[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:24

Hallo allemaal,
Even een paar daagjes niet gekletst, druk gehad met concours bij ons op stal, wel alles gelezen maar niet echt veel onthouden ... :o
Gisterenavond na afbreken indd zoals ik al voorspeld had broodje kroket en 2 frikkandelen speciaal gegeten :o wel 's avonds thuis nog wat gezonde groentjes. Hele weekend ook niet gesport natuurlijk |o
Dus vandaag lekker in het zonnetje naar stal gerend (ong 6,5 km met tegenwind :( )
en zometeen avondeten koken!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:11

Hebben meer mensen hier dat ze een klein beetje doorslaan met sporten?
Ik heb vanmiddag dus gesport.. maar ik heb nu weer de behoefte om te gaan sporten !! goed of niet goed? en doen of niet doen?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:46

Mandy, niet doen. Je moet rustig aan opbouwen anders gaat het te snel voor je lichaam.

Vandaag gingen we eten bij familie, weer een flinke gourmet met opnieuw een heel uitgebreid (ongezond) dessert... Opnieuw flink gezondigd. Morgen werken en moet 3 paarden rijden dus dan er weer flink tegenaan.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:36

Mandy, hier niet echt doorslaan, maar ik vind het wel heerlijk om te doen!

Ik probeer goed naar mn lichaam te luisteren en op tijd rust in te lasten (en me dan vooral niet schuldig proberen te voelen). Je zou kunnen proberen je work-out om de zoveel tijd aan te passen en zwaarder te maken of variatie in te brengen, zodat je na afloop echt een voldaan gevoel hebt? Maar het klopt wel dat je vaak een enorme energieboost krijgt na het sporten. Ik heb dat vooral na het rennen. Gewoon van genieten en de dag erna of wanneer je je volgende work-out hebt gepland er weer vollop tegenaan!

Hier vanochtend weer op het zelfde gewicht als ik vorige week woog! (rondom pasen toch een paar onsjes erbij gekregen, maar die zijn nu weer weg *\o/* )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:27

Ik ben begonnen! Paasdagen toch nog lekker genoten, maar geen extreme dingen gegeten :n
Zondag voor het eerst weer hardgelopen en beetje spierpijn in mijn scheenbenen (hier heb ik altijd snel last van en moet ik ook zeker mee uitkijken.
Misschien dat ik me dit jaar wel weer een keer waag aan de 4-mijl van Groningen :j

Hoop ook snel resultaat te zien.

Heb alles bijgelezen steeds, maar niks onthouden :+ Enige wat ik onthouden heb
Negerzoen: Nog gefeliciteerd
Daniella: Wow wat goed zeg! Hoeveel wil je er nog af?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:29

Goedemorgen iedereen vanmorgen dan toch begonnen met het koolhydraatarm dieet begingewicht is 84 kg

Mijn dagmenu voor vandaag is:
Ontbijt: koolhydraatarme boterham met boter en een plakje achterham en een kopje kopje koffie
Tussendoor kopje thee en iets van komkommer of blokje kaas oid
Lunch: 150 g gemengde sla met dressing van olie en azijn zout en peper, een gebakken kipfilet en een pal koolhydraatarm brood met boter en mager vleesbeleg (in dit geval kipfilet met tuinkruiden)
Tussendoor koffie en 4 ham kaas rolletjes
Diner kippensoep zonder vermicelli een rundertartaartje en een witlofbleekselderijsalade
Totaal aantal koolhydraten 12,9

En minimaal 2 liter vocht ik drink dan water of suikervrije ranja als tussendoortjes vaak thee

Sommigen zullen wel denken dat het erg weinig is maar het valt best mee is goed te doen voor mij en heeft een hele positieve uitkomst voor mijn suikerziekte

@t Daniela ja ik ga foto's voor en na maken!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:43

Zo hier ook weer volop bezig!
Toch flink gezondigd met Pasen :( oma's kun je geen nee tegen zeggen :P
Maar ach ik heb buikpijn ervan dus ga heel graag weer verder met m'n dieet!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:48

Ja hier ook weer begonnen, zelfde als jou Tarzan bij oma gegeten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:11

Mandy517 schreef:
Hebben meer mensen hier dat ze een klein beetje doorslaan met sporten?
Ik heb vanmiddag dus gesport.. maar ik heb nu weer de behoefte om te gaan sporten !! goed of niet goed? en doen of niet doen?

