Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:05

@SV Wat een prachtfoto's weer. En altijd lekker om even ergens helemaal alleen te kunnen genieten van de natuur.

@MuSLi Was die training van jou ook een Garmin suggestie vorige week? Of had je hem ergens anders vandaan gehaald? Klinkt in ieder geval als pittig maar wel leuk om te doen

@Ninus Props voor het vroeg opstaan vanochtend, ik heb al moeite met om 8 uur opstaan om om 9 uur parkrun te kunnen doen op zaterdag...

@ierus Het was gisteravond idd best warm, ik ben zelf wezen fietsen maar voelde het ondanks de rijwind ook nog.

@Karin 50 balen hooi is ook een beste work-out denk ik zo.

Fenn

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:20

Lekker bezig op de vroege ochtend Ninus!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:31

Lekker vroeg Ninus :j

Ik ga misschien straks nog even max 5km. Heb gister avond voor het eerst X-Core groepsles gehad en dat was pittig. En stijve schouders nu. Maar was ook wel lekker om te doen dus ga volgende week weer.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:49

Even opgezocht wat dat inhoudt, da’s pittig! Je bent maar fanatiek, BeFunny!

Mooie ochtendgymnastiek, Karin. *spierbalemoji*

Ieris, meestal lopen er zomers wel een aantal mensen van diezelfde groep op eigen initiatief door. Ik vind dat ook wel lekker, het zit zo in m’n systeem om op de dinsdag te lopen.

Voor vanavond heb ik een rondje van zo’n 6,5 km op de planning.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:55

IMAY1990 schreef:
@SV Wat een prachtfoto's weer. En altijd lekker om even ergens helemaal alleen te kunnen genieten van de natuur.

@MuSLi Was die training van jou ook een Garmin suggestie vorige week? Of had je hem ergens anders vandaan gehaald? Klinkt in ieder geval als pittig maar wel leuk om te doen

@Ninus Props voor het vroeg opstaan vanochtend, ik heb al moeite met om 8 uur opstaan om om 9 uur parkrun te kunnen doen op zaterdag...

@ierus Het was gisteravond idd best warm, ik ben zelf wezen fietsen maar voelde het ondanks de rijwind ook nog.

@Karin 50 balen hooi is ook een beste work-out denk ik zo.

Is een training uit een 10km trainingsschema. Maar het schema is opgesteld op 6 weken naar een snelle 10km en aangezien ik nog 8 weken had bij de start van mijn voorbereiding doe ik de eerste week trainingen de eerste 3 weken :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:39

Mooie berichten weer hier, vooral (ook) respect voor Ninus!

Ik heb vanochtend een rondje plas gelopen: 6,4 km in 7:40 gemiddeld. Erg tevreden over.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:00

Lekker Tiggs!

Jeetje Ninus, petje af hoor. Ik doe het je niet na.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:36

Goed bezig, Tiggs!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:13

Ik ben geweest net
Vond het wel warm pfff en had het best zwaar tijdens het korte loopje :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:15

Netjes hoor! Vanochtend was het ook benauwd inderdaad, tot er een heerlijke bui kwam :)

Heb je ook stukjes gewandeld (vanwege de dipjes in je grafiek)?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:20

Tiggs schreef:
Netjes hoor! Vanochtend was het ook benauwd inderdaad, tot er een heerlijke bui kwam :)

Heb je ook stukjes gewandeld (vanwege de dipjes in je grafiek)?

Ja en staan drinken. Had geen rugzak mee nu en die flipbelt had ik dus maar daar sta ik steeds mee te pielen om die flesjes eruit te krijgen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:34

Oh ja, dat herken ik met die flesjes...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:40

Soft flaks dus als het niet mee werkt dan blijf je in je gepiel. Ik neem in die belt flesjes van 150 ml mee. Zwaarder daarbij zakt die af bij mij. Wat een verschrikkelijk onding. En dan ging het lopen ook nog eens zwaar. Maargoed we zijn weer geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:10

Zou je dan niet liever zonder water lopen op die 5km? Het is maar een half uur, je kan vocht aanvullen zodra je terugkomt.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:14

Be funny, goed bezig, je bent echt sportief zeg! En het was inderdaad nog best warm vandaag.
Ja ik loop ook altijd te kloten met die soft flesjes, de 150ml vind ik ook de fijnste, die berg je wat makkelijker op.

Tiggs, goed bezig, fijn dat je lekker gelopen hebt!
Mooi dat je nog een buitje had, is wel lekker verkoelend nu!

Musli, goed begin van je schema!
Beter iets te vroeg beginnen dan te laat.
Mijn schema start op 12 weken voor de halve marathon, nu zit ik nog in het relatief relaxed schema, maar dan moet ik ook aan de bak!

Vanochtend ook nog een rondje gemaakt, had een klein buitje, zo heerlijk!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:18

Goof schreef:
Zou je dan niet liever zonder water lopen op die 5km? Het is maar een half uur, je kan vocht aanvullen zodra je terugkomt.

Helaas krijg ik door die antihormonen echt snel dorst en een droge mond en keel ik kan niet zonder water :( met de trailtas kan ik uit die slang drinken al lopend dat gaat prima. Maar omdat ik al vertrok met Max 5 km vond ik dat erg overdreven.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:51

Iedereen is lekker fanatiek zeg! Leuk om te lezen.

