[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:11

Normaal ben ik enorm fan van The Graduates, maar een vriendin van mij heeft daar laatst een ombre laten zetten en het was zo niet mooi.. Het leek inderdaad op het onderste plaatje.. Het blond zat veel te hoog en stopte vrij abrupt, terwijl zij het juist in de lengte in de punten wilde. Daar was ik wel een beetje teleurgesteld over. Mijn haar lukt over het algemeen altijd wel als ik daar ben. :) Maar ik heb nu een fijne kapsalon in mijn straat gevonden. Heb daar alleen nog niet geverfd (probeer even een tijdje niet te verven.. zielig voor mijn haar namelijk! :D )
Ik heb overigens wel zelf een ombre set in de kast staan van loreal. Die wil ik nog wel eens gaan gebruiken als mijn haar wat langer is. :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:24

Oh ik had het niet met de ombre set gedaan.. had gewoon zo'n pakje gekocht voor blond haar, en dan de onderste laag erin en 10 minuten wachten, dan de onderste laag en stukje omhoog en weer 10 minuten wachten en dan nog een keer alles + weer een stukje hoger en weer 10 min wachten en dan nog heel kort alles en stukje hoger en dan na 5 minuten ofzo uitspoelen :)) Dan loopt alles iig mooi over (:

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:16

Ik ga zelf nooit meer met blondeer spul aan de gang. Jaren geleden was ik worteltjes oranje en durfde ik niet meer naar school :') Dus altijd naar de kapper de laatste jaren :)

Even een vraagje: Hoe vaak gaan de meesten van jullie naar de kapper om bij te punten? Toen ik lang haar had deed ik het altijd zelf elke zes weken (stijlde het bijna elke dag, en ook föhnen), maar met een bob is dat vrij lastig. Ben bang dat ik het model verpest. Ik heb de dag voor kerst mijn haar voor het laatst laten knippen, dus zo'n 7 a 8 weken geleden. Ik föhn het zelden (eens per week?) en gebruik ook geen andere hittebronnen (krul-stijltang etc.) en ook geen producten als haarlak of mousse, dus echt beschadigd is het op dit moment volgens mij niet. Althans, ik zie geen gespleten puntjes voor zover ik mijn eigen haren kan zien ;)
Ik vroeg me dus af hoe vaak jullie de puntjes bij laten knippen om het gezond te houden. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:00

Wil je het laten groeien frummels? Toch niet een korte coupe? ;)

Ik kijk altijd gewoon naar de conditie van m'n haar. Nu m'n haar kort is ga ik wel elke 7 a 9 weken omdat het model er anders uit gaat. Maar anders kan je gewoon minder vaak toch?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:04

Ik doe het meestal 1 keer in de 2 a 3 maanden.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:09

Ik ben al 5 maanden niet naar de kapper geweest :=.
Zolang ik nog geen gespleten haarpunten heb vind ik het wel best zo. Ik heb nu net weer een fijne lengte.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:45

Ik weet het nog niet Nelleke! Van daar dat ik alleen even de puntjes wil. :) kan ik nog even nadenken maar wel met een model in mn haar, hihi. heel lang wil ik in elk geval op dit moment niet meer. Daar is mijn haar niet geschikt voor en ik vind dit wel leuk staan. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:07

Meestal merk ik het vanzelf als mijn haar droger wordt in de punten en daardoor minder mooi zit. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:51

Ik durf nog steeds niet helemaal mijn haar te laten knippen , puntjes zijn dood momenteel .

Afbeelding

Alleen puntjes knippen is gewoon duur , ben zuinig op mijn haar dus ik verf niet ^^ . Ik vind knippen ok mits het staat , loop al met deze lange lokken voor een paar jaar. Schakel zo om , dan zou ik knippen tot kaak lijn , vermoed een kleine 20 cm er maar af!

