Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:07

Karl66 schreef:
NoGo schreef:

Dit vind ik dus wel interessant want wat bedoel je dan met dat zij het recht hebben om niet besmet te worden.
Ik ga hier dus wel een beetje van stuiteren als ik hem lees, want als je geen kans op besmetting wil moet je jezelf maar in huis opsluiten en vooral niet meer buiten komen, want een ander heeft het recht om zelf te bepalen wat hij of zij doet en aangezien je alleen de verantwoordelijkheid over jezelf kan nemen, kan je dus niet iemand anders het recht ontnemen niet meer buiten te komen.
Dus bij zelf binnen blijven ontneem je ook niemand het recht om buiten te komen en heb je geen kans op besmetting.
(al is dat ook niet waar, want een oudere dame bij ons in de straat is besmet terwijl ze niemand irl zag, niet verder dan eigen tuin kwam en alleen haar boodschappen liet bezorgen).

Verder vind ik het oprecht jammer dat het weer zo een bash ding lijkt te worden, op mensen die een andere mening hebben dan het gros.
Waarom zou je niet voor jezelf mogen kiezen en gewoon aan het werk mogen gaan als je op alles ingeteerd heb.
Hoeveel mensen hebben zonder klachten, niet heel veel andere mensen besmet.

Bij mij komen er dan toch ook wel weer wat vragen op:
- als vaccineren er niet voor zorgt dat je het niet krijgt (want meerdere variante) waarom zou je, je dan moeten laten inenten.
- is iedereen die hier reageert in volledige zelfquarantaine of laten jullie je tussen de elke 5 en 14 dagen testen.
Zo niet hoe weet je dan dat je niet besmet bent en dus andere kan besmetten.
(die vraag komt mede doordat ik iemand in mijn omgeving heb die dus wel bij elk hoofdpijntje of hoestje test en nu al 27x negatief getest is).

Wat een raar en vertekend beeld van de werkelijkheid geef je hier. Als jij corona hebt, dan is het aan jou om bij anderen uit de buurt te blijven, niet aan de anderen om jou te mijden. Dat heet verantwoordelijkheid nemen.

Even puur als gedachtenexperiment draai ik jou verhaal, niet omdat ik dat vind, maar gewoon om je een spiegel voor te houden. Als jij aan het openbare leven deel wil nemen, dan laat je je maar vaccineren. Wil je dat niet, dan blijf je maar thuis. Want een ander heeft het recht om zelf te bepalen wat hij of zij doet en aangezien je alleen de verantwoordelijkheid over jezelf kan nemen, kan je dus niet iemand anders het recht ontnemen niet meer buiten te komen.

Als samenleving zullen we rekening met elkaar moeten houden om ook werkelijk samen te kunnen leven. Wat ik bij jou en ook bijvoorbeeld bij Palerma lees is een hele egoïstische houding, de rest moet in alles met jullie rekening houden en jullie hoeven helemaal geen rekening met anderen te houden. Dan heb ik nieuws voor je, zo werken samenlevingen niet en als je denkt dat je het met zo'n houding redt, dan zal je merken dat je op een gegeven moment door de samenleving uitgekotst wordt. Dat zogenaamde bashen is dan ook een consequentie van het egoïstische en hypocriete gedrag.

Ik ga de rest even laten voor wat het is om uit het gekibbel te blijven dus richt mij even tot jouw Karl ;)
Volgens mij is het niet een raar vertekend beeld, hooguit een interpretatie cq aanname aan de hand van hetgeen wat jij schrijft?
Ik geef aan waar ik over val en leg uit hoe ik jouw tekst interpreteer en mogelijk heb ik dat dus verkeerd gedaan: jij spreekt namelijk over bewezen overtuiging dat corona meer dan een griepje is en dat men het recht heeft niet door jou besmet te worden.

Ik val over het stukje, het recht hebben niet door jouw besmet te worden en dacht dat ik jouw juist een spiegel voor hield door te benoemen waarom zou degene dan meer recht hebben dan iemand anders.
Als je risico wil vermijden moet je thuisblijven want niemand weet of hij/zij besmet is tenzij je dus wekelijks test.
En dat is dus ook direct een reactie op jouw eerste alinea, natuurlijk blijf je thuis als je weet dat je besmet bent.
Maar aangezien niet iedereen overduidelijke klachten heeft, weet je dit nooit tenzij men dus wekelijks test.

