[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:28

Hallo, sorry dat ik zo kom binnen vallen maar ik had even een vraagje.
Er zijn hier vast wel bokkers met een implanon. Nu ben ik benieuwd naar het litteken wat je overhoudt na het verwijderen hiervan?
En als er dan een nieuwe word gezet, is dat op dezelfde plek? Door het littekenweefsel heen dus?

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:24

Hoi Allemaal,

Ik moet zo naar de huisarts om een spiraaltje te laten zetten (zie er best wel een beetje tegen op :+ )
Maar weet iemand van jullie of ik vanavond dan gewoon mag paardrijden????

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:47

Ja hoor, als jij je prima voelt kan je gewoon alles doen wat je normaal ook zou doen. :) Je kan je alleen wat duizelig voelen nog, dus pas daar wel mee op. Je kan het ook altijd je huisarts nog vragen. Succes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:17

Dat mag inderdaad gewoon hoor, ik zou wel even aan kijken hoe je je voelt. Het kan best zijn dat je wat kramp hebt bijvoorbeeld. Verder gaat het helemaal goed komen hoor, het is even geen fijn gevoel maar daarna heb je jaren lang geen omkijken meer ernaar :)

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:13

Zo hij zit er in, dat viel me 100% mee, maar ja dat is voor iedereen verschillend natuurlijk!!!! En idd ik mag gewoon rijden vanavond!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:40

Fijn dat het meeviel :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:48

hier wordt het terug naar de tekentafel, maandag weer een afspraak met gynocoloog..
operatie leverde niets maar dan ook helemaal niets op.
buiten wat 18 jaar oude verklevinkjes van de blindedarm operatie is mijn buikholte zo schoon dat menigeen er jaloers op mag wezen aldus de gyno.. Betekent dus dat daar en in de baarmoeder geen enkele reden te vinden is voor de extreme klachten..

vervolgstap wordt waarschijnlijk zoeken naar een andere oorzaak die een hormonale disbalans te weeg kan brengen die alle organen tijdens de menstruatie in overdrive zet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:54

elenaMM77 schreef:
hier wordt het terug naar de tekentafel, maandag weer een afspraak met gynocoloog..
operatie leverde niets maar dan ook helemaal niets op.
buiten wat 18 jaar oude verklevinkjes van de blindedarm operatie is mijn buikholte zo schoon dat menigeen er jaloers op mag wezen aldus de gyno.. Betekent dus dat daar en in de baarmoeder geen enkele reden te vinden is voor de extreme klachten..

vervolgstap wordt waarschijnlijk zoeken naar een andere oorzaak die een hormonale disbalans te weeg kan brengen die alle organen tijdens de menstruatie in overdrive zet.

Daar ben je mooi klaar mee. :(:) Hoprlijk vinden ze snel wat.
Wel fijn om te weten dat je buik zo schoon is van binnen, geloof me, dat is heel prettig nieuws.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:49

nou, als hij niet schoon was, dan hadden ze tenminste wat kunnen doen aan de klachten..
alles kwam overeen met de klachten van flinke endometriose..

nu kan het overal vandaan komen.. het moet in ieder geval iets zijn dat z'n uitwerking blijkbaar heeft op meerdere organen.. immers als de boel niet verkleefd zit, dan komen de klachten dus onafhankelijk van elkaar maar wel gelinkt aan de periode.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:17

Wat naar Elena... Nja als het wel endo was geweest, daar ben je ook mooi klaar mee want dat is toch juist onder de duim te houden door non-stop pilgebruik en dus niet ongesteld worden? Aangezien dat sowieso niet voor je werkt, zou dat ook best een hel kunnen zijn denk ik.

