Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Ik mag naar de grote locatie aan de bavelse berg, naast de kinepolis. Dat opschrijven is een slim idee, ze zeggen in je niet dominate arm moet laten prikken toch.
En inderdaad iedereen zegt dat het meevalt en zo over is. Al zou iedereen op de wereld dat zeggen zou het niets doen voor mij. Die angst bouw ik als nog op, en die gaat er uit komen na het prikken. Maar het is voor een goed doel dus ik wil wel.
friezenfan2 schreef:Ik mag naar de grote locatie aan de bavelse berg, naast de kinepolis. Dat opschrijven is een slim idee, ze zeggen in je niet dominate arm moet laten prikken toch.
En inderdaad iedereen zegt dat het meevalt en zo over is. Al zou iedereen op de wereld dat zeggen zou het niets doen voor mij. Die angst bouw ik als nog op, en die gaat er uit komen na het prikken. Maar het is voor een goed doel dus ik wil wel.
purny schreef:Ik zou ook een uitnodiging ontvangen maar ik ben bang dat ze me gaan vergeten en dat ik dan nog langer moet wachten.
Citaat:Griepprik risico-groep?
Dan even zelf je huisarts bellen.
Die moeten nl aan de ggd doorgeven wie in aanmerking komen voor die regel.
Ik heb gisteren mijn huisartassistente aan de telefoon gehad, om even met zekerheid te weten of ik op de lijst sta, omdat ik niet al jaren de griepprik krijg (en dus niet al jaren op de uitnodigingslijst sta) maar mijn medische sores van de afgelopen twee jaar zijn.
Het beste mens wist nergens van af, gaf alleen maar aan dat ze zelf niet prikken (nee, dat weet ik, ggd moet prikken, jullie moeten doorgeven...) Maar ze bleef maar benadrukken dat ze zelf niet meer prikken, dat het niet klopte wat ik zei en er wel vaker 'iets op het nieuws is'.
Ik heb beloofd om de richtlijnen van het RIVM op te zoeken en later terug te bellen.
Die richtlijnen had ik 5 minuten later te pakken (inclusief de volledige werkinstructie voor huisartsen, hoé ze die namen moeten doorgeven, staat gewoon openbaar op de site van het RIVM namelijk)
Teruggebeld, bleek ze zelf inmiddels ook gegoogeld te hebben, en erachter gekomen te zijn dat wat ik zei wel klopte...
Van mij ligt er nu een aantekening bij de huisarts dat ik dus graag zowel voor griepprik als covidprik op de lijst wil.
Ik hoop dat het voor mij goed komt nu...
Maar in die werkinstructie staat dat de namen in principe voor 5 mei doorgegeven moeten worden.
En in een bepaalde andere situatie die ik verder niet precies kon volgen omdat ik niet bij een huisarts werk voor 17 mei.
Heeft iets te maken met welke systemen ze gebruiken geloof ik.
Maar het kán dus wijs zijn om er zelf even achteraan te bellen, als je het echt belangrijk vindt.
Hoewel ik vind dat dit eigenlijk gewoon echt bekend moet zijn bij de assistentes (die dit soort administratieve dingen normaliter regelelen) is mijn ervaring dus dat niet iedere assistente altijd even goed op de hoogte is.
lenaa_tje schreef:Maar als je al jaren de griepprik wel krijgt en neemt is bellen toch eigenlijk niet nodig?
Ik wil mijn huisarts daar eigenlijk niet mee lastig vallen.