Als reactie op je gedachte-experiment: waarom is daar niet een gulden midden weg in?
Het lijkt alsof je alleen maar voor of tegen vaccineren mag zijn, maar waarom mag je niet in het grijze middengebied zitten.
Even afwachten wat de langere termijn doet, hoor en wederhoor van voor en tegenstanders.
Ik mis zo het respect naar elkaar op veel vlakken (gelukkig niet in mijn omgeving maar wel hier op het forum).
Ik wil niemand zijn recht op naar buiten gaan ontnemen, maar dit geldt dus wel voor zowel de voor als tegenstanders van het vaccineren en ik vind dat het in de discussie daar continu aan schort en steeds over komt als wij voorstanders tegen jullie tegenstanders.
(hier wil ik wel even de kanttekening bij maken dat ik nog in het middengebied zit, ik mij te weinig heb verdiept om 'zomaar' te laten enten en daarom juist deze discussie zo interessant vind en ook al meerdere malen mijn mening heb durven bijstellen).
Betekend dit dat ik val onder de niet enters en wappies? Prima dat mag, zolang ik maar weet dat ik opensta voor beide kanten.
En dat maakt ook gelijk een reactie op een je laatste post, waarom moet dit meteen zo persoonlijk?
Ben ik egoïstisch en hypocriet omdat ik vragen stel en reageer op wat je zegt, dat is toch vreemd want je kent mij verder helemaal niet irl -O-
Verder vind ik je wel lief hoor Karl66 ;) alleen ik krijg ook geen enkele reactie op mijn vragen.....van jou of overige bokkers :o

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:10

Karl66 schreef:
En dan weet ik dat je gelijk weer gaat komen dat niemand rekening met jou houdt en dat jij je bedrijf hebt moeten sluiten enzovoort. Maar daar heb jij bewust voor gekozen, jij bent niet in Spanje geboren, jij bent naar dat land vertrokken, een land waar ze als samenleving bepaalde afspraken met elkaar hebben gemaakt hoe ze elkaar sociaal steunen. Als jij dan nu geen steun krijgt, dan is dat het gevolg van de keuzes die Spanje als samenleving gemaakt heeft, een samenleving waar je zelf bewust voor gekozen hebt. Het is dus iets te gemakkelijk om nu te zeggen dat jij daarom dus ook geen rekening met andere mensen moet houden. Daar zijn door diezelfde samenleving namelijk andere keuzes voor gemaakt, namelijk dat je in quarantaine moet gaan als er een risico is dat je anderen besmet.

Dit is wel wat te makkelijk. Ook in Nederland worden bepaalde bedrijfstakken, met name de horeca en evenementen, keihard geraakt zonder voldoende compensatie vanuit de overheid. Hier in de regio zijn ook behoorlijk wat restaurants en kroegen die de handdoek in de ring hebben moeten gooien, omdat ze in het afgelopen jaar verplicht negen maanden gesloten zijn en de compensatie gewoon niet voldoende is. Niet voor het betalen van de vaste lasten, laat staan om privé nog alles te kunnen betalen. Een vriend die een kroeg heeft krijgt nu regelmatig eten van vaste gasten. Het openen van terrassen helpt in zijn geval ook niet omdat z'n kroeg aan een winkelstraat zit en z'n terras letterlijk uit twee tafeltjes bestaat. Hij is wel open voor de vaste gasten, maar het is niet alsof 'ie daar de broodnodige omzet mee kan halen.

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:15

Maar er is toch ook niemand die beweert dat deze mensen het niet ontzettend zwaar hebben? Natuurlijk is de hulp niet perfect en zijn/gaan er bedrijven omvallen. Hoewel er vorig jaar minder bedrijven failliet zijn gegaan dan de jaren ervoor. Het is een vreselijke situatie waarin wij/zij zitten, maar niemand hoeft hier om te komen van de honger. En dat is het verschil met Nederland en heel veel andere landen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:17

En het mooiste is nog dat er naar de maatregelen gewezen wordt als de bron van alle ellende, banen die verloren gaan, bedrijven die noodgedwongen moeten sluiten. Maar laten we wel wezen, veel mensen vonden dat zij zelf de uitzondering op de (maat)regel konden zijn, wappie en geen wappie, het zit in onze natuur/cultuur om de grenzen op te zoeken.

