegens een drukke avondplanning alweer gefaald te hebben, ben ik vandaag weer gestart :D
Dag 1 level 1! En he, ik heb mijn zusje én mijn vriend meegesleurd :) Zus en ik gaan elkaar elke dag aanporren, vriendje kan er gewoon niet onderuit ;)

(Eigenlijk heb ik vriendje verplicht mee te doen, weet ie dat het zwaar is en hoef ik niet bang te zijn dat ie me uitlacht als ik bezig ben 8-) )

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:33

Nee Jolien ik snap je helemaal hoor, als je maar niet het gevoel had dat IK jou óók op de vingers tikte vanwege die kaassoufflé, want daar zei ik juist over dat je gelijk had. Dat het niet leuk is dat je gelijk moet horen dat dat niet goed is, want dan krijg je zo'n gevoel dat je je moet verantwoorden.

Maar het was een navolging, zo snap ik je. Goed dat je iets opgeschroefd hebt die calorieën :D

Het ging echt heel slecht vandaag, raak steeds mijn balans kwijt en dan moet ik er weer helemaal inkomen!
De oefeningen zijn zo moeilijk, je moet je écht focussen, als ik een keer naar het scherm kijk val ik al om :\

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:34

Bloemkool is lekker, komkommer en kleine tomaatjes zijn ook lekker. Ik probeer bv chips te vervangen door bv studentenhaver. Eet ook veel meer eer fruit. Witbrood probeer ik zoveel mogelijk door donker of volkorenbrood te vervangen. In de winkel kan ik veel makkelijoer voorbij de rijen koekjes en chocola lopen. Veel vruchtensap heb ik al vervangen door water. Dus ook wel bewust bezig met geleidelijk aan overgaan op gezondere voeding. Ik weet dat ik plotsklaps overgaan moeilijk vind of niet volhoudt. maar ik kan ook heel erg genieten van wat anders lekkers. Ik werk en vooral werkte heel onregelmatige uren. Gevolg je grijpt tussendoor vaker naar koekjes en zoetigheid puur omdat ik soms maar om 9u s avonds kon eten. Heel frustrerend ook omdat het zo zwaar was dat ik echt geen puf meer had voor sport. Door werkverandering en verandering uren probeer ik alles weer op de rails krijgen. Flink omgooien van mn eetpatroon. Shred erbij...aardig op weg vind ik zelf