Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:05

Estribo schreef:
mirtedl schreef:
Gisteren weer een mooie kleur geplaatst!

[ [url=m/vbewEh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Welke is dat?

Dit is Azure Blue van PG

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:30

En toch... nu ruim een week verder vind ik de nagels die met een dual form zijn gezet erg zwak: hoekjes beginnen af te breken. Degene die ik ouderwets met een sjabloon had gezet, zaten er nog goed op. Alle nagels opnieuw gedaan, waarbij ik weer met dual forms aan de gang ben geweest, maar nee. Opvullen daarmee is geen goed plan. Ik ga de volgende ronde toch weer voor de sjablonen. Dat is uiteindelijk mooier en solide. Heb de lelijke plekken nu maar even weggemoffeld met een Nail Art randje. :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 23:03

Shenavallie schreef:
Kan het exacte filmpje niet zo 1,2,3 terugvinden, maar ben in de zoekbalk gaan kijken en vond deze. Dit is wel een andere werkwijze dan ik deed. Deze manier zou ik een volgende keer ook wel kunnen proberen. Kijken wat het fijnste werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=H6lpCO98YH0

Aanvulling: Heb net het restant van het filmpje bekeken (ik heb even doorgeschoven, omdat het anders te lang duurt), maar bij haar zie je echt randen ernaast die er nog flink afgevijld moeten worden. Dat had ik niet. Dus misschien dat ik toch maar mijn eigen ondervonden maniertje aanhou. :D

Thanks! Vandaag geprobeerd en ik ben best enthousiast!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:16

Shenavallie, als ik zie hoe dat gaat met dual forms denk ik inderdaad ook dat sjablonen voor meer stabiliteit zorgen!

Na 5 weken (oeps) was het weer hoog tijd voor mijn eigen nagels. Mijn neefje kan elk moment geboren worden, dus heb mijn kleuren erop aangepast. :D

Afbeelding

En nog een andere set waarbij ik extra veel aandacht heb geschonken aan de manicure, wat ik echt heel leuk vind om te doen. Dit was voor:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

Shenavallie

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:35

Ah, wat leuk (en spannend)!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:23

Mooie sets, wijslander :j.

Ik heb vandaag de peel off base en de rubber base van PG binnengekregen. Mijn nagels waren kaal, dus meteen getest :o. Ik vind vooral de rubber base heel mooi, ook als enige kleur, zeg maar.

Nu benieuwd hoe lang alles blijft zitten. En natuurlijk hoe makkelijk de lak er straks af gaat :P.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:44

Mag ik mij hier ook melden?
Na een leven lang nagel bijten ben ik nu eindelijk gestopt.

Vandaag voor het eerst zelf met gellak in de weer geweest.

Blanco rubber base, tropical pink en ultra shine van PG gebruikt.
Moet nog wel even wat werken aan de randjes bij de nagelriemen, die vaste hand moet nog wat komen *D

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:06

Mooi! De ultra shine topcoat is alleen niet echt geschikt voor de natuurlijke nagel. Mocht je dus barstjes krijgen dan komt het daardoor.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:21

Ja dat las ik later ook, maar de gewone topcoat was niet beschikbaar op de site en hij gaf hem wel aan bij de gebruiksaanwijzing van de rubberbase? Nouja we zien wel hoelang het goed gaat :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:41

xx_Irisje schreef:
Shenavallie schreef:
Kan het exacte filmpje niet zo 1,2,3 terugvinden, maar ben in de zoekbalk gaan kijken en vond deze. Dit is wel een andere werkwijze dan ik deed. Deze manier zou ik een volgende keer ook wel kunnen proberen. Kijken wat het fijnste werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=H6lpCO98YH0

Aanvulling: Heb net het restant van het filmpje bekeken (ik heb even doorgeschoven, omdat het anders te lang duurt), maar bij haar zie je echt randen ernaast die er nog flink afgevijld moeten worden. Dat had ik niet. Dus misschien dat ik toch maar mijn eigen ondervonden maniertje aanhou. :D

Thanks! Vandaag geprobeerd en ik ben best enthousiast!

Ben benieuwd hoe lang ze bij jou goed blijven. Bij mijn nagels ging het na ruim een week niet zo meer. -O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:44

Eleionomae schreef:
Mag ik mij hier ook melden?
Na een leven lang nagel bijten ben ik nu eindelijk gestopt.

Vandaag voor het eerst zelf met gellak in de weer geweest.