Mja hopelijk kom je er snel achter wat het dan wel is. Klinkt niet bepaald prettig die heftige pijnen... -O-

-edit-

Kom net dit tegen... Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
https://www.organicup.eu/nl/
Het lijkt me eigenlijk niks := maar misschien is het juist wel heel relaxed?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:53

dan hadden ze het eens in de zoveel tijd mij tijdelijk in de overgang moeten zetten en als de boel dan rustig is moeten schoonmaken met een operatie..

ik ga maandag het balletje hypofyse/autoimuun eens droppen kijken of de gyno mee gaat in die gedachte.. Hypofyse stuurt zoveel aan, naast puur hormonaal, dat dat misschien ook de hele zooi daar beneden overhoop kan smijten in een maandelijkse cyclus. misschien is het goed om een endocrinoloog eens te laten nadenken, als het blijkbaar niet gynacologisch te verklaren is

of gewoon gelijk een hele body check, want ik accepteer niet dat er geen verklaring is.. terwijl er tegenwoordig zoveel aandacht is voor 'overmatige pijn tijdens menstruatie hoort er niet zondermeer bij'. ga niet weer jarenlang de handdoek in de ring gooien onder het motto 'ben gewoon vrouw en pech'. want die grens ben ik gepasseerd toen ik de huisartsenpost moest laten komen.

---

heb die cups wel eens gezien, maar eigenlijk nooit geprobeerd.. lijkt mij zo'n kiederboel om m er goed uit te krijgen, maar kan gewoon mijn gedachte zijn hoor.. voor het zelfde geld is het super simpel..

ik ben zo'n ransbak die graag zit te vissen naar beppies :') omdat ik die prettiger vind dan ob's tijdens zwemmen of saunagang.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:56

elenaMM77 schreef:
of gewoon gelijk een hele body check, want ik accepteer niet dat er geen verklaring is.. terwijl er tegenwoordig zoveel aandacht is voor 'overmatige pijn tijdens menstruatie hoort er niet zondermeer bij'. ga niet weer jarenlang de handdoek in de ring gooien onder het motto 'ben gewoon vrouw en pech'. want die grens ben ik gepasseerd toen ik de huisartsenpost moest laten komen.

Hier heb je groot gelijk in. Een krampje, wat ongemak, allemaal prima. Maar dit slaat wel alles.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:05

Ik heb die cups hier bij de apotheek zien liggen. Lijkt me he-le-maal niets! Zie je het al voor je in een openbaar toilet? Dat ding eruit poeren, afvegen met papier, er (goed!) weer inproppen en daar sta je dan met je bebloede handen. Beetje jammer als het kraantje zich achter de deur bevind. :')

Los daarvan: ik zag ze (uiteraard) in het roze. Wil iemand mij uitleggen waarom dergelijke dingen voor volwassen vrouwen altijd in het roze (verpakt) zijn? Is het de bedoeling dat we ons dan helemaal vrouw voelen ofzo? Condooms zijn toch ook niet babyblauw? :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:12

Balen Elena... Hopelijk komt er toch een oplossing, want dit moet echt niet fijn zijn Y;(

Ik gebruik zelf een cup, die opvouwbaar is en ik daardoor overal kan meenemen (gaat in een doosje formaat lipgloss). Het gebeurd mij bijna nooit dat ik die in het openbaar moet schoonmaken want gaar wel een uur of 8mee. De eerste dag niet, maar dan neem ik een flesje water mee en opgelost. Dat prutsen heb ik ook geen last van, haal het er zo uit (zit veel minder diep dan een tampon).

Ik voel me er veel gemakkelijker en minder vuil door. Ik voel het niet zitten en paardrijden gaat er ook prima mee, zwemmen overigens ook. Veel minder afval ook. Ik ben er enorm blij mee, naast mijn spiraal een van de beste beslissingen op dat vrouwen vlak :j

Kleurtjes... Vind het ook zo dwaas, ik ben geen 6 :')
Maar vind die stereotiep van blauw-man roze-vrouw sowieso dwaas, geef mij maar groen :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:15

Maar kan je hem niet per ongeluk scheef plaatsen dat hij alsnog lekt? Ik ben misschien nogal dom, maar het lijkt me hoofdzakelijk heel lastig.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:18

Dat kan, maar daarom moet je ook uitkijken dat je de juiste maat hebt. Ik heb volgens mij een maatje te klein en dan lekt het een klein beetje de eerste dag, doe ik dan inlegkruisje bij.
Maar, dat steken leer je wel en na een paar keer voel je ook wanneer het goed zit. Je hebt een paar methodes hoe je het kan 'vouwen' om in te brengen, bestaan ook filmpjes over.