Als iedereen zich vanaf het begin aan alle maatregelen had gehouden, dan waren we imo al lang uit de ellende geweest, dan had Corona zich niet zo makkelijk kunnen blijven verspreiden. Toch de deur uit gaan met een verkoudheidje, toch geen afstand bewaren bij bekenden, geen mondkapje dragen als het niet verplicht is, ondanks dat afstand niet goed bewaard kan worden, toch niet laten testen, want zolang je niet test, dan is er niets aan de hand. Toch nog snel even boodschappen doen nadat je net getest bent, want wat als de uitslag positief is en dan heb je niets in huis. Toch even met meerdere personen boodschappen doen, want het is zo gezellig en we nemen beiden wel een boodschappenwagen, ondanks dat dit het automatisch drukker maakt in de supermarkt. Toch even bij die vriendin of vriend op bezoek, etcetera etcetera etcetera...

We hebben ons er allemaal wel eens “schuldig” aan gemaakt denk ik, ook ik ben niet altijd super netjes met de maatregelen geweest, het stomme is dat ik besmet ben toen ik mij wel aan alle maatregelen hield, maar gewoon één mogelijke besmettingsfactor niet meegerekend had.
Persoonlijk vind ik het dan stom om naar de overheid te wijzen en zeggen dat het zij schuldig zijn aan de huidige ellende. Ik denk dat de menselijke natuur/ onze cultuur daar schuldig aan is. Wij Nederlanders laten ons niet graag vertellen wat we wel en niet moeten doen.

Kijken jullie wel eens naar het programma “Andere tijden”? Dit is een aflevering uit 2017 (dus voor COVID-19) over de invoering van de verkeersveiligheid wetgeving. Ik vind het ergens prachtig om te zien dat veel Nederlanders in 50 jaar tijd nog niets veranderd zijn als het gaat over “baas over mijn eigen veiligheid” ondanks het gevaar dat ze daarmee voor anderen vormden.

https://www.npostart.nl/VPWON_1283672

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:23

Exitium: ik ken er zoveel. En wat dacht je van de kleine boetiekjes, kappers, sportscholen, etc.
Teveel die hebben moeten sluiten en nog meer die nu open mogen om hun privéschulden af te betalen de eerstkomende jaren. Schulden die gemaakt zijn om hun zaak, levenswerk, niet kopje onder te zien gaan.

En Karl dreigt de IT niet in de problemen te komen door de heftige covid in India? Dat ga zelfs jij dan voelen. Maar maak er gerust een binnenlands probleem waar jij geen last van hebt van.

Nynke, je moet niet kijken naar alleen de failiesementen hè, dat is niet fair. Niet iedereen wacht tot ie failliet is, zat gooien zelf de handdoek iets eerder in de ring.

Daphara: er is geen enkel bewijs hoe covid in NL had gelopen als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden. Koffiedik kijken en gissen.

Spanje heeft trouwens zeer fanatieke lockdowns gehouden en echt lekker gaat het nog steeds niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:26

Wat vaccineren betreft, er is technisch gezien geen tijd om even af te wachten wat vaccins in het lichaam doet.
Wat het wel doet is de virusdruk zeer snel terugbrengen zodat de maatschappij weer open kan. In Engeland waren gisteren nog geen 2000 besmettingen. Ze liggen een dikke maand voor met vaccineren maar het werkt aangezien ze in januari 80.000 besmettingen per dag hadden.
En het gevaar van een lage vaccinatiegraad is toch wel duidelijk, het virus kan door woekeren onder de mensen en muteren. Dat doet elk virus wanneer het zich van de ene naar de andere gastheer verplaatst alleen kan er soms een hele vervelende mutatie tussen zitten waar je zeker niet op zit te wachten.
En nog steeds mogen mensen zeker zelf beslissen of ze gevaccineerd willen worden maar niet op basis van allerlei wilde fake verhalen die ook de ronde doen. En laat je je niet vaccineren dan graag aan de regels houden dus testen bij klachten of thuis blijven indien mogelijk.
Maar niet , ik spuit niet, ik test niet en ik verdom het om me ook maar aan welke regel dan ook te houden en mijn hele kennissenkring denkt er net zo over.
Nou gefeliciteerd dan maar met zo’n instelling kom je er wel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:27

Dinopino schreef:
Wat ik nu weer niet begrijp waarom je het tegen mij hebt over een theorie over een complot. Ik houd er geen theorieën op na hoor. Ik zie hier nergens in de wereld een complot. Wie zou dat dan doen.Proberen groene mannetjes ons te overheersen.