En die 50 hooibalen heb ik dan weer respect voor Karin, ik vind dat echt zo ontzettend zwaar en ik ben ook blij dat ze nu voornamelijk gras eten. Ik moet mijn voorraad ook nodig aanvullen, maar ik stel het steeds uit :=

Hoe ziet de weersvoorspelling er bij jullie uit dit weekend? Hier zakt de temperatuur weer wat en er is wat regen, maar niet meer zoveel. Het blijft wisselvallig, dus ik vertrouw het nog niks :=

Ik ben ook altijd aan het kl#ten met flesjes, dus als ik vocht nodig heb onderweg dan doe ik een rugzak op. Ik heb een kleine Camelbak voor de kortere afstanden. Dat gaat prima.

Ik zit weer in de trein terug en moet echt wakker blijven, als ik de overstap mis dan eindig ik in Groningen :D

Voor ik het vergeet, ik zit na de zomer een paar keer in Den Haag incl. overnachting. Wie woont daar in de buurt en vindt het leuk om een keer samen te lopen? Bij voorkeur een beetje op tijd (geen 4 uur :+ ) in de ochtend, maar het zou misschien ook een keer 's avonds kunnen als het programma niet te laat eindigt.
Laatst bijgewerkt door Ninus op 13-07-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:03

Ik kan ook minder doen in de zak. Maar ik vond het teveel gedoe voor dat stukje ook. Maar volgende x gaat die gewoon weer mee idd _O-

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:22

Gewoon met je rugzak gaan lopen, BeFunny. :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:57

Ninus schreef:
Iedereen is lekker fanatiek zeg! Leuk om te lezen.

En die 50 hooibalen heb ik dan weer respect voor Karin, ik vind dat echt zo ontzettend zwaar en ik ben ook blij dat ze nu voornamelijk gras eten. Ik moet mijn voorraad ook nodig aanvullen, maar ik stel het steeds uit :=

Hoe ziet de weersvoorspelling er bij jullie uit dit weekend? Hier zakt de temperatuur weer wat en er is wat regen, maar niet meer zoveel. Het blijft wisselvallig, dus ik vertrouw het nog niks :=

Ik ben ook altijd aan het kl#ten met flesjes, dus als ik vocht nodig heb onderweg dan doe ik een rugzak op. Ik heb een kleine Camelbak voor de kortere afstanden. Dat gaat prima.

Ik zit weer in de trein terug en moet echt wakker blijven, als ik de overstap mis dan eindig ik in Groningen :D

Voor ik het vergeet, ik zit na de zomer een paar keer in Den Haag incl. overnachting. Wie woont daar in de buurt en vindt het leuk om een keer samen te lopen? Bij voorkeur een beetje op tijd (geen 4 uur :+ ) in de ochtend, maar het zou misschien ook een keer 's avonds kunnen als het programma niet te laat eindigt.

Ik werk in Den Haag. Wie weet kunnen we wat combineren? :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:19

Ik was even wat stiller vanwege vakantie, maar heb wel meegelezen. Jullie fanatisme is heel aanstekelijk :Y) Ik had afgelopen dagen voor eerst zowaar echt zin om te gaan lopen. Was bang dat m'n vakantie het wat verpest had, maar twee fijne loopjes met allebei een supermooie hartslag dus ik ben blij! Hartslag is vandaag zelfs met langer lopen niet hard gaan pieken.

Ik probeer nu weer wat actiever mee te kletsen maar het topic gaat soms zo snel :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:51

Toppie Sokje, lekker blijven lopen! En ook blijven posten, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 23:49

Vanavond weer wezen lopen. Na de sessie van dinsdag had Garmin voor eergister en gister base trainingen op de planning staan, energiser heb ik de fietssuggestie gedaan (ook een base sessie) en gister heb ik als rustdag gekozen. Vandaag vond Garmin dat ik nog wel wat extra aan mijn snelheid kon werken met nog een VO2 max training. Wel andere intervallen dan dinsdag, 7 × 1 minuut rond 5:30 pace met wel 3 minuten recovery er tussen steeds. Vond het lastig om zonder elke 5 seconde op mijn horloge te kijken in te schatten wat het juiste effort level was, maar ben uiteindelijk wel weer tevreden. Alles sneller gelopen dan target pace en voel ook wel dat deze training de spieren uitdaagde. Hartslag tijdens de intervallen steeds tot ongeveer 180 omhoog, en binnen 1 minuut vande recovery tijd ook weer heel netjes terug naar Benenden tot ongeveer 150. Dat zijn voor mij nette getallen. 150 is een kleine 15 slagen van de bovengrens van mijn zone 2 af en 180 zit ergens onderaan zone 5 voor mij. Om dat ik een minuut aan te tikken geeft aan dat het het juiste effort level is geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 07:15

Ja, weer beter! *\o/* Gisteren tijdens een hectische dag een rondje gedaan. Besloten wel weer iets meer te lopen, maar dan langzaam. Twee keer 5keer 2 min hardlopen met 30 sec wandelen en daar tussenin 5 minuten herstel. Dit keer helaas geen levend dier, maar een dood vosje op het pad. Nog nooit gezien hier.. lopen ging wel, ademhaling was wel even zoeken, dus ging traag.

Mooi rondje Imay. Lekker dat je hartslag zosnel zakt ook. En welk horloge heb je ook alweer?

Leuk dat je er bent Sokje!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:25

Mooie training, IMAY!

Weer lekker bezig, Fenn!

Ik moest onverwachts alleen lopen, buuf was helaas verhinderd. Dat was wel even omschakelen. Muziek mee en gaan met die banaan! De route van drie weken geleden weer opgepakt. Was alleen dat graspad vrij aan het eind even vergeten. :+ Tijdens een stukje wandelen een alternatief bedacht, was qua kilometers prima te doen. Afgeklokt op 28 km. De laatste 6 km waren best nog wel pittig.

Afbeelding

Ninus en man, succes vanavond! Als de wind nog wat gaat liggen, is het volgens mij prima weer om te lopen.