Nu gaat dat erg snel, was het even uit en terug steken en klaar (lekker plastisch maarja :+ ).

Ik vind het eerlijk gezegd minder lastig dan maandverband, aangezien daar de vleugeltjes nogal eens moeilijk waren (aan mijn bleven hangen, auw! %) ), het doorlekte, ik er niet genoeg bij had, geen vuilbak had, mijn broek rood werd aan de zijkanten... Hiermee zijn al die problemen opgelost en merk ik veel minder van mijn periode, heb er veel minder praktische 'last' van. steek het s'ochtends in en hop, ik kan baar buiten zonder me de hele dag vreemd te voelen.

Nu, ik kan geen tampon hebben, mijn spieren verkrampen. Dus daar kan ik het niet mee vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 23-08-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:20

En hoe weet je wat je maat is? :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:23

Palmera schreef:
En hoe weet je wat je maat is? :+

Oh sorry had even nog iets bij mijn vorige post gezet.

Goh... Staat uitgelegd op een aantal sites. Hangt er wat vanaf, als je bv al kinderen hebt gehad dan neem je best een grotere.
Deze die ik heb hebben ook expliciet twee maten maar niet alle merken hebben dat en zijn standaard 'groter', maar zoveel verschilt dat niet. Vriendin van mij heeft een mooncup, die is net iets groter dan de mijne en daar is gewoon maar een maat van.

Ik heb deze:
https://www.intimina.com/eshop/index.ph ... uct_id=107
Kun je dus makkelijk meenemen.
Maar er zijn zat merken en soorten. Is gewoon ook milieu vriendelijker :Y)
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 23-08-16 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:26

Oké. Dank je wel voor de uitleg. Ik ben niet van mening veranderd maar heb iig iets opgestoken :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:28

Geen probleem. Er is gewoon niet veel over bekend en onbekend is onbemind zoals ze zeggen. Zelfs mijn dokter kende er niets van (een vrouw) toen ik vroeg of dat veilig was met een spiraal :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:28

Ik heb ook een tijd geleden wat info gelezen hierover. Maar ;as dus bij verschillende vrouwen dat het vacuuum verbrak en de handel er alsnog ineens uit kwam lopen. Dat weerhoud me toch een beetje... Heb toch meer vertrouwen in tampons denk ik :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:37

Dat is wel zo, maar zo is er bij elk iets wel een probleem of mensen die er moeilijkheden mee hadden. Ik ben van he idee: ik probeer het en we zien wel! En in dit geval was dat een goede keuze.

Maar tampons zijn ook gewoon handiger dat maandverband dus weet niet of dat zoveel uit maakt dan :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:44

Maandverband is sws een nare uitvinding :P Ben toch wel nieuwsgierig, wie weet dat ik het toch ooit ga proberen mocht ik ooit nog een volledige menstruatie krijgen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:51

Bedankt voor het delen van je ervaringen Aria :D en de rest ook uiteraard :j

Tot nu toe lijkt een tampon me toch handiger := maandverband doe ik alleen snachts. Vind t geen fijn idee om zo lang achter elkaar een tampon in te hebben.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 03:32

xTammyy schreef:
Hallo, sorry dat ik zo kom binnen vallen maar ik had even een vraagje.
Er zijn hier vast wel bokkers met een implanon. Nu ben ik benieuwd naar het litteken wat je overhoudt na het verwijderen hiervan?
En als er dan een nieuwe word gezet, is dat op dezelfde plek? Door het littekenweefsel heen dus?

O:)