Vind dit toch aardig wat voorbeelden van Fake News, en dan heb ik alleen nog maar je hele recente berichten teruggehaald.

"Vooral oudere verplegers en verpleegsters en net afgestudeerde artsen, kiesen ervoor zich niet te laten inenten en nemen ontslag. [knip] ... en loofde de aanwezig ic verpleger die erbij zat. Toen deze aan het woord kwam, vertelde hij dat ook voor deze situatie de ic bedden vol waren."

"[knip] net zoals de inentingen die ze laatst gespoten hebben en bleken uit water te bestaan."

"bigone van mij mag je gerust geloven dat er een ziekenhuis in Duitsland op slot is gegaan, vanwege het vele aantal corinagevallen. Wanneer dat voor jouw waar is, dan geloof dat. Het is niet mijn waarheid. En ik vind een of ander ziekenhuis in een of ander land dicht gaat voor mij persoonlijk niet zo interessant. Vind het heel begrijpelijk dat je dat ongerust maakt."

"Covid-19 is geen besmettelijke ziekte, er is zelfs een beloning uitgeloofd van1,5 miljoen euro wanneer je kan aantonen dat het bestaat. Schijnbaar is covid19 een hele erge en besmettelijke ziekte. Gelukkig hier in Duitsland niet. Dat ic vol liggen kan best kloppen. Wanneer het personeel wordt afgebouwd worden ook de bedden afgebouwd. Bij een goeie griepgolf was er in sommige ziekenhuizen ook al capacitiet te weinig. Ook kan ik niet in een pandemie geloven wanneer er ondersterfelijkheid is. Nu noemen jullie me misschien gek of gelovig of wat dan ook. En nee ik houd er geen theorien op na. Het enige is dat ik geen gelovige ben van corina. En nee ik besmet niemand of wat dan ook, want winkelen doe ik niet dus ik ben voor jullie geen radicaal gevaar."

Dinopino schreef:
En onze mooie goede democratie, waarvan de inwoners denken dat ze die hebben, doet wel aan een soort digitaal boekenverbranden. En ook worden er regelmatig you tubers verbant, kunnen berichten niet naar whatsapp, twitter. Deze democratie houd er wel een censuur op na.

Ik snap niet alles van deze tekst, maar er zijn inderdaad youtubers die 'gecancelled' worden. Imo vaak met best goede redenen. Maar dat lijkt me niet heel relevant voor hier. 'Censuur' is er niet in Nederland. Wel het verantwoordelijk gehouden worden voor je keuzes en uitingen. Compleet verschillende dingen.

Dinopino schreef:
Imandra ik stelde een vraag aan elektra die een bewering deed. Bericht wat je aanhaalt als fakenews te bestempelen vind ik wel apart.
En Imandra ik heb het niet over anti vaxxers of anti dit. Ik ben nergens tegen. ik verzoek juist om niet zo te splijten tussen andersdenkende. Ik maak geen flauwe grappen, jullie doen dat en wanneer ik reageer ben ik de boosdoener.Echt he een kleuterschool is er niets bij. Jij pest mij en wanneer ik terug pest gaan jullie zowat huili huili doen en moeten jullie allemaal vertellen hoe gemeen ik ben.

"Jij pest mij en wanneer ik terug pest gaan jullie zowat huili huili doen en moeten jullie allemaal vertellen hoe gemeen ik ben."
Dit is nu precíés hetgeen wat ik hypocriet van je vindt Dinopino. Je zegt 'wees lief tegen elkaar' maar zelf doe je het niet. En je lijkt behoorlijk anti-corona als ik je berichten zo lees. Of lees ik dat fout?

Neem trouwens aan dat ik zo vrij mag zijn om op jouw reactie naar Elektra te reageren. Of wil je mij censureren zodat ik niet op een vraag gesteld aan een ander mag reageren?

Ik vind het gewoon wat frappant dat een 'andersdenkende' alles zou mogen spuien wat diegene wilt zonder enige kritiek (volgens jou dan) terwijl de 'normaal denkende' (even het tegenovergestelde gepakt van je eigen term) alleen maar kritiek zou mogen krijgen etc?