Dat hangt er vanaf wanneer je vindt dat je doorslaat :D haha. Ik heb gisteren ook twee keer gesport omdat het weer er naar was en om de paasvetjes een boost te geven. Maar heb uiteindelijk het laatste deel van mijn planning laten zitten. Dus dan is de discussie, sla ik door met twee keer per dag sport of ben ik juist goed bezig doordat ik naar mijn lichaam geluisterd heb en de training heb ingekort ;)

Maar ik sport ook veel inderdaad en moet daar ook mee oppassen. Ik merk dat ik nu schuldgevoelens krijg als ik een dagje niks toe, terwijl je spieren echt wel rust nodig hebben..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:14

Als ik sport dan sport ik echt 1 keer op een dag en dan las ik ook netjes een rustdag in na die tijd. Heel soms komt het weleens voor dat ik wel twee dagen achterelkaar sport, maar meestal ben ik heel strikt met mijn rustdagen.
Komt vooral omdat ik mezelf met hardlopen al een keer helemaal de vernieling in gelopen heb :o Daarna mocht en kon ik dus een jaar tot anderhalf jaar niet lopen. Nou dan liever wat rustiger aan dan dat nog een meer hoor :o

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:16

Zo iedereen de pasen overleefd?

Men wat gaan jullie snel zeg, paar dagen wat druk geweest weinig kunnen bokken en jullie zijn 8 pagina's verder ;).

Mijn pasen zag er redelijk uit. Tuurlijk heb ik dingen gegeten die niet bestemd zijn voor een dieet, maar niet schandalig vind ik zelf.
Voelde me wel erg dik, en was er van overtuigd dat ik niks kwijt zal zijn, maar zondag stond de teller toch op 76,2. Weer 3 gram er af. Gaat dan wel niet hard, maar we dalen nog steeds *\o/*

Ik zit nu op 7.8 kilo :o

Afgelopen zaterdag de landalloop in Nijverdal gelopen, was erg leuk, best zwaar, maar ik heb hem toch goed uitgelopen in een recordtijd voor mij. Gister ook maar weer een klein rondje samen met de hond gelopen. Wil het hardlopen uitbouwen tot 3x in de week. Wel even een stapje terug in lengte, anders ben ik bang dat ik weer blessures krijg.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:16

Dat is wel herkenbaar SAKKIA :p Ik heb ook een blessure gehad vorig jaar door verkeerd aangemeten hardloopschoenen. Dus ik bouw extreeeeem langzaam op. En op de 'rustdagen' voor de benen doe ik krachttraining voor mijn bovenlichaam in de sportschool :) En dan op zaterdag werk ik de hele dag waarbij ik de hele dag wandel en dat ook wel meetel als 1 uur sport := en op zondag hoef ik lekker niks :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:21

Ik ga lopen op zaterdag of zondag, dinsdag en donderdag. Op woensdag ga ik altijd met vriendlief naar badminton. OP vrijdag ben ik altijd druk met boodschappen en huishouden (ben dan 's middags altijd vrij) en op maandag heb ik altijd de hele avond muziekrepetitie. Dus mijn week zit ook gewoon vol met 3 keer in de week hardlopen er bij.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:25

Regallie
Citaat:
Weer 3 gram er af.
Bedoel je niet 300 gram? want 3 gram lijkt mij niet af te lezen op de weegschaal

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:45

Goed bezig Regallie!

Ik heb mij gister gewogen, gewoon nog steeds hetzelfde gewicht als vorige week, maar heb ook wat gezondigd dus had het ook wel verwacht. Volg nu gewoon weer braaf het lijstje van mijn diëtiste :)

Over sporten: ik moet echt is goede oefeningen vinden die ik kan doen als ik een maand amper druk op mijn oog hebben.. (pff operatie is al over 8 dagen, tijd vliegt!). Sowieso lekker wandelen met mijn hond en paard + fietsen op de hometrainer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:55

Kun je altijd even vragen Madeira :j
Ik denk dat er best wat dingen zijn die je wel mag doen. En anders idd gewoon lekker wandelen.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:08

Valeria schreef:
Goedemorgen iedereen vanmorgen dan toch begonnen met het koolhydraatarm dieet begingewicht is 84 kg

