Valeria schreef:Goedemorgen iedereen vanmorgen dan toch begonnen met het koolhydraatarm dieet begingewicht is 84 kg
Mijn dagmenu voor vandaag is:
Ontbijt: koolhydraatarme boterham met boter en een plakje achterham en een kopje kopje koffie
Tussendoor kopje thee en iets van komkommer of blokje kaas oid
Lunch: 150 g gemengde sla met dressing van olie en azijn zout en peper, een gebakken kipfilet en een pal koolhydraatarm brood met boter en mager vleesbeleg (in dit geval kipfilet met tuinkruiden)
Tussendoor koffie en 4 ham kaas rolletjes
Diner kippensoep zonder vermicelli een rundertartaartje en een witlofbleekselderijsalade
Totaal aantal koolhydraten 12,9
En minimaal 2 liter vocht ik drink dan water of suikervrije ranja als tussendoortjes vaak thee
Sommigen zullen wel denken dat het erg weinig is maar het valt best mee is goed te doen voor mij en heeft een hele positieve uitkomst voor mijn suikerziekte
@t Daniela ja ik ga foto's voor en na maken!
Koolhydraatarm brood bevat ook koolhydraten, neem liever een gekookt eitje er bij als je toch wat 'bite' wilt. Een eitje per dag kan prima. Daarbij, bij het ontbijt koolhydraten nemen kan prima, ook als je verder kollhydraatarm eet. Lekker eeen paar wasa sport+ crackers of zilvervliesrijstwafels.
Denk er wel aan dat je ham en kaas tussendoortjes veel verzadigd vet bevatten, en op je lijstje zie ik geen onverzadigde vetten staan (welke je nodig hebt om de onverzadigde te verbranden!) dus neem als tussendoortje liever een handje noten of wat plakjes avocado met wat rolletjes kipfilet. Levert je ook nog een bruikbare energie!