Dinopino schreef:
Karl66 je hebt het heel veel over besmet worden. Hoe dan? hoe kan zij iemand besmetten en hoe kan je uberhaupt iemand besmetten. En een samenleving betekent samen voor elkaar zorgen. Samen zorgen dat er geen honger is. Samen zorgen dat ieder een dak boven zich heeft.
Imandra en voor mij hoef je geen moeite te doen. ik vertegenwoordig hier geen standpunt ik veroordeel hier geen standpunt ik vraag enkel respect voor elkaar. En wanneer beweert dat ik fakenews verspreid dan wil ik graag van diegene horen wat die bedoelt.

RIVM schreef:
COVID-19 is de ziekte die wordt veroorzaakt door het coronavirus SARS-CoV-2. De ziekte kan luchtwegklachten en koorts veroorzaken en in ernstige gevallen ademhalingsproblemen. Het virus wordt verspreid door hoesten en niezen. Via druppeltjes komt het zo in de lucht. Als andere mensen die druppeltjes inademen, of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen, kunnen zij besmet raken met het virus.

Als je niet snapt hoe besmetten werkt zou ik zeggen, lees je in in plaats van van alles te roepen hier. Bijv. via https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/

Je zegt geen standpunt te vertegenwoordigen... maar toch praat je de anti-kant goed en de pro-kant ga je steeds kritisch op in? Wat versta jij onder 'een standpunt vertegenwoordigen'? Je kan wel roepen dat je zgn. 'neutraal' bent en alleen wil dat iedereen netjes met elkaar omgaat, maar gedraag je daar dan ook naar? Nu zeg je iets maar doet iets anders.

Een samenleving is inderdaad voor elkaar zorgen. Dus jij neemt je verantwoordelijkheid dat je, bij vermoeden van corona, niemand aansteekt. Daar heb je verschillende keuzes in. Je kan je vaccineren. Of je kan je aan de maatregelen houden. Of je sluit jezelf als het ware van de rest van de samenleving af als je je niet aan de eerste twee wil houden. Als je alles negeert en gewoon doet wat je zelf wil, dan heb je dus schijt aan de rest van de samenleving want het hele 'zorgen voor' aspect is dan weg en denk je alleen aan 'ikke ikke ikke' (en de rest kan stikken...).

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:28

Palmera schreef:
Daphara: er is geen enkel bewijs hoe covid in NL had gelopen als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden. Koffiedik kijken en gissen.

Daarom staat er ook “imo” dat staat voor “In Mijn Opinie” voor mijn opinie hoef ik namelijk geen bewijs te leveren, dat is een mening en wordt ook als mening gebracht, niet als waarheid of feit.

Kijk eens naar de documentaire van de link over verkeersveiligheid, ik denk dat je 50 jaar later veel kunt toepassen op de situatie met COVID-19 maatregelen. Wij zijn imo gewoon een onwijs eigenwijs volk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:32

Sorry, ik zie de link tussen verkeersveiligheid en covid niet.

Dinopino

Imandra jouw taktiek is om iemand zoveel text toe te smijten,dat die het niet eens meer gaat lezen.
Herhaal de vraag was aan Elektra. Zij mag graag haar bewering staven met een voorbeeld. Waarom jij meent Imandra voor haar te moeten antwoorden is mij een raadsel.Dit heb ik al bij je vorige bericht geschreven. En zoveel tekst en quotes die jij steeds aanhaalt lees ik niet. Heb duidelijk gezegd dat je voor mij geen moeite hoeft te doen. ik vertegenwoordig geen standpunt. Ik ben niet anti. Ik verzoek enkel om wederzijdsrespect.

BigOne

Er zijn ongetwijfeld veel bedrijven gestopt vorig jaar of die gaan nog omvallen , overal, niet alleen in Nederland .
Vorig jaar zijn er ook bijna 80.000 nieuwe bedrijven ingeschreven. Ondanks of misschien wel dankzij Corona .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:37

Dinopino schreef:
Imandra jouw taktiek is om iemand zoveel text toe te smijten,dat die het niet eens meer gaat lezen.
Herhaal de vraag was aan Elektra. Zij mag graag haar bewering staven met een voorbeeld. Waarom jij meent Imandra voor haar te moeten antwoorden is mij een raadsel.Dit heb ik al bij je vorige bericht geschreven. En zoveel tekst en quotes die jij steeds aanhaalt lees ik niet. Heb duidelijk gezegd dat je voor mij geen moeite hoeft te doen. ik vertegenwoordig geen standpunt. Ik ben niet anti. Ik verzoek enkel om wederzijdsrespect.