Zou kort staan? , vroeger wou ik altijd stekels :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:36

Ik denk dat iets korts als een bob of zo wel zou staan. :)
Ik moet wel nodig weer bijpunten. Maar ik denk dat ik het eerst verf en dan de puntjes eraf knip. Wil het nog steeds laten groeien, terwijl ik al een aardige lengte heb.
Na wat graven heb ik een recente foto gevonden:

Afbeelding

Zou een ombre leuk staan of toch niet?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:48

Wauw jaloers op jouw haar! Ik houd niet zo van ombres dus ik zou daar niet voor kiezen..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:53

Wauw wat een bos haar!
Lijkt me wel wat droog dus bijpunten zou geen overbodige luxe zijn denk ik :)
In deze staat zou ik geen ombre pakken want dan gaat t nog meer pluizen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:00

Simoonzel: Ik zou ook niet voor een ombre gaan omdat het jouw haar denk ik heel droog en pluizig maakt. Vind het zo erg mooi! Zou alleen de puntjes doen :j
Prachtig haar heb je!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:03

Ja klopt, ik heb heel droog haar van mezelf. Ik krijg er niet echt meer leven in. Heeft iemand daar misschien een goede tip voor? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:33

*kruipt even onder steen uit*

wow, niets aan die mooie bos doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:46

Woow gave bos :oo

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:56

Dove haarolie vind ik erg fijn! Ik zou ook geen ombre doen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:03

Mooi haar heb je, Simoonzel!

En ik moest nu, na ongeveer 6-7 weken mijn haar weer nodig laten bijknippen, nu ik een wat korter kapsel heb (ongeveer dezelfde lengte als Frummel), maar mijn haar groeit echt heel snel, net zoals mijn nagels :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:24

Jeetje wat een complimentjes, heel erg bedankt allemaal. <3

Ik heb vandaag twee haarmaskertjes gekocht om te proberen, dus ik ga zo even bijpunten en dan vanavond na het sporten gooi ik er een maskertje op. Hopelijk hydrateert het de boel een beetje. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:51

Wauw wat heb jij een prachtige bos haar zeg <3 Ik kan ook echt niet wachten tot dat van mij weer lang is... Zou het ook niet verven als ik jou was, zonde van t kleurtje!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:46

Ik vind ook dat je prachtig haar hebt, maar.. (is een mening, geen bevel) mij lijkt het bij jou veel mooier staan als je schouderlengte haar had.!

Ik zal idd geen ombre doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:50

Simoonzel ik heb altijd korte bobs gehad , grappig dat je het aanraad daar loop ik normaal na een knipbeurt mee _O-

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:38

Haha nouja dan was het geen slechte gok. :')
Haarmaskertje heeft wel iets geholpen, dus voor herhaling vatbaar. Ik heb ook wat andere tips gelezen over wat voorzichtiger met je droge haar omgaan zodat je het niet snel beschadigd. En dat je het beter kunt kammen dan borstelen. Uh nou, de eerste die een kam ongeschonden door mijn haar weet te halen krijgt de bijnaam Koning Arthur. :+

Ik heb wel schouderlengte gehad in het verleden, maar alleen toen ik het aan het laten groeien was. Deze lengte vind ik veel mooier. :o

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:56

Schouderlengte haar zou ik ook niet voor kiezen met zulk volume, dat kijkt vaak nogal ontploft haha. Sowieso vind ik schouderlengte altijd zo'n mwah lengte. Heb het zelf nu ook en baal daar mega erg van, maar het was op aan de onderkant (jaren niet naar de kapper geweest uit angst haha!!). Nu is het inmiddels al lekker gegroeid maar ik wil zo lang mogelijk haar. Prachtig :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:52

Meningen verschillen dus!
Ik vind haar vanaf een bepaalde 'lange' lengte, een beetje saai worden.
Veel meisjes bij mij op school hebben lang haar en dragen dat iedere dag gewoon, los.
Ziet er vaak niet fris uit (naar mijn mening).
Maar jouw haar ziet er wel mooi uit trouwens!
Vind kort alleen bij veel mensen beter staan :P