Blanco rubber base, tropical pink en ultra shine van PG gebruikt.
Moet nog wel even wat werken aan de randjes bij de nagelriemen, die vaste hand moet nog wat komen *D

[ [url=m/KpxGhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als dit voor het eerst is, dan ziet het er echt heel netjes uit! Verborgen talent? ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:54

Ben er wel bijna 2 uur me bezig geweest haha, veel ingelezen van te voren, dus wist wel liever te dun en een laagje extra dan te dik.
En m'n verkeerde hand is wel echt minder mooi, maar dat mag de pret niet drukken.

Moet de volgende keer ook even meer aandacht gaan besteden aan de vorm van m'n nagels haha. Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:56

Ziet er netjes uit, mooie kleur :j.

Afbeelding

Dit zijn mijn nagels nu, helemaal kort en slechte nagelriemen ;(. Maar daar wordt aan gewerkt om ze beter te krijgen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:15

Wat gebruiken jullie voor je handen en nagelriemen?
Ik ben nu over van een olie van gelish (ooit eens gekregen van een kennis die nagelstyliste is) naar dadi oil, maar ik mis nog iets voor m'n handen zelf overdag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:23

Ik had altijd de nagelriemolie van CND, maar tegenwoordig is die van het Kruidvat net zo prima. Die heeft trouwens een lekkere sinaasappelgeur. :D
Voor mijn handen zelf (meestal alleen in de winter) gebruik ik Biodermal PCLE voedende handcreme met ureum. Lijkt met het inwrijven wat vettig, maar trekt snel in. Tip: koop het als het 1 + 1 gratis is, anders betaal je een tientje per tube(tje). En... deze creme doet het trouwens ook erg goed op hielen, dus scheelt weer een aparte tube of pot dure hielcreme. In de zomer loop ik veel op blote voeten in mijn schoenen en klompen, dus dan hou ik op die manier hielkloven tegen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:27

Shenavallie schreef:
Ik had altijd de nagelriemolie van CND, maar tegenwoordig is die van het Kruidvat net zo prima. Die heeft trouwens een lekkere sinaasappelgeur. :D
Voor mijn handen zelf (meestal alleen in de winter) gebruik ik Biodermal PCLE voedende handcreme met ureum. Lijkt met het inwrijven wat vettig, maar trekt snel in. Tip: koop het als het 1 + 1 gratis is, anders betaal je een tientje per tube(tje). En... deze creme doet het trouwens ook erg goed op hielen, dus scheelt weer een aparte tube of pot dure hielcreme. In de zomer loop ik veel op blote voeten in mijn schoenen en klompen, dus dan hou ik op die manier hielkloven tegen.

Goede tip!

Ik gebruik nu van Rituals de dry oil voor body and hair. Die is imo ook heel fijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:29

Heb wel eens wat van Rituals geprobeerd (werd in de winkel op onze handen gesmeerd), maar zowel mijn zoon als ikzelf kregen daar enorme jeuk en uitslag van. Het rook wel heel erg lekker! :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:36

Oh nee, uitslag is niet goed :+. Daar heb ik geen last van, gelukkig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:01

Ik gebruik nu savonds de feetup van oriflame ook voor m'n handen, dat werkt als een tierelier, maar niet echt ideaal voor op kantoor omdat het niet heel snel intrekt :')

Ik ga even kijken naar die jullie aangeven :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:31

Even een close Up#rare foto maar anders zag je de mooie gouden stukjes niet goed op foto!
Ik houd ervan. Al mijn (eigen) nagels hetzelfde deze keer.

Ik zie weer mooie creaties voorbij komen!

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:12

Leuk! Ik had laatst een potje flok-glitter-folie gekocht bij Big Bazar (meerdere kleuren in een pot voor één of twee Euro). Daar kun je dit ook heel leuk mee doen. :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:44

Oh dat is gaaf, hoe zetten jullie die glitter er op?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:14

Als jullie je gellak er af halen doen jullie dan gelijk nieuwe op of wachten jullie een dag of wat daagjes om evt de nagels te voeden ofzoiets??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:17

Ik doe meteen nieuwe op. Voeden doe ik van binnenuit en op de nagelriemen. Niet op de nagel zelf. Ik merk dat mijn nagels door de gellak minder breekbaar zijn :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:35

Ik wacht een weekje, mijn nagels zijn toch wat fragieler merk ik na de lak..