:+ hoe moet ik mijn vragen en reacties onderbouwen als ik gelimiteerd ben tot een paragraaf aan tekst? Leg me dat eens uit? Mijn 'tactiek' is om mijn reacties gewoon voldoende te onderbouwen zodat ik mijn punt goed duidelijk kan maken. Vervolgens kan je mijn reactie uiteenzetten en daar ook op reageren. Maar blijkbaar is dat dus teveel gevraagd?

Maar blijkbaar word ik dus gecensureerd, want ik mag van jou niet reageren op een bericht wat open en bloot op een forum staat. Interessant!

En heel makkelijk.. hier vanalles roepen maar zelf niet eens de moeite doen om reacties te lezen :') . Dat getuigt niet echt van het wederzijdse respect wat je zegt dat anderen moeten hebben. Zo lang je zelf die moeite maar niet hoeft te doen is dat makkelijk roepen nietwaar?

Echt dinopino, je bent hier zo ontzettend hypocriet bezig. Ik doe moeite om je te begrijpen en een conversatie met je aan te gaan. Maar dat 'wederzijdse respect' heb jij dus niet. Duidelijk.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:43

Palmera schreef:

Je bedoeld waarschijnlijk dat je de link niet wil zien en de docu niet wilt bekijken. Mag je gewoon zeggen hoor. De docu heeft niets met COVID te maken en is daarom juist zo leuk om de situatie van 50 jaar terug toe te passen op de huidige situatie.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:43

Imandra probeer eens begrijpend te lezen. Je mag van mij alles, maar verwacht niet dat ik op je text reageer. Ik wil enkel een antwoord van Elektra. En daar wacht ik nu op.
En herhaal doe geen moeite voor me. Hoef je niet. Stel enkel een vraag aan elektra na haar bewering. En ik ben niet anti dit of anti dat. Wat ik volgens jouw allemaal roep.

Simpel voor de dummies hier:
Elektra graag antwoord op je bewering, anders trek hem in.
Ik ben niet anti wie dan ook. Doe geen beweringen hoef dan ook geen gelijk te hebben.
Imandra ik lees jouw berichten niet omdat jij zelf al meerdere malen hebt aangegeven mij niet te begrijpen en daar dan ook steeds weer op reageert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:47

Dino, nu ga je over je eigen lijn wat respect betreft. Als er iemand is die haar beweringen weet te onderbouwen is het Imandra. En simpel voor de dummies? Wie had het hier ook al weer over respectvol zijn ? Jij gaat heel snel de andere kant weer op.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:47

Palmera schreef:
Nynke, je moet niet kijken naar alleen de failiesementen hè, dat is niet fair. Niet iedereen wacht tot ie failliet is, zat gooien zelf de handdoek iets eerder in de ring.

Je hebt gelijk, volgens de statistieken zijn er 20% meer bedrijven gestopt in 2020 dan in de jaren ervoor. Er zijn 16% minder faillisementen geweest dan 2019.

Startende ondernemers: https://www.deondernemer.nl/innovatie/g ... rd%20steeg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:50

"Probeer begrijpend te lezen"? Misschien moet je je eigen advies eens opvolgen :+. En realiseer je, het gedrag wat je nu vertoont is gewoon trollen.

Mocht je niet begrijpen wat dat is, zie hier.

Trolling schreef:
Een troll probeert conflict uit te lokken op het internet, om er dan mee te kunnen lachen. Het doel is om anderen in een discussie te lokken of emotioneel (boos/verdrietig) te laten reageren. Sommige trolls doen dit uit verveling, maar ze kunnen er ook een gevoel van macht door krijgen. Soms zoeken ze ook naar erkenning van andere trolls en willen ze graag in hun groepje thuis horen.

Nogmaals: je zegt wederzijds respect te willen. Prima. Maar misschien moet je er zelf dan mee starten? Je oogst immers wat je zaait...

Dankjewel Bigone.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:50

Daphara schreef:
Palmera schreef:

Je bedoeld waarschijnlijk dat je de link niet wil zien en de docu niet wilt bekijken. Mag je gewoon zeggen hoor. De docu heeft niets met COVID te maken en is daarom juist zo leuk om de situatie van 50 jaar terug toe te passen op de huidige situatie.

Nee, ik bedoel dat waarschijnlijk niet. Leg me geen woorden in de mond!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:57

NoGo schreef:
Ik ga de rest even laten voor wat het is om uit het gekibbel te blijven dus richt mij even tot jouw Karl ;)
Volgens mij is het niet een raar vertekend beeld, hooguit een interpretatie cq aanname aan de hand van hetgeen wat jij schrijft?
Ik geef aan waar ik over val en leg uit hoe ik jouw tekst interpreteer en mogelijk heb ik dat dus verkeerd gedaan: jij spreekt namelijk over bewezen overtuiging dat corona meer dan een griepje is en dat men het recht heeft niet door jou besmet te worden.

Ik val over het stukje, het recht hebben niet door jouw besmet te worden en dacht dat ik jouw juist een spiegel voor hield door te benoemen waarom zou degene dan meer recht hebben dan iemand anders.
Als je risico wil vermijden moet je thuisblijven want niemand weet of hij/zij besmet is tenzij je dus wekelijks test.
En dat is dus ook direct een reactie op jouw eerste alinea, natuurlijk blijf je thuis als je weet dat je besmet bent.
Maar aangezien niet iedereen overduidelijke klachten heeft, weet je dit nooit tenzij men dus wekelijks test.

Als reactie op je gedachte-experiment: waarom is daar niet een gulden midden weg in?
Het lijkt alsof je alleen maar voor of tegen vaccineren mag zijn, maar waarom mag je niet in het grijze middengebied zitten.
Even afwachten wat de langere termijn doet, hoor en wederhoor van voor en tegenstanders.
Ik mis zo het respect naar elkaar op veel vlakken (gelukkig niet in mijn omgeving maar wel hier op het forum).
Ik wil niemand zijn recht op naar buiten gaan ontnemen, maar dit geldt dus wel voor zowel de voor als tegenstanders van het vaccineren en ik vind dat het in de discussie daar continu aan schort en steeds over komt als wij voorstanders tegen jullie tegenstanders.
(hier wil ik wel even de kanttekening bij maken dat ik nog in het middengebied zit, ik mij te weinig heb verdiept om 'zomaar' te laten enten en daarom juist deze discussie zo interessant vind en ook al meerdere malen mijn mening heb durven bijstellen).
Betekend dit dat ik val onder de niet enters en wappies? Prima dat mag, zolang ik maar weet dat ik opensta voor beide kanten.
En dat maakt ook gelijk een reactie op een je laatste post, waarom moet dit meteen zo persoonlijk?
Ben ik egoïstisch en hypocriet omdat ik vragen stel en reageer op wat je zegt, dat is toch vreemd want je kent mij verder helemaal niet irl -O-
Verder vind ik je wel lief hoor Karl66 ;) alleen ik krijg ook geen enkele reactie op mijn vragen.....van jou of overige bokkers :o

Waarom denk jij dat jij het recht hebt om andere mensen te besmetten?

En verder geef ik aldoor een middenweg aan. Vaccineren is een keuze en als je die niet maakt, dan moet je dus afstand houden als er een risico is dat je besmettelijk bent voor andere mensen. Dat is juist het hele punt dat ik de hele tijd probeer te maken, je niet willen laten vaccineren en de verantwoordelijkheid van het risico dat je dan neemt om besmettelijk te zijn bij andere mensen neerleggen, dat is juist alleen naar het eigen belang kijken en dus niet in het midden zitten.

Wat de economische crisis betreft, ja dat klopt, die is er. En wat je op dit moment ziet is dat, in tegenstelling tot tijdens andere economische crisissen, er heel veel steun is. Ik ben alleen maar blij dat er in Nederland eindelijk eens een keer anticyclisch gedacht wordt en dat er tijdens een crisis geïnvesteerd wordt door de overheid in plaats van dat er bezuinigd wordt. Ik weet echt wel dat er bedrijven failliet gaan, maar tegelijkertijd zijn er ook heel veel bedrijven in leven en heel veel mensen aan het werk gehouden. En dan kan je altijd nog discussiëren of er genoeg geld door de overheid geïnvesteerd is en of dat op de goede plekken en op de goede manier gedaan is, maar ik word er wel blij van dat we als samenleving hier in Nederland de gevolgen van deze economisch crisis zo goed mogelijk proberen te beperken.

Maar dat verandert er niks aan, als je kiest om naar een ander land te verhuizen, dan kies je voor de plus- en de minpunten van dat land, inclusief de sociale voorzieningen die ze daar hebben. Ik kan er dus niet zoveel mee dat Palmera nu klaagt dat er voor haar geen sociale opvangvoorzieningen zijn in Spanje en dat ze daarom dus geen rekening met andere mensen hoeft te houden. Dat is namelijk een situatie waar ze bewust voor gekozen heeft door te emigreren. Voor alle duidelijkheid, ik gun Palmera het allerbeste en ik hoop dat de situatie voor haar ook gauw ten goede keert, maar dat geeft haar nog steeds niet het recht om geen rekening meer met andere mensen te houden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:58

Daphara legt toch duidelijk uit wat de link volgens haar is: Dit is een aflevering uit 2017 (dus voor COVID-19) over de invoering van de verkeersveiligheid wetgeving. Ik vind het ergens prachtig om te zien dat veel Nederlanders in 50 jaar tijd nog niets veranderd zijn als het gaat over “baas over mijn eigen veiligheid” ondanks het gevaar dat ze daarmee voor anderen vormden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:52

heerlijk om jezelf te testen hoeveel geduld je hebt. :-)

Elektra je zei dat ik fakenews verspreidde. Zou je me daar een voorbeeld van willen geven. Wanneer je dat niet kunt,zou je dan die bewering in willen trekken.

Voor de anderen: Lees ik spreek Elektra aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:57

Dinopino schreef:
heerlijk om jezelf te testen hoeveel geduld je hebt. :-)

Elektra je zei dat ik fakenews verspreidde. Zou je me daar een voorbeeld van willen geven. Wanneer je dat niet kunt,zou je dan die bewering in willen trekken.

Voor de anderen: Lees ik spreek Elektra aan.

Ik en anderen lezen, jij niet. Je kunt de post van Imandra lezen want die geeft een aantal voorbeelden, je komt nu over als een stampvoetende kleuter die haar zin niet krijgt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:01

Wat een nare manier van discussiëren heb jij, Dinopino. Je vraagt om respect voor iedereen en bent zelf gewoon aan het trollen in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-05-21 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:01

Waarom moet dat antwoord per se van Electra komen, als Imandra je net een waslijst heeft gegeven aan fake news dat je verspreid hebt? Moet Electra dat nou per se weer gaan quoten en dan zeggen: 'Kijk, hier!' Wat een onzin :')

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:08

Karl66 schreef:
Waarom denk jij dat jij het recht hebt om andere mensen te besmetten?

En verder geef ik aldoor een middenweg aan. Vaccineren is een keuze en als je die niet maakt, dan moet je dus afstand houden als er een risico is dat je besmettelijk bent voor andere mensen. Dat is juist het hele punt dat ik de hele tijd probeer te maken, je niet willen laten vaccineren en de verantwoordelijkheid van het risico dat je dan neemt om besmettelijk te zijn bij andere mensen neerleggen, dat is juist alleen naar het eigen belang kijken en dus niet in het midden zitten.

Interessant, ik denk namelijk helemaal niet dat ik het recht heb om andere mensen te besmetten, ik heb wel het recht om in ieder geval nu nog zelf een keuze te maken om niet te vaccineren.
Jij geeft aan dat vaccineren een keuze is en tegelijkertijd zeg je als die niet maakt.....
Maar bij een keuze kan je voor wel of niet kiezen, beide is dan dus een keuze met jouw verwoording geef je eigenlijk aan dat je geen keuze hebt want als je het niet doet moet ik dus afstand houden tot anderen mensen.
Echter als ik de site van het RIVM erbij pak staat er dit:
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Je zou hieruit dus moeten concluderen dat ook gevaccineerden afstand moeten houden en als zij dat niet doen (onder het mom ik ben gevaccineerd) zij dus net zo min verantwoordelijkheid nemen.
En om die lijn nog even door te trekken betekend dit dus eigenlijk dat iedereen gewoon ten alle tijden afstand moet houden en dan dus mijn algemene vraag waar ik nog steeds van niemand antwoord op heb gekregen, laten jullie je allemaal tussen elke 5 en 14 dagen testen of zitten jullie in volledige zelfisolatie?