Mijn dagmenu voor vandaag is:
Ontbijt: koolhydraatarme boterham met boter en een plakje achterham en een kopje kopje koffie
Tussendoor kopje thee en iets van komkommer of blokje kaas oid
Lunch: 150 g gemengde sla met dressing van olie en azijn zout en peper, een gebakken kipfilet en een pal koolhydraatarm brood met boter en mager vleesbeleg (in dit geval kipfilet met tuinkruiden)
Tussendoor koffie en 4 ham kaas rolletjes
Diner kippensoep zonder vermicelli een rundertartaartje en een witlofbleekselderijsalade
Totaal aantal koolhydraten 12,9

En minimaal 2 liter vocht ik drink dan water of suikervrije ranja als tussendoortjes vaak thee

Sommigen zullen wel denken dat het erg weinig is maar het valt best mee is goed te doen voor mij en heeft een hele positieve uitkomst voor mijn suikerziekte

@t Daniela ja ik ga foto's voor en na maken!

Koolhydraatarm brood bevat ook koolhydraten, neem liever een gekookt eitje er bij als je toch wat 'bite' wilt. Een eitje per dag kan prima. Daarbij, bij het ontbijt koolhydraten nemen kan prima, ook als je verder kollhydraatarm eet. Lekker eeen paar wasa sport+ crackers of zilvervliesrijstwafels.
Denk er wel aan dat je ham en kaas tussendoortjes veel verzadigd vet bevatten, en op je lijstje zie ik geen onverzadigde vetten staan (welke je nodig hebt om de onverzadigde te verbranden!) dus neem als tussendoortje liever een handje noten of wat plakjes avocado met wat rolletjes kipfilet. Levert je ook nog een bruikbare energie!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:42

Vandaag weer, net als volgens mij iedereen hier, streng aan de slag!
Heb mij niet eens zo heel slecht gedragen, maar voornamelijk dingen gesnoept tussendoor en 's avonds toastjes met brie.
Helaas moet ik 1 dezer dagen weer mijn maandelijkse feestje hebben, dus dat wordt weer op de tanden bijten.. }:0

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:47

F*ck de Paashaas! Aangekomen :(
Maar wat wil je met een Paasbrunch en tweemaal gourmetten...

Vandaag frisse herstart gemaakt en zit nu aan een worteltje...

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:25

Haha ja ik bedoel inderdaad 300 gram Karin, het was nog vroeg ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:20

Net toch stiekem op de weegschaal gestaan, blijk ik gewoon 600gr afgevallen te zijn de afgelopen dagen *\o/* :') Ik snap er werkelijk niks meer van.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:36

Helaas 500 gram aangekomen tijdens de Pasen. Mijn schoonmoeder was wel ontzettend lief geweest door met het avondeten een stoommaaltijd voor mij te maken met kipfilet en groente, maar de paaslunch was iets minder (maar wel lekker). Gisteren de Enjoy the Ride Paasrit gedaan in Ermelo en daar heb ik ook iets te veel gegeten. Vandaag dus vol goede moed weer beginnen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:32

Zo pas3n weer voorbij. Heb niks extraas gegeten heb me ook nog niet gewogen. Maar was zondwg in totaal 5 kilo kwijt dus ga me morgen weer wegen en hopen dat hrt minder hard gaat deze week. Voel me wel een stuk beter. Minder buikpijn en minder moe. Dus vol goede moed verder net als iedereen

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:30

Hoi iedereen.
Ik heb echt een rotnacht achter de rug (ik sliep pas tegen 5 of 6 uur of zo, heb veel gesnoept 's nachts en dat is niks voor mij). 's Ochtends word ik uit bed gesleurd want mn auto-rij instructeur stond opeens voor de deur, blijkbaar had ik les of zo. Dus in 4 minuten haren gekamd, deo op, aankleden, naar de wc en toen zat ik al in de auto. Wat een ramp was deze les. Maar goed. En dan gaat mijn vrijwilligerswerk weer niet door waar ik de hele week naar uitgekeken heb. ;( .

Wel heerlijk weer he. :)
Tip voor iedereen: boterham met smeerkaas en appelstroop is lekker, zonet gegeten.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:24

Hier wel een oke paasweekend gehad, wel paar paaseitjes gesnoept maar verder gewoon normaal. Gister nog even te fiets naar mn paard geweest 2x 9km en zometeen nog een stuk hardlopen. Lekker weer geeft energie en heb vrijdag een date dus alles wat er nog af kan is mooi meegenomen haha! Op naar die laatste 5 